Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
85 dagen in Amerika, wat te zeggen bij immigrations?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: 85 dagen in Amerika, wat te zeggen bij immigrations?
En misschien de inschrijving voor de studie al in orde brengen en daarvan een bevestiging meenemen en/of een verklaring van je werkgever dat hij/zij je op die en die datum terugverwacht.
Succes.
Succes.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
En ook uit Border Patrol: Stel het loopt toch niet zo lekker met/bij je vriend, wat doe je dan? Heb je dan voldoende geld om deze 85 dagen te bekostigen (in een hotel) of ga je eerder terug.
Uiteindelijk zijn er maar 3 onderwerpen waar de immigratie-officer zekerheid over wil hebben: 1) dat je geen crimineel bent, 2) dat je niet komt werken, 3) dat je op tijd weer ophoepelt.
Vooral focus op 2 en 3: dus voldoende geld beschikbaar voor de hele reis en een reisplan en binding met je thuisland zodat je zeker terug gaat.
Veel papieren meenemen zou ook weer argwaan kunnen wekken. Heb ze in ieder geval digitaal beschikbaar (banksaldo, credit cards, boeking retourvlucht, inschrijving school en de werkgever die je op dag x weer terug verwacht, etc).
Uiteindelijk zijn er maar 3 onderwerpen waar de immigratie-officer zekerheid over wil hebben: 1) dat je geen crimineel bent, 2) dat je niet komt werken, 3) dat je op tijd weer ophoepelt.
Vooral focus op 2 en 3: dus voldoende geld beschikbaar voor de hele reis en een reisplan en binding met je thuisland zodat je zeker terug gaat.
Veel papieren meenemen zou ook weer argwaan kunnen wekken. Heb ze in ieder geval digitaal beschikbaar (banksaldo, credit cards, boeking retourvlucht, inschrijving school en de werkgever die je op dag x weer terug verwacht, etc).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou me niet teveel zorgen maken. En als je gespannen bent, dit niet laten blijken. Gewoon rustig en eerlijk de vragen beantwoorden en niet meer zeggen dan nodig is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik ben er driemaal in mn leven 80+ dagen geweest (man, eind dertig) en heb serieus geen enkele keer meer dan de standaard vragen gehad over business/pleasure, en geen enkele keer een vraag over geld of zo. Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is want het is meestal ook gewoon maar net wie je treft achter het loket. Gewoon eerlijk zijn en zorgen dat je genoeg cash of credit cards hebt om te laten zien, mocht men er om vragen.
Dat je de vraag stelt neem ik aan dat dit een probleem kan zijn?
Verder begrijp ik dat je van plan bent, maar nog niet bent ingeschreven voor je master? Denk je dit voor je vertrek in maart te hebben geregeld?
Mocht CBP je vriend willen bellen (de kans is er), bevestigd hij je verhaal?
Zoals gemeld in andere reacties, misschien ben je in no time door, misschien gaan ze vragen stellen.
24 States so far...
Vooral wat Coyote hierboven zegt - en vooral heel veel plezier gewenst!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt voor je reactie! Het geld is geen probleem. Het is meer dat de wifi op vliegvelden meestal niet heel goed is (waardoor een VPN niet echt meer werkt) en ik het niet prettig vind om mijn bank app te openen op openbare wifi. Dus ik ga het nu uitprinten, zodat ik daar niet tegen problemen aanloop mochten ze het vragen.Corv schreef: ↑20 feb 2022, 00:24Dat je de vraag stelt neem ik aan dat dit een probleem kan zijn?
Verder begrijp ik dat je van plan bent, maar nog niet bent ingeschreven voor je master? Denk je dit voor je vertrek in maart te hebben geregeld?
Mocht CBP je vriend willen bellen (de kans is er), bevestigd hij je verhaal?
Zoals gemeld in andere reacties, misschien ben je in no time door, misschien gaan ze vragen stellen.
Inschrijving voor opleiding zal niet meer lukken voordat ik weg ga omdat het 20 dagen kan duren voordat ik van ze terug hoort, ik heb wel een mailtje van 'verzoek van inschrijving' en heb een studentennummer gekregen, dus hoop dat dat voldoende is. Is in het Nederlands, dus weet niet of ze daar iets aan hebben.
Ik heb mijn vriend ervan op de hoogte gebracht dat hij gebeld zou kunnen worden, dus als het goed is bevestigd hij gewoon mijn verhaal.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Check anders even het topic over de telefonie en internet via viewtopic.php?f=10&t=68607
Sowieso denk ik wel handig om mobiel internet te hebben. Mocht je reis niet verlopen zoals gepland, maar ook om bereikbaar te zijn als er geen of onbeveiligde wifi is. Is het probleem met het eventueel kunnen checken van je banksaldo, credit card app ook opgelost.
Verder: Wijdt niet uit jezelf te veel uit over de plannen die je hebt. Gewoon kort en bondig antwoord geven op de vragen die de officer je stelt. Als ze meer willen weten vragen ze wel door. Voor hetzelfde geldt is het met 2 korte antwoorden gepiept. Als je uit jezelf verteld kunnen ze er ook meer vragen over stellen

De keren dat wij in de VS waren duurde het gesprekje met de officer welgeteld 1 minuut. Wat kom je doen. (Holiday) en heb je meer dan 10K cash bij je, no sir, en door. Kans is wel aanwezig dat ze bij jou meer doorvragen omdat jij een ander antwoord gaat geven dan dat je op vakantie gaat.
Zorg dat je je banden met NL kunt aantonen. Een vliegticket met een datum van vertrek uit de VS helpt hier al bij. Volgens mij is dat allemaal geregeld. Zorg dat je een back up plan hebt, mocht onverhoopt het met je vriend niet lopen zoals verwacht. Je flex ticket helpt daar ook bij want deze kun je omzetten naar een andere datum? Zodat je eventueel eerder terug kunt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 823 Weergaves
-
Laatste bericht door judylou
-
- 7 Reacties