Wat mij betreft kan je niet fout met Oregon en Washington. Maar dat is geheel mijn eigen voorkeur uiteraard!!
Portland als vertrekpunt kiezen lijkt niet de meest makkelijke keuze. Het ligt nu een beetje halverwege. Rij je eerst naar beneden en daarna weer naar boven om daar het vliegtuig te pakken naar beneden. Ik was wellicht in Seattle begonnen. Van daaruit naar beneden gezigzagd en dan vanuit SF naar LV gereden. Stop kunnen maken in Yosemite, Death Valley of Sequoia.
Silverton is een prachtig stadje. Met een heel mooi centrum. Niet groot maar wel heel erg authentiek met een paar hele goeie restaurants. Oregon Garden is perfect. Kijk even wat je wil met Woodburn. In het weekend voor mij een absolute nogo. Mijn vrouw wil er nog wel is op zaterdag naartoe gaan. Maar daar krijgen ze mij in het weekend (erbuiten eigenlijk ook niet...) met geen stok naar binnen.
Vanuit Silverton kan je via de 5 en dan Corvalis of Eugene naar Florence rijden. Allebei prachtige universiteitssteden. Uiteraard is Eugene vele malen mooier dan Corvalis...

Maar ik zou kijken of je eerder richting de kust kunt rijden en dan via de kust afzakken naar Florence. Je hebt de kust dan ook meteen aan je goeie kant zitten. En dat stuk kust is echt fantastisch!!
Ik zou sowieso de 5 vermijden als je geen haast hebt. Je hebt prachtige binnendoor routes waar je je ogen uitkijkt.
Ik neem aan dat je vanuit Bend naar de Painted Hills gaat. Die zou ik zeker niet willen missen. Als wij mensen over hebben 1 van de vaste plekken waar wij altijd naartoe gaan. Vanuit Bend ga je naar The Dalles. Ik zou naar Hood River gaan. Maar dat is een persoonlijke keuze. Maar als je het voor het kiezen hebt. En er is nog plek, absoluut nar de Timber Line Lodge gaan. De rit er naartoe is al adembenemend. Net als de hele omgeving van Mt Hood. We hebben het niet voor niets gekozen als onze achtertuin.
Op weg naar Packwood zou ik kijken of je iets mee kunt pikken van Mt St Helens. Lees je vantevoren even in. Bizar verhaal!!
Seattle is net als Portland (ooit was...) een zwaar relaxte stad. Slenter lekker rond bij Pike's Place. Space Needle doet het ook altijd goed. En als je een keer wilt genieten van America's Favorite Passtime?? 9 en 10 augustus zijn de Yankees in town. Absolute aanrader!! Ik ben een enorme sportliefhebber. Verdien er mn centen ook. Honkbal is geen reet aan. Maar een avondje gezellig onderuit gezakt naar een spelletje kijken en ondertussen belachelijk goed kunnen eten en drinken. Ik ken vervelendere manier om mn dag door te komen. Kaartjes kosten niks. Maar koop kaartjes op het 100 level en je loopt achterlangs langs alle eet- en drinkstalletjes. Als je achter de thisplaat gaat zitten. Zit je meteen voor de Chinees. Alleen daarvoor zou mijn vrouw al naar het honkbal gaan. Mijn jongste dochter voor de 5 verschillende soorten friet die ze er hebben.
Las Vegas hoeven we het niet over te hebben. Mijn vrouw en jongste dochter vinden het geweldig. Mijn oudste dochter en ikzelf willen er nog niet dood gevonden worden...
Plezier!