Wiens brood men eet, diens woord men spreekt, oftewel : wij van WC eend.....Coyote schreef: ↑14 feb 2022, 11:40Laat ik nou wel het e.e.a. van verzekeren weten....![]()
En ja, ik ook veel van Apple Pay en ander betalingsverkeer af (dat heb je als je in de bankenwereld werkt...).
De meesten hier komen omdat ze een reis naar Amerika (willen) boeken. Dan lijkt het mij erg handig dat als je besluit voor AMEX te gaan omdat je wilt besparen op je reis- en annuleringsverzekering dat je 'm ook kunt inzetten voor Amerika. En dat lukt op dit moment niet.
Dat jij andere uitstapjes aanhaalt is leuk maar de meesten komen hier voor Amerika...
Oh ja, laten we het over de acceptatie van AMEX nog maar niet hebben...
Roland
Overigens, ook jouw werkgever dekt geen corona gerelateerde schade in hun doorlopende reisverzekering als een gebied rood of oranje is:
Alle kosten die direct of indirect het gevolg zijn van corona, zijn niet gedekt. De dekking van je reisverzekering blijft wel van kracht voor gebeurtenissen die los staan van het coronavirus (bijv. diefstal van bagage).
Ik wil mijn reis annuleren vanwege corona:Onze annuleringsverzekering en/of -dekking vergoedt annuleringskosten bij onvoorziene gebeurtenissen. Het coronavirus is door de World Health Organization (WHO) op 11 maart 2020 aangemerkt als pandemie. Een wereldwijde epidemie dus, die is te voorzien.
Bron: https://www.ing.nl/particulier/verzeker ... index.htmlHeb je een annuleringsverzekering?
Wij adviseren je contact op te nemen met je reisorganisatie of boot-, bus-, trein- of vliegmaatschappij, en je accommodatie (hotel, camping, appartement). Zij kunnen je reis dan annuleren of omboeken. In veel gevallen kan dit kosteloos. Je krijgt dan een voucher, een kosteloze omboeking naar een andere periode, of je krijgt je geld terug.
De annuleringsverzekering biedt in deze situatie geen dekking voor de annuleringskosten van je reis. Het annuleren van een reis vanwege de uitbraak van een besmettelijke ziekte zoals corona is in deze voorwaarden niet meeverzekerd.