Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

Je kan Google Maps (met navigatie) ook offline gebruiken.
Gast

Bericht door Gast »

Niet helemaal juist: je moet dan wel een gebied selecteren en downloaden…redelijk omslachtig.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Big Al schreef:
20 feb 2022, 21:10
Je kan Google Maps (met navigatie) ook offline gebruiken.
Toen ik mij om 17:00 uur in de lasvegas vrijdagavondspits stortte heb ik het op GPS geprobeerd .
Lukte niet.
Wat was ik blij dat ik al heerlijk ontspannen uren in het vliegtuig had.
Mij kon niets meer deeren
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Wij gebruiken ook de Sygic App en zijn er zeer tevreden over. De betaalde versie is niet eens zo duur. Je kunt per staat de kaart downloaden.
Voor we vertrekken sla ik de adressen van hotels, campings enz vast op in de Favorieten.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Terpies schreef:
20 feb 2022, 21:25
Niet helemaal juist: je moet dan wel een gebied selecteren en downloaden…redelijk omslachtig.
Oh ja - dat was ik even vergeten. Ik heb het laatst nog in Nederland gebruikt en het hele land paste in één bestand. Voor de VS zet zo'n klein gebied natuurlijk geen zoden aan de dijk... Maar ja, hier gebruik ik dan ook altijd een GPS-apparaat. We hebben er net ook één aangeschaft die specifiek voor RVs is bedoeld. Het ziet er veelbelovend uit.
Gast

Bericht door Gast »

Sygic heeft ook een navigatie versie speciaal voor RV’s https://www.sygic.com/truck
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Na dit topic te hebben doorgenomen is het mij vrij duidelijk welke soorten kaarten en aanbieders er zijn. Wat mij echter nog steeds onduidelijk is, of er iemand van dit forum al succesvol een Mifi router heeft gebruikt in de USA tijdens zijn vakantie. Zoja, welk type en welke aanbieder was een goede combinatie?

ik snap dat een extra telefoon waar je een kaartje induwt een optie is, maar een losse Mifi is toch een stuk handiger in gebruik.
Gast

Bericht door Gast »

Tegenwoordig heeft elke fatsoenlijke telefoon toch wel een hotspot functie? Werkt net zo makkelijk toch? En anders aparte kaartjes voor een paar power users.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja, ik heb tijdens 3 reizen (in 2017 en 2018) tot mijn volle tevredenheid een Mifi gebruikt. Die heb ik 5 jaar geleden gekocht, was een aanbieding bij de AH destijds, een Huawei model E5577Cs-321. Tijdens de 3 reizen steeds een dataplan van AT&T + simkaart gekocht. Werkte allemaal prima met meerdere apparaten.

Helaas werkte het vanaf 2019 ineens niet meer. Het dataplan die ik toen kocht van AT&T wilde niet (meer) samenwerken met mijn Mifi. Toen na veel gebel met AT&T de simkaart in mijn iPhone kunnen gebruiken. Vanaf toen geen gebruik meer gemaakt van mijn Mifi. Koop nu nog steeds een dataplan + sim maar doe die in mijn iPhone. Is toch het enige toestel dat internet nodig heeft overdag. 's Avonds maak ik wel gebruik van Wifi in mijn motel indien mogelijk en dat werkt goed voor mij.

Mijn ervaring is dus wisselend maar als het werkt is het heel handig als je meerdere apparaten hebt die je erop wilt aansluiten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

@Terpies
De hotspot functie van je telefoon gebruiken werkt idd. Nadeel is dat de batterijduur in hotspot modus vaak vrij kort is. Daarnaast is het zo (zeker bij iOs) dat de hotspot vaak in stand-by gaat waardoor je elke keer weer ff opnieuw moet verbinden (I know, first world problems).

@Coyote Thanks voor het bericht dat jij in het verleden succesvol een Mifi hebt kunnen gebruiken. Ik heb op de Walmarkt site deze 49 dollar kostende AT&T hotspot gevonden (heb ook voorkeur voor het AT&T netwerk).
https://www.walmart.com/ip/AT-T-Turbo-H ... /453954183

En aangezien wij voor 8 weken in de USA verblijven is een dergelijke aanschaf wel te verantwoorden, zeker als ik daarmee juist een goedkoper AT&T dataplan kan gebruiken.
Ik hoef niet vanaf de 1e minuut online te zijn, dus kan op het gemak de volgende dag even langs de lokale AT&T winkel om te zien wat het beste dataplan is voor een Hotspot.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

paul-s83 schreef:
24 feb 2022, 23:30
De hotspot functie van je telefoon gebruiken werkt idd.
Houd er wel rekening mee dat sommige telefoonbedrijven het gebruik van de telefoon als hotspot niet als "gewoon" data-gebruik zien.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

paul-s83 schreef:
24 feb 2022, 23:30
heb ook voorkeur voor het AT&T netwerk
De keuze van een aanbieder hangt vooral af van de dekking. Zo is het in de VS dan ook gebruikelijk dat bedrijven die telefoons beschikbaar stellen aan werknemers verschillende opties bieden (bijv. Verizon, AT&T, Sprint/T-Mobile). Dit omdat niet iedere aanbieder dekking biedt op elk woonadres van de werknemers.

Sommige aanbieders hebben betere dekking in steden, andere juist weer op het platteland. Het hangt ook nog van de regio af.

Wij reizen met een hotspot van Sprint/T-Mobile en een telefoon van Verizon. Het hangt helemaal van de situatie of welke werkt. Wel hebben we onlangs een "booster" aangeschaft - dat zal ook helpen.

Bij ons thuis heeft Verizon een signaal dat net bruikbaar is (een tot twee staafjes), Sprint/T-Mobile werkt ook redelijk - als je precies* op de juiste plek staat - en AT&T biedt geen dekking.

Alle aanbieders hebben een dekkingskaart op hun website staan, maar die zijn niet allemaal even bruikbaar en/of accuraat.

*Met "precies" bedoel ik letterlijk "precies". Als ik de hotspot 10 cm naar links of rechts schuif dan ga ik van 10-50 Mbps naar 0-1 Mpbs. Ik heb nog maar twee of drie plekken gevonden in ons huis waar het goed werkt. Bij het begin van onze oprit krijg ik een uitstekend signaal van Verizon, maar dat is honderd meter van het huis en derhalve niet zo handig. Als bezoekers hun telefoon willen gebruiken vragen we eerst welke aanbieder ze hebben en dan vertellen we ze waar ze het beste kunnen gaan staan. De telefoon van mijn vrouw werkt alleen als ze (buiten) op een bepaalde plek staat.
Het hangt ook nog eens van het seizoen af. Als de bomen weer bladeren hebben wordt het bereik merkbaar minder en al helemaal als het ook nog regent.
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

@Big Al

Volgens de dekkingskaart van AT&T heb je in het westen op de meest gangbare plekken bereik, maar hoe precies dat uiteindelijk is, is zoals jij beschrijft natuurlijk gokken.

Daarnaast heb ik van een aantal National Parks de reviews op Recreation.gov erbij gepakt, en daar zie ik dat AT&T gebruikers vaak aangeven bereik te hebben in een Yosemite, Zion etc.

En indien ik een telefoon als hotspot in ga zetten dan neem ik iig een abbonement waarbij je ook bijv. 10GB Hotspot data erbij krijgt.
Op iPhones kan je tegenwoordig simpel per netwerk configureren wat er wel en niet wordt gesynchroniseert. Dus op de overige telefoons kan je dit activeren om je verbruik via een hotspot verbruik te minimaliseren:

https://support.apple.com/nl-nl/HT210596
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Op recreation.gov kijken wat de dekking is (per kampeerterrein bijvoorbeeld) is inderdaad een goed idee. Ook thedyrt.com en campendium.com hebben goede informatie over dekking op kampeerterreinen.

Op verschillende kampeerterreinen hebben we echter gemerkt dat het nogal kan verschillen van plek tot plek. Bij Campendium staat bij veel beoordelingen om welke plek het gaat en wat de dekking daar was.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat het voor mij nogal belangrijk is om een goede verbinding te hebben daar we vaak op werkdagen kamperen als ik moet werken. Met telewerken lukt dat uitstekend - mits ik een goede verbinding heb. Vorig jaar kwam ik een beetje in de knel omdat de plek die we hadden in Shenandoah NP geen dekking had. 'We kwamen 's-avonds laat aan en de volgende ochtend rende ik van plek naar plek met m'n hotspot (hete plek?) tot ik er uiteindelijk één vond waar ik dekking had. We zijn toen meteen verkast.

Ik neem aan (hoop!) dat het voor Nederlanders die hier op vakantie zijn niet zo belangrijk is.
BigJesper
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door BigJesper »

Zijn er forumleden met ervaringen met deze simkaart via Amazon: https://www.amazon.nl/Prepaid-SIM-kaart ... =UTF8&th=1

Recensies zijn over het algemeen goed. Ik ben dit jaar 20 dagen in het zuidoosten, dus een bedrag van 33 euro vind ik een mooi bedrag voor een rechtstreekse verbinding met het T-Mobile netwerk. Ik heb in het verleden de kaartjes via MOSTSIM gebruikt (ook via Amazon), maar die leveren helaas niet meer.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Frasi schreef:
17 feb 2022, 21:52
@Artemis20 Deze simkaartjes hoeven niet geactiveerd te worden.
Gewoon de dag van vertrek/aankomst in de telefoon stoppen en bij aankomst in de VS dataverkeer op deze sim aanzetten (dus roaming op je NL kaart uitzetten en data incl roaming op deze kaart aan). Het installeert zichzelf en binnen 1 min heb je verbinding.
Is dit dan niet nodig?

https://www.arielimobile.com/activate_tmobile
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Bij het kaartje wat ik eerder noemde is geen activatie (vooraf) nodig.
Het verschilt dus per aanbieder / type kaartje of er activatie nodig is. En of je deze zelf online kan doen of vooraf de verkoper moet instrueren.
(ik heb er vorige week weer een gekocht en hij is nu al binnen; binnen 6 dagen)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Voor de medeforummers met een telefoon met een e sim mogelijkheid kwam ik deze aanbieder tegen:

https://www.airalo.com/

Ze hebben ook databundels voor de VS. Prijzen lijken mij best redelijk. 5 GB voor 16 USD en 10 GB voor 26 USD voor 30 dagen. Ook de mogelijkheid om opnieuw een bundel te laden als je GB's op zijn of de 30 dagen termijn is afgelopen.

Ik heb de afgelopen week even een EU databundel getest van 7 dagen en het werkt prima. Zegt natuurlijk niets over of het in de praktijk in de VS werkt maar het principe van databundel laden en gebruiken werkt dus.

Geen activatie nodig.

Iemand al ervaringen met deze aanbieder in de VS?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ik heb vorig jaar airalo gebruikt in Canada en in de VS.

Het werkt en is gemakkelijk in orde te brengen als je smartphone een esim ondersteunt.
Maar hoewel het werkte, was ik niet super enthousiast.
Ik vond de snelheid soms echt behoorlijk minder dan bij een gewone sim. Het probleem is dat het een abonnement voorziet met een VPN naar Polen fzo. Dit heeft als gevolg dat naast een beperkte snelheid, dat je steeds bij navigatie en google suggesties krijgt die in polen liggen.

Het was toen een goede noodoplossing omdat ik snel een sim nodig had, maar verkies tot gewoon een simkaartje op voorhand van ebay of van arieli
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Mmm als ik hier een speedtest doe met de e sim (Vodafone NL netwerk) dan kom ik op ruim 100 mbit per seconde. Misschien dat het voor de VS anders is maar dat lijkt mij toch snel genoeg. In ieder geval snel genoeg voor navigeren via bijvoorbeeld google maps of om iets op te zoeken.

Bereik in de VS is natuurlijk wat anders dan in NL waar zo'n beetje op elke hoek van de straat een zendmast te vinden is.. Maar toch.

Die Poolse suggesties heb ik tijdens het navigeren hier niet gezien. Maar het lijkt er wel op of ze samenwerken met verschillende aanbieders. Misschien gebruikt die Amerikaanse aanbieder inderdaad een VPN via Polen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer