Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schoenen en (wandel)sokken
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Doe ik ook altijd. Nike kan ik bijvoorbeeld ook lang en goed op lopen (mits de air niet lek isNonaj schreef:Ik moest veel lopen in steden in mijn vakantie, en daar heb ik gewoon stevige gympen voor gekocht van het merk 'skechers'. Bergschoenen leken me een beetje te warm

Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben iemand die altijd op hakken loopt, en dan niet op van die blokhakken, maar dunne hakken van min. 7 cm. Ik ben nl niet zo erg groot.
Ik heb van die zg. bergschoenen met stalen neuzen maar die lopen zo zwaar dat ik van de week andere wandelschoenen heb gekocht. Mij zul je absoluut niet op sportschoenen zien lopen, afgezien van m'n dancesneakers dan, maar die hebben geen middenzool zeg maar, dus daar ga ik maar niet mee wandelen door New York. Nu heb ik lekkere lichte wandelschoenen, ik heb ze alvast afgelopen zondag met paaseieren zoeken in het bos ingelopen
Louise
Ik heb van die zg. bergschoenen met stalen neuzen maar die lopen zo zwaar dat ik van de week andere wandelschoenen heb gekocht. Mij zul je absoluut niet op sportschoenen zien lopen, afgezien van m'n dancesneakers dan, maar die hebben geen middenzool zeg maar, dus daar ga ik maar niet mee wandelen door New York. Nu heb ik lekkere lichte wandelschoenen, ik heb ze alvast afgelopen zondag met paaseieren zoeken in het bos ingelopen

Louise
Ik ook LouiseLouise schreef:Ik ben iemand die altijd op hakken loopt, en dan niet op van die blokhakken, maar dunne hakken van min. 7 cm. Ik ben nl niet zo erg groot.

Wat voor schoenen heb je precies gekocht nu? .. heb je er een foto van, of is er een foto op Internet te vinden? Ik zit te denken om Nike's te kopen in Florida. Ik kan overigens ook goed lopen op mijn slippertjes ... heb zo uren in DC gewandeld en ook deze zomer in Italie flink gewandeld (zelfs de Vesuvius mee beklommen).
Sandy
- Louise
- Amerikakenner
He Sandy!
Ik ben geslaagd bij InterSport. We hebben er eentje in Almere zitten die heel groot is en daar waren veel wandelschoenen.
Ik heb nu dan lage schoenen gekocht, ik weet effe het merk niet meer, kan ook niet kijken naar de schoenen, want ik ben nu op m'n werk, maar als ik thuis ben, ga ik meteen even kijken!
Ik vind het wel heel erg wennen als ik laag moet lopen. Ik krijg altijd last van m'n kuitspieren(logisch, want die zijn hoog gewend) en ik ben dan meteen zo klein!!!
Vooral nu mijn dochter al boven mij uit komt.
Maar.... als het effe kan doe ik wel mijn zomerschoenen met sleehak aan!
Het is meer voor die eerste dagen in NYC dan gaan we toch veel lopen
Het merk is Salomon en ik heb er een foto van gemaakt

Ik ben geslaagd bij InterSport. We hebben er eentje in Almere zitten die heel groot is en daar waren veel wandelschoenen.
Ik heb nu dan lage schoenen gekocht, ik weet effe het merk niet meer, kan ook niet kijken naar de schoenen, want ik ben nu op m'n werk, maar als ik thuis ben, ga ik meteen even kijken!
Ik vind het wel heel erg wennen als ik laag moet lopen. Ik krijg altijd last van m'n kuitspieren(logisch, want die zijn hoog gewend) en ik ben dan meteen zo klein!!!
Vooral nu mijn dochter al boven mij uit komt.
Maar.... als het effe kan doe ik wel mijn zomerschoenen met sleehak aan!

Het is meer voor die eerste dagen in NYC dan gaan we toch veel lopen
Het merk is Salomon en ik heb er een foto van gemaakt

Ik heb me bij de Perry laten inlichten over wandelschoenen. Vertelt wat we gingen doen. Het meisje wat me geholpen heeft wist er heel veel vanaf.
Alle merken geprobeerd en omdat ik smalle voeten heb kwam ik bij de Lowa Strato Mid uit. Hij zat zo lekker dat ik hem niet meer uit wilde doen
Categorie A/B en omdat ze zo zacht zijn hoeven deze niet te worden ingelopen.
Tip: Ze zijn vandaag in de aanbieding van 129 naar 99 en een aantal andere schoenen bij de Perry ook.
Alle merken geprobeerd en omdat ik smalle voeten heb kwam ik bij de Lowa Strato Mid uit. Hij zat zo lekker dat ik hem niet meer uit wilde doen

Tip: Ze zijn vandaag in de aanbieding van 129 naar 99 en een aantal andere schoenen bij de Perry ook.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Twee opmerkingen over schoenen:
Gore Tex werkt alleen als de temperatuur buiten de schoenen lager is dan in de schoenen. In de hete gebieden is mijn ervaring dat Gore Tex juist het vocht in de schoenen houdt.
Als je in een gebied wilt wandelen waar slangen voorkomen (bijv. in het mid- en zuidwesten) zijn hogere schoenen aan te bevelen.
Gore Tex werkt alleen als de temperatuur buiten de schoenen lager is dan in de schoenen. In de hete gebieden is mijn ervaring dat Gore Tex juist het vocht in de schoenen houdt.
Als je in een gebied wilt wandelen waar slangen voorkomen (bijv. in het mid- en zuidwesten) zijn hogere schoenen aan te bevelen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via een kennis die heel veel staand werk doet (hotelkeuken) kreeg ik een tijdje geleden een tip. Ik heb wat doorgezakte voeten en daardoor ook regelmatig last van een hielspoor. Zij had vanwege rugklachten MBT-schoenen, maar had gehoord dat ook bij hielspoor deze schoenen wonderen kunnen doen.
Het zijn schoenen die je dwingen tot het goed afwikkelen van je voet, maar die ook je dwingen in een rechtere houding. Het is lastig uit te leggen en ik denk ook niet dat het specifiek wandelschoenen zijn om mee te hiken, maar voor mij zijn ze wonderbaarlijk goed.
Ik draag ze nu een maand of twee en heb ook de sandaalversie en mijn rugklachten (gewoon, vermoeidheid) zijn weg en mijn hielspoor, die echt heel lastig was, speelt alleen nog op als ik een dag of twee de MBT's niet gedragen heb.
Beide paren gaan dus mee naar Amerika dinsdag, de sportversie en de sandsalen.
Meer info: http://www.mbt-nederland.nl
Het zijn schoenen die je dwingen tot het goed afwikkelen van je voet, maar die ook je dwingen in een rechtere houding. Het is lastig uit te leggen en ik denk ook niet dat het specifiek wandelschoenen zijn om mee te hiken, maar voor mij zijn ze wonderbaarlijk goed.
Ik draag ze nu een maand of twee en heb ook de sandaalversie en mijn rugklachten (gewoon, vermoeidheid) zijn weg en mijn hielspoor, die echt heel lastig was, speelt alleen nog op als ik een dag of twee de MBT's niet gedragen heb.
Beide paren gaan dus mee naar Amerika dinsdag, de sportversie en de sandsalen.
Meer info: http://www.mbt-nederland.nl
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is een hielspoor, Monique?nieuwenoord schreef:Meer info: http://www.mbt-nederland.nl
Ik heb de site even bekeken, en het ziet er wel indrukwekkend uit. Hoewel de schoenen op het eerste gezicht een beetje komisch lijken, is het verhaal erachter wel goed. Ik zag dat ze ook hoge bergschoenen hebben. Als de mijne aan vervanging toe zijn, ga ik toch eens kijken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mij lijkt - volgens de fysiotherapeut waar ik fitness - de hielspoor juist ontstaan te zijn door het sporten. Mijn voeten zijn wat doorgezakt, wat niet verwonderlijk is met mijn gewicht en als je dan gaat sporten rek je de pezen op. Ik had echt heel veel last, kloppende pijnen, ook 's nachts en na een week op deze schoenen was het helemaal over.De medische term voor hielspoor is calcaneusspoor. Bij hielspoor is ersprake van een uitstekend stukje bot aan het hielbeen.
Verschijnselen die hierbij op kunnen treden zijn vochtophoping in de slijmbeurs onder de hielspoor, weefselontsteking en kloppende pijn. Ook kan iemand met hielspoor de stand van de voet aanpassen om de pijn te verminderen waardoor de hielspoor juist kan verergeren.
Hielspoor kan om verschillende redenen pijn geven:
- door overbelasting van de peesaanhechting aan het bot;
- door de druk van het hielspoor (de botuitwas) zelf;
- door druk op een passerende zenuw die door het hielspoor in de verdrukking komt.
Bij het lopen of staan voelt men pijn aan de onderkant van de hiel. Dat komt doordat er veel gewicht rust op het hielbeen. De botten van het been steunen namelijk voor een groot deel op het hielbeen. Het hielbeen kan pijn doe als er op gedrukt wordt en er kan een lichte zwelling ontstaan. De pijn vermindert met rust.
De meeste mensen met hielspoor hebben echter nergens last van.
Hielspoor verdwijnt meestal weer vanzelf.
Waardoor kan het komen?
Onder de voet loopt een peesblad (fascia plantaris) dat hecht aan de hiel en de voorvoet. Door overbelasting of een verkeerde stand van de voeten kan veel spanning komen te staan op dit peesblad. Door die trekkracht kunnen kleine scheurtjes ontstaan op de plaats waar de peesplaat aan het bot vast zit. Bij de genezing van die aanhoudende beschadigingen (de scheurtjes) kan botuitwas (botspoor, hielspoor) ontstaan.
Hoe wordt het vastgesteld?
Op basis van de klachten en een lichamelijk onderzoek kan de huisarts een diagnose stellen. Ook kan er een röntgenfoto gemaakt worden om de diagnose te bevestigen. Maar soms is de uitgroei zo klein dat deze niet op de foto te zien is.
Wat kan helpen?
Als iemand last heeft van de aandoening, kan het helpen om bepaalde activiteiten aan te passen. Er kunnen ook podotherapeutische maatregelen genomen worden zoals vulkussentjes of steunzolen in de schoen om de hiel te corrigeren.
Wie kan helpen?
Bij erge pijn kunnen pijnstillers worden voorgeschreven of in enkele gevallen een injectie met corticosteroïden.
Als het om een grote botuitwas gaat die ook na de behandeling pijn blijft doen, kan door middel van een operatie het aangegroeide bot worden verwijderd maar dit is zelden nodig.
Als je erop staat, lijken ze al veel minder bolHoewel de schoenen op het eerste gezicht een beetje komisch lijken

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Monique,
Ook heb ook al een tijd last van hielspoor. Sinds een jaar heb ik speciale zooltjes hiervoor. Ze zijn van een zacht kunsstof en hebben een speciaal zachter gedeelte bij de pijnlijke plek onder de voet. Ik heb ze gekocht bij een orthopedisch centrum.
Bij mij helpt het dat redelijk.
Maar misschien ga ik die schoenen ook eens proberen.
Marjon
Ook heb ook al een tijd last van hielspoor. Sinds een jaar heb ik speciale zooltjes hiervoor. Ze zijn van een zacht kunsstof en hebben een speciaal zachter gedeelte bij de pijnlijke plek onder de voet. Ik heb ze gekocht bij een orthopedisch centrum.
Bij mij helpt het dat redelijk.
Maar misschien ga ik die schoenen ook eens proberen.
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op deze site is de informatie trouwens veel helderder en ook van het originele bedrijf.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3475 Weergaves
-
Laatste bericht door TheWoodies