Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryvanbritsom »

d_vdploeg schreef:
01 mar 2022, 12:44
Voor de medeforummers met een telefoon met een e sim mogelijkheid kwam ik deze aanbieder tegen:

https://www.airalo.com/

Ze hebben ook databundels voor de VS. Prijzen lijken mij best redelijk. 5 GB voor 16 USD en 10 GB voor 26 USD voor 30 dagen. Ook de mogelijkheid om opnieuw een bundel te laden als je GB's op zijn of de 30 dagen termijn is afgelopen.

Ik heb de afgelopen week even een EU databundel getest van 7 dagen en het werkt prima. Zegt natuurlijk niets over of het in de praktijk in de VS werkt maar het principe van databundel laden en gebruiken werkt dus.

Geen activatie nodig.

Iemand al ervaringen met deze aanbieder in de VS?
Heb je dan ook een Amerikaans tel. nummer?
Of enkel data?
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Het is enkel data, je krijgt dus geen Amerikaans of ander telefoonnummer. Is ook niet nodig als je een fysieke simkaart hebt van je eigen Nederlandse/Belgische aanbieder. Je kunt je internet van je eigen simkaart uitschakelen en alle data over die e sim laten gaan. Je kunt echter wel eventuele inkomende telefoongesprekken via je Nederlandse/Belgische laten gaan. Zo ben je gewoon bereikbaar en kun je eventueel bellen.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Frasi
Ik heb het kaartje ook via ebay gekocht. Klopt het dat je geen telefoonnummer hebt? En hoe gaat dat dan bij bellen in vs en gebeld worden?
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

@Trom

Het is een e-sim, dus geen fysiek kaartje. Je normale simkaart kan gewoon in je telefoon blijven zitten. Je bent dan nog steeds bereikbaar op je NL nummer.
In de instellingen van je telefoon schakel je dan de Data voor je NL simkaart tijdelijk uit. Op die manier verloopt alle communicatie via je amerikaanse e-sim.

Ps, dit vereist natuurlijk wel een smartphone die e-sim ondersteunt.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Trom schreef:
04 mar 2022, 13:54
@Frasi
Ik heb het kaartje ook via ebay gekocht. Klopt het dat je geen telefoonnummer hebt? En hoe gaat dat dan bij bellen in vs en gebeld worden?
Er zit wel een telefoonnummer bij. Dat kan je zien/opvragen zodra het kaartje actief is (dus bij aankomst in de VS).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Frasi
Thx. Ik hoopte al dat het geen e-sim zou zijn want mijn toestel ondersteunt dat niet.
Erwin10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Erwin10 »

Ik heb de sim via e-bay 1 maart besteld en vandaag al binnen. Is verstuurd vanuit Aberdeen (GB). :D
petitfour
Amerika-newbie

Bericht door petitfour »

Wat zouden jullie aanraden voor een stedentrip in New York, arieli of airalo?
Ik verblijf 1 week in NYC, wil vooral data voor het bestellen van uber, internetbankieren in geval van nood of snel iets opzoeken en eventueel google maps (om te zien hoe we moeten lopen). Ik lees hier dat Airalo wat minder snel is, maar het lijkt mij dat het in een stad in New York minder snel een probleem is, het is wel goedkoper en in mijn herinnering is bijna overal wifi in NYC.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

Na dit topic door te lezen heb ik dus verstaan dat er de mogelijkheid is om een eSIM te gebruiken.
Daar we beschikken over een Iphone 13 en Iphone XS max lijkt het ons gebruikelijk om met een eSIM te werken.

Als ik het goed begrijp kunnen we bij aankomst (LAX) naar de dichtst bij zijnde Walmart rijden en daar vragen achter een eSIM of moeten we daar geheel onze plan trekken zonder hulp? Verder kan ik dan de eSIM activeren via publiek wifi netwerk of? We reizen in april een maand van LA naar San Francisco via verste punt Moab. Zouden jullie dan eSIM aanraden of toch beter kijken ter plaatse in de Walmart voor een fysieke simkaart? We zouden enkel mobiel internet moeten hebben voor navigatie en snelle opzoek werken.
Lijkt me 5gb ruim voldoende voor 25 dagen of eerder naar de 10gb neigen?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
mblokland
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door mblokland »

d_vdploeg schreef:
01 mar 2022, 12:44
Voor de medeforummers met een telefoon met een e sim mogelijkheid kwam ik deze aanbieder tegen:

https://www.airalo.com/

Iemand al ervaringen met deze aanbieder in de VS?
@d_vdploeg
Deze hebben wij gebruikt afgelopen December/Januari, dit werkt echt perfect! Met de juiste bundel kun je dit ook als Hotspot gebruiken voor je mede reizigers.
mblokland
Amerika-ontdekker

Bericht door mblokland »

PieterSilke schreef:
05 mar 2022, 10:27
Als ik het goed begrijp kunnen we bij aankomst (LAX) naar de dichtst bij zijnde Walmart rijden en daar vragen achter een eSIM of moeten we daar geheel onze plan trekken zonder hulp? Verder kan ik dan de eSIM activeren via publiek wifi netwerk of? We reizen in april een maand van LA naar San Francisco via verste punt Moab. Zouden jullie dan eSIM aanraden of toch beter kijken ter plaatse in de Walmart voor een fysieke simkaart? We zouden enkel mobiel internet moeten hebben voor navigatie en snelle opzoek werken.
Lijkt me 5gb ruim voldoende voor 25 dagen of eerder naar de 10gb neigen?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
@PieterSilke Zoals hierboven al aangegeven kun je (nu) in de app store airalo app downloaden (https://apps.apple.com/us/app/airalo-es ... 1475911720) en zelfs al een databundel aanschaffen welke bij aankomst in de USA automatisch geactiveerd wordt. Scheelt je een ritje naar de Walmart. 5GB is prima en bijkopen is super eenvoudig in de App.

Met de code WELCOME30 krijg je ook nog eens 30% korting.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

@mblokland

Super bedankt voor je antwoord,
Gelijk de app gedownload en account gemaakt.
Dus ik kan gerust nu al de bundel aanschaffen, deze zal hier zeker nog niet beginnen lopen?
Vervolgens bij aankomst in LA zal deze vanzelf overschakelen? Verder moet ik geen instellingen wijzigen/ toevoegen in mijn Iphone zelf?
mblokland
Amerika-ontdekker

Bericht door mblokland »

@PieterSilke

Bundel kun je aanschaffen en gaat pas lopen bij activatie in de USA hetgeen automatisch gaat, gebeurde bij mij tijdens mijn overstap. Tot die tijd staat er in je scherm No Service. Hij schakelt niet over maar in (ofwel je blijft bereikbaar op je normale nummer en er komt een tweede -data-lijn naast), wel even je dataroaming op je primaire nummer uitzetten. Via Profile, Help Center kun je uitleg vinden (https://www.airalo.com/help).

Wel belangrijk dat je in de store een United States data bundel aanschaf en geen global data bundel (bij global wordt ie wel geactiveerd).
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Thuis arieli kaart in tel.op 6/3.op7/3 aankomst in us.Krijg mail your service ended on 22 /3.Dacht nochtans dat het voor 30 dagen was.
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

mblokland schreef:
05 mar 2022, 12:00
@PieterSilke

Bundel kun je aanschaffen en gaat pas lopen bij activatie in de USA hetgeen automatisch gaat, gebeurde bij mij tijdens mijn overstap. Tot die tijd staat er in je scherm No Service. Hij schakelt niet over maar in (ofwel je blijft bereikbaar op je normale nummer en er komt een tweede -data-lijn naast), wel even je dataroaming op je primaire nummer uitzetten. Via Profile, Help Center kun je uitleg vinden (https://www.airalo.com/help).

Wel belangrijk dat je in de store een United States data bundel aanschaf en geen global data bundel (bij global wordt ie wel geactiveerd).
Interessante optie! Weet jij toevallig ook in hoeverre je je telefoon dan als HotSpot kan inzetten? Dit kan ik via de website en uit de app helaas niet opmaken als ik een dataplan selecteer.
mblokland
Amerika-ontdekker

Bericht door mblokland »

Ja hotspot kan zeker, heb ik afgelopen keer ook gebruik van gemaakt. Hotspot verliest na inactiviteit wel zijn connecties.

https://www.airalo.com/help/using-manag ... al-hotspot
Motion
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Motion »

@Frasi
@Trom
@Erwin10

Hebben jullie ook inklaringskosten moeten betalen?
Ik heb ook via e-bay het genoemde kaartje besteld maar krijg doodleuk van PostNL een rekening. Eerst betalen, anders bezorgen ze niet.
Het bedrag waarover ze rekenen klopt niet, daar ga ik bezwaar tegen maken (kan pas na betaling).

En ik heb natuurlijk al BTW betaald via E-bay, dus daar ga ik het dan weer terugvragen...
E-bay geeft aan dat de verkoper niet de juiste info op het pakketje vermeld heeft.
Wat een gedoe :?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Niet bij deze bestelling.
Wel met een andere bestelling van AlieExpress. Ook daar had ik al BTW betaald maar moest €4,19 betalen (19ct BTW en €4 handlingskosten). Heb ook noodgedwongen betaald. Bezorging duurde vervolgens nog ruim een week (volgens de app is het nog steeds niet geleverd; dus niet goed afgescand) en mijn beroep loopt al een maand. Eergisteren via de website gechat met de klantenservice: ik moest het maar bij de afzender navragen (maar jullie hebben het pakketje in bezit en sturen mij een BTW rekening. Nee, wij weten van niets en hebben het pakketje niet).
Het is een beetje een rommeltje bij PostNL.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Echt een rommeltje ja. Ik had zoiets laatst ook met een pakketje uit het VK. Netjes heffingen over betaald door de verzender en ook correct vermeld. Maar PostNL bracht de kosten doodleuk alsnog bij mij in rekening. Pakketje geweigerd en retour afzender gemeld via de PostNL-app, werd hij een paar dagen later alsnog bezorgd (ondanks dat ik niets betaald heb aan PostNL).

Volgens mij ging het twee keer fout. Om te beginnen onterecht heffingen in rekening gebracht bij mij. En vervolgens onterecht het pakketje bij mij bezorgd i.p.v. retour afzender. Maar dat laatste was een geluk bij een ongeluk.

Beetje off-topic, maar dan ben ik in ieder geval mijn frustratie kwijt. :lol:
Motion
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Motion »

ok, dan zal het bij mij ook wel aan PostNL liggen, en niet aan de verkoper :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer