Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley of Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Monument Valley of Page

Bericht door nieuwenoord »

Dinsdag is het zover, dan gaan we weer naar Amerika. Ons reisplan is grotendeels klaar, maar we willen vrij flexibel blijven. We hebben op voorgaande reizen best al wat hoogtepunten gezien, nu gaan we voor rust en vrijheid.

We zullen vanuit Phoenix naar Moab gaan. En daar zit nog een stuk twijfel. Kiezen we weer voor Monument Valley als overnachtingsplaats? De campground vonden we niet je van hét en de tour hebben we vorig jaar niet gedaan, maar het is er natuurlijk van ongekende schoonheid.

Of gaan we voor een nachtje in Page? The Wave en andere plekken waar we grote wandelingen voor moeten maken, zijn aan ons niet besteed. Op doktersadvies is het voor Albert kalmpjes aan.

Wie helpt ons in het maken van een keuze? We hebben 2 overnachtingen gepland tussen Phoenix en Moab en alles ligt nog open.
Paul&José
Amerika-newbie

Bericht door Paul&José »

Hoi, persoonlijk zou ik kiezen voor Monument Valley, en overnachten in Gouldings waar ze nu mooie cabins hebben om te overnachten. Campground ligt dichtbij het Visitor center vanwaaruit je prachtige tours kunt maken, zowel met je eigen 4WD ofwel een begeleide tour.
Monument Valley ligt ongeveer 250 mijl voor Moab.[/url][/quote][/list]
Afbeelding :D
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Monument Valley kennen jullie. Een keer daar naar terug voor de prachtige natuur is natuurlijk leuk en een prima idee.

Zijn jullie al eens in Page en omgeving geweest?
Het stadje stelt niet veel voor, het gaat daar meer om de natuur er omheen. En als je in Page overnacht, dan kan je op doorreis naar Moab ook Monument Valley nogmaals aandoen.

Als je richting Page gaat vanuit het zuiden, dan kan je bij Bitter Springs via de Alt 89 naar de Navajo Bridge over de Colorado rivier. Een rit door een mooi stuk natuur. Bij de brug kan je stoppen en dan even genieten van het uitzicht, er zijn twee bruggen en indianenstalletjes met koopwaar. Ga je de brug over, dan kan je naar Lees Ferry. Mooi stukje natuur en een kleine wandeling langs de rivier maken.
Dan de weg terugnemen en bij Bitter Springs de weg in de richting van Page gaan. Voor Page kan je een kleine wandeling maken naar de Horseshoe Bend, een kronkel in de Colorado rivier (zie op website van Case23 http://case23.com/vision23/amerika/bezi ... ebend.html ). Wandeling enkele reis van circa 20 minuten, maar het kan er natuurlijk bloedjeheet zijn en weet niet of dat te veel is voor jullie.
Voor Page kan je naar een uitzichtspunt op de Glen Canyon Dam. Deze dam kan je ook bezoeken.
Wat ook heerlijk is, maar dat kost je wat meer tijd, is om een boottocht op Lake Powell te maken. De brug bij Page over naar de Wahweap-haven. Bij de Wahweap Lodge, kan je kaartjes kopen (verstandig om te reserveren) voor kortere en langere boottochten. Heerlijk als het heet is om op het water te zijn en de natuur is ook daar weer prachtig.
Zie http://www.lakepowellvacations.com/Pages/tours.shtml

Verder kan je ten oosten van Page een bezoek brengen aan de Antelope Canyon. daar heb je op dit forum vast en zeker al meer over gelezen. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Dinsdag is het zover,
Oh wat lekker, nog maar een paar nachtjes.
Gaan jullie een "live"verslag bijhouden?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

@Paul en José: we hebben vorig jaar ook op Gouldings gestaan, met de camper weliswaar. Ook dit jaar reizen we met een camper. We kennen MV dus en ook in Moab waren we vorig jaar. Het gaat niet zozeer om wat daar te zien is en de afstand, maar we twijfelen over Page, of dat wat voor ons is, juist omdat we beperkt zijn in wandelen en hikes.

@Marco: dank je, goede uitgebreide beschrijving, hier kunnen we wel wat mee. Ik denk dat vooral het water van Lake Powell ons wel trekt! En 20 minuten wandelen is niet zo'n probleem hoor, dat lukt nog wel.

@Pyca: live-verslag van ons én onze zoon, die stage loopt in Californië op dat moment is te volgen via http://www.nieuwenoord.nl
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Monique,

Ik ben het helemaal met Marco eens, rondom Page is zoveel te doen, dat kun je haast niet overslaan.

Een boottochtje is natuurlijk lekker, maar Antelope Canyon is ook heel goed te doen voor jullie. Je gaat er met een auto heen en je hoeft er maar 100 m te lopen ofzo. Bovendien is het in de canyon lekker koel.

Alvast een hele fijne, relaxte reis gewenst,

Hanny en Bert
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK! Heb toch altijd het idee gehad dat Antelope Canyon een hele onderneming was ...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:OK! Heb toch altijd het idee gehad dat Antelope Canyon een hele onderneming was ...
Nee hoor, je wordt in de jeeps tot bij de ingang gebracht en de wandeling door de canyon is vlak.
Als het lang droog is geweest loop je over los zand, goed beloopbaar je zakt er niet in weg.
Als het pas flink geregend heeft loop je voor een deel op de rotsbodem.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Rob schreef:Nee hoor, je wordt in de jeeps tot bij de ingang gebracht en de wandeling door de canyon is vlak
Als je met de tour meegaat die je op het parkeerterrein bij het begin van Antelope Canyon kunt boeken, dan ga je met jeeps die geen jeeps genoemd mogen worden.
Het zijn oude, aftandse rammelbakken.

Toen wij meegingen waren er meer mensen dan plaatsen in de auto's en konden wij nog voor in de cabine naast de chaffeur zitten.
Achterin de open bak van de jeep leek het meer op veevervoer.
Deze tour wordt georganiseerd door de Navajo's.

Als je een tour boekt in Page zelf dan wordt er volgens mij gebruik gemaakt van veel betere jeeps.
16x USA / 30 staten
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je Liz, dat is fijn om te weten, we houden er rekening mee.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hoi Monique,

De jeeps die vanaf de parkeerplaats gaan zijn idd niet zo luxe :wink: Je wordt behoorlijk door elkaar geschud, maar dat was niet zo'n ramp. Als je gewoon naar de parkeerplaats gaat (Hwy 98 richting Kayenta bij milemarker 299) hoef je ook niet vooraf te reserveren, want ik had begrepen dat jullie dit jaar toch meer op de bonnefooi wilden gaan.
Afbeelding

Groetjes Elly
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Er zijn 2 tours naar Antelope. De upper en de lower canyon. De eerste is de bekendste en de gemakkelijkste tour. De beste tijd voor een bezoek is midday. De vertrekpunten zijn niet op dezelfde locatie.Je kan ook de Glen Canyon Dam bezoeken. Kan niet gereserveerd worden en is gratis. Camera en tas mogen niet mee naar beneden worden genomen. Er is ook een floattrip over de Colorado. (niet gratis). De Wah Weap Lodge heet tegenwoordig Lake Powell Resort en ligt een eindje buiten Page.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yeehaw schreef:Je kan ook de Glen Canyon Dam bezoeken. Kan niet gereserveerd worden en is gratis. Camera en tas mogen niet mee naar beneden worden genomen.
Dat is ook een goede tip van Yeehaw. In 2002 heb ik de Glen Canyon Dam bezocht. Erg leuk om zo'n dam ook eens van binnen te zien. Destijds gingen we helemaal naar beneden binnen de dam. Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar je kunt altijd even zien.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat we toch maar een dagje moeten zien af te snoepen van het traject Phoenix - Page, zodat we daar een dag meer hebben!
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Als ik geweten had dat er in de omgeving van Page zoveel te doen en te zien is had ik nog een dag extra ingepland. Nu zijn we er 2 nachten. Dat is het nadeel van in een vroeg stadium de route vastleggen. Aan de andere kant hebben we nu een goed excuus om nog eens terug te komen. :lol:

Lauren
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En om het nog moeilijker te maken. :wink:

In de buurt van Page heb je Marble Canyon (± 40 mijl - 0 u. 40 min. rijden). Hier liggen 2 bruggen, de Old en New Navajo Bridge, over de Colorado River. Erg leuk om even te stoppen.

Even verderop is Lees Ferry, een klein Nationaal Park. Er wordt hier veel aan watersport gedaan en je kunt fijn aan het water zitten. In 2004 ben ik hier geweest. Zie ook mijn reisverslag 2004 bij dag 18 - 28 juni.

Roland

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Helaas, helaas, Vermillion Cliffs is (nog??) geen NP maar een NM. Zal er in de toekomst wel van komen denk ik. Zeer goede tip: Lees Ferry (ook vertrekpunt voor de Colorado Riverrafts), Navajo Bridge en Marble Canyon. Geen lange wandelingen alles direkt bereikbaar. Maak een foto van Balanced Rock. Die Marbles zijn ook weer pronkjuweeltjes. Wip even binnen bij Lees Ferry Lodge (nou ja Lodge.....een paar miles 89A west) met nogal wat couleur locale. Glen Canyon Dam: Het gaat idd nog helemaal naar beneden maar je mag niet meer op je eigen houtje. De vertrektijden zijn: 8.30 am 10.30 am 12.30 pm en 2.30 pm. Een leuke dagtocht zou kunnen zijn: Ontbijt-naar Horseshoe Bend-luie zweet eruit tijdens de gemakkelijke wandeling (ik ben ook geen loper maar had geen problemen)- op je buik om de overlook te bekijken (geen ballustrade, wees voorzichtig)-terug naar de RV- naar Antelope voor een bezoek. Pizza bij Stromboli's op het terras en dan naar de Glen Canyon Dam en naar Wah Weap. Het zal wel duidelijk zijn, je kunt gemakkelijk 2 of 3 dagen in Page doorbrengen.
Heel veel plezier.
Yeehaw
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yeehaw schreef:Helaas, helaas, Vermillion Cliffs is (nog??) geen NP maar een NM. Zal er in de toekomst wel van komen denk ik.
Aha, dat wist ik niet. Ik moest destijds nl. wel een fee betalen maar omdat ik een National Park Pass had, kon ik zo doorrijden. Overigens regel je dat zelf d.m.v. een envelopje waar je geld in stopt. Het gebied valt wel onder de National Park Service.

Ik was er trouwens op het heetst van de dag (rond een uur of 2). Een volgende keer zou ik denk ik iets eerder op de dag er naartoe willen gaan. Via de site van de National Park Service vond ik nog een artikel over Lees Ferry: http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/lees-ferry.htm

Wisten jullie trouwens dat de Grand Canyon bij Marble Canyon begint?

Roland

BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

markro schreef:Wat ook heerlijk is, maar dat kost je wat meer tijd, is om een boottocht op Lake Powell te maken. De brug bij Page over naar de Wahweap-haven. Bij de Wahweap Lodge, kan je kaartjes kopen (verstandig om te reserveren) voor kortere en langere boottochten. Heerlijk als het heet is om op het water te zijn en de natuur is ook daar weer prachtig.
Zie http://www.lakepowellvacations.com/Pages/tours.shtml
Wij zouden graag een mooie zonsondergang meepikken van Lake Powel en dachten dit te doen door naar Alstrom Point te gaan.
Henriëtte haar site heeft mij hier helemaal warm voor gemaakt. :wink:
Nu weten we alleen nog niet 100% zeker of dit in ons schema gaat passen.
Nu lijkt een boottocht met dinner van 18u tot 20u30 mij een interessant alternatief om eventueel toch van die zonsondergang te genieten en ineens te dinneren. --> Prijs = 61$ per persoon.
Is dit de moeite? Mij lijkt het niet overdreven duur.

Heeft iemand hier ervaring mee?
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

ga er dit jaar zeker weer terug naar Monument Valley! Vond dat echt een van de mooiste stukken natuur die ik ooit gezien heb!
can't wait to travel again.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer