Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerikafan
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
We kunnen het risico niet nemen. Straks mogen we het vliegtuig niet in en zijn we al ons geld kwijt.
-
- Amerikafan
Jouw kinderen zijn vast geen 2 jaar?kwarktaart schreef: ↑16 feb 2022, 18:51Annuleren vanwege de mondkapjesplicht? Mijn kinderen hebben er totaal geen moeite mee gehad, het is een lage prijs die ze betalen voor zo’n mooie reis!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Nee, mijn jongste is 10 inderdaad. Je kan het heel groot maken zo’n mondkapje en een reis ervoor annuleren of je er overheen zetten, zelfs een kind van twee kan dat. Op de heen- en terugreis met kerst zaten er meerdere kinderen van twee of drie jaar zonder gezeur met een mondkapje op.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Heeft iemand ervaring met het annuleren van tickets bij KLM (meer in de zin van hoe snel krijg
Je je voucher)? Kan dezelfde tickets bij KLM (Denver) nu boeken met een besparing van ca. 100 euro, zit
Te twijfelen om dat te doen maar ben even benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Huidige tickets zijn kosteloos te annulereren (restitueerbaar).
Dank!
Je je voucher)? Kan dezelfde tickets bij KLM (Denver) nu boeken met een besparing van ca. 100 euro, zit
Te twijfelen om dat te doen maar ben even benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Huidige tickets zijn kosteloos te annulereren (restitueerbaar).
Dank!

-
- Amerikakenner
Ik heb een paar weken terug tickets bij de KLM geannuleerd, dat was de tweede week van januari. Ik had de vouchers 3,5 week later.
Waarom zou je het vliegtuig niet in mogen? Je maakt wel een hoop drama.robinthart schreef: ↑16 feb 2022, 18:54We kunnen het risico niet nemen. Straks mogen we het vliegtuig niet in en zijn we al ons geld kwijt.
Je kunt de vouchers toch nog steeds laten uitbetalen?kwarktaart schreef: ↑16 feb 2022, 19:24Ik heb een paar weken terug tickets bij de KLM geannuleerd, dat was de tweede week van januari. Ik had de vouchers 3,5 week later.
-
- Amerikakenner
Klopt, dat kon ook, maar ik heb er meteen andere tickets mee geboektTerpies schreef: ↑16 feb 2022, 19:36Je kunt de vouchers toch nog steeds laten uitbetalen?kwarktaart schreef: ↑16 feb 2022, 19:24Ik heb een paar weken terug tickets bij de KLM geannuleerd, dat was de tweede week van januari. Ik had de vouchers 3,5 week later.

Er zijn wel wat horrorstories te vinden online. Uit het vliegtuig gehaald en geband worden bij de maatschappij. Maar denk ook niet dat dat zo snel gebeurd. Maar je zou er maar een overijverig steward(Ess) bij hebben zittenTerpies schreef: ↑16 feb 2022, 19:34Waarom zou je het vliegtuig niet in mogen? Je maakt wel een hoop drama.robinthart schreef: ↑16 feb 2022, 18:54We kunnen het risico niet nemen. Straks mogen we het vliegtuig niet in en zijn we al ons geld kwijt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@kwarktaart had je dan na het annuleren direct een reis geboekt, zonder eerst op je vouchers te wachten zeg maar?
Ik wil eigenlijk nu dezelfde (goedkopere) reis boeken en me vouchers, als ik die heb, laten uitbetalen.
Ik wil eigenlijk nu dezelfde (goedkopere) reis boeken en me vouchers, als ik die heb, laten uitbetalen.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Je kan de standaard economy tickets upgraden naar refundable economy voor een extra fee. Op de website van Delta staat het volgende in de voorwaarden. ''You may only request a refund if the tickets were refundable, purchased with a credit card, purchased with cash or check (USD or CAD)''. Dus ik neem aan dat je dan gewoon je geld terug krijgt als je refundable tickets hebt geboekt?Terpies schreef: ↑15 feb 2022, 20:00Wat zeggen de voorwaarden? Wanneer is de ticket refundable?
Pas dan kun je zelf beslissen of je daarmee rekening houdt als je annuleert om te hernoemen bij een goedkoper tarief.
Alleen het vreemde is dat er vervolgens alleen bij de vluchten die uitgevoerd worden door Delta 'Refundable Main Cabin' staat en dat de vlucht die uitgevoerd wordt door KLM 'Economy' staat. Is de vlucht die door KLM wordt uitgevoerd dan niet refundable via Delta?
Ik lees op de website dat als je een non-refundable ticket hebt geboekt en deze wil annuleren je inderdaad eCredits krijgt, maar het kan zijn dat er nog een cancellation fee van toepassing is.MattRob schreef: ↑15 feb 2022, 20:01Bij Delta krijg je e-credits, dus soort van voucher. Voor zover ik weet zijn er voor reizen in september geen maatschappijen waar je kosteloos kunt annuleren en je geld terug krijgt (behalve uiteraard bij duurdere ticket klasses, of als de reis aanzienlijk aangepast wordt door de maatschappij)
Misschien wel de moeite waard om nog even te wachten op de nieuwe voorwaarden van KLM/Delta. De ticketprijzen zijn nu toch vrij hoog voor Hawaii.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
En dan is refundable boeken wel even heel wat duurder dan economy. Ik zou even wachten tot KLM de regeling verlengd. Verder zijn de ticketprijzen skyhigh momenteel dus ik ga zeker nu niet boeken.
Wij zijn paar jaar terug voor 500,- in juli naar Hawaii gevlogen, ik zag dat soort prijzen weer even kort paar maanden terug.
Wij zijn paar jaar terug voor 500,- in juli naar Hawaii gevlogen, ik zag dat soort prijzen weer even kort paar maanden terug.
Laatst gewijzigd door harryh op 16 feb 2022, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Ik zou de gok wel durven nemen hoor en er vanuit gaan dat ze een tweejarige die af en toe het mondkapje wat minder goed draagt, écht niet uit het vliegtuig zetten…peterz84 schreef: ↑16 feb 2022, 19:44Er zijn wel wat horrorstories te vinden online. Uit het vliegtuig gehaald en geband worden bij de maatschappij. Maar denk ook niet dat dat zo snel gebeurd. Maar je zou er maar een overijverig steward(Ess) bij hebben zittenTerpies schreef: ↑16 feb 2022, 19:34
Waarom zou je het vliegtuig niet in mogen? Je maakt wel een hoop drama.
-
- Amerikakenner
Nee, ik heb wel op mijn vouchers gewacht, maar ik koos voor een heel andere reis dan eerst gepland. Als je probeert een (klein) bedrag te besparen dan zou ik het risico niet nemen om te annuleren en later pas opnieuw te boeken.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Inderdaad wat @kwarktaart zegt.
Ik zal wel weer roomser zijn dan de paus maar hiervoor zijn deze regelingen volgens mij toch niet bedoeld. 100 euro op de tickets... tsja. Ik zal maar niet de discussie starten of je op 't geheel van je reisbudget zo'n bedrag wel merkt.
Bovendien: toen je de tickets boekte had je 't geld er voor over. Dat is dan toch niet ineens veranderd voor die 100 euro?
Imo zullen dit soort gunstige regelingen voor onzekere tijden zeker niet verlengd worden als voor deze redenen zo'n regeling gebruikt (of misbruikt) wordt.
Ik zal wel weer roomser zijn dan de paus maar hiervoor zijn deze regelingen volgens mij toch niet bedoeld. 100 euro op de tickets... tsja. Ik zal maar niet de discussie starten of je op 't geheel van je reisbudget zo'n bedrag wel merkt.
Bovendien: toen je de tickets boekte had je 't geld er voor over. Dat is dan toch niet ineens veranderd voor die 100 euro?
Imo zullen dit soort gunstige regelingen voor onzekere tijden zeker niet verlengd worden als voor deze redenen zo'n regeling gebruikt (of misbruikt) wordt.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je bent inderdaad roomser dan de paus, als de mogelijkheid geboden wordt ben je toch gek als je er geen gebruik van maakt?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik dacht eerst dat je een grapje maakte, sorry. Maar ik zou me niet druk maken. Die enkeling haalt inderdaad de krant. Er zijn legio ervaringen (ook hier op het forum) dat het zo’n vaart niet loopt. Je kunt misschien eens informeren bij de airline hoe ze er mee om gaan. Er zijn nou eenmaal altijd druktemakers, jankers, niet-stilzitters, wandelaars en nu ook kindjes die een mondkapje afdoen. Bij drinken en eten mag het al af. Wat vaker een snoepje dan. En een rustgevend drankje speciaal voor kleintjes kan toch ook geen kwaad.robinthart schreef: ↑16 feb 2022, 18:54We kunnen het risico niet nemen. Straks mogen we het vliegtuig niet in en zijn we al ons geld kwijt.
-
- Amerikakenner
Haha dat is zeker waar 

-
- Amerika-ontdekker
Er zijn misschien kinderen van 2 waarbij het wel lukt om ze een mondkapje te laten dragen, maar die van mij hoort daar absoluut niet bij. Met geen mogelijkheid. Ook niet met oefenen, spelletjes en wat dan ook.
Mijn ervaring met AA is dat ze er niets van zeggen bij die allerjongsten. Zowel op binnenlandse vluchten als trans-Atlantische vluchten geen issues mee gehad. Ik kan mij enige zorgen bij @robinthart wel voorstellen, maar voor mij was het geen reden om te annuleren. Ik ging ervan uit dat mijn kind niet de enige zou zijn die problemen zou hebben met een mondkapje. Dat bleek ook zo te zijn. Maar goed, vooraf een beetje oefenen en het tonen van je beste intenties kan vast geen kwaad. Bij volwassenen werd er overigens wel streng gehandhaafd.
Mijn ervaring met AA is dat ze er niets van zeggen bij die allerjongsten. Zowel op binnenlandse vluchten als trans-Atlantische vluchten geen issues mee gehad. Ik kan mij enige zorgen bij @robinthart wel voorstellen, maar voor mij was het geen reden om te annuleren. Ik ging ervan uit dat mijn kind niet de enige zou zijn die problemen zou hebben met een mondkapje. Dat bleek ook zo te zijn. Maar goed, vooraf een beetje oefenen en het tonen van je beste intenties kan vast geen kwaad. Bij volwassenen werd er overigens wel streng gehandhaafd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties