Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pumi1000 »

harryh schreef:
18 feb 2022, 10:05
InsideFlyer lijkt een betrouwbare bron te hebben.
"KLM laat desgevraagd aan InsideFlyer weten dat de maatschappij het flexibel omboekingsbeleid dus wederom verlengt.... <knip>"
Vandaag is op de klm website het omboekbeleid uitgebreid, nu staat ook de reisvoucher erbij (niet uitbetaalbaar) :thumbup:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
JJopreis
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door JJopreis »

@Coyote & @d_vdploeg hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Dan gaan we heen inderdaad maar wel proberen om dichter tegen die 2 uur overstaptijd aan te zitten. Ergste geval hebben we dan nog even de tijd om wat te drinken tussendoor als we moeten/mogen wachten.
Goed om soms even een andere, en meer ervaren, mening te horen!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bedankt voor de adviezen allemaal! :thumbup:
MattRob schreef:
01 mar 2022, 17:07
Overigens ook Tampa, is redelijk grote luchthaven, en lekker rustig. Zeker in vergelijking met Orlando en Miami.
Tampa is uiteraard ook nog een optie. Prijzen liggen daar echter nog hoger dan Orlando voor de periode dat ik wil gaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

@JJopreis Voordeel van Boston bij jouw schema’s is dat het veel kleiner is als JFK en de 2 minuten verschil voor mij daarom niet de keuze zouden beïnvloeden. Wij hebben pre-covid op Boston nog nooit lang bij immigrations hoeven wachten, maar ja dat kan toeval zijn.
Ik weet niet hoe laat je aan komt en hoeveel vluchten er later die dag nog zijn naar Orlando, dat zou vanaf JFK waarschijnlijk meer zijn.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Je kan dat toch vinden hoeveel vluchten er nog zijn.
Heb hier 29 april ingegeven.
https://www.expedia.be/Flights-Search?f ... 2022-04-29
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Hier een zeer positieve ervaring met Delta
Onze vlucht van Denver naar Seattle was met 2 uur verlaat. We zouden hierdoor ook veel later aankomen in Seattle
We hebben op maandag de vlucht geannuleerd en vandaag stond het geld terug op de CC. Keurig!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Piepelot »

Coyote schreef:
01 mar 2022, 19:42

Tampa is uiteraard ook nog een optie. Prijzen liggen daar echter nog hoger dan Orlando voor de periode dat ik wil gaan.
@Coyote Ik ben ook aan het kijken op Tampa, maar merk eigenlijk weinig verschil, helaas. Ook via MIA is het zelfde koek...

Ik blijf de prijzen voor onze roadtrip intussen volgen, maar merk weinig evolutie, helaas.
Ik wil absoluut bij KLM boeken. Hopelijk zit er nog ergens een voorjaarsactie in de pijplijn, dat ik toch een kleine korting kan scoren? Iemand een idee?
Of vinden jullie ongeveer 2750 euro voor BRU-ATL en terug via MCO-BRU in augustus voor 2 volwassen en 2 kinderen met bagage goedkoop?
(is mijn eerste US-trip, dus heb geen referentiekader over de prijzen)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Piepelot schreef:
04 mar 2022, 09:14
Of vinden jullie ongeveer 2750 euro voor BRU-ATL en terug via MCO-BRU in augustus voor 2 volwassen en 2 kinderen met bagage goedkoop?
Ik heb het denk ik al eerder gezegd, vind het persoonlijk veel te duur. Wij zijn ook aan het wachten voor juli, maar ik vind op basis van het verleden 500,- de max en prijzen daaronder zijn er momenteel niet. Dus wacht ik ;)
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

In September heb ik vliegtickets geboekt naar Orlando met overstap in New York Newark. Op de heenweg is de overstaptijd 4:30 wat denk ik wel genoeg tijd is maar op de terugweg is onze overstaptijd nu al 3 keer gewijzigd wat ons nu nog overlaat met een overstaptijd van 45 minuten. Dit is toch niet te halen? Ik weet dat we niet door de douane hoeven enzo maar dit lijkt me alsnog erg kort. We vliegen met United en ik heb geen idee of waar we landen ook in hetzelfde deel is waar we weer opstijgen. Ze vragen nu om de wijzigingen te bevestigen maar dit lijkt me geen goed idee. Wat denken jullie?

Gr. Laura
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@lovely_laura Ik had deze week ook zo'n wijziging bij Delta, de overstap op de terugweg was maar 44min op ATL. Even laten staan, paar dagen later werd ik automatisch omgeboekt op een vlucht eerder, zodat ik nu iets van 1,5u heb.
Ik zou het niet bevestigen en ze contacten voor een ruimere aansluiting.

Je gaat inderdaad niet door immgations of douane op de terugreis en je hoeft ook je koffer niet van de bagageband te halen zoals op de heenreis, maar ik vind het een te groot risico en gestress met maar 45min.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Oke dat dacht ik zelf ook. Ik ga ze wel bellen en kijken of we op een andere vlucht kunnen. Bedankt :thumbup:
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

@Piepelot ik vind het een mooie prijs! Vooral voor het hoogseizoen en KLM heeft gunstige voorwaarden nu.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

De prijzen zijn al maanden stabiel dus zie ik geen reden om nu ineens voor die prijs te gaan boeken. Zou het een aanbieding zijn dan ligt het anders, maar dat is het niet.

Vliegticket prijzen zijn voor een deel gebaseerd op vraag en aanbod, als er voor dit prijzen geboekt wordt gaan ze ook niet omlaag.

Maar ik zal erover ophouden, point made denk ik ;)
Als jullie je er goed bij voelen, gewoon boeken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Piepelot schreef:
04 mar 2022, 09:14
Tja, voor augustus (hoogseizoen) vind ik dit eigenlijk hele normale prijzen. Echt goedkoop is het natuurlijk niet maar we leven in (pre) covid tijden en nu met de walgelijke acties van onze grote vriend in Rusland zal het vliegen ook niet goedkoper worden. Eerder duurder door de brandstofprijzen die inmiddels de pan uitrijzen.

Ik moet ook nog boeken voor juni maar houd nu al rekening met een prijs tot wel € 800 waar ik voorheen nooit meer dan € 550 heb betaald in die periode en vaak nog veel minder (tussen de € 400 - € 500).

Maar wat je voor een ticketprijs over hebt is heel persoonlijk. Wat de één te duur vindt, is voor een ander geen belemmering. Dus doe waar jij je goed bij voelt.

Roland

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je kan wel wachten maar wat doe je als je steeds dichter bij vertrek komt en de prijzen niet omlaag gaan?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dan kan je altijd nog boeken denk ik dan, is tot nu toe altijd gelukt. Maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik heb nog voor een acceptabel bedrag de tickets kunnen krijgen vond ik zelf maar schrok wel van de kofferkosten (50,- enkel P/P)
Alles wordt duurder, vliegtuigmaatschappijen zijn geraakt door de crisis, nu Oekraïne, de brandstof is sky high....

De tijd dat je voor 450 retourtje MCO had is denk ik verleden tijd of echt nog goede mazzel.
Nu moet ik wel zeggen in de meivakantie had je nog tickets voor 490,- maar dan was het heel laat heen, en heel vroeg terug dus in feite 2 dagen korter, 2x overstappen of een vlucht van 19 uur ipv 12/13.... Het kan nog wel, maar niet met normale tijden lijkt wel :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@nwolf Inderdaad, ik kan nu in juni ook wel voor € 477 naar Fort Lauderdale vliegen. Heenweg oké met met 1 overstap en reisduur van 13 u 13 m maar terug 2x een overstap en een reisduur van 32 u 26 min en geen bagage... :shock: Nee, dank je! :lol:

Roland

d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@nwolf Een light ticket gekocht bij KLM denk ik? Die 50 euro per koffer per reis is altijd al geweest bij KLM/Delta bij de light tickets. Was in 2018 ook al 50 euro per koffer per reis. Wij hadden toen ook light tickets.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 05 mar 2022, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Piepelot
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Piepelot »

Wat betreft mijn vraag of 2750 euro voor tickets voor ons vieren duur was.
Ik denk dat ik toch overstag zal gaan.
Ik heb het nare gevoel dat de prijzen enkel maar zullen stijgen, rekening houdende met een soepeler inreisbeleid en een dus grotere vraag.
Ook zullen de brandstofprijzen hoogstwaarschijnlijk doorgerekend worden naar duurdere tickets.
Hopeloos blijven wachten op korting of een actie, heeft mij al een prijsstijging van 150 euro gekost, helaas...
En gaan willen we toch...

Als ik dan toch een pricedrop zal zien, zal het wel ff balen zijn, maar ja...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer