Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sabrina1985: Californië/Vegas - meivakantie 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Sabrina1985: Californië/Vegas - meivakantie 2022.

Bericht door Sabrina1985 »

Hallo allemaal!

Ik zit ontzettend in dubio. Komende meivakantie gaan wij 13 dagen naar Californië - Las Vegas, van 22 april tot en met 5 mei.

De groepssamenstelling is als volgt:
- ik (ga nu voor de 3e keer die kant op);
- partner (gaat voor de 2e keer);
- onze kinderen van 5 en bijna 2 (hij wordt 2 op 8 mei :))
- mijn moeder (gaat voor het eerst naar de US)
- mijn broertje (20jr en gaat ook voor het eerst).

Nu ziet de planning er als volgt uit en wordt in principe door de hele groep uitgevoerd.

22 april: AMS - SFO - We verblijven in RIU Plaza Fishersman's Wharf
23 april: San Francisco - Alcatraz in de ochtend, middag niets gepland
24 april: San Francisco - Ochtend fietsen huren en lekker fietsen / middag naar UC Berkeley en verder niets
25 april: San Francisco - Muir Woods - Lake Tahoe

26 april: Lake Tahoe - Yosemite (avond hotel in Merced)
27 april: Merced - H1 - San Simeon
28 april: San Simeon - LA

29 april: LA - Studio tour WB (kids en ik gaan niet mee maar lekker naar een park of strand)
30 april: LA - Las Vegas

1 mei: Las Vegas
2 mei: Grand Canyon sky walk (kids en ik gaan niet mee)
3 mei: Las Vegas 35e verjaardag partner
4 mei: Las Vegas
5 mei: LAS-AMS

Ik heb mijn twijfels over het stuk tussen 25 april en 28 april. Mijn twijfel zit met name in het vele rijden en kort verblijven op een plek. Nu zijn wij geen personen die urenlang gaan wandelen in de bossen, vandaar dat we bijv. Yosemite in 1 dag doen. H1 is een must. Doen we dan ook vanaf San Juan naar Monterey en dan conform bovenstaande. Las Vegas hebben we bewust veel dagen om " bij te komen", te zwemmen, shoppen, etc.

Graag jullie suggesties op het stuk tussen 25-4 en 28 april. Een dag korter in Vegas kan ook.

Alvast veel dank!
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Sabrina1985: Californië/Vegas - meivakantie 2022.

Bericht door BonnyR »

Heerlijk zo'n reis met elkaar!
Ik snap dat je met dat middenstuk zit. Zit je vast aan de hotel reserveringen na SF?
Is Yosemite een must? Wij waren er dezelfde periode in 2019 en het was mooi weer maar aardig fris. Als het echt maar voor 1 dag is zou ik het helemaal skippen. Het is echt dan rijden, rondje Yosemite rennen en terug. Ik ben niet zo'n route held. Maar zou dan bijvoorbeeld eerder de kustroute rijden en dan na LA richting Las Vegas nog wat mooie tussenstops zoeken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Je hebt gelijk als je twijfelt over het middengedeelte. Zoals de route er nu uitziet is rij je tussen SF en LA heel veel kilometers en zie je erg weinig.
Jullie zijn niet van de lange wandelingen, maar zelfs voor een korte wandeling zal er bijv. in Yosemite al weinig tijd zijn en dat is jammer.
Persoonlijk zou ik Lake Tahoe eruit halen omdat het uit de route ligt. Voor Yosemite zou ik sowieso 2 nachten uittrekken. En dan geen overnachting in Merced maar iets zoeken wat dichter bij het park ligt.
Wat betreft de kustroute. Daar zijn 2 overnachtingen aan te raden wil je regelmatig even een tussenstop maken. Dus zowel in Monterey als in San Simeon of een andere kustplaats. Ik zou dan een dag minder Las Vegas doen want daar heb je wel veel dagen voor uitgetrokken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je ziet in jouw voorstel helemaal niets van Yosemite. De reistijd van South Lake Tahoe via Yosemite Village naar Meced is al 6,5 uur. Dat heeft dus weinig zin. Het zal nog wel fris kunnen zijn, maar dat geldt ook voor de kust. Ik zou zelf een bezoek aan Yosemite niet gek vinden, je kunt het dan zien zonder dat het overvol is, en de watervallen zullen mooi zijn. Dat van die bossen begrijp ik niet, als je naar de vallei gaat zijn het vooral rotsen, watervallen en weides. Je kunt er prima wat korte wandelingen maken, of fietsen. Ik zou dan Lake tahoe overslaan en vanuit SF rechtstreeks naar Yosemite blijven en daar twee nachten blijven. Je kunt daar dan ook sequoia's bekijken, bijvoorbeeld in de Merced grove of Mariposa Grove.
Een andere mogelijkheid is om zowel Lake Tahoe als Yosemite over te slaan en de hele kust te rijden. Daar kun je twee stops doen. Of nog een derde stop, hoe verder je naar het zuiden gaat hoe aangenamer het weer zal zijn. Onder SF heb je ook nog de mogelijkheid om redwoods te zien, helaas is het Big Basin Redwoods SP (zie daarvoor ons 2019-verslag) grotendeels gesloten vanwege een brand in 2020.
Tussen LA en Las Vegas zou de route via Death Valley mooi zijn.

Hebben jullie 2 auto's?

Marianne
Sabrina1985
Amerikafan

Ah, super veel dank allen voor de suggesties!

@BonnyR Wij zijn ook erg blij dat we deze reis gaan maken. We hadden de reis (althans bestemming) in 2020 op de planning staan en tickets geboekt, maar dat ging niet door vanwege COVID-19. Yosemite is wel een must; daar willen we echt graag heen. De kustroute pakken we sowieso. :) We hebben maar 1 hotelreservering die niet geannuleerd kan worden en dat is die van Lake Tahoe. Iets te enthousiast via Hotwire geboekt maar de kosten zijn te overzien, mochten we besluiten om alsnog niet te gaan.

@IngridZw Dank voor de suggestie! Een korte wandeling is echt wel een must. Bovendien wil ik ook mijn kinderen tussendoor lekker laten rennen en spelen. Lake Tahoe overslaan is inderdaad dan logischer. Vegas hebben we echt bewust zoveel dagen. Niet perse voor Vegas maar om gewoon iets relaxter te eindigen.

@Martin & Marianne We willen juist graag meer zien van Yosemite en korte wandelingen doen. Ik had al zo'n vermoeden dat het te ambitieus was. We hebben 1 auto voor ons zessen (Fullsive SUV geboekt annuleerbaar) omdat alleen mijn partner en ik zullen rijden en zo elkaar kunnen afwisselen. Mijn moeder heeft wel een rijbewijs maar die rijdt alleen in nood in het buitenland. :)
Genoeg stof om over na te denken. Even geheel off topic: ik ben SUPER fan van jullie reisverhalen. :oops: Moest ik even kwijt. :oops: :oops:

Nogmaals veel dank voor de suggesties! Ik deelde ze net al met mijn partner en hij zei " vanavond gaan we meteen aan de route sleutelen". Dus veel dank!
Muse
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Muse »

Hallo,

Wij hebben ook al wat tijd gespendeerd in het zuidwesten en deden volgende route:

San Francisco - SAN Simeon - fresno via de legerbasis - via sequoia np naar Yosemite - mammoth lakes - via death valley naar Las Vegas.

Even voorbij mammoth lakes onderweg naar death valley is een dorpje ‘bishop’ daar is nog een tof openlucht museum.

Lake tahoe deden we niet.

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zoiets doen:

22 april: AMS - SFO - We verblijven in RIU Plaza Fishersman's Wharf
23 april: San Francisco - Alcatraz in de ochtend, middag niets gepland
24 april: San Francisco - Ochtend fietsen huren en lekker fietsen / middag naar UC Berkeley en verder niets
25 april: San Francisco - Yosemite (overnachting in het park of in El Portal)
26 april: Yosemite
27 april: Yosemite - San Simeon
28 april: San Simeon - LA
29 april: LA - Studio tour WB (kids en ik gaan niet mee maar lekker naar een park of strand)
30 april: LA - Las Vegas
1 mei: Las Vegas
2 mei: Grand Canyon sky walk (kids en ik gaan niet mee)
3 mei: Las Vegas 35e verjaardag partner
4 mei: Las Vegas
5 mei: LAS-AMS

Jammer van de reservering in SLT, maar daarmee wordt het echt alleen maar in de auto zitten.

Als een dag minder Las Vegas een optie is dan zou ik een extra nacht aan de kust doen, bijvoorbeeld in Monterey en dan in Pismo Beach. Of Santa Barbara.
Hoe gaan jullie verschillende dingen doen in LA met maar 1 auto? en is die SUV wel groot genoeg voor 6 personen en bagage?
Sabrina1985 schreef:
20 feb 2022, 17:34
Even geheel off topic: ik ben SUPER fan van jullie reisverhalen. Moest ik even kwijt.

Leuk om te horen!

@Muse Mooie route. In april is de Tioga Pass echter geen optie.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Sabrina1985 schreef:
20 feb 2022, 10:28
Een dag korter in Vegas kan ook.
Een dag extra aan de kust en een dag minder in LV had ik aangegeven vanwege bovenstaande zin. Tenminste als je van plan bent om vanuit Monterey de kustweg te rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Muse
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Muse »

Tioga Pass zal idd nog gesloten zijn. :!:
Sabrina1985
Amerikafan

@Martin & Marianne dank voor de suggestie. We hebben voor nu SLT ook geschrapt. Het wordt anders teveel rijden.

We huren een 7-seater en nemen beperkt koffers etc. mee.

@Muse mooie route, dank voor de suggestie. Tioga pass is inderdaad dicht. Jammer, maar helaas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer