Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@ONYX666
Was ook in 1e instantie mijn bedoeling, kom er alleen niet doorheen bij de helpdesk. Ik mag een keer of zes een vervolgnummertje intoesten en vervolgens wordt de verbinding verbroken.
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met BA. Dit is al de 3e reis die niet soepel loopt.
Volgens een e-mail die ik kreeg over mijn annulering zou ik online de datum en/of port-of-departure kunnen veranderen. Helaas alleen de datum.
AMS i.p.v. DUS zou nog een redelijk alternatief zijn (wel allen helaas via LHR)
Als de prijzen nou een beetje fatsoenlijk waren zou ik voor een refund gaan en kreeg een andere maatschappij mijn geld.
Was ook in 1e instantie mijn bedoeling, kom er alleen niet doorheen bij de helpdesk. Ik mag een keer of zes een vervolgnummertje intoesten en vervolgens wordt de verbinding verbroken.
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met BA. Dit is al de 3e reis die niet soepel loopt.
Volgens een e-mail die ik kreeg over mijn annulering zou ik online de datum en/of port-of-departure kunnen veranderen. Helaas alleen de datum.
AMS i.p.v. DUS zou nog een redelijk alternatief zijn (wel allen helaas via LHR)
Als de prijzen nou een beetje fatsoenlijk waren zou ik voor een refund gaan en kreeg een andere maatschappij mijn geld.
al geprobeerd contact via twitter of facebook direct messaging ?
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
haha, slik. Misschien niet van deze tijd maar ik heb geen twitter of facebook
Welk nummer heb je gebeld? Ik heb een 020 nummer en daar kreeg ik twee weken geleden na 5 minuten al iemand te pakken van BA.
Onze vlucht werd ook deels geannuleerd en omdat er geen goed alternatief was op BRU luchthaven vliegen we nu van en naar AMS. Wel deels moeten bijbetalen omdat ik alleen het geannuleerde deel gratis kon omboeken naar een alternatieve luchthaven.
Onze vlucht werd ook deels geannuleerd en omdat er geen goed alternatief was op BRU luchthaven vliegen we nu van en naar AMS. Wel deels moeten bijbetalen omdat ik alleen het geannuleerde deel gratis kon omboeken naar een alternatieve luchthaven.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bij ons net hetzelfde. Vlucht naar Seattle geannuleerd (BA/ AA) Wij zijn er gisteren wel telefonisch doorheen geraakt (na een kwartier). We kunnen kiezen, ofwel dit deel van de vlucht gratis omboeken, ofwel een volledige refund aanvragen. We zien wel een alternatief voor dit deel van de vlucht, maar de uren zijn minder gunstig (4 uur overstaptijd). Een nieuwe vlucht boeken is op dit moment veel te duur. Wij wachten dus af: we checken terug elke dag de prijzen en zien we een goedkopere vlucht, dan vragen we de refund aan en boeken opnieuw. Vinden we binnen enkele maanden niets goedkoper, dan zullen we maar omboeken en de lange overstap erbij nemen.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
Ik vind het niet netjes van BA dat je moet bijbetalen als je de vlucht moet wijzigen omdat zij annuleren.
Niet echt klantvriendelijk.
Ik dacht dat ze een flexibel omboekbeleid hadden. Edit; ik lees nu dat het flexibele omboekbeleid alleen geldt voor vluchten die voor 31 aug 2022 zijn afgerond.
Ik zoek ook een andere vlucht en ga dan een refund aanvragen. Op dit moment echter erg hoge prijzen.
Ik dacht dat ze een flexibel omboekbeleid hadden. Edit; ik lees nu dat het flexibele omboekbeleid alleen geldt voor vluchten die voor 31 aug 2022 zijn afgerond.
Ik zoek ook een andere vlucht en ga dan een refund aanvragen. Op dit moment echter erg hoge prijzen.
Hier hetzelfde met BA, deel van de vlucht (Dallas-SLC) geannuleerd. Alleen die vlucht met AA van Dallas naar SLC gaat gewoon. Ik annuleer zeker niet, want ik heb nu 4 tickets (inclusief bagage) en inclusief 7 pers suv voor €5800 (bijna 5 weken, one way, slc-lax) in juli/augustus en dat krijg ik nergens meer. Ik heb ze gemaild, maar nog geen antwoord. Ik wacht het nog maar even rustig af, maar goed om te weten dat ze het nu heel veel doen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Je geeft het zelf al aan, ze zullen vast druk zijn met al de omleidingen na de stormen van afgelopen week.Tel even tot tien (het is nog geen augustus) en ga op een later moment met BA in gesprek dan komt er (afhankelijk van de opbouw van je huidige tickets) vast wel een redelijk alternatief uit. Vluchtwijzigingen komen helaas vaak voor, maar meestal wordt je er niet slechter van. Werk zelf al wat redelijke alternatieven uit en kijk of je er samen uit kunt komen.Coyote Buttes schreef: ↑21 feb 2022, 20:46Ik vind het niet netjes van BA dat je moet bijbetalen als je de vlucht moet wijzigen omdat zij annuleren.
Ik benadruk redelijk, want als een Airline ruim van te voren vluchten laat vallen of wijzigt, sta je als consument nu eenmaal niet zo sterk. Daarnaast hebben de "budgettickets" waarop de meesten van ons reizen hebben nu eenmaal niet de hoogste prio.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb precies dezelfde ervaring. Vandaag ook contact gehad met BA. Onze vluchten voor de zomer waren gewijzigd. Heen (AMS-PHL-MCO) was een half uur later geworden, maar terug (MIA-PHL-AMS) het gedeelte naar PHL 7 uur vervroegd. Gisterenavond even gekeken welke vluchten er allemaal op die dag gaan en een ander vluchtnummer genoteerd. Mijn man heeft vanmorgen gebeld en alles kosteloos aangepast. Zelf de vlucht op de heenweg (die maar een half uur later aankwam), konden we zo aanpassen. Uiteindelijk komen we nu zelfs een uur eerder op MCO aan! Erg tevreden over deze coulance. Kijk nu al uit naar de zomer!!!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Net tickets geboekt BRU - JFK op KLM.be, vlucht via Delta voor aanstaande zomer.
€2168 voor 4 tickets inclusief 4 x ruimbagage.
Had mezelf gezegd, komen ze onder €550/persoon dan sla ik toe. Bij deze
€2168 voor 4 tickets inclusief 4 x ruimbagage.
Had mezelf gezegd, komen ze onder €550/persoon dan sla ik toe. Bij deze

Is het mogelijk om bij een KLM vliegticket van Düsseldorf naar Las Vegas met tussenstop op Schiphol pas op Schiphol op te stappen? Of is het net zoals met de Brussel optie (met trein) dat dit niet kan. Of kun je evt. je vluchtschema kosteloos laten wijzigen via de helpdesk ofzo.
Blijft stom dat een rechtsreeks ticket Ams-Las Vegas duurder blijft dan de optie met extra vlucht van/naar Brussel/Düsseldorf (ik weet het, heeft te maken met concurrentie)
Blijft stom dat een rechtsreeks ticket Ams-Las Vegas duurder blijft dan de optie met extra vlucht van/naar Brussel/Düsseldorf (ik weet het, heeft te maken met concurrentie)

- recidivist
- Amerikafan
@Tinus1955: Nee, dat is niet mogelijk.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Nee op Schiphol opstappen kan niet; als je één van de segmenten niet gebruikt vervalt je ticket. Hierover zijn rechtzaken gevoerd maar het is wat het is.Tinus1955 schreef: ↑22 feb 2022, 16:39Is het mogelijk om bij een KLM vliegticket van Düsseldorf naar Las Vegas met tussenstop op Schiphol pas op Schiphol op te stappen? Of is het net zoals met de Brussel optie (met trein) dat dit niet kan. Of kun je evt. je vluchtschema kosteloos laten wijzigen via de helpdesk ofzo.
Mocht je na het boeken een ticketwijziging krijgen dan kun je het proberen, maar ik zou er alleen op gokken als je ticket te annuleren is en je voucher refundable. Dat is bij vertrek t/m 30 juni.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben een maand terug vliegtickets (8x) gekocht via Gate1. (AMS-MCO).
Nu is er 1 persoon die ook nog mee wil.
Onze reistijden/vlucht nummers vind ik (of alleen gedeeltelijk) niet meer terug als ik voor een ticket kijk.
Op expertflyer kan ik zien dat de vluchten nog lang niet vol zijn.
Gate1 al aangeschreven, maar krijg geen antwoord.
Iemand nog een idee hoe aan je juiste ticket te komen?
Nu is er 1 persoon die ook nog mee wil.
Onze reistijden/vlucht nummers vind ik (of alleen gedeeltelijk) niet meer terug als ik voor een ticket kijk.
Op expertflyer kan ik zien dat de vluchten nog lang niet vol zijn.
Iemand nog een idee hoe aan je juiste ticket te komen?
- HennyCox
- Amerikakenner
@JariLitmanen Misschien alle vluchtdetails geven hier, dan kunnen we meekijken. 

Vliegreis Brussel <-> Amerika (Florida)
Hallo Allemaal,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum, ik heb de regels gelezen maar ik kon het antwoord dat ik zocht niet vinden in een andere post. Hopelijk kan iemand met mij meedenken! Alvast bedankt
Mijn vriendin en ik willen van 15-aug tot en met 31-aug naar Orlando vliegen vanuit Brussel. Dit is altijd met een overstap en ik heb 2 opties, graag jullie advies.
Optie 1: Met United airlines vliegen vanuit Brussel en overstappen in Amerika, bijvoorbeeld Chicago.
Nadeel hiervan is de korte overstap tijd van 1.5uur en hier moeten we dan direct in de rij staan voor ESTA/Douane
=> Is dit haalbaar?
Optie 2: Met Lufthanse vliegen van Brussel -> Frankfurt -> Orlando.
Ik zie hier eigenlijk geen nadelen van, overstap tijd is +- 1.5uur, lijkt mij haalbaar?
Of zou er nog een andere optie zijn? Vliegtickets van Amsterdam->Orlando met overstap zijn een paar honderd euro duurder momenteel.
Groeten Jordy
Dit is mijn eerste bericht op dit forum, ik heb de regels gelezen maar ik kon het antwoord dat ik zocht niet vinden in een andere post. Hopelijk kan iemand met mij meedenken! Alvast bedankt

Mijn vriendin en ik willen van 15-aug tot en met 31-aug naar Orlando vliegen vanuit Brussel. Dit is altijd met een overstap en ik heb 2 opties, graag jullie advies.
Optie 1: Met United airlines vliegen vanuit Brussel en overstappen in Amerika, bijvoorbeeld Chicago.
Nadeel hiervan is de korte overstap tijd van 1.5uur en hier moeten we dan direct in de rij staan voor ESTA/Douane
=> Is dit haalbaar?
Optie 2: Met Lufthanse vliegen van Brussel -> Frankfurt -> Orlando.
Ik zie hier eigenlijk geen nadelen van, overstap tijd is +- 1.5uur, lijkt mij haalbaar?
Of zou er nog een andere optie zijn? Vliegtickets van Amsterdam->Orlando met overstap zijn een paar honderd euro duurder momenteel.
Groeten Jordy
- bedeve
- Amerika-expert
Gate1 = Geenantwoord.JariLitmanen schreef: ↑22 feb 2022, 17:40Wij hebben een maand terug vliegtickets (8x) gekocht via Gate1. (AMS-MCO).
das algemeen bekend.
Jij ziet nu wat je eerder geboekt hebt niet meer aangeboden.
Dat heb bij brokers : je kunt daar alleen kiezen wat zij hebben ingekocht.
Op=Op.
Je ziet ook dat de vlucht (en) niet vol is /zijn
Oplossing : dat noodzakelijke ene ticket bij de vliegmij zelf kopen..
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- HennyCox
- Amerikakenner
@JariLitmanen Ik zou zoals @bedeve al aangeeft bij Virgin rechtstreeks boeken. Op kayak vind ik die vlucht inderdaad al niet meer en op Virgin alleen de heenvlucht. Ik zou bellen met Virgin als je perse wilt dat die persoon mee wilt op dezelfde vlucht (erg dure vlucht trouwens
).
Of die persoon een andere vlucht laten boeken, met ongeveer dezelfde vertrek en aankomsttijd zodat jullie elkaar daar makkelijk kunnen herenigen.

Of die persoon een andere vlucht laten boeken, met ongeveer dezelfde vertrek en aankomsttijd zodat jullie elkaar daar makkelijk kunnen herenigen.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hadden een vlucht naar Orlando, met overstap in Detroit. Kregen vandaag een mail dat de vlucht was gewijzigd, en nu hadden we nog 25 minuten overstaptijd in Detroit
Mijn man heeft meteen gebeld en heeft nu een vlucht via Atlanta met 1.45 uur overstaptijd, aan de telefoon zeiden ze dat dat makkelijk kon…... Wist hij veel.
Dat vind ik ook veel te kort, dus morgen maar weer bellen (hebben rechtsreeks bij KLM geboekt, dus dat belt wel makkelijk).
Weet iemand of je “recht” hebt op een vlucht met een normale tijd om over te stappen bij de eerste aankomst internationaal in Amerika.
M.a.w. moet ik akkoord gaan met deze wijziging, waarbij we hoogstwaarschijnlijk de aansluiting gaan missen of kan ik om een andere vlucht verzoeken?

Mijn man heeft meteen gebeld en heeft nu een vlucht via Atlanta met 1.45 uur overstaptijd, aan de telefoon zeiden ze dat dat makkelijk kon…... Wist hij veel.
Dat vind ik ook veel te kort, dus morgen maar weer bellen (hebben rechtsreeks bij KLM geboekt, dus dat belt wel makkelijk).
Weet iemand of je “recht” hebt op een vlucht met een normale tijd om over te stappen bij de eerste aankomst internationaal in Amerika.
M.a.w. moet ik akkoord gaan met deze wijziging, waarbij we hoogstwaarschijnlijk de aansluiting gaan missen of kan ik om een andere vlucht verzoeken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties