Het zou inderdaad netjes zijn geweest om iets ter compensatie aan te bieden maar wat mij betreft is de kous hiermee af. Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan in de toekomst, laat je dus niet afschepen met een voucher.
Iets te gehaast de tickets geboekt ?
Dan heb je wellicht geluk gehad (of je wordt als belg minder snel gecontroleerd) maar je bent in principe verplicht de trein te nemen anders kunnen ze je weigeren. Volgens mij is hier zelfs ooit een rechtszaak aangespannen door de consumentenbond om deze verplichting te laten vallen geweest. Weet niet hoe die afgelopen isJozs schreef: ↑13 feb 2022, 22:22
Toppunt is dat meestal mn treinticket afhaal en alsnog met de wagen naar Amsterdam ga. Die Thalys treinen zijn dikwijls helemaal niet voorzien op (grote) bagage, waardoor je steeds de hele trein afloopt op zoek naar een plaats hiervoor. Zeker als je in Antwerpen opstapt zit die trein al vol met mensen uit Brussel, waardoor de grote bagagerekken volzet zijn. Bijkomend wil ik bij terugkomst dikwijls zo snel mogelijk doorreizen, met de wagen kan dit. Maar bij de trein sta je toch dikwijls een uurtje te wachten na een lange vlucht.
Het klopt dat in theorie steeds een gecontroleerd treinticket moet voorleggen, alleen…de laatste 3 keer dat ik effectief met de trein ging, werd het ticket nooit afgestempeld. Er was zelfs geen conducteur te zien op de trein. Werd ook nooit naar gevraagd bij inchecken van mn vlucht. Het lijkt me ook echt straf dat inchecken geweigerd wordt zelfs al heb je een geldig treinticket, maar omdat het niet is afgestempeld. vroeger waren ze hier volgens mij wel strenger in.ONYX666 schreef: ↑14 feb 2022, 15:05Dan heb je wellicht geluk gehad (of je wordt als belg minder snel gecontroleerd) maar je bent in principe verplicht de trein te nemen anders kunnen ze je weigeren. Volgens mij is hier zelfs ooit een rechtszaak aangespannen door de consumentenbond om deze verplichting te laten vallen geweest. Weet niet hoe die afgelopen isJozs schreef: ↑13 feb 2022, 22:22
Toppunt is dat meestal mn treinticket afhaal en alsnog met de wagen naar Amsterdam ga. Die Thalys treinen zijn dikwijls helemaal niet voorzien op (grote) bagage, waardoor je steeds de hele trein afloopt op zoek naar een plaats hiervoor. Zeker als je in Antwerpen opstapt zit die trein al vol met mensen uit Brussel, waardoor de grote bagagerekken volzet zijn. Bijkomend wil ik bij terugkomst dikwijls zo snel mogelijk doorreizen, met de wagen kan dit. Maar bij de trein sta je toch dikwijls een uurtje te wachten na een lange vlucht.