Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door ONYX666 »

Als je het treinticket afhaalt moet iedereen dan aanwezig zijn of krijg je dit voor het hele gezelschap?
bedeve
Amerika-expert

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door bedeve »

Iedere reiziger die zich in wilt checken...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Kan zijn dat KLM vroeger strenger was in het controleren van het gestempelde treinkaartje.
Een jaar of 5 geleden kon ik pas aan de balie inchecken (moest toch bagage afgeven) en daar werd om mijn treinkaartje gevraagd. Ze moest zelfs met het kantoor ("boven") bellen om mijn ticket vrij te geven voordat ze een boardingpass kon printen. Of het was allemaal niet duidelijk of alles werd driedubbel gecontroleerd want het duurde best lang.
Een jaar later (vanaf Brussel) kon ik vanuit de trein al online inchecken en mijn boardingpass downloaden. Maar volgens de KLM website moet je nog steeds je afgestempelde treinticket laten zien bij het afgeven van de bagage.

En ik ga er ook vanuit dat het hele reisgezelschap persoonlijk zijn treinticket moet afhalen. Dus in mijn geval met de hele familie (6 personen) een middag naar Antwerpen. En dan in Rotterdam uitstappen, naar huis en de volgende ochtend terug naar Schiphol voor de -rechtstreekse- vlucht.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Het is hetzelfde als met TGV naar CDG, wat wij in november 2019 deden. Daar moest je het gestempelde TGV ticket nog bij de balie laten zien.
We gaan eind maart vanuit ZWE naar AMS, zal hier t.z.t. delen hoe dat ging.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

BiaD schreef:
14 feb 2022, 15:09
Ik heb inmiddels gebeld met KLM en zij hebben 3 stuks bagage aan de boeking toegevoegd. Het schijnt een fout te zijn in het boekingssysteem. Misschien dat anderen die via ZWE of ZYR reizen daar ook tegenaan lopen. Ook al vlieg je met KLM, kun je niet via Mijn Reis ruimbagage toevoegen, omdat het deel met de Thalys er voor zit. Als je belt, kunnen ze dat wel voor je doen en kost 1 stuk ruimbagage €40 (na €10 flyingblue korting).
wij vliegen naar las vegas met 2 en hebben ook 2 koffers nodig.
Ik neem aan dat de 40 euro per vlucht is , dus 80 euro per persoon. Als je dan ook nog een stoel wilt kiezen ben je net zoveel geld kwijt als het niet light tarief (omdat we beide een offer meenemen) of zie ik iets over het hoofd ?
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Ik lees hier dat je je treinticket moet afhalen. In neem aan dat dat in Antwerpen centraal zelf is. Kan je dit een aantal uren van op voorhand al afhalen?
Ik heb begrepen dat dan wel iedereen aanwezig moet zijn. Moet je bagage dan ook al allemaal mee? Ik neem aan dat dat toch pas van een label voorzien wordt in Amsterdam?
Wil nl. met de auto naar Amsterdam omdat de treinreis al de avond ervoor gaat en er anders 11 uur moet gewacht worden op Schiphol.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik lees verhalen dat je de tickets twee uur voor vertrek kan afhalen. Of je je bagage bij je moet hebben lees ik nergens.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@harryh heeft dat hier allemaal met een aanstekelijk enthousiasme vermeld...
De KLM heeft er een hele webpagina aan gewijdt....

In dat prachtige Antwerpen Centraal Station kun je vanaf 2 uur voor vertrek en tot 45 minuten voor het vertrek van je Thalys je melden bij ( hoe kan het anders ) "Internationaal Reizen "

Als je het zo doet dat je s vonfs naar Schiphol reist om de volgende ochtend vandaaruit te vertrekken neem je geen bagage mee.
Wel de zin om even een vakantiegevoel in Antwerpen te hebben....
Lopen langs de oude haven, eten in de Rooden Hoed ....
Wat een mooi extraatje...
Stuur mij een PB !
ajmschoenmaker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ajmschoenmaker »

Maakt het bij deze constructie uit of je terug de trein neemt? Wij wonen vlak bij Schiphol, ik zou dan naar Antwerpen gaan met de trein, dan de route Thalys en vliegen naar Amerika, maar kan als we naar huis gaan toch het stuk naar Antwerpen overslaan? Ik heb het forum doorgespit maar zag deze vraag nog niet staan.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ajmschoenmaker er is de loop van de jaren wel over geschreven. Maar het topic is ook tijden stil.
Jouw vraag : afhankelijk van hoe je reist.
Ik heb inhet verleden gelezen dat kofferreizigers bij inchecken naar ZWE het lieten wijzigen naar AMS.
Zelf heb ik me eerder voor het treintraject Ams-ZWE gewoon niet ingechecked.
Tis ook geen vlucht , dus je bepaalt op het moment van uitstappen in AMS hoe je verder gaat..
Voor alle duidelijkeid : Die vrijblijvendheid is er voor het traject ZWE -AMS niet !
Stuur mij een PB !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In 2012 BRU-AMS-SEA en terug SFO-AMS-ZWE. Het laatste stuk - de treinreis van Schiphol naar Antwerpen - hebben we gewoon overgeslagen.
Als wij toen dezelfde vluchten AMS-SEA en SFO-AMS hadden geboekt, waren wij €400 p.p. meer kwijt geweest.
Groet,

Old Faithful
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

bedeve schreef:
19 feb 2022, 11:38
@harryh heeft dat hier allemaal met een aanstekelijk enthousiasme vermeld...
De KLM heeft er een hele webpagina aan gewijdt....

In dat prachtige Antwerpen Centraal Station kun je vanaf 2 uur voor vertrek en tot 45 minuten voor het vertrek van je Thalys je melden bij ( hoe kan het anders ) "Internationaal Reizen "

Als je het zo doet dat je s vonfs naar Schiphol reist om de volgende ochtend vandaaruit te vertrekken neem je geen bagage mee.
Wel de zin om even een vakantiegevoel in Antwerpen te hebben....
Lopen langs de oude haven, eten in de Rooden Hoed ....
Wat een mooi extraatje...
Helemaal mee eens dat een avondje Antwerpen zeker mooi is. Maar als je er woont hoeft dat zo niet meteen :D Onze beide kinderen komen die avond pas van scoutskamp en we zouden dan rond 21u30 al in het centraal station moeten zijn om naar AMS te reizen. Lijkt me iets te vermoeiend voor die 2 kids. Dus misschien toch maar naar een ander ticket uitkijken dan. Of het risico nemen om niet de trein op te stappen en lekker thuis te gaan slapen tot de volgende ochtend vroeg met de auto naar Schiphol. :roll:
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Het is inderdaad een risico om de treinkaarten wel af te halen maar de treinreis niet te maken; je treintickets zijn dan niet afgestempeld en daar zou (als in: het is mogelijk dat) naar gevraagd kunnen worden op Schiphol. Wat je ook zou kunnen proberen (maar helemaal op eigen risico) is om direct na het afhalen van je treintickets het perron op te lopen (van de Thalys naar NL) en daar direct je kaartjes te laten stempelen. Geen idee of de conducteur daaraan meewerkt.
Bagage wordt overigens niet gecontroleerd of gelabeld voor de treinreis: deze kan je dus rustig pas meenemen als je naar Schiphol gaat.
Voor de FB punten is het wel weer verstandig om toch je treinticket voor de terugreis (AMS-ZWE) af te halen. Is weinig extra moeite: je loopt er toch langs op Schiphol Plaza.
Ik heb ze al, maar als ik afgelopen week nog tickets had moeten kopen, had ik €530 p.p. meer moeten betalen om vanaf AMS te vertrekken (i.p.v ZWE) naar LAS. Absurd prijsverschil.
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Frasi bedankt voor het de delen van je ervaring. Ik ben blij dat jij Flying Blue erbij betrokken hebt.
Was mij ontschoten ! ZWE-AMS en AMS-ZWE zijn wel 2 e 5 XP ś
Had @harryh dit ook door ? Of ben jij op deze wijze Silver geworden ? :wink:
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

@frasi voor welke prijs heb jij ze? Ze zijn de afgelopen maand tussen 580 en 620 zonder bagage. Vertrek op vrijdag die we eigenlijk wilden is sinds een week 720. Eind vorig jaar waren ze rond de 480 maar toen konden we nog niet boeken. Had gehoopt dat ze weer die prijs werden
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
19 feb 2022, 18:06
Had @harryh dit ook door ?
Yep ;)
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@ONYX666 Ik heb €665 (pp) betaald. Standard economy dus met bagage en stoelreserveringen. Geboekt op 9 december.
Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ONYX666 schreef:
19 feb 2022, 19:19
. Eind vorig jaar waren ze rond de 480 maar toen konden we nog niet boeken. Had gehoopt dat ze weer die prijs werden
kijk eens terug ; de 13e februari reageerde jij hier .
Toen had ik het over "Promo Tarieven "
Die zijn er nu niet meer....
Zie je tickets voor een prijs die je aanstaat of waar je zelfs blij van wordt ̈: Boeken !!
Stuur mij een PB !
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Ik heb ook een boeking staan voor Juli via Antwerpen. Ik heb (of althans dat dacht ik) normale standaard tickets (inclusief koffer). Maar nu blijkt stoelkeuze niet gratis. Als ik de directe vlucht kies (ipv de route met de trein ervoor) staat er wel "inclusief stoelkeuze" bij (maar gaat de prijs x2 8) )
Ik reis met vrouw en 2 kids, de enige behoefte die ik heb is dat we met 4 op rij zitten (dat is dus in het midden want 3-4-3 layout).
Klopt het dat de stoelkeuze niet inclusief is of moet ik daarvoor bellen met KLM?
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

bedeve schreef:
19 feb 2022, 22:19
ONYX666 schreef:
19 feb 2022, 19:19
. Eind vorig jaar waren ze rond de 480 maar toen konden we nog niet boeken. Had gehoopt dat ze weer die prijs werden
kijk eens terug ; de 13e februari reageerde jij hier .
Toen had ik het over "Promo Tarieven "
Die zijn er nu niet meer....
Zie je tickets voor een prijs die je aanstaat of waar je zelfs blij van wordt ̈: Boeken !!
je hebt het daar allleen over "promo" tarieven. Je hebt toch nergens een bedrag genoemd ?
Ik houd de prijzen al maanden elke dag (meerdere malen) in de gaten en heb ze dit jaar nog niet onder de 580 gezien (voor eind juli/augustus)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer