Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@josea je hebt "recht" op de Minimum Connection Time, maar die is korter dan 1:45 op ATL dus dat helpt niet. In jouw geval heb je een schema wijziging gehad, KLM gaat daar flexibel mee om.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik had hier eigenlijk een vraag gesteld over gangbare vliegprijzen, maar ik realiseerde mij later dat dit onmogelijk te beantwoorden is, sorry voor het vervuilen van het forum :?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegreis Brussel <-> Amerika (Florida)

Bericht door Coyote »

xJordy schreef:
22 feb 2022, 18:36
Hallo Allemaal,
...

Welkom op het forum! :thumbup:

Voor optie 1 zou ik niet kiezen, zeker niet als je de keuze uit een betere optie hebt en dat is optie 2. Dat zou met die tijden wel haalbaar moeten zijn.

Hoe zijn de vliegtijden? Komen die een beetje overeen? Naast de prijs kijk ik zelf bijv. ook naar de duur van de vlucht. Wellicht kom je bij optie 2 (veel) eerder aan op de eindbestemming? Voordeel van optie 1 is dat je in Orlando niet meer door de controles hoeft. Je hebt dan wel een binnenlandse vlucht terwijl je bij optie 2 bijna rechtstreeks vliegt. Kun je bij optie 1 niet kiezen voor een langere overstap of een overstap in een andere stad? Bij een overstap in Amerika zou ik rekening houden met een minimale overstap van 2 - 2,5 uur.

Roland
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 24 feb 2022, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: berichten verplaatst
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@butterfly ja gangbaar is moeilijk te zeggen. Maar als je een prijsalarm instelt bij skyscanner of google flights dan kun je in ieder geval makkelijk de prijzen zelf volgen. Je krijgt dan vanzelf beeld bij het verloop van prijzen.
Mijn tickets heb ik drie maanden voor vertrek ongeveer geboekt, was het meest voordelig en ik houd de prijzen altijd lange tijd in de gaten (bijna een jaar). Maar die drie maanden kan voor een andere vlucht misschien helemaal niet het meest voordelig zijn.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
RTB117
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RTB117 »

Ik vind het ook lastig om te bepalen wat nu een goede prijs is voor een vlucht naar Calgary. Ik volg de prijzen nu een maand of 3, maar vind het allemaal nog te duur eigenlijk. Hopelijk dalen de prijzen in maart flink
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

butterfly schreef:
22 feb 2022, 20:24
sorry voor het vervuilen van het forum
:thumbup:

Inderdaad is er geen pijl te trekken op prijzen. Wij hebben voor april KLM/Delta tickets naar Florida voor 339,- wat ik uiteraard een hele goede deal vind. Maar voor de zomervakantie (juli) is er nog geen goede deal geweest. Pre-covid vond ik daar meestal toch wel deals rond de 400,-.

Het enige wat ik kan aanraden is volg de prijzen; een prijsalalrm is meestal niet op tijd voor de echte kortstondige deals. Link op Google Flights bookmarken en regelmatig zelf kijken. En volg de socials. Wees voorbereid om snel te kunnen toeslaan (data, akkoord van je baas indien van toepassing enz.) als er een deal voorbij komt.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik heb gisteren een voucher ontvangen van KLM. Ik zoek mij een ongeluk naar hoe ik deze kan laten uitbetalen. Via de site van KLM kom ik er niet uit. Werkt dit via een online formulier of moet ik rechtstreeks contact opnemem met KLM?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door harryh »

dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@harryh Top. Die zocht ik. Bedankt
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Zoals door mij een aantal posts geleden vermeld was mijn heenvlucht deze zomer naar Seattle door BA gecancelled.
Zojuist gebeld met de helpdesk van BA. Nog geen 10 seconden wachten.

Zowel de heenvlucht als de terugvlucht om kunnen zetten van Dusseldorf naar Amsterdam.
De medewerker moest even om authorisatie vragen (ik wilde zowel de vertrekdatum als het vliegveld wijzigen), maar uiteindelijk zonder kosten alle vluchten kunnen omzetten.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

:thumbup:
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

@harryh,@RTB117 en @Elendan : bedankt voor jullie reacties.
We hebben vanmorgen toch besloten om te boeken. Als ik in het "wie wat waar" topic kijk zie ik veel gelijkwaardige prijzen langskomen voor die regio trouwens. Het is wel wat duurder dan we tot nu toe altijd uitgegeven hebben aan tickets, maar het is nu eenmaal een andere tijd. Daarom wil ik rechtstreeks bij KLM boeken ( vanwege de flexibele omboekmogelijkheid) en directe vluchten. In deze tijd kun je ook verwachten dat de prijzen iets hoger zijn, dus we doen het er maar voor. (Ik wil ook niet het risico lopen dat, als alles straks weer iets makkelijker toegankelijk is, KLM die flexibele omboek mogelijkheid er af haalt :wink: ) Kortom, ik speel dit jaar op safe, dus die extra kosten neem ik dan maar voor lief. Nu maar duimen dat het dit jaar wel doorgaat.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@butterfly Goede keus! :thumbup:

Zag jullie trip al voorbij komen in 'Wie wat waar...'.

Ik heb nog geen groen licht maar wil straks ook zo snel mogelijk boeken. Of dat voor 1 mrt gaat lukken, ik betwijfel het. Had ik op gehoopt ivm met de flexibele voorwaarden bij KLM die dan gaan wijzigen. Maar anders is er nog geen man over boord. Ik houd ook al rekening met een duurder ticket dan voorheen. Waar ik voorheen op max € 550 zat, reken ik nu op € 750. Die € 200 zullen een vakantie niet doen overgaan... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Precies Roland, bovendien gaan de kinderen tegenwoordig niet meer mee dus dat scheelt ook weer :mrgreen:
En als het september is ben ik al bijna vergeten dat ik wat meer kwijt was. Ik hoop dat jouw werk gauw groen licht geeft.
martinf
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door martinf »

martinf schreef:
19 feb 2022, 11:46
Zojuist na 16 dagen en 1 twitter dm aan klm mijn voucher binnen van klm. De horrorverhalen over langdurige voucherafhanfeling kloppen dus in mijn geval zeker niet. Ik ben tevreden.
En zojuist na nog eens 6 dagen ook mijn refund afgehandeld en het geld weer terug op mijn rekening.

Dankjewel jullie voor de snelle adviezen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Coyote Buttes schreef:
23 feb 2022, 15:49
Zoals door mij een aantal posts geleden vermeld was mijn heenvlucht deze zomer naar Seattle door BA gecancelled.
Zojuist gebeld met de helpdesk van BA. Nog geen 10 seconden wachten.

Zowel de heenvlucht als de terugvlucht om kunnen zetten van Dusseldorf naar Amsterdam.
De medewerker moest even om authorisatie vragen (ik wilde zowel de vertrekdatum als het vliegveld wijzigen), maar uiteindelijk zonder kosten alle vluchten kunnen omzetten.
Nice :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Rechtstreekse vluchten naar Florida in augustus?

Bericht door matthijst »

Een jaar of wat terug zijn we rechtstreeks naar Florida gevlogen. Tot nu toe vind ik alleen maar vluchten met 1 overstap. Zou het liefst op Orlando vliegen, maar Miami kan eventueel ook.
Heeft iemand een idee of er nog hoop is dat KLM deze vluchten toe gaat voegen?
Al een beetje aan het Googlen geweest, maar kan niet vinden wanneer ze normaal het zomerschema aankondigen :roll:
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Rechtstreekse vluchten naar Florida in augustus?

Bericht door Harry »

Delta heeft inmiddels het zomerschema bekend gemaakt, die vliegen dus niet naar Florida dit seizoen. Dat maakt misschien de kans groter dat KLM wel naar Florida gaat vliegen, ik denk dat Miami dan meer kans maakt dan Orlando, maar wie weet gaan ze toch beide steden in combinatie nog doen zoals ze dat vorig jaar ook van plan waren.
Ik verwacht een dezer dagen wel een schema.

Je kunt als alternatief ook vliegen op Atlanta, dan heb je keus uit meerdere vluchten per dag en het is niet zover rijden naar Orlando.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Rechtstreekse vluchten naar Florida in augustus?

Bericht door Harry »

F-150 schreef:
25 feb 2022, 10:39
Wanneer wil je weg? Als ik op https://www.google.com/travel/flights/ zie ik bv op 13 maart een rechtstreekse vlucht naar MIA via KLM/Delta.
Dat is nog winterschema.
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Augustus wacht nog wel even af dan.
Ook irritant dat KLM vanaf Duitsland, via Amsterdam, goedkoper is dan vanaf Amsterdam.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer