Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door woutervg »

Wij zullen nooit meer boeken via een broker.
Hebben afgelopen augustus via usareisen geboekt, maar bij aankomst werd er aangegeven dat de voucher nietnkon worden geaccepteerd.
Het werd uitgezocht en in de tussentijd kregen wij een auto mee.
Vervolgens werden er dagelijk hele grote bedragen op onze creditcard geblokkeerd waardoor wij in de problemen kwamen met de hotels.
USAreisen en flamingo (het bureau waar zij inkopen) reageerden nergens op.
Uiteindelijk via google het emailadres van een van de directeuren van Enterprise gevonden en aangegeven dat wij alle correspondentie online zouden gaan zetten. Toen werd alles opgelost, maar daar gingen wel 10 dagen van stress aan vooraf.
Gast

Bericht door Gast »

:offtopic: En zo zal ik ook nooit boeken via air bnb. Te veel verhalen over mensen die ergens aankomen waar uiteindelijk toch blijkt dat het verblijf niet bestaat, ineens niet mogelijk is of er “heel” anders uit ziet dan op de foto.

Als ik in een hotel niet tevreden ben over mijn kamer krijg je gewoon een andere. De kans dat heten volledig 100% vol is en er echt niets geregeld kan worden is vrijwel nihil (bepaalde plekken/perioden uitgezonderd.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dat vind ik iets te kort door de bocht maar ieder zijn mening. Daar is een forum voor. :mrgreen:

Er zijn genoeg mensen die met Drive Usa een prima ervaring hebben gehad. Dat het 1x niet goed gaat wil niet zeggen dat het niet deugt. Idem voor Airbnb. Daar hebben wij fijne ervaringen mee. Vrienden en familie ook. Ben het wel eens met het feit dat als je direct boekt bij een autoverhuurder, hotel of vliegmaatschappij en er gaat wat fout, dat je dan veel sneller geholpen wordt met een alternatief , oplossing of terugbetaling
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Gast »

Exactly my point: als er iets mis gaat kan een hotel/auto verhuurder/lijn vlucht maatschappij (dus geen charters zoals TUI) iets sneller oplossen.

Dat je ervaringen (en van je directe omgeving) positief zijn is prima, ik hoor andere verhalen.

Waarom het kort door de bocht is? Geen idee…ik geef aan dat dat mijn persoonlijke mening is. Het probleem is dat er niet snel een alternatief geboden kan worden als het wel mis gaat….
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je moet boeken waar je voor jou de beste prijs vindt.

Ik ben zeker geen tegenstander van het huren via een broker, heb dat in het verleden veel gedaan en dat heeft mij nog nooit problemen opgeleverd. Ook de huurauto's die ik meekreeg waren dik in orde, niets op aan te merken. Er zijn wel enkele specifieke brokers waar ik zou huren, juist omdat ik daar een goede ervaring mee heb. Een veel genoemd nadeel die wordt genoemd is dat je vooraf betaalt. Dat hoeft helemaal geen nadeel te zijn als je tot kort voor aanvang (kosteloos) kan annuleren. Heb dat in september nog moeten doen. Binnen 2 dagen mijn aanbetaling terug op de creditcard. Ook bij brokers (niet bij alle) kun je bij bijv. Alamo nog steeds gebruik maken van Skip the Counter. Dan kan je bij aankomst direct naar je gehuurde categorie lopen, auto uitzoeken en wegrijden. De brokers waar ik wél zou huren: uscarhire.com; usareisen.de; American Vacation en Happy Tours (bij deze laatste geen vooraf betalen én geen creditcard gegevens opgeven).

Rechtstreeks huren heeft zo z'n voordelen en ook dat heb ik gedaan in het verleden. Tot op het allerlaatste moment kunnen annuleren is natuurlijk een voordeel. In sommige gevallen vervalt een reservering gewoon als je niet komt opdagen. Geeft je veel vrijheid. Je spaart natuurlijk voor een loyalty programma als je daar aan meedoet. Maar de meesten van ons komen huren niet vaak genoeg een auto jaarlijks dat ze daar voordeel van hebben. Met een statusmatch heb je meer mogelijkheiden. Een nadeel van rechtstreeks huren vind ik bijv. dat het totale huurbedrag op je creditcard als reservering wordt gehouden tijdens de gehele huurperiode. Dat is uiteraard te ondervangen door extra geld op je creditcard te storten maar blijft iets dat ik gewoon ergerlijk vind. Dat heb je bij een broker niet, dan heb je alles al voldaan.

Kortom: beide hebben voor- en nadelen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Boeken bij een broker gaat meestal goed. Maar die paar keer dat het fout gaat dan gaat het ook goed fout.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Je zal mij ook niet horen zeggen dat het altijd slecht is om te huren via een broker. De afgelopen 15 jaar hebben wij ook meerdere keren via een broker geboekt en toen ging dat wel goed. Het nadeel met USAreisen vind ik dat ze wanneer je in de VS aankomt het in duistland midden in de nacht is en ze onbereikbaar zijn. Na zo’n vlucht zit je ook totaal niet te wachten op gezeik met een voucher. Dit risico vermijd ik liever door rechtstreeks te boeken, tenzij het heel veel geld scheelt.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Met Alamo.nl heb ik een hele mailing gehad over Skip the Counter. Volgens mij had dat bij mijn boeking in 2020 op de site gestaan. Later zag ik dat niet meer. Toen ik daarover contact had, mailde een medewerker dat ik zeker gebruik kon maken van Skip the Counter. Enige weken later bij een nieuwe vraag, ontkende Alamo dat het ooit op de site had gestaan. Zij zorgen er alleen voor dat er versnelde incheck bij de counter is. Dat het me was toegezegd door een medewerker deden ze af met de mededeling dat het een stagiare betrof. Uiteindelijk is de reis door corona niet doorgegaan.
Gast

Bericht door Gast »

Nogmaals: als je een specifiek type huurt is een broker een alternatief, maar bij een broker heb je geen snars aan status bij een verhuurder. En daarmee bedoel ik niet dat je spaart voor gratis huurdagen.

Het grootste voordeel van status is dat je zelf kunt kiezen wat je wilt rijden, terwijl je maar een midsize sedan betaalt (of bij Avis gratis upgrade krijgt met hoogste status). Dat lukt je gewoon niet bij een broker, ook al zou daar bv een standaard SUV goedkoper zijn dan bij National of Hertz: die klasse boek en betaal je immers niet. Dat is juist de reden waarom het zo belangrijk is om status te hebben en te houden: je rijdt vrijwel altijd goedkoper dan bij een broker.

De reservering op je cc is ook geen enkel probleem: het is sowieso verstandig om een extra cc bij je te hebben. Dus die backup card gebruik je voor je auto huur. Met de andere Card doe je dan de rest van je betalingen.
Bovendien: Op een AMEX Card heb je geen vastgestelde limiet, dus daarmee is het ook geen probleem om er een gereserveerd bedrag op te hebben. Stuur me een PB als je de AMEX een jaar gratis wilt proberen :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Trom alamo.nl is ook een gewone tussenpersoon, is niet Alamo
Sinds 1995 wordt via Alamo.nl online autohuur aangeboden door Target Travel Services in Maarssen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
12 feb 2022, 11:14
Stuur me een PB als je de AMEX een jaar gratis wilt proberen :thumbup:
Nee [mention]Terpies[/mention] ; die tijden zijn voorbij.
Het aanbod is nu anders :
Ontvang tijdelijk 20.000 Miles.
Prijs per jaar: 1e jaar 50% korting (daarna € 170 per jaar)
Kaartbijdrage
1e jaar 50% korting (daarna € 170 per jaar)

Maar dan nog.....
Al was het alleen maar vanwege het bijbehorende verzekeringspakket vanaf de Gold Card.
Dat is de prijs al meer dan waard.
Je Hertz Five Star status is ook leuk....

Vragen ?
PB tje !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@harryh
Precies daar kwam ik toen ook achter. Mijn opmerking is een reactie op het bericht van Coyote over brokers. Daar wordt aangegeven dat Alamo Skip the Counter heeft. Maar dat geldt alleen bij directe boekingen bij Alamo.com.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

@harryh Ik ben de laatste jaren (voor Corona) niet meer bij Alamo uitgekomen, maar als je achter je Alamo reserveringsnummer kan komen gaat het wel. Als deze niet op je voucher (Broker) staat, vraag er dan bij je broker naar. Wel wat jaar terug, maar bij Rentalcars.com toen geen enkel probleem.

Vwb Alamo, als er nog steeds een AlamoExpress balie is, is de rij daar vast korter. Gewoon aansluiten, ik ben nooit weggestuurd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Trom schreef:
12 feb 2022, 12:30
@harryh
Precies daar kwam ik toen ook achter. Mijn opmerking is een reactie op het bericht van Coyote over brokers. Daar wordt aangegeven dat Alamo Skip the Counter heeft. Maar dat geldt alleen bij directe boekingen bij Alamo.com.
Dat is niet waar. 2x geboekt bij Alamo via Expedia en tot 2x toe gewoon gebruik kunnen maken van skip the counter
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Maar misschien niet via alamo.nl? Ik heb er geen ervaring mee.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

dejong89 schreef:
12 feb 2022, 15:37
2x geboekt bij Alamo via Expedia en tot 2x toe gewoon gebruik kunnen maken van skip the counter
Ik al 4x bij Dollar geboekt via een broker, telkens met mijn geprinte vodje van mijn lidmaatschapskaart direct naar auto's gelopen. daar ook elke keer een gratis upgrade gekregen en zelf mogen uitzoeken uit 1 of 2 klasse hoger dan geboekt...ik denk dat het vooral te maken heeft met wie je daar ter plekke treft, hetzelfde met upgrades in hotels. Een glimlach, een grapje of een briefje van $20 doet vaak wonderen :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Was dat bij Dollar na de COVID? Nu zou ik er niet zo zeker meer van zijn…. Bovendien….Dollar en Thrifty zijn de B-merken van Hertz en Enterprise (eigenaar van o.a. National en Alamo), waar veelal de wat oudere auto’s staan van de premium verhuur merken. Ik zou dan toch liever bij National of Hertz boeken, tenzij het echt veel scheelt. :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Trom schreef:
12 feb 2022, 12:30
Je kunt Skip the Counter regelen zolang jij maar het Alamo reseveringsnummer krijgt. Bij mijn weten krijg je die niet bij usareisen.de maar wel bij bijv. uscarhire.com en happytoursusa.com. En ja, ik spreek uit eigen ervaring. :wink:

Er is zelfs een heel topic gewijd aan Skip the Counter, zie hier voor een mooie uitleg.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
12 feb 2022, 11:14
De reservering op je cc is ook geen enkel probleem: het is sowieso verstandig om een extra cc bij je te hebben. Dus die backup card gebruik je voor je auto huur. Met de andere Card doe je dan de rest van je betalingen.
Bovendien: Op een AMEX Card heb je geen vastgestelde limiet, dus daarmee is het ook geen probleem om er een gereserveerd bedrag op te hebben. Stuur me een PB als je de AMEX een jaar gratis wilt proberen
Zag je weer een kans de AMEX te promoten??? :roll:

Ik zeg nergens dat het een probleem is, ik geef aan dat ik het irritant vindt. Niets meer en niets minder... De oplossing geef ik ook al omdat ik dat meestal op die manier zelf doe. Dan heb ik geen 'last' van de reservering en betalen moet je toch. :wink: Niet iedereen heeft/wil een backup creditcard en zeker niet een AMEX card die voor de meesten toch prijzig is en geen echt voordeel heeft als je 1x per jaar een trip naar Amerika maakt. Ik reis altijd alleen en doe dat altijd op 1 creditcard, nooit problemen mee gehad.

Roland

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic:

@Coyote schreef "Niet iedereen heeft/wil een backup creditcard en zeker niet een AMEX card die voor de meesten toch prijzig is en geen echt voordeel heeft als je 1x per jaar een trip naar Amerika maakt.̈

Bij Amex vanaf Gold is het een kwestie van rekenen omdat je dan een top reis, annulereingsverzekering incl. medische kosten met werelddekking hebt.
Die zul je anders toch wel apart afsluiten.
Als je dan bijv met een gezin van 4 op vakantie gaat is het rekensommetje snel gemaakt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer