Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lynnerd: 2 maanden route maart en april westcoast.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lynnerd
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Lynnerd: 2 maanden route maart en april westcoast.

Bericht door Lynnerd »

Beste allemaal,

Ik en mijn vriend vertrekken 1 maart voor twee volledige maanden naar de USA (1ste bezoek voor ons beiden).
We hebben vliegtickets heen en terug op LA. Campervan is reeds geboekt bij Travellers Autobarn.
Eerste deel van de reis ligt zo goed als vast, maar met het 2de deel van de reis zouden we best nog wel wat hulp kunnen gebruiken.

Hier alvast het eerste deel:
- LA-->Joshua Tree
- Joshua Tree-->Grand Canyon (2dagen)
- Grand Canyon-->Page (2 dagen)
- Page-->Moab (3 dagen)
- Moab-->Capitol Reef
- Capitol Reef-->Bryce
- Bryce-->Zion
- Zion-->Las Vegas
- Las Vegas-->Death Valley
- Death Valley-->Sequoia

Zonder al te veel problemen gokken we dan ongeveer 21 à 22 maart uit te komen.
18-21 april hebben we een reservatie voor Yosemite. 23 april moet de auto terug binnen gebracht worden.
Alles daartussen is nog niet vastgelegd. Graag zouden we richting Oregon & Washington gaan tot aan Olympic National Park. Eventueel Lake Tahoe en Lassen Volcanic op de heenweg. Nadien willen we heel graag de ganse kustlijn afrijden tot aan San Francisco om dan zo nog Yosemite mee te pikken op de terugreis. Klimaatsgewijs misschien wel een uitdaging, maar vooral graag jullie tips, haalbaarheid etc..
Alvast bedankt op voorhand!

Lynn :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Lynnerd: 2 maanden route maart en april westcoast.

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum! Heerlijk om twee maanden rond te kunnen reizen!
Je schrijft dat het eerste deel al vast ligt. Betekent dat dat de campings ook al gereserveerd zijn?
Ik mis een overnachting in Monument Valley en ik hoop dat je voor Zion meer dan 1 nacht uitgetrokken hebt.
Voor Lassen en Olympic is maart/april wel erg vroeg. Ik weet niet of er campings open zijn maar veel trails zullen nog onbegaanbaar zijn. Zo vroeg in het jaar lijkt het mij mooier om wat meer tijd uit te trekken voor Californië en Arizona. En meer tijd voor Moab. En misschien New Mexico? Ook zou tijd voor de kust tussen SF en LA wel mooi zijn. Ik begrijp dat het lastig zal zijn om in Yosemite nog iets anders te vinden. Als je dat zo wilt houden zou je vanuit SF naar Monterey of Big Sur kunnen gaan en dan naar Yosemite.

Marianne
Lynnerd
Amerika-newbie

Bericht door Lynnerd »

Hartelijk dank voor jullie reactie!
Ik ben een beetje te snel geweest.
Alle campings liggen inderdaad al vast voor het eerste deel.

Dus iets specifieker:
LA-->Joshua Tree (1 nacht)
Joshua Tree-->Grand Canyon (2 nachten)
Grand Canyon-->Page (2 nachten)
Page-->Monument Valley (1 nacht)
Monument Valley-->Moab (3 nachten)
Moab-->Capitol Reef (1 nacht)
Capitol Reef-->Bryce (2 nachten)
Bryce-->Zion (3 nachten)
Zion-->Las Vegas (1 à 2 nachten)
Las Vegas-->Death Valley (2 nachten)..

Vanaf daar nog niets geboekt. Ik gok dat we dan rond eind maart zitten.
Yosemite valt inderdaad niet meer te veranderen. Ik begrijp inderdaad dat het klimaatsgewijs een instabiele periode is nog in deze regio.
Toch zouden we echt graag een groot deel van de pacifische kust meenemen en dus toch wel een heel deel omhoog willen gaan. We zijn ook niet perse heel bang van een
Stuk tussen LA en San Francisco zouden we nog doen na Yosemite dan.

Nog een vraag: Zion campground is te boeken vanaf 1 maart (de dag van onze vlucht) en vroeg mij af of jullie wisten wanneer 'availabilities' worden vrijgegeven op de website van recreation.gov. Is dit middernacht lokale tijd? Zo kan ik dit zeker niet missen.

groetjes
Laatst gewijzigd door markro op 18 jan 2022, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oké, dat ziet er goed uit. Misschien een tweede nacht Capitol Reef en maar 1 nacht Bryce? Het kan zijn dat Bryce niet goed toegankelijk is of dat je er nog niet veel kunt wandelen. En met 3 nachten Zion is het ook niet erg als je daar iets later op de dag aankomt.
Ik vind het lastig om iets van het noordelijke deel te zeggen. Ik zou zeggen; bekijk ter plekke wat mogelijk is en wat niet. Check van te voren welke campings al open zijn. Reserveren lijkt me niet nodig.
Voor Zion wil je South boeken begrijp ik?
Van de FAQ op www.recreation.gov:
In general, sites will release for booking at 10am ET (7am PT). You can always check the specific facility you’re trying to book by going to the facility’s page on Recreation.gov and reviewing the Season & Bookings tab.

Joshua Tree is heerlijk zo vroeg in het jaar, probeer er zo vroeg mogelijk naar toe te rijden, want je hebt daarna een lange reisdag.
Probeer ook tijd uit te trekken voor Valley of Fire, misschien daar nog een overnachting doen?

Marianne
Lynnerd
Amerika-newbie

Bericht door Lynnerd »

Dag Marianne,
Nogmaals geweldig bedankt voor je reactie. Dit helpt enorm.
Goede tip ivm Bryce. Voor Zion hebben we inderdaad South Campground op het oog.
Misschien inderdaad 1 nacht Valley of Fire en 1 Las Vegas. Ik kreeg daarnet ook de tip om na Death Valley richting LA & Big Sur te gaan en dan de kust van zuid naar noord te doen, al dan niet tot in Olympic. Uitkijken waar we dan geraken en dan zo terugkomen voor Yosemite en het einde van onze trip.
Goed om te weten dat reserveren niet nodig is in die periode, dit deel van de reis willen we liefst zo spontaan mogelijk houden.

Groetjes, Lynn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Schrijf de hele route eens uit per dag, in een van/naar schema. Dan krijg je een idee wat er mogelijk is qua tijd; ik heb de indruk dat je voor het tweede deel wel erg veel tijd hebt. Het idee om na Death Valley eerst naar de kust te gaan is niet gek.
Ik vermoed dat reserveren niet nodig is, maar voor de kust is het niet gek om alvast eens te kijken wat de mogelijkheden zijn. Zeker in de weekenden zou het wel druk kunnen zijn, zeker als nog niet alle campings open zijn.

Kijk voor campings aan de kust eens in de verslagen van forumlid Marenko; in 2019 deden zij de kust ten noorden van SF in oktober, wellicht enigszins vergelijkbaar met jullie periode. zij hebben ook een site met campingtips.

Marianne
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Met 3 overnachtingen in Zion kan je na de laatste nacht ook op tijd vertrekken naar Valley of Fire. Zo heb je genoeg tijd om alles rustig te bekijken en daarna door te rijden naar Las Vegas. Scheelt weer een overnachting die je elders in kan zetten :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is toch voldoende tijd om een overnachting in Vof te doen? En dan 2 nachten Las Vegas. Ik weet niet of je al op dag 2 naar Joshua Tree rijdt, maar als dat zo is, dan ben je met een nacht VoF op 17 maart in Las Vegas. Dan heb je nog een hele maand om naar het noorden te rijden. Ik zou het mooier vinden als je nog wat meer tijd voor het zuidelijke deel van de route uit zou trekken. En zeker parken als Valley of Fire zijn in maart prachtig om te bezoeken.
Je zou ook nog naar Snow Canyon kunnen gaan, en naar het Kolob-deel van Zion. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag.
Nogmaals, schrijf het tweede deel eens uit en kijk hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt. En hou er rekening mee dat het weer daar niet overal aangenaam zal zijn en dat er nog veel sneeuw kan liggen.

Marianne
Lynnerd
Amerika-newbie

Bericht door Lynnerd »

Hier een poging voor een meer gedetailleerd schema. Ook een eerste inschatting van het tweede deel waar nog absoluut niets van overnachtingen vastligt. Inderdaad hebben we heel wat tijd voor dit deel, we willen graag wat meer freewheelen in dit deel van de route. We houden beiden ook veel van skaten en willen genoeg tijd hier voor uittrekken in het kustgedeelte van Californië.

1/3/22:Aankomst LA
2/3/22:LA—>Joshua Tree
3/3/22:Joshua Tree—> Grand Canyon (Mather Point Campground)
4/3/22:Grand Canyon
5/3/22:Grand Canyon—>Page (Lone Rock Beach Campground)
6/3/22
:Page
7/3/22:Page—>Monument Valley (Goulding Campground)
8/3/22:Monument Valley—>Moab (Ken’s Lake Campground)
9/3/22:Moab
10/3/22:Moab
11/3/22:Moab—>Capitol Reef (Fruita Campground)
12/3/22:Capitol Reef—> Bryce Canyon
13/3/22:Bryce Canyon (Sunset of North Campground)
14/3/22:Bryce Canyon—> Zion
15/3/22:Zion (South Campground)
16/3/22:Zion
17/3/22:Zion
18/3/22:Zion—>Valley of fire (Atlatl rocks of Echo Bay Campground)
19/3/22:Valley of fire—>Vegas 19/3/22: Valley of fire—>Vegas
20/3/22:Vegas—>Death Valley (Sunset Campground)
21/3/22:Death Valley—>Santa Barbara
22—26/3/22: Santa Barbara and surroundings +/Big Sur
26/3/22:Monterey —>San Fransisco
27-28/3/22: San Fransisco
29/3/22 tem 7/4/22: San Fran —> Astoria
7/4/22 tem 12/4/22: Olympic National Park
13/4/22 tem 17/4/22:Route richting Yosemite, stops in Portland, Crater Lake,Lake Tahoe?…(nog niet veel over opgezocht)
18/4/22 tem 21/4/22:Yosemite Housekeeping ground
22/4/22 :Yosemite—>Los Angeles
23/4/22-27/4/22: LA

Alvast bedankt!
groetjes
Lynn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je smokkelt nu een beetje met de dagen zodat het tweede deel veel korter lijkt :wink: maar als je het per dag uitschrijft ziet het er zo uit ...

1-mrt naar LA
2-mrt LA - Joshua Tree
3-mrt Joshua Tree - Grand Canyon
4-mrt Grand Canyon - Grand Canyon
5-mrt Grand Canyon - Page
6-mrt Page - Page
7-mrt Page - MV
8-mrt MV - Moab
9-mrt Moab - Moab
10-mrt Moab - Moab
11-mrt Moab - Capitol reef
12-mrt Capitol reef - Bryce
13-mrt Bryce - Bryce
14-mrt Bryce - Zion
15-mrt Zion - Zion
16-mrt Zion - Zion
17-mrt Zion - Las Vegas
18-mrt Las Vegas - Death Valley
19-mrt Death Valley - Santa Barbara
20-mrt Santa Barbara
21-mrt Santa Barbara
22-mrt Santa Barbara
23-mrt Santa Barbara
24-mrt Santa Barbara - Big Sur
25-mrt Big Sur - Big Sur
26-mrt Big Sur - Monterey
27-mrt Monterey - SF
28-mrt SF - SF
29-mrt SF - kust
30-mrt kust - kust
31-mrt kust - kust
1-apr kust - kust
2-apr kust - kust
3-apr kust - kust
4-apr kust - kust
5-apr kust - kust
6-apr kust - kust
7-apr kust - Olympic NP
8-apr Olympic NP
9-apr Olympic NP
10-apr Olympic NP
11-apr Olympic NP
12-apr Olympic NP
13-apr Olympic NP - Portland
14-apr Portland - Portland
15-apr Portland - Crater Lake
16-apr Crater Lake - ?
17-apr ? - Lake Tahoe
18-apr Lake Tahoe - Yosemite
19-apr Yosemite - Yosemite
20-apr Yosemite - Yosemite
21-apr Yosemite - Yosemite
22-apr Yosemite - LA
23-apr LA - LA
24-apr LA - LA
25-apr LA - LA
26-apr LA - LA
27-apr LA

... en dan vind ik de tijd voor de kust en ook voor Olympic NP wel erg veel.
En voor Death Valley, waar het in die tijd van het jaar juist heel aangenaam is, heb je nauwelijks tijd. Waarom daar niet een tweede nacht? Dan heb je tijd voor een paar wandelingen. Doe de gebruikelijke bezienswaardigheden maar kijk ook eens naar de pup fish in de Salt Creek, loop over de Sand Dunes, doe Mosaic Canyon etc. En waarom geen stop bij Lone Pine voor de Alabama Hills? En een bezoek aan Red rock Canyon?
En waarom niet wat meer tijd voor Las vegas? Kijk eens in het verslag van forumlid Michelly voor hun kampeervakantie in februari.

Marianne
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Dag Lynn,
Wij hebben een heel stuk van jouw reis ook gedaan (viewtopic.php?f=16&t=68759, viewtopic.php?f=16&t=63822 en viewtopic.php?f=36&t=61200), weliswaar in 3 aparte reizen.
Daaruit zou ik je nog volgende dingen zeker willen aanraden:
  • Een extra dag in Capitol Reef en de dag ervoor als je van Moab komt ook nog langs Goblin Valley State Park gaan, echt de moeite
  • Een extra dag in SF. Als je naar Alcatraz kan, zeker doen (en op voorhand boeken, wij deden de eerste boot, dan is het er erg rustig) en fietsen in de namiddag is ook leuk.
  • Het stuk kust boven SF richting Olympic hebben wij op 5 dagen gedaan, maar dat was net iets te kort. Jij hebt daar 9 dagen voor, leuk! Zeker stoppen en/of slapen onderweg in Prairie Creek Redwoods State Park – Fern Canyon/ Gold Bluffs, Del Norte Mill Creek campground, Beachside State Recreation site campground (de plaatsen vlak aan zee) :geek2:
  • Op weg van Portland naar Crater Lake zou je ook kunnen kamperen in Cove Palisades SP (Deschutes campground), vond ik persoonlijk fantastisch en van daaruit kan je nog naar Smith Rock State Park en daarna naar Crater Lake
  • Tussen Crater Lake en Lake Tahoe ligt ook Lassen NP, daar zou ik toch ook 2 nachten inplannen, en die weghalen van Olympic
  • Lake Tahoe hebben wij op de Emerald Bay SP Lower Eagle campground gestaan. Heerlijk, en van daaruit kan je de volgende dag heel vroeg naar de Eagle Falls Trailhead. Parkeren is daar moeilijk in de zomer, maar misschien in jouw seizoen minder een probleem.
Ik zou dus 3 nachten weghalen in Olympic en die herverdelen richting Lassen en Cove Palisades, en misschien een dagje Santa Barbara minder en 1 nacht SF extra. En misschien nog 1 dag Santa Barbara minder voor extra dag Capitol Reef. Fruita campground is daar heerlijk.

Veel plezier alvast!
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Lynnerd
Amerika-newbie

Bericht door Lynnerd »

Dag Sven,

Bedankt voor je reactie :)
-Capitol reef gaan we 1 nacht maar wel 2 volledige dagen proberen door te brengen.
-San Fran gaan we waarschijnlijk 3 nachten doen. Alcatraz is reeds geboekt!
-Op jouw aanraden willen we inderdaad voldoende tijd nemen voor dat stuk kust tussen SF en Olympic. De campings staan reeds allemaal mooi opgelijst maar we gaan deze nog niet op voorhand boeken waarschijnlijk.
-Cove palliscades staat ook reeds op de planning, maar ook nog niets geboekt.
-Over Lake Tahoe en Lassen twijfelen we. Willen dit echt graag bezoeken maar lees overal dat er echt nog te veel sneeuw ligt dan...maar dus te bekijken ter plekke afhankelijk van klimaat

groetjes!
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik vraag me eigenlijk af wat jullie met zoveel dagen allemaal willen doen in Olympic NP. Het kan zijn dat Hurricane Ridge een gedeelte van het park ook niet begaanbaar is vanwege winterse omstandigheden. Je zou ook wat tijd kunnen besteden aan het gedeelte tussen Portland en Hood River te weten Columbia River Gorge incl. de watervallen onderweg.
Geldt eigenlijk ook voor Santa Barbara. Leuk stadje om even door te wandelen maar om daar zoveel tijd door te brengen?. En voor het strandleven zal het nog te fris zijn.

Verder valt het mij op dat Las Vegas er daarentegen bekaaid van af komt. Daar is zoveel meer te zien. Is natuurlijk persoonlijk maar wat meer tijd zou daar niet verkeerd zijn, Zeker in die periode als de temperatuur nog aangenaam is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lynnerd schreef:
04 feb 2022, 15:49
Capitol reef gaan we 1 nacht maar wel 2 volledige dagen proberen door te brengen.
Twee dagen zal niet lukken. Je hebt natuurlijk wel wat reistijd. En bovendien is er onderweg ook het nodige te zien. Kijk eens naar Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, Lower Calf Creek Fall.
Het blijft toch jammer om dit deel zo snel te doen.

Lassen in april lijkt me niet handig. Toen wij er waren was het half juli en konden we de Bumpass Hell Trail niet lopen vanwege de sneeuw. Kijk eens in ons 2006 verslag daarvoor.

Marianne
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Van Moab naar Capitol Reef, daar kun je al een dag over doen, met onderweg Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley. En van Capitol Reef naar Bryce is ook een prachtige route, één van de mooiste van het zuid-westen, daar wil je ook tijd voor hebben.
Blijft over: bijna geen tijd voor Capitol Reef.
Gezien alle tijd die jullie hebben, adviseer ik echt twee nachten Capitol Reef, zodat je daar een volle dag kunt doorbrengen.

Persoonlijk zou ik in deze periode van het jaar het zwaartepunt ook meer in Utah/Arizona leggen en minder in het noord-westen en de kust. Maar dat is dus persoonlijke smaak….
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Prima periode om er heen te gaan !
Exacte route maakt dan niet veel uit.
Je maakt het landschap nog net mee in kleur en overgang naar geel.
Maar top in vergelijking met al die mensen die hier hier komen als het hele landschap verbrand is .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

bedeve schreef:
05 feb 2022, 23:56
Je maakt het landschap nog net mee in kleur en overgang naar geel.
Deze zin begrijp ik niet zo goed als je in de periode maart en april reist.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Lynnerd
Amerika-newbie

Bericht door Lynnerd »

Dag allemaal,

Allen bedankt voor de handige tips. Ik heb mijn route licht aangepast aan de hand hiervan en nu lijkt er al heel wat meer evenwicht in te zitten.
Graag jullie feedback
1-mrt aankomst LA
2-mrt LA - Joshua Tree (Jumbo Rocks)
3-mrt Joshua Tree - Grand Canyon (Mather campground)
4-mrt Grand Canyon - Grand Canyon
5-mrt Grand Canyon - Page (Lone Rock Beach Campground)
6-mrt Page - Page
7-mrt Page - Monument Valley (Goulding Campground)
8-mrt Monument valley - Moab (Ken’s lake campground)
9-mrt Moab - Moab
10-mrt Moab - Moab (Island Sky Willow flat campground)
11-mrt Moab -Goblin Valley- Capitol reef (Fruita Campground)
12-mrt Capitol reef - Capitol reef
13-mrt Capitol Reef— Bryce (North Campground)
14-mrt Bryce - Bryce
15-mrt Bryce - Zion (South Campground)
16-mrt Zion - Zion
17-mrt Zion - Zion
18-mrt Zion - Valley of Fire (Atlatl Rock campground of Echo Bay)
19-mrt Valley of Fire- Las Vegas
20-mrt Las Vegas- Death Valley (Sunset Campground)
21-mrt Death Valley- Death Valley
22-mrt Death Valley- Santa Barbara
23-mrt Santa Barbara-Ventura-Guadalupe Dunes-Pismo Beach
24-mrt Pismo Beach-Morro Rock-Cambria- Prewitt Ridge Campground
25-mrt Prewitt Ridge- Point Lobos State Park- 17 mile drive-Carmel
26-mrt Carmel-Monterey
27-mrt Monterey
28-mrt Monterey -Santa Cruz skateparks- SF
29-mrt SF Alcatraz
30-mrt SF
31-mrt SF
1-apr SF- pacific kust
2-apr pacific kust - pacific kust
3-apr pacific kust - pacific kust
4-apr pacific kust - pacific kust
5-apr pacific kust- pacific kust
6-apr pacific kust- pacific kust
7-apr pacific kust - Olympic NP
8-apr Olympic NP
9-apr Olympic NP
10-apr Olympic NP-Columbia River Gorge
11-apr Columbia River Gorge- Columbia River Gorge
12-apr Columbia River Gorge- Cove Palliscades State Park (Deschutes Campground)
13-apr Cove Palliscades- Smith Rock State Park
14-apr Smith Rock State Park- Crater Lake
15-apr Crater Lake- Crater Lake
16-apr Crater Lake -Lake Tahoe
17-apr Lake Tahoe- Lake Tahoe
18-apr Lake Tahoe - Yosemite
19-apr Yosemite - Yosemite
20-apr Yosemite - Yosemite
21-apr Yosemite - Yosemite
22-apr Yosemite - LA
23-apr LA - LA
24-apr LA - LA
25-apr LA - LA
26-apr LA - LA
27-apr LA

Groetjes

Lynn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi dat je een extra overnachting in Capitol Reef hebt.
Hou er rekening mee dat kamperen in Bryce misschien niet heel aangenaam is in maart. De gemiddelde temperatuur ligt dan tussen de -5 en + 7 graden. Zorg in elk geval voor een goede slaapzak en een isolerend matje. Je zult ongetwijfeld nog sneeuw hebben daar. Zie hier bijvoorbeeld het verslag van forumlid Kalaman van zijn bezoek in april.
Hou er rekening mee dat het een flink eind rijden is van Death Valley naar Santa Barbara. Wil je niets doen in DV? En - ik had het al eerder gevraagd - wil je niet een kijkje nemen bij de Alabama Hills bij Lone Pine?
Voor Crater Lake vonden wij één overnachting wel voldoende. En dat was dan in de zomer, met alle wegen open. Als niet alles open is kun je er niet veel doen denk ik. Heb je al eens op www.nps.gov/crla gekeken voor de mogelijkheden in april? Het zou niet gek zijn om een overnachting tussen Crater Lake en Lake Tahoe te doen want dat is een aardig eind rijden.

Monterey en Carmel liggen tegen elkaar aan, waarom daar verschillende overnachtingen? Je hebt het over de 17-mile drive. Wij deden dat in 2019 op de fiets, dat was erg leuk om te doen. Misschien is dat een idee?
In Yosemite is een bezoek aan Hetch Hetchy in het voorjaar niet gek.

Ik ben heel benieuwd hoe de reis gaat bevallen! Het zou fijn - en leerzaam - zijn als jullie tijdens of na de reis wat van jullie laten horen! Zeker omdat het zo'n lange reis is, en een niet zo gebruikelijke periode.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer