Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KatoDe: Kato & haar mannen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KatoDe
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis KatoDe: Kato & haar mannen

Bericht door KatoDe »

Dag iedereen! Wij trekken eind juli voor 22 dagen naar West-USA.
Dit is onze voorlopige planning:

D1: aankomst LA
D2: LA - Palm Springs
D3: Palm Springs
D4: doorrijden tot ergens net voorbij Joshua Tree National Park
D5: doorrijden naar Grand Canyon
D6: Grand Canyon
D7: Grand Canyon - Kayenta (bezoek Monument Valley)
D8: Kayenta - Page
D9: Page
D10: Page - Bryce
D11: Bryce
D12: Bryce - Zion
D13: Zion
D14: Zion - Las Vegas
D15: Las Vegas
D16: sears Valley (of in de buurt)
D17: Exter
D18: Yosemite
D19: Yosemite
D20: Yosemite
D21: San Francisco
D22: San Francisco

Niets ligt vast, alles is dus nog mogelijk. We kiezen er bewust voor om niet tot Moab door te rijden om wat 'rustiger' te kunnen rijden en hier en daar wat langer te kunnen blijven. Ik reis met mijn man en twee kinderen (6 en 8), in de nationale parken willen we met onze tent kamperen, daarbuiten zoeken we motels of hotels met een zwembad voor de jongens. De nadruk ligt op natuur, al wil ik de hetze van Las Vegas niet missen en ook San Francisco willen we wel een volledige dag bezoeken (Alcatraz dan vooral).

Een aantal vragen die ik heb:

- we dachten er eerste aan om 3 nachten in Grand Canyon te verblijven, maar dat is mss niet echt nodig en van het goede te veel?
- ik zou eventueel langs het oosten en boven naar Yosemite willen gaan, via Lake Tahoe dus. Dan zouden we Sequoia moeten skippen. Is Lake Tahoe een grotere aanrader dan Sequoia? Kiezen is verliezen natuurlijk, dat beseffen we ook. :)

Alle andere tips zijn meer dan welkom, ik sta open voor suggesties!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Kato & haar mannen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Mooie plannen! Kamperen in de parken is erg leuk. Bedenk wel dat voor de meeste parken de campings 6 maanden van te voren geboekt kunnen worden en dan soms al meteen volgeboekt zijn. Dus leg zo snel mogelijk je route vast.
Twee nachten voor de Grand Canyon is meer dan genoeg. Misschien is 1 nacht ook wel voldoende. Heb je al een idee wat je daar wilt doen?
Wat is sears Valley? Bedoel je Death Valley?
Ik zie geen tijd voor Sequoia. Je kunt via Lake Tahoe rijden maar ik zou na Las Vegas via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Wil je naar Sequoia dan zou je dat tussen Yosemite en San Francisco kunnen doen.
Om voldoende tijd voor Sequoia te hebben zou je een nacht minder in Palm Springs kunnen doen
Voor Monument Valley zijn er leukere plaatsen om te overnachten dan Kayenta. The View is qua ligging het mooiste maar Gouldings kan ook. Of kijk in Mexican Hat.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis KatoDe: Kato & haar mannen

Bericht door IngridZw »

Bedenk wel dat het in Palm Springs in de zomer erg heet is. Wij waren er in mei en toen was de temperatuur al boven de 40 graden. Toch iets om over na te denken. Een paar uurtjes aan het zwembad is fijn maar daarna nog een volledige dag is misschien teveel.
Drie nachten Grand Canyon is teveel van het goede. Als je alleen voor de uitzichtpunten gaat en geen lange wandelingen onderneemt naar beneden in de canyon is zelfs 1 nacht al voldoende.
Na Palm Springs en Joshua Tree zou ik doorrijden naar Kingman en dan een gedeelte van route 66 rijden via het westernstadje Oatman. Leuk voor een tussenstop, ook voor de kinderen vanwege de ezeltjes die er vrij rondlopen.
De temperatuur in Joshua NP is trouwens te vergelijken met Palm Springs maar de route door het park met eventueel wat korte stops is al mooi.

Lake Tahoe en Sequoia kun je eigenlijk niet vergelijken want ze zijn heel verschillend. Beiden zijn mooie bestemmingen hoewel wij alleen Sequoia NP hebben bezocht. Wij vonden dit een prachtig en nog een relatief rustig park maar als je 2 volle dagen in Yosemite hebt kun je daar bijv. in Mariposa Grove ook de sequoia bomen zien. Wel iets minder groot maar nog steeds imposant.

Met de 2 nachten die je, zoals bovengenoemd, bespaart zou je of Sequoia of Lake Tahoe kunnen toevoegen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
KatoDe
Amerika-newbie

Antelope Canyon + Vegas

Bericht door KatoDe »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Tevens de naam van de canyon veranderd in Antelope Canyon.

Dag iedereen!

Al erg veel tips gehad hier, waarvoor dank!
Nu heb ik nog twee extra vragen. :-)

We reizen deze zomer met twee jongetjes (6 en 8 ) naar het westen. Raden jullie Upper of Lower Antelope Canyon aan? We dachten de Lower Canyon te doen.

Voorts ben ik nog op zoek naar een tof hotel in Las Vegas waar we twee nachten zullen verblijven. Treasure Island werd ons aangeraden, maar ook Excalibur en Circus Circus. Van die laatste twee lees ik echter niet zo'n goede reviews op Tripadvisor. Hebben jullie nog aanraders in Vegas?

Groeten, Kato.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Antelope Canyon + Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Kato,
Je kunt al je vragen in je routetopic zetten, dan heb je alles bij elkaar.

Onze kinderen vonden Circus Circus altijd geweldig. En zelf zijn wij eens in Excalibur geweest, maar dat was enkel omdat het een stuk goedkoper was dan andere hotels op de strip. Het nadeel van beide hotels is wel dat je nogal decentraal zit. Wat dat betreft is Treasure Island een betere keuze. Of kijk eens naar Flamingo.

Ik ken de Upper Antelope Canyon niet, maar de Lower is zeker leuk met kinderen. Je moet met een trappetje naar beneden en je loopt er helemaal doorheen.

Ik hoop dat je de Tioga Pass in je route hebt opgenomen. :thumbup:

Marianne
Wadu
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wadu »

In 2019 hebben wij de Lower Antilope Canyon gedaan en dit jaar gaan we Canyon X doen

Hotel was Flamingo in 2019 en dit jaar wordt het de Best Western op de Strip.

Zelf geef ik de voorkeur aan een hotel centraal gelegen op de Strip en dus niet op de uiteinden ervan.
Cobert
Amerikafan

Bericht door Cobert »

Wij hebben Canyon X in 2018 gedaan. Hele mooie canyon. Wat we vooral fijn vonden is dat de groep waarmee je de canyon in gaat relatief klein is. Wij waren met ongeveer 12 personen. Je krijgt ruimschoots de tijd om de canyon te bekijken en foto’s te maken en heb je de vrijheid om wat heen en weer te lopen. Zeker met kinderen lijkt mij dat een voordeel. De Lower Antelope canyon hebben wij niet gezien, wel de upper. Die was prachtig, maar wat me daar het meeste van is bijgebleven is de mensenmassa in de canyon.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Hier ook een stem voor canyon X. Vooral het iets kleinschaligere sprak ons aan. Ik moet er niet aan denken als vee door de canyon gedreven te worden. Mooi zijn ze echt allemaal. Uitleg was erg leuk en ook zeker interessant. Vooral hoe de gids in het klein voordeed (met zand en water) hoe de canyons zijn ontstaan.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Qua hotels is er in Las Vegas voor iedere smaak en ieder budget wel iets.

Circus Circus is populair bij families, en is druk en luidruchtig. De locatie is ook erg slecht. Ik zou daar niet voor kiezen.

TI was vroeger een prima hotel, maar is nu toch wel wat vervallen en ook hier geldt: veel families en dan een beetje van de (laat ik het proberen netjes te zeggen) Amerikaanse onderklasse.

Excalibur is een prima hotel en heeft vooral een geinige kitsch factor, wat wel heer erg Vegas is. De locatie is niets mis mee, zou het zeker niet decentraal noemen. Het ligt aan het drukste kruispunt van Las Vegas, op loopafstand van heel veel andere grote hotels, zoals MGM Grand, Luxor, New York New York en Park MGM.

Als je het budget ervoor hebt, dan is Venetian/Palazzo een goede optie. Mooi hotel, helemaal in Venetie stijl.

Wij zijn zelf enorm fan van the Cosmopolitan, heerlijk hotel, hip en trendy, mooie kamers (veel met uitzicht op de Bellagio fonteinen, zeer ruime keuze aan uitstekende restaurants. Maar wel wat duurder dan andere hotels.
mtl
Amerika-expert

Re: Reis KatoDe: Kato & haar mannen

Bericht door mtl »

Heb zelf in Excalibur geslapen. Over het algemeen niks mis mee. Voor mij gaf de combinatie prijs/locatie de doorslag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer