Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Chevrolet Equinox of ....
Heeft er toevallig iemand die al met een equinox gereden heeft een foto genomen van de koffer? Wij zouden graag 2 "trolley-koffers" meenemen maar twijfelen of die er wel beide zullen ingaan...
Als ik het goed voorheb komt de Equinox qua afmetingen toch min of meer over elkaar met de Toyota RAV, of heb ik het hier mis?
Groetjes
Eef
Als ik het goed voorheb komt de Equinox qua afmetingen toch min of meer over elkaar met de Toyota RAV, of heb ik het hier mis?
Groetjes
Eef
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb er geen foto van genomen maar afgelopen januari reisden Marjan en ik met 2 grote koffers, een kleine koffer en een reistas. Dit kon allemaal met gemak achter in de kofferbak. De 2 grote koffers konden rechtop naast elkaar staan. De kleine koffer ernaast en de reistas er tussen of er boven op.Eefje schreef:Heeft er toevallig iemand die al met een equinox gereden heeft een foto genomen van de koffer? Wij zouden graag 2 "trolley-koffers" meenemen maar twijfelen of die er wel beide zullen ingaan...
Moet volgens mij geen problemen opleveren.

Roland
- Color01
- Amerika-expert
jerbia schreef:Wij hebben een Jeep Grand Cherokee Laredo (or simular) gehuurd. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb er namelijk helemaal geen verstand van.
Wij hebben een Grand Cherokee Limited ...dat is alleen de duurdere versie van de Laredo.
en voor je bagage .. je hebt genoeg ruimte achter in de Cherokee..
RolandMet de Equinox hebben we in totaal 1620 mijl gereden. Het verbruik lag natuurlijk wat hoger dan bij de Ford Fivehunderd maar viel mij achteraf reuze mee. De auto reed gemiddeld 21,85 mijl per gallon (of 9,29 km per liter) met uitschieters naar 23,21 mijl per gallon (is 9,87 km per liter) op lange afstanden over de Interstate. Zoals gezegd waren de brandstofprijzen in VA, PA, NY en MA wat hoger. Gemiddeld betaalden wij $ 2,32 per gallon. De duurste tankbeurt was in Lake Placid, NY waar we $ 2,55 per gallon betaalden en de goedkoopste (gek genoeg) op het vliegveld vlakbij Hertz. Hier betaalden we $ 2,16 per gallon.
Wij waren zeer te spreken over de huurauto's die we dit keer meekregen. De Equinox kan ik iedereen aanraden voor komende zomer!

Wij hebben een Jeep Liberty gehuurd... Heeft deze ongeveer hetzelfde verbruik?
Kelly & Yves
http://kelly.yves.googlepages.com
http://kelly.yves.googlepages.com
- Color01
- Amerika-expert
De benzine prijzen zijn de laatste weken aardig weer gestegen .. op de TV lieten ze zien dat bij sommige benzine pompen in California de benzine al rond de 4 dollar per gallon ligt. .. bij ons is de benzine sinds verleden week al 16 cent gestegen..en de prijs ligt nu rond de 2.40 per gallon.de brandstofprijzen in VA, PA, NY en MA wat hoger. Gemiddeld betaalden wij $ 2,32 per gallon. De duurste tankbeurt was in Lake Placid, NY waar we $ 2,55 per gallon betaalden en de goedkoopste (gek genoeg) op het vliegveld vlakbij Hertz. Hier betaalden we $ 2,16 per gallon.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ja klopt, ik heb een Equinox geboekt, maar ga ervan uit dat ik deze niet meekrijg. We zullen het zien, het maakt mij ook verder niet uit. Het is voor ons de eerste keer dat we een SUV huren ipv een personenauto, dus alles is mooi meegenomen.TravelGuy schreef:Maar ook hier geldt weer, OR SIMILAR... m.a.w. je weet eigenlijk nooit zeker wát je keijgt, je boekt namelijk een auto klasse, niet een bepaald merk.Souraia schreef:Dank je Color.
Via usareisen.de had ik een Equinox geboekt bij Alamo voor de duur van twee weken in Atlanta.
Alles was prima geregeld, na het overleggen van de voucher bij de balie van Alamo mocht ik zelf een auto uitzoeken. Geen gezeur over upgrades en dergelijke.
Op het parkeerterrein stonden bij de categorie SUV / VAN enkele Equinoxen, Buick Rendevous (veel), Dodge Caravan, Jeep Liberty en een Toyota 4runner, echter geen Trailblazers.
Aangezien ik graag een Amerikaan wilde hebben de Toyota links laten liggen maar na het boeltje eens goed bekeken te hebben toch de Toyota meegenomen en daar geen moment spijt van gehad.
De wagen reed fantastisch, gemiddeld verbruik 22 MPG (zat toch een lekker 4 litertje in).
De 4runner is even groot als een Trailblazer (op een parkeerplaats ff naast een Trailblazer gezet en een vergelijkend onderzoekje gedaan) en persoonlijk vind ik hem ook mooier. (maar ja, over smaak valt uiteraard niet te twisten.)
Ook het inleveren van de auto ging probleemloos, kortom alles was prima geregeld.
Alles was prima geregeld, na het overleggen van de voucher bij de balie van Alamo mocht ik zelf een auto uitzoeken. Geen gezeur over upgrades en dergelijke.
Op het parkeerterrein stonden bij de categorie SUV / VAN enkele Equinoxen, Buick Rendevous (veel), Dodge Caravan, Jeep Liberty en een Toyota 4runner, echter geen Trailblazers.
Aangezien ik graag een Amerikaan wilde hebben de Toyota links laten liggen maar na het boeltje eens goed bekeken te hebben toch de Toyota meegenomen en daar geen moment spijt van gehad.
De wagen reed fantastisch, gemiddeld verbruik 22 MPG (zat toch een lekker 4 litertje in).
De 4runner is even groot als een Trailblazer (op een parkeerplaats ff naast een Trailblazer gezet en een vergelijkend onderzoekje gedaan) en persoonlijk vind ik hem ook mooier. (maar ja, over smaak valt uiteraard niet te twisten.)
Ook het inleveren van de auto ging probleemloos, kortom alles was prima geregeld.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Klinkt goed allemaal. Toyota 4Runner is inderdaad een gave auto. Ook goed om te horen dat er aan aantal Equinoxen stonden. Ik ben toch nog steeds benieuwd hoe dat in het hoogseizoen zal gaan in de populaire bestemmingen zoals LA, Las vegas, Phoenix etc. Ik bereid mij al voor op een gave "Or Simular". 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Re: Chevrolet Equinox of ....
Wij gaan van 31 aug. tot en met 3 okt. 2008 naar de VS en starten en eindigen in LA. Vanwege alle goeie recensies op dit forum hebben wij de site van usareisen.de bekeken en zijn daar ook op de Equinox terechtgekomen. Het lijkt ons een prima auto voor het geld dat we daarvoor betalen.
We moeten nu alleen nog bepalen over de voor de Super-Spar of Super-Inklusiv gaan. Volgens mij -als ik het tenminste goed lees op de site- zijn we met de Super-Spar ook prima verzekerd. Ik heb van Roland (waarvoor tige tank
) al de nodige informatie gekregen en ben mede daardoor ook "om" om voor de Equinox te kiezen.
Omdat ik de enige ben die gaat rijden, hoeven er geen kosten voor de aanvullende chauffeur te worden betaald.
Uiteraard ben ik benieuwd of we -gesteld dat we em gaan boeken- ook daadwerkelijk de Equinox gaan meekrijgen of dat we een gelijkwaardige auto kunnen uitkiezen. Voorlopig hoop ik dat we dan "gewoon" de Equinox kunnen meekrijgen.
Hij zal gerust wat minder power hebben dan andere auto's, maar ik zit ook niet te wachten op boetes voor snelheidsovertredingen, omdat meer vermogen mij toch sneller doet gaan rijden..
Vraag blijft dus: Super-Spar of Super-Inklusiv?
Alvast bedankt!
We moeten nu alleen nog bepalen over de voor de Super-Spar of Super-Inklusiv gaan. Volgens mij -als ik het tenminste goed lees op de site- zijn we met de Super-Spar ook prima verzekerd. Ik heb van Roland (waarvoor tige tank

Omdat ik de enige ben die gaat rijden, hoeven er geen kosten voor de aanvullende chauffeur te worden betaald.
Uiteraard ben ik benieuwd of we -gesteld dat we em gaan boeken- ook daadwerkelijk de Equinox gaan meekrijgen of dat we een gelijkwaardige auto kunnen uitkiezen. Voorlopig hoop ik dat we dan "gewoon" de Equinox kunnen meekrijgen.
Hij zal gerust wat minder power hebben dan andere auto's, maar ik zit ook niet te wachten op boetes voor snelheidsovertredingen, omdat meer vermogen mij toch sneller doet gaan rijden..
Vraag blijft dus: Super-Spar of Super-Inklusiv?
Alvast bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1509 Weergaves
-
Laatste bericht door roadtrip2025