Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

inqubus schreef:
04 feb 2022, 09:01
er gaat mogelijks nog 1 iemand extra met ons mee naar orlando waardoor we met 5 volwassenen en 2 kinderen zijn (5+10).
Zou een type suburban dan voldoende zijn? normaal voor gewoon rond de rijden tussen ons huis en de parken zie ik geen graten in maar wel voor de bagage. Ik meen me te herinneren dat het toen met 4 volwassenen en 1 kind al redelijk krap was in de koffer :)
Groter dan een suburban worden ze bijna niet (dan kom je op een bus!)....zou je niet liever opteren voor een mini van? De eerste keer wordt het dan waarschijnlijk twee keer rijden, omdat alle bagage mee moet.

Realistisch en Persoonlijk ....met 5 volwassenen zou ik twee (Standard) SUV's huren (middels een EC/Gold Canopy boeking), dan kun je ook onafhankelijk van elkaar op pad, ben je net zo veel geld (of minder) kwijt als aan je Suburban klasse, en als je in die Standard SUV klasse een 7-zitter weet te bemachtigen kun je ook met z'n allen in 1 auto op pad indien gewenst (en bovendien rijden die een stuk beter en verbruiken minder).
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Mies2301 schreef:
04 feb 2022, 09:31
Omdat ik altijd word afgezet daar, partner rijdt dan (terug) naar de camping.
Ik zoek een auto uit en rijd dan ook naar de camping, we hoeven die camper dus niet te parkeren.
Dan is het helemaal simpel, toch?
Er zit een bushalte voor de deur. Ik zie zelfs een klein parkeerterrein. Je laat je daar afzetten en loopt zo naar binnen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

Precies @dejong89, dat doen we dan ook altijd, vroeger dus via die short term parkeerplaats voor de deur.
eastcoastGirl
Amerika-ontdekker

Bericht door eastcoastGirl »

Hoi,

vraagje: ik probeer enkele prijzen op te zoeken voor een rental voor iemand die op bezoek komt en dit via hertz
Ik had ergens gelezen om locatie te wijzigen naar Christmas Island ipv Belgie (Mag dit zomaar?) als ook om de mastercard code 795091 te gebruiken (wederom kan dit zomaar?).

Maar ik krijg dan per auto 2 prijzen maar zonder uitleg... Waarbij de eerste stukken goedkoper dan de 2de. Beide zijn aan counter te betalen.

Iemand hier ervaring mee en die weet waar het verschil zit?

We zijn opzoek naar een auto van 4 tot 14 april aan de John Wayne airport

Bijkomed vraagje: wat als ik een auto huur - kan je dit voor iemand anders en wat met verzekeringen?

grtjs
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

eastcoastGirl schreef:
04 feb 2022, 22:20
Bijkomed vraagje: wat als ik een auto huur - kan je dit voor iemand anders en wat met verzekeringen?
Interessante vraag: als jij als inwoner van Amerika een auto huurt kun je de verzekeringen vaak regelen via je eigen autoverzekering in Amerika. Maar wat als jij een extra bestuurder op de huur wilt bijschrijvingen die uit Nederland komt? Hoe is de verzekering dan geregeld? :think: Ook via jouw autoverzekering? Misschien zou je dat kunnen navragen bij je autoverzekeraar in Amerika.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Bericht door Gast »

@eastcoastGirl Kan die persoon niet gewoon zelf boeken? Als die persoon uit NL (of EU) komt zijn alle noodzakelijke verzekeringen normaliter inbegrepen. Wat is de meerwaarde dat jij boekt? Lijkt me omslachtig en onnodig duur.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

eastcoastGirl schreef:
04 feb 2022, 22:20

grtjs
Tis geen bijkomend vraagje ; tis de essentiele is je posting .
Die andere dingen zijn al 734655 keer aan de orde geweest.

Als jij een auto huurt gebruik je primair de verzekeringen van je creditcard of je autoverzekering.
Laatste is lastiger.
Als jij een ander met jopuw auto laat rijden gebruik je je eigen autoverzekering.
Jij kunt niet als privepersoon een auto voor een ander huren en die vervolgens op jouw creditcard / autoverzekering laten verzekeren

Je kunt natuurlijk wel een autohuren, verzekeren via je creditcard, en een ander als mede bestuurder kwalificeren.
Dat "bijschrijven " kan op elk moment op elke gewenste locatie van je verhuurder
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ChantalGrrr »

Hallo daar ben ik weer haha ik hoop dat ik niet overkom als iemand die hier even makkelijk denkt geholpen te kunnen worden met de huur dus excuses als dat zo is/lijkt.

Ik heb zojuist met code D486602, via avis Zweedse en Deense site gekeken voor 27 mei tot 11 juni (15 dagen) huren vanaf orlando vliegveld en ook weer daar inleveren. Ik kom dan uit op 805 euro ongeveer voor bijvoorbeeld een kia Rio (sorry geen idee weke categorie dit nu is qua vertaling en heb geen verstand van auto's haha als het rijd en niet al te duur is ben ik tevreden 🤣).

De vraag is dit op t moment een reële prijs? Wij zijn pas 1 keer eerder in Amerika geweest net voor corona en hebben toen via een reisbureau geboekt.
Bedankt voor de hulp!
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

@ChantalGrrr Ik zou eens kijken op Hertz en dan met code 510K, daar vind ik zojuist voor jouw data een Ford focus voor €501,75.
En nog wel meer keuze auto's onder die €800.
Saskia45
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Saskia45 »

bedeve schreef:
03 feb 2022, 22:32
@Saskia45

Twee dingen omdat ophalen van die huurauto wat relaxter te laten verlopen .
1. Zorg dat je direct de garage in kunt en niet eerst langs de balie hoeft.
In de Hertz en in de Emerald club onderwerpen lees je hoe...
En vind je meteen heel veel info over auto ś ,huurcodes , prijzen etc etc...

2. Je hoeft niet met twee bestuurders een huurauto op te halen.
Een kan bij de RV blijven, de ander pikt de auto op

The Nevada state law makes spouse "Authorized drivers" by definition on all car rental contracts as long as they have a license and meet the age requirement.
Duidelijk, dank!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ChantalGrrr »

@HennyCox Ik twijfel altijd over die codes, kan ik die zomaar gebruiken en levert dat geen probleem op als we er zijn? Ik wilde net ook een account aanmaken bij HERTZ maar dan vragen ze bijvoorbeeld ook of je aangesloten bent bij een bedrijf etc. moet ik de code dan ook al daar invullen of alleen bij het boekingsproces?

Sorry als deze info al ergens in het topic te vinden is, ik heb geprobeerd om het op te zoeken, maar zoveel berichten. alvast bedankt!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ChantalGrrr Bij het aanmelden hoef je niet aan te geven dat je aangesloten bent bij een bedrijf. Wel kun/moet je je rijbewijsgegevens vast opgeven.

De code (510000, event. samen met Promotiecoupon 192021 (PC)) geef je op tijdens het boeken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Coyote schreef:
07 feb 2022, 06:56
De code (510000, event. samen met Promotiecoupon 192021 (PC)) geef je op tijdens het boeken.
Ik heb die code ook gebruikt voor twee aankomende trips. Echter ik kreeg tijdens het boekingsproces soms wel gekke meldingen (zoals dat de code niet beschikbaar/van toepassing is) en ik kan mijn reservering ook niet koppelen aan onze Hertz Gold. (dat gaf meteen een foutmelding). Ben er dan ook niet 100% gerust in. Maar de tarieven zijn echt zo veel beter,...!
MvP1991
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door MvP1991 »

Goedenavond,

Wij hopen op 21 juni naar Salt Lake City te vliegen en daar een auto te huren. Op 16 juli vliegen we terug vanuit Seattle. Ik ben al een poosje bezig met het zoeken incl. codes etc. naar een redelijk te betalen SUV/Sedan. Op dit moment is de goedkoopste auto EUR 1900 bij Avis.se. Zou iemand met me mee willen zoeken voor een goedkopere optie?
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Avis.dk : DKK 12.554,46 voor medium suv, volgens google zo’n 1686 eur?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@MvP1991

Bij Hertz betaal je 1721 usd voor een midsize suv.
Hoe? Zie het Hertz topic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi

Ook wij zijn al tijden bezig om een betaalbare auto te vinden voor de periode 30 april t/m 21 mei. Ophalen in Miami inleveren in Orlando.
Ik ben ook lid geworden van de Emerald club maar als ik daar op zoek zie ik alleen maar volslagen belachelijke prijzen. Of ik doe iets verkeerd, zou ook kunnen. Nou heb ik via Discover cars een standaard SUV geboekt voor 1500 euro incl extra bestuurder. Ook veel te duur maar dat gaat nog vergeleken bij andere aanbieders. Alleen ik kwam er pas na het boeken achter dat een aansprakelijkheid verzekering niet inbegrepen was. Dat gaat hem natuurlijk niet worden dus dat ga ik annuleren.
Kom ik toch weer bij Hertz waar ik al diverse keren de Nissan Roque tegen ben gekomen voor rond de 1000 dollar. Alleen zit ik met de kofferruimte. Wij gaan met z'n drieën met twee grote koffers en een grote weekend tas. Past dat in zo'n midsize SUV? Wie kan daar iets over zeggen?

Groeten Bert
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Bert&Hanny

Lastig te zeggen. Wij hadden in 2019 een Jeep Compass. Met 2 grote reistassen van Eastpak zat de kofferbak vol en dan heb je het over 2 personen. Je zou 1 stoel plat kunnen leggen en dan past het misschien wel.
Maar, het hele punt van Hertz is dat je een categorie C huurt en uiteindelijk uit de Gold,Five star en PC rijen kunt kiezen ( afhankelijk van je status)
Dat je nu kiest voor een midsize SUV kan ik mij voorstellen indien je meer zekerheid zou willen maar ik acht de kans vrij groot dat je in een grotere auto wegrijdt.

Bericht door Gast »

Bert&Hanny schreef:
09 feb 2022, 23:35
Wij gaan met z'n drieën met twee grote koffers en een grote weekend tas. Past dat in zo'n midsize SUV? Wie kan daar iets over zeggen?
Mijn vraag is altijd: wat rijd je thuis en hoe past dat in je eigen kofferbak? De Nissan Rogue is een auto die ook in NL rijdt, dus dan heb je al vergelijkingsmateriaal. Anders kun je online al informatie vinden over hoe groot de kofferbak van menig auto is. Ook in het topic hier op het forum kun je veelal foto's zien van de auto's en bagageruimte, dus aan de hand daarvan kun je je ook al een oordeel vellen.
viewtopic.php?f=30&t=27599
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Bert&Hanny schreef:
09 feb 2022, 23:35
Kom ik toch weer bij Hertz waar ik al diverse keren de Nissan Roque tegen ben gekomen voor rond de 1000 dollar.
Heb je al gekeken of lid worden en dan klasse C boeken, zodat je mag uitzoeken uit de rij, geen optie is qua prijs? Grote kans dat je daar wel iets anderrs naar je zin zult vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer