Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?
Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?
Je kunt gewoon gratis een antigeentest doen via testenvoortoegang.nl, kun je dus ook al een keer eerder doen om te kijken of die weer negatief is. Kies je als aanbieder HealthCheckCenter dan krijg je ook nog gratis een reiscertificaat. Lijkt mij een veel veiligere optie dan reizen met een herstelbewijs dat officieel niet aan de voorwaarden voldoet, het kan goed gaan, maar zekerheid heb je niet. Die zekerheid heb je wel met een reiscertificaat van een negatieve antigeentest.
Terug in Texas!
ok, ik bedoelde dus: ga naar de kruidvat en haal een sneltest (= antigeentest) van 3 euro.
Als je daarmee positief test - > ga traject voor herstelbewijs aan
Als je daarmee negatief test - > doe vanaf 24 uur voor vertrek een antigeen zelftest (virtual guided, bijv via toegangsbewijs.nu) of laat je testen met een antigeentest bij een partij die testen voor reizen verzorgt (ik begrijp dat dit zelfs nog gratis kan via Healthcheckcenter).
De antigeentest die je bij de kruidvat koopt (flowflex) is in principe dezelfde test als die ze daar uitvoeren. Het verschil zit in de professionele afname/ controle. (en natuurlijk het bijbehorende certificaat)
Als je daarmee positief test - > ga traject voor herstelbewijs aan
Als je daarmee negatief test - > doe vanaf 24 uur voor vertrek een antigeen zelftest (virtual guided, bijv via toegangsbewijs.nu) of laat je testen met een antigeentest bij een partij die testen voor reizen verzorgt (ik begrijp dat dit zelfs nog gratis kan via Healthcheckcenter).
De antigeentest die je bij de kruidvat koopt (flowflex) is in principe dezelfde test als die ze daar uitvoeren. Het verschil zit in de professionele afname/ controle. (en natuurlijk het bijbehorende certificaat)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zeer duidelijk nu, fijn! Ik ben gerustgesteld. Ik laat de ex-corona-patient zelf een antigeen thuistest doen en als deze negatief is: 1 dag voor vertrek zo'n zelfde test maar dan via health-check-center. Of commercieel. Kost iets van 30 euro en dat kan hier om de hoek. Gemak dient de mens. Tegelijkertijd zetten we traject herstelbewijs in. Mocht 1 dag voor vertrek dan op wonderbaarlijke wijze toch weer positief getest worden hebben we het herstelbewijs traject achter de hand. Dank allen!
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Voldoet het GGD-herstelbewijs nu dan aan de Amerikaanse eisen? Als dat zo is dan heb ik die informatie over het hoofd gezien.
Echter: de baliemedewerker op Schiphol zal uiteindelijk bepalen of het acceptabel is en die zal het GGD-herstelbewijs wellicht erkennen. Ik had het tegenovergestelde probleem op Schiphol: mijn (Amerikaanse) verklaring voldeed aan alle Amerikaanse eisen, maar de baliemedewerkster was niet onder de indruk van de Amerikaanse papieren.
Overigens is moet een herstelbewijs vergezeld gaan van een positief testresultaat dat minstens 10(?) dagen eerder is verkregen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Vast ook al eens door iemand geopperd eerder in dit topic wat pagina’s terug, maar wellicht goed om te herhalen en sluit aan bij wat @Motion aangeeft:
Boek een week of 2 a 3 voor je vertrek een test via testen voor toegang (www.testenvoortoegang.org) Is gratis (optie overig aanvinken). Op die manier kun je alvast even “proeftesten” op de wijze waarop je straks ook je antigen sneltest kan laten uitvoeren. Je weet dan meteen of je al negatief test en je loopt minder het risico op een vals negatieve test van de thuistest.
Tussendoor thuistesten doen kan natuurlijk ook en zou ik ook zeker doen, maar zo kun je ook een beetje wennen aan het hele gebeuren als je er nog niet zoveel ervaring mee hebt. Mocht je onverhoopt positief blijven testen kun je het traject alsnog in gang zetten.
Boek een week of 2 a 3 voor je vertrek een test via testen voor toegang (www.testenvoortoegang.org) Is gratis (optie overig aanvinken). Op die manier kun je alvast even “proeftesten” op de wijze waarop je straks ook je antigen sneltest kan laten uitvoeren. Je weet dan meteen of je al negatief test en je loopt minder het risico op een vals negatieve test van de thuistest.
Tussendoor thuistesten doen kan natuurlijk ook en zou ik ook zeker doen, maar zo kun je ook een beetje wennen aan het hele gebeuren als je er nog niet zoveel ervaring mee hebt. Mocht je onverhoopt positief blijven testen kun je het traject alsnog in gang zetten.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Goedenavond,
Ook ik heb helaas Corona gekregen en ga over 2 maanden op vakantie naar de VS. Ik sluit me aan bij de anderen die zeggen dat we het beste 2-3 weken van te voren een antigen test af moeten nemen zodat je kan zien of deze positief is of niet.
Zelf heb ik een beetje opgezocht wat te doen als deze straks ook positief zijn.
Indien je nog steeds positief test voor je reis zijn deze document vereist door de VS. Deze info heb ik van de checklist die de CDC heeft gemaakt voor luchtvaartmaatschappijen.
-positieve test waarop deze info staat: type test, waar de test is afgenomen, tijd (niet langer dan 90 dagen geleden), identificatie en het positieve resultaat.
+op de test van de GGD staan deze dingen niet, je zult dan een test moeten boeken bij bv health check center die gratis zijn en een reiscertificaat meeleveren waar al deze info wel op staat.
-ondertekende brief van een arts
+de huisarts en ggd leveren deze niet dus je moet naar een keuringsarts gaan die ook rijbewijzen etc. keurt. Hiervoor moet je fysiek “gekeurd” worden en hierna krijg je een Engels brief mee die ondertekend is door deze arts. Het document heeft geen specifieke datums nodig. Alleen dat je dus fit to fly bent. De prijs hiervan is helaas wel wat prijzig.
Voorbeeld keur arts:
https://www.keuringarts.nl/fittofly-verklaring/
https://www.keurdokter.nl/nieuws/fittofly-verklaring/
Een herstel bewijs zal dus niet voldoende zijn. Deze heb je in principe ook niet nodig omdat deze niet voldoen aan de regels die de VS stelt. Alleen je positieve test en ondertekende brief heb je nodig.
Ook ik heb helaas Corona gekregen en ga over 2 maanden op vakantie naar de VS. Ik sluit me aan bij de anderen die zeggen dat we het beste 2-3 weken van te voren een antigen test af moeten nemen zodat je kan zien of deze positief is of niet.
Zelf heb ik een beetje opgezocht wat te doen als deze straks ook positief zijn.
Indien je nog steeds positief test voor je reis zijn deze document vereist door de VS. Deze info heb ik van de checklist die de CDC heeft gemaakt voor luchtvaartmaatschappijen.
-positieve test waarop deze info staat: type test, waar de test is afgenomen, tijd (niet langer dan 90 dagen geleden), identificatie en het positieve resultaat.
+op de test van de GGD staan deze dingen niet, je zult dan een test moeten boeken bij bv health check center die gratis zijn en een reiscertificaat meeleveren waar al deze info wel op staat.
-ondertekende brief van een arts
+de huisarts en ggd leveren deze niet dus je moet naar een keuringsarts gaan die ook rijbewijzen etc. keurt. Hiervoor moet je fysiek “gekeurd” worden en hierna krijg je een Engels brief mee die ondertekend is door deze arts. Het document heeft geen specifieke datums nodig. Alleen dat je dus fit to fly bent. De prijs hiervan is helaas wel wat prijzig.
Voorbeeld keur arts:
https://www.keuringarts.nl/fittofly-verklaring/
https://www.keurdokter.nl/nieuws/fittofly-verklaring/
Een herstel bewijs zal dus niet voldoende zijn. Deze heb je in principe ook niet nodig omdat deze niet voldoen aan de regels die de VS stelt. Alleen je positieve test en ondertekende brief heb je nodig.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een door een arts ondertekende herstelverklaring is in Nijmegen, Den Bosch, Wageningen en Utrecht ook te verkrijgen bij Vaccinatiecentrum, voor 25 euro. Zie https://vaccinatiecentrum.nl/nl/index.p ... cle&id=149
Maar goed, een negatieve antigeentest is natuurlijk de makkelijkste route.
Maar goed, een negatieve antigeentest is natuurlijk de makkelijkste route.
@Galapogos
Oh dankjewel! Die had ik niet gevonden (:
Word het herstel bewijs gezien als een positieve test omdat daar wel alle informatie op staat behalve waar de test is afgenomen.
Of moet je dan bellen naar de ggd om echt de positieve test te krijgen?
Oh dankjewel! Die had ik niet gevonden (:
Word het herstel bewijs gezien als een positieve test omdat daar wel alle informatie op staat behalve waar de test is afgenomen.
Of moet je dan bellen naar de ggd om echt de positieve test te krijgen?
2 maanden is volgens mij ruim voldoende om weer een negatieve antigeentest te krijgen.
Bij de meesten (die niet heftig ziek worden uiteraard) is er na 1-2 weken al weer een negatieve antigeen.
Dus ik zou me er niet druk over maken. En als het je wel stress oplevert dan doe je gewoon elke week even een zelftest, je zult zien dat deze vrij snel weer negatief is.
Bij de meesten (die niet heftig ziek worden uiteraard) is er na 1-2 weken al weer een negatieve antigeen.
Dus ik zou me er niet druk over maken. En als het je wel stress oplevert dan doe je gewoon elke week even een zelftest, je zult zien dat deze vrij snel weer negatief is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Normaal gesproken is 2 maanden inderdaad ruim voldoende om weer negatief te testen met een antigen sneltest. Ligt je vertrek dus pak hem beet 3 weken of later vanaf het moment dat je positief test zou ik altijd eerst proberen om dmv zelftesten en een gratis ''proeftest'' via testen voor toegang kijken of je weer negatief test.
Wel goed om te weten waar je eventueel zo'n verklaring kan halen mocht je binnen 2 a 3 weken voor vertrek zitten.
Wel goed om te weten waar je eventueel zo'n verklaring kan halen mocht je binnen 2 a 3 weken voor vertrek zitten.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 07 mar 2022, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
Het enigste probleem waar de mensen tegen aanlopen die Corona hebben gehad en nog positief zouden testen voor hun vakantie is de positieve test. Het herstelbewijs staat niet alle benodigde informatie op.
Zelf ga ik morgen naar health check center omdat ik net sinds gisteren uit quarantaine ben en nog positief test. Hier heb ik over gemaild en ik krijg dan gewoon een certificaat met mijn positieve uitslag waar wel de producent etc. op staat. Deze word wel goede gekeurd door de CDC omdat hierop alle info staat die vereist is.
Indien ik dan alsnog positief zou testen 2-3 weken voor mijn reis heb ik in iedergeval de positieve test met de benodigde informatie en hoef ik alleen de verklaring te regelen.
Zelf ga ik morgen naar health check center omdat ik net sinds gisteren uit quarantaine ben en nog positief test. Hier heb ik over gemaild en ik krijg dan gewoon een certificaat met mijn positieve uitslag waar wel de producent etc. op staat. Deze word wel goede gekeurd door de CDC omdat hierop alle info staat die vereist is.
Indien ik dan alsnog positief zou testen 2-3 weken voor mijn reis heb ik in iedergeval de positieve test met de benodigde informatie en hoef ik alleen de verklaring te regelen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In de meivakantie reizen we met 2 meisjes van 6 (geen Corona gehad) en 10 jaar (heeft Corona gehad in januari 2022) naar Florida toe. Wij zijn gevaccineerd en geboosterd.
Ik weet even niet wat we voor de meiden moeten doen ivm Corona regels
?
Ik weet even niet wat we voor de meiden moeten doen ivm Corona regels
@musmartine
Op dit moment is er voor kinderen onder de 18 geen vaccinatie verplichting (en terecht)
Je moet verder wel verklaren voor je kinderen dat je ze 3-5 dagen na aankomst gaat testen, maar voor zover ik weet is daar geen controle oid op. Zie het formulier hier: https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Comb ... 021-p.pdf
Op dit moment is er voor kinderen onder de 18 geen vaccinatie verplichting (en terecht)
Maar wel vanaf 2 jaar oud, net als volwassenen: 1 dag vtv testen.Categories of noncitizen nonimmigrants that meet the criteria for an exception under the Proclamation and CDC’s Order include:
[*] Children under 18 years of age
Dat je oudste het al gehad heeft is verder niet relevant zolang ze niet meer positief test.All air passengers 2 years or older with a flight departing to the US from a foreign country at or after 12:01am EST (5:01am GMT) on December 6, 2021, are required show a negative COVID-19 viral test result taken no more than 1 day before travel, or documentation of having recovered from COVID-19 in the past 90 days, before they board their flight.
Je moet verder wel verklaren voor je kinderen dat je ze 3-5 dagen na aankomst gaat testen, maar voor zover ik weet is daar geen controle oid op. Zie het formulier hier: https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Comb ... 021-p.pdf
- Big Al
- Amerika-expert
Nee - het herstelbewijs wordt niet als een testresultaat gezien. Je hebt het volgende nodig:
1) Eén positief testresultaat (moet voldoen aan de eisen van de CDC)
2) Een herstelverklaring. Helaas doet men daar in Nederland zeer moeilijk over. Hoeft alleen maar een briefje van een gezondheidsdeskundige te zijn waarop staat dat je geen Covid-19-symptomen meer hebt. Het briefje moet meer dan tien dagen (denk ik) na het positieve testresultaat zijn afgegeven en aan alle andere eisen van de CDC voldoen (briefhoofd en dergelijke).
@Big Apple heb je toevallig een linkje waarin de eisen staan van de ondertekende brief?
@ValerieLe - die informatie staat in de volgende combinatie van links:
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html - lees onder "Test and Documentation Requirements" > "What If I Recently Recovered From COVID-19" (daar staat omschreven wat er in de brief moet staan)
en
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... not-travel - lees onder "Do Not Travel If..." > "You tested positive for COVID-19" (daar staat de eis van 10 dagen na positieve test)
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html - lees onder "Test and Documentation Requirements" > "What If I Recently Recovered From COVID-19" (daar staat omschreven wat er in de brief moet staan)
en
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... not-travel - lees onder "Do Not Travel If..." > "You tested positive for COVID-19" (daar staat de eis van 10 dagen na positieve test)
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
@Dutchess dankjewel!
Heb net mijn virale test gedaan bij healthcheckcenter zodat ik mijn positieve test certificaat in iedergeval al heb.
Heb net mijn virale test gedaan bij healthcheckcenter zodat ik mijn positieve test certificaat in iedergeval al heb.
Ik heb net mijn uitslag terug van de test al en deze is nu al negatief bij mij. Is dit echt mogelijk? Ik heb net afgelopen zaterdag positief getest.
- Big Al
- Amerika-expert
Dutchess was me al voor

Eerder in dit onderwerp had ik al de tekst geplaatst van het briefje dat ik had gekregen. Wellicht handig als voorbeeld. Blijft vervelend dat dit bij jullie zo'n probleem is. Je zou denken dat ze ruim de tijd hebben gehad om dit soort dingen in orde te maken...