Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
14 feb 2022, 11:40
Laat ik nou wel het e.e.a. van verzekeren weten.... :wink:

En ja, ik ook veel van Apple Pay en ander betalingsverkeer af (dat heb je als je in de bankenwereld werkt... 8) ).

De meesten hier komen omdat ze een reis naar Amerika (willen) boeken. Dan lijkt het mij erg handig dat als je besluit voor AMEX te gaan omdat je wilt besparen op je reis- en annuleringsverzekering dat je 'm ook kunt inzetten voor Amerika. En dat lukt op dit moment niet.

Dat jij andere uitstapjes aanhaalt is leuk maar de meesten komen hier voor Amerika...

Oh ja, laten we het over de acceptatie van AMEX nog maar niet hebben... :roll:

Roland
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt, oftewel : wij van WC eend.....

Overigens, ook jouw werkgever dekt geen corona gerelateerde schade in hun doorlopende reisverzekering als een gebied rood of oranje is:
Alle kosten die direct of indirect het gevolg zijn van corona, zijn niet gedekt. De dekking van je reisverzekering blijft wel van kracht voor gebeurtenissen die los staan van het coronavirus (bijv. diefstal van bagage).
Onze annuleringsverzekering en/of -dekking vergoedt annuleringskosten bij onvoorziene gebeurtenissen. Het coronavirus is door de World Health Organization (WHO) op 11 maart 2020 aangemerkt als pandemie. Een wereldwijde epidemie dus, die is te voorzien.
Ik wil mijn reis annuleren vanwege corona:
Heb je een annuleringsverzekering?
Wij adviseren je contact op te nemen met je reisorganisatie of boot-, bus-, trein- of vliegmaatschappij, en je accommodatie (hotel, camping, appartement). Zij kunnen je reis dan annuleren of omboeken. In veel gevallen kan dit kosteloos. Je krijgt dan een voucher, een kosteloze omboeking naar een andere periode, of je krijgt je geld terug.

De annuleringsverzekering biedt in deze situatie geen dekking voor de annuleringskosten van je reis. Het annuleren van een reis vanwege de uitbraak van een besmettelijke ziekte zoals corona is in deze voorwaarden niet meeverzekerd.
Bron: https://www.ing.nl/particulier/verzeker ... index.html
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Hij beweert toch nergens dat zijn werkgever dat wel doet? Waarom moet je die creditcard zo promoten op een allesAmerika forum, als de kaart momenteel geen verzekering dekt in Amerika (maar misschien je reistripje in Europa wel). Toch totaal irrelevant? Stop eens met afzeiken en terug on-topic.

Just my 2 cents.
Gast

Bericht door Gast »

@peterz84 welke reis- en annuleringsverzekering biedt op dit moment wel dekking tegen covid gerelateerde reizen naar rood/oranje gebied?
Eens komt een einde aan deze ellende (en dat zal ongetwijfeld zijn als de meeste mensen hier op het forum weer richting de US gaan reizen), dus het is zeker relevante informatie.

Waarom het afzeiken is: geen idee. Het is een constatering van een onjuistheid in deze onzekere reis tijden.

Bovendien worden hier ook tips gegeven over de goedkoopste auto huur, inclusief het noemen van de verhuurders.
Waarom is dat dan ineens taboe als het gaat om de Reis- en Annulerings-verzekeringsvoorwaarden van AMEX, waarvan de kosten vrijwel gelijk zijn aan een doorlopende reisverzekering icm met een normale credit card?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

zoals eerder opgemerkt ; het gaat om het gebruiksvoordeel en niet om de naam van de kaart.
Dus: autohuren in Europa en met van die idiote eigen risico bedragen te maken krijgen....
De ANWB Visa Gold card dekt dit tot Eur. 1500 .-

Dankzij ons bancaire systeem zijn wij niet creditcard gericht, en daarom hebben we maar weinig keuze met weinig voordelen...

Ondertussen probeer ik het autohuur tarief voor mijn aprikritje naar beneden te krijgen ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Probleem met de genoemde autohuur creditcard verzekering is natuurlijk dat die niet geldig is omdat reizen ontraden wordt vanwege de pandemie, en dat het dan ‘een beetje te begrijpen is’ dat corona gerelateerde reis-, verblijfs- en medische kosten uitgesloten worden.

Maar dat het autohuur verzekeringsdeel helemaal niets met die corona pandemie te maken heeft. Dus wel vreemd dat mocht je daar je mooie huurauto onvoorzien tegen iets of iemand aan parkeren er voor dit corona ongerelateerde ook geen dekking is.

Ik hoop inderdaad dat VS weer snel van de oranje status af is, en anders wordt het inderdaad een 2de reisverzekering er bij nemen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Terpies schreef:
14 feb 2022, 17:31
@peterz84 welke reis- en annuleringsverzekering biedt op dit moment wel dekking tegen covid gerelateerde reizen naar rood/oranje gebied?
In ieder geval de ANWB reisverzekering. :thumbup:
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

Harry schreef:
14 feb 2022, 21:06
Terpies schreef:
14 feb 2022, 17:31
In ieder geval de ANWB reisverzekering. :thumbup:
In Belgie kan je hiervoor bij Touring terecht
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Nicky67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Nicky67 »

Hoi allemaal,

Ben nieuw op het forum maar "Reis" al een tijdje met jullie mee en ook al verschillende malen tips en suggesties meegenomen op onze reizen naar en in Amerika.
Wij willen 19 juli t/m 6 aug. 2022 weer de oversteek maken (starten en eindigen in Vegas) en dit keer met onze jongste zoon en oudste + vriendin. Dit stond al in de planning in 2020 (mijn man en ik waren 30 jr getrouwd) maar moesten toen annuleren uiteraard. 2021 ging m weer niet worden (we kunnen bijna ons nwe jubileum gaan vieren onderhand :roll: ) dus dit wordt zo'n beetje de laatste kans voor ons om nog als gezin te kunnen gaan gezien onze oudste zoon en vriendin aan kinderen willen beginnen.
Nou zijn de vliegticket al niet goedkoop maar goed...maar de autoprijzen wordt ik echt tureluurs van. Ben nu al dagen, uren aan het vergelijken en alle dingen die hier op het forum worden genoemd aan het bekijken maar ik kom er niet uit als ik bijvoorbeeld naar de Avis website in ijsland ga krijg ik maar keuze uit een paar auto's (/wij willen een chevy tahoe of iets vergekijkbaars) ook met alle codes bij bijv. Hertz kom ik nog boven de €3000,- uit. Voorgaande jaren waren we rond de €1500,- kwijt hiervoor. Normaal boekten we altijd via de verhuurma. zelf. Nu kom ik bij drive-usa.de het goedkoopste uit. ( nog wel een belachelijk hoog bedrag € 2400,-) we hebben nog nooit via een brooker geboekt en lees ook zoveel tegenstrijdige berichten. Zoek ik nu verkeerd, doe ik iets verkeerd? Ik weet het niet meer, wil zo graag weer iets hebben om naar uit te kijken. Hotels zijn allemaal al (annullerbaar) geboekt. Ik weet dat deze hele topic over dezelfde vraag gaat alleen ik kom er dus niet uit.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Welkom op het forum. Het zoeken naar een Tahoe is het probleem. Daar ga je dit soort prijzen voor vinden. Heb je die echt nodig? Want Standard size SUV ga je ws wel bij Hertz vinden als je mag uitzoeken uit de rij en klasse C boekt (zie topic daarover hoe je dat moet doen).
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Ja toch wel we zijn met z'n vijfen en 2 auto's wordt me een beetje teveel.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 15 feb 2022, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: verwijderen quote
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Misschien moet ik idd het idee van een suv heroverwegen en dan gaan voor 2 x een sedan.
Gast

Bericht door Gast »

Waarom niet 2x een Standard SUV voor de prijs van 2 x midsize sedan? Of bedoelde je dat al?

Ik weet niet of je het gemiddelde formaat van een standard SUV in de US kent, maar dat is een groot formaat hoor. Een full-size is imho echt overkill (en bovendien rijdt het lang zo lekker niet en zuipt het alsnog als een dolle) :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Nicky67 schreef:
15 feb 2022, 13:22
s dit wordt zo'n beetje de laatste kans voor ons om nog als gezin te kunnen gaan .../wij willen een chevy tahoe of iets vergekijkbaars) ook met alle codes bij bijv. Hertz kom ik nog boven de €3000,- uit. ik kom er dus niet uit.
Ik liep 21 januari jl in een volle Hertz garage zonder klenten.
Even op mn gemak wat rond gekeken.

Ik heb er geen Tahoe gezien .
En maar twee , even grote maar fijner rijdende , Ford Explorer .
In de "reserved rij "
Dus specifiek gehuurd .
Buiten de hoeveelheden sedan s stonden er redelijk wat Chevrolet Equinox en Nissan Roque
Is die situatie in de zomer er nog ?

Lastig....
Twee weken geleden zag in een rentalcar vakblog dat de prijzen zouden dalen.
Als dat zo is kijk ik eerder naar Avis dan bijv naar Hertz.
Die heeft nog al een inhaalslag te maken....
@Nicky67 ; ga maar wat boeken . Wat kun je anders .
Wijzigen en / of annuleren kan altijd nog ...
Hou het stressvrij.
Veel plezier.
Stuur mij een PB !
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Dank jullie wel voor het meedenken :thumbup: ik ga me idd even verdiepen in een midsize ik zie de prijzen niet zo gauw dalen dus zal een keer de knoop moeten doorhakken. Ik hou jullie op de hoogte.
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

Niet om de discussie weer aan te zwengelen... maar nu morgen (waarschijnlijk) de VS weer naar reisadvies code geel gaan is de AMEX auto verzekering ook weer geldig! Persoonlijk erg blij mee, scheelt fors geld op de langere huurperiodes.

https://wnl.tv/2022/02/15/vakantie-naar ... asituatie/
mblokland
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door mblokland »

@Nicky67
Nicky67 schreef:
15 feb 2022, 13:22

Wij willen 19 juli t/m 6 aug. 2022 weer de oversteek maken (starten en eindigen in Vegas) en dit keer met onze jongste zoon en oudste + vriendin.
Hoi,

Bij Hertz boek je dit voor 982 dollar (CDC 510000, PC 192021) waarbij het eenvoudig is om de status President Circle (viewtopic.php?p=1275572#p1275572) te krijgen en daar een geschikte auto voor 5 personen uit te zoeken.

Prijzen vallen dus erg mee en een geschikte auto voor 5 personen uit PC mag geen probleem zijn.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Berry schreef:
15 feb 2022, 15:30
Persoonlijk erg blij mee, scheelt fors geld op de langere huurperiodes.
Vertel eens voor welke termijn je bij welke verhuurder uitkomt Berry
Stuur mij een PB !
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Hoi,

Bij Hertz boek je dit voor 982 dollar (CDC 510000, PC 192021) waarbij het eenvoudig is om de status President Circle (viewtopic.php?p=1275572#p1275572) te krijgen en daar een geschikte auto voor 5 personen uit te zoeken.

Prijzen vallen dus erg mee en een geschikte auto voor 5 personen uit PC mag geen probleem zijn.
Wat betekent "president cirkle" :o
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Nicky67 op naar het Hertz topic .
Daar wordt nergens anders over gepraat !

viewtopic.php?f=30&t=71561
Stuur mij een PB !
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Ben nog niet zo handig met alles te vinden e.d. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer