Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Theodore: advies gevraagd rondreis voor ongeveer 21 dagen.
Reis Theodore: advies gevraagd rondreis voor ongeveer 21 dagen.
Beiden zijn wij 76 en 74 jaar oud en willen na Yellowstone, Grand Teton en Glacier Nationaal Park nog een tweede maal een rondreis doen in de USA. Na wat opzoekwerk zouden wij de volgende bestemmingen willen aan doen: Zion Nationaal Park, Grand Canyon, Death Valley, Yosemite, Lake Tahoe, Big Sur, Bryce Canyon National Park.
We zijn niet zo voor de grote steden, dus meer voor de natuur. Golden Gate Bridge mag er eventueel wel bij.
Kan er ons iemand aan de hand van de volgende bestemmingen een route uitstippelen?
We zijn niet zo voor de grote steden, dus meer voor de natuur. Golden Gate Bridge mag er eventueel wel bij.
Kan er ons iemand aan de hand van de volgende bestemmingen een route uitstippelen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Theodore: advies gevraagd rondreis voor ongeveer 21 dagen.
In welke tijd van het jaar willen jullie gaan? En welk jaar? En reizen jullie met een auto of camper?
De voorbeeldroute (zie hier) geeft een mooie basis. Je kunt daar op variëren, maar je hebt dan een idee van de mogelijkheden.
Zet ook je wensen eens uit in googlemaps, en kijk naar de afstanden/reistijden. Het is denk ik niet zo lastig maar vooral leuk om op basis daarvan zelf een route samen te stellen.
Marianne
De voorbeeldroute (zie hier) geeft een mooie basis. Je kunt daar op variëren, maar je hebt dan een idee van de mogelijkheden.
Zet ook je wensen eens uit in googlemaps, en kijk naar de afstanden/reistijden. Het is denk ik niet zo lastig maar vooral leuk om op basis daarvan zelf een route samen te stellen.
Marianne
Wij hadden gedacht april , mei volgend jaar en willen deze tocht met een huurauto doen . Ook vertrekken wij van uit Brussel .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
April is voor Yosemite misschien wat vroeg, en ook in mei kun je nog niet de Tioga Pass nemen, maar dan is de Glacier Point road wellicht wel open. Het is hoe dan ook handig om Yosemite zo laat mogelijk in de route te doen. En dat geldt ook voor Lake tahoe. Je kunt dan eindigen met Death Valley - Lake tahoe - Yosemite - kustroute en dan terugvliegen vanaf Los Angeles.
Het beginpunt kan ook LA zijn, maar Las Vegas of Phoenix kan ook, een one way scheelt weer een dag rijden.
Voor de parken ten oosten van Las Vegas kun je de indeling in de voorbeeldroute aanhouden.
Marianne
Het beginpunt kan ook LA zijn, maar Las Vegas of Phoenix kan ook, een one way scheelt weer een dag rijden.
Voor de parken ten oosten van Las Vegas kun je de indeling in de voorbeeldroute aanhouden.
Marianne
U bedoelt de route van Paul Walravens ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat klopt.
Hieronder een route die iets afwijkt van de voorbeeldroute maar wel met veel natuur, mooie wegen en niet teveel tijd in de steden.
Dag 1 naar LV
Dag2 LV – Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon – Monument Valley
Dag 4 MV – Capitol Reef
Dag 5 Capitol Reef
Dag 6 CR - Bryce
Dag 7 Bryce - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion – Death Valley
Dag 10 DV – Mammoth Lakes of Lee Vining
Dag 11 ML/LV – Lake Tahoe
Dag 12 Lake Tahoe
Dag 13 LT – Yosemite (via Sonora pas)
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite – San Francisco
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Monterey
Dag 18 Monterey – Pismo Beach
Dag 19 PB – Los Angeles
Dag 20 LA
Dag 21 LA – Brussel
Hieronder een route die iets afwijkt van de voorbeeldroute maar wel met veel natuur, mooie wegen en niet teveel tijd in de steden.
Dag 1 naar LV
Dag2 LV – Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon – Monument Valley
Dag 4 MV – Capitol Reef
Dag 5 Capitol Reef
Dag 6 CR - Bryce
Dag 7 Bryce - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion – Death Valley
Dag 10 DV – Mammoth Lakes of Lee Vining
Dag 11 ML/LV – Lake Tahoe
Dag 12 Lake Tahoe
Dag 13 LT – Yosemite (via Sonora pas)
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite – San Francisco
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Monterey
Dag 18 Monterey – Pismo Beach
Dag 19 PB – Los Angeles
Dag 20 LA
Dag 21 LA – Brussel
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route van Ingrid is prachtig, met de mooiste wegen van het zuidwesten.
Wil je het rustiger aan doen en wat meer tijd voor de parken uittrekken- zou je ook zoiets kunnen doen:
dag 1 naar Phoenix
dag 2 Phoenix - Sedona
dag 3 Sedona - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Page
dag 6 Page
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - St George (voor Kolob Canyon, of Snow Canyon)
dag 11 St George - Death Valley (via Valley of Fire)
dag 12 Death Valley - Lee Vining
dag 13 Lee Vining - Lake Tahoe
dag 14 Lake Tahoe
dag 15 Lake Tahoe - Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite
dag 18 Yosemite - Big sur
dag 19 Big sur - Cambria
dag 20 Cambria - Los Angeles
dag 21 Los Angeles - Amsterdam
Marianne
Wil je het rustiger aan doen en wat meer tijd voor de parken uittrekken- zou je ook zoiets kunnen doen:
dag 1 naar Phoenix
dag 2 Phoenix - Sedona
dag 3 Sedona - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Page
dag 6 Page
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - St George (voor Kolob Canyon, of Snow Canyon)
dag 11 St George - Death Valley (via Valley of Fire)
dag 12 Death Valley - Lee Vining
dag 13 Lee Vining - Lake Tahoe
dag 14 Lake Tahoe
dag 15 Lake Tahoe - Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite
dag 18 Yosemite - Big sur
dag 19 Big sur - Cambria
dag 20 Cambria - Los Angeles
dag 21 Los Angeles - Amsterdam
Marianne
En welke periode het best deze routes doen ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beide routes zijn in april en mei te doen. In april kan de Sonora Pass (de 108) die @IngridZw noemt, nog gesloten zijn, maar van Lake Tahoe naar Yosemite kan ook via de Carson Pass (de 88). .
Bryce kan in april nog koud zijn en in Yosemite is dan niet alleen de Tioga Pass gesloten maar de Glacier Point Road waarschijnlijk ook nog.
Voor Death Valley is april prettiger maar als je niet gaat wandelen maakt het niet echt uit.
Ik zou zelf voor mei kiezen. De dagen zijn dan ook langer. Hou wel rekening met het Memorial Day weekend. Dan is het druk in de parken.
Mei zal al wel wat drukker zijn dan april. En misschien ook duurder?
Is Lake Tahoe een must? Ik weet niet of april/mei een goede periode is daarvoor. Ik zou liever de route via Capitol Reef doen, zeker in die tijd van het jaar.
Er geldt dit jaar een toegangsreservering voor Yosemite. Dit is vanaf 20 mei. Als dat volgend jaar ook weer wordt ingevoerd en je wilt niet het risico lopen dat je geen reservering kunt bemachtigen is het niet gek om Yosemite vóór die ingangsdatum te bezoeken.
Als je in het park overnacht heb je geen reservering nodig om het park binnen te komen. .
Zie ook www.nps.com/yose.
Marianne
Bryce kan in april nog koud zijn en in Yosemite is dan niet alleen de Tioga Pass gesloten maar de Glacier Point Road waarschijnlijk ook nog.
Voor Death Valley is april prettiger maar als je niet gaat wandelen maakt het niet echt uit.
Ik zou zelf voor mei kiezen. De dagen zijn dan ook langer. Hou wel rekening met het Memorial Day weekend. Dan is het druk in de parken.
Mei zal al wel wat drukker zijn dan april. En misschien ook duurder?
Is Lake Tahoe een must? Ik weet niet of april/mei een goede periode is daarvoor. Ik zou liever de route via Capitol Reef doen, zeker in die tijd van het jaar.
Er geldt dit jaar een toegangsreservering voor Yosemite. Dit is vanaf 20 mei. Als dat volgend jaar ook weer wordt ingevoerd en je wilt niet het risico lopen dat je geen reservering kunt bemachtigen is het niet gek om Yosemite vóór die ingangsdatum te bezoeken.
Als je in het park overnacht heb je geen reservering nodig om het park binnen te komen. .
Zie ook www.nps.com/yose.
Marianne
Moet je in het Yosemite Park overnachten of kan dat ook buiten het park ?Ik kan mij herinneren dat we in Yellowstone buiten het park onze verblijfplaats hadden .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk kan je ook buiten het park overnachten. Op Googlemaps kun je eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Voor afstanden en reistijd kun je het beste Yosemite Village als locatie in het park gebruiken.
Voordeel van in het park overnachten is dat je geen reistijd hebt en geen parkeerproblemen omdat je alles in de vallei met de shuttlebus kunt doen. Maar in april/mei zal het nog wel meevallen, hoewel in mei de weekenden wel druk zullen zijn.
Kijk ook eens op www.nps.gov/yose onder maps voor de ligging van de bezienswaardigheden, afstanden etc.
Marianne
Voordeel van in het park overnachten is dat je geen reistijd hebt en geen parkeerproblemen omdat je alles in de vallei met de shuttlebus kunt doen. Maar in april/mei zal het nog wel meevallen, hoewel in mei de weekenden wel druk zullen zijn.
Kijk ook eens op www.nps.gov/yose onder maps voor de ligging van de bezienswaardigheden, afstanden etc.
Marianne
dag 1 naar Phoenix , dit is vertrekkend van uit LA ? En waar zou ik op internet kaarten kunnen krijgen om mijn route te kunnen uitstippelen .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dat zou vanuit Brussel/Amsterdam zijn. Je kunt ook naar Las Vegas vliegen als dat goedkoper/beter zou zijn. Of, zoals ik al aangaf, een rondje LA. Maar dan heb je een extra rijdag.
Wat bedoel je precies? Online kaarten? Ik had al https://www.google.com/maps genoemd.
Voor een papieren kaart vind ik de Hallwag kaarten erg plezierig. Er staan meerdere staten op 1 kaart dus handig bij het uitstippelen van de route, en ze zijn, zeker voor het zuidwesten, toch gedetailleerd genoeg om ook onderweg te gebruiken.
Voor het zuidwesten zijn de Hallwag nr 5 en 6 nodig.
Ik heb mijn voorstel in GoogleMaps gezet, dat ziet er dan zo uit:
Zie hier voor de link.
Marianne
Bedankt Martin en Marianne . Als we niet in Juni naar IJsland gingen zou ik misschien nog overwegen om dit jaar te gaan maar nu zal het voor 2023 zijn . Tijd genoeg zou ik zeggen om alles nog eens te overwegen .
Nogmaals bedankt .
Nogmaals bedankt .
Bedankt ook Ingrid voor je reisadvies .
Nog een vraagje . The Tioga Pass doe ik wanneer ik van Lake Tahoe naar Yosemit Park rij . Klopt dat ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, als je in april of mei gaat is de Tioga Pass nog gesloten. Dat had ik hierboven al aangegeven. Misschien dat hij eind mei open is, maar daar kun je niet van uitgaan.
In mijn route neem je dan ook niet de Tioga Pass. Kijk eens op de kaart van Yosemite op www.nps.gov/maps voor de wegen in het park, of gebruik googlemaps. Googlemaps geeft nu niet de route via de Tioga Road (dat is het deel van de CA120 dat door Yosemite loopt) aan omdat de pas nu nog gesloten is.
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag over wat voor kaart je bedoelde. Als je een papieren kaart aanschaft zie je duidelijk welke wegen er lopen van oost naar west.
Marianne
In mijn route neem je dan ook niet de Tioga Pass. Kijk eens op de kaart van Yosemite op www.nps.gov/maps voor de wegen in het park, of gebruik googlemaps. Googlemaps geeft nu niet de route via de Tioga Road (dat is het deel van de CA120 dat door Yosemite loopt) aan omdat de pas nu nog gesloten is.
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag over wat voor kaart je bedoelde. Als je een papieren kaart aanschaft zie je duidelijk welke wegen er lopen van oost naar west.
Marianne
Ik bedoelde eigenlijk road maps die je eventueel op het internet kunt vinden .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedoel je dan een digitale kaart? En geen routeplanner?
Je gaf zelf aan in april of mei te willen gaan, dus de routesuggesties die hier gegeven zijn gaan ervan uit dat je niet over de Tioga Pass rijdt.
Het lijkt nog erg ver weg, maar het is denk ik niet zo gek als je eens kijkt welke route je zilt doen. Sommige accommodaties - met name in de parken - kun je een jaar van te voren vastleggen, dus als je in april gaat dan zou je dat over een maand al kunnen doen. De accommodatie in de parken is gratis te annuleren vanaf een week tot een dag voor aankomst. Zie voor Yosemite www.travelyosemite.com en voor de Grand Canyon www.grandcanyonlodges.com. In deze parken is overnachten in het park niet gek, voor Yosemite omdat het je veel heen en weer rijden scheelt, en voor de GC omdat je dan kunt genieten van de zonsopkomst en -ondergang. En een hotel aan de rand van de canyon is wel heel bijzonder.
Marianne
Nog even over de Tioga Pass want dat was denk ik niet duidelijk: als je die wilt rijden (en dat is zeker een aanrader) dan kun je het beste in de periode tussen juni en september gaan. Zowel juni als september zijn mooie maanden om te gaan. de zomermaanden zijn drukker en duurder, en op sommige plaatsen ok erg heet. Voor de watervallen in Yosemite is juni het mooiste.
Je gaf zelf aan in april of mei te willen gaan, dus de routesuggesties die hier gegeven zijn gaan ervan uit dat je niet over de Tioga Pass rijdt.
Het lijkt nog erg ver weg, maar het is denk ik niet zo gek als je eens kijkt welke route je zilt doen. Sommige accommodaties - met name in de parken - kun je een jaar van te voren vastleggen, dus als je in april gaat dan zou je dat over een maand al kunnen doen. De accommodatie in de parken is gratis te annuleren vanaf een week tot een dag voor aankomst. Zie voor Yosemite www.travelyosemite.com en voor de Grand Canyon www.grandcanyonlodges.com. In deze parken is overnachten in het park niet gek, voor Yosemite omdat het je veel heen en weer rijden scheelt, en voor de GC omdat je dan kunt genieten van de zonsopkomst en -ondergang. En een hotel aan de rand van de canyon is wel heel bijzonder.
Marianne
Hallo Marianne ,
Wij willen zeker de Tiago Pass doen en daarom ook hebben besloten om in Juni te gaan i.p.v. april/mei volgend jaar .
Even nog iets i.v.m. de route die jullie mij hebben door gegeven . De afstand Los Angeles tot Phoenix bedraagt ongeveer 600 km . Is deze afstand in een dag te doen denken jullie ? En de afstand Phoenix tot Sedona bedraagt slechts 187 km . Is het dan niet beter om van Phoenix rechtstreeks te rijden tot Grand Canyon i.p.v.de tussenstop in Sedona ?
Wij willen zeker de Tiago Pass doen en daarom ook hebben besloten om in Juni te gaan i.p.v. april/mei volgend jaar .
Even nog iets i.v.m. de route die jullie mij hebben door gegeven . De afstand Los Angeles tot Phoenix bedraagt ongeveer 600 km . Is deze afstand in een dag te doen denken jullie ? En de afstand Phoenix tot Sedona bedraagt slechts 187 km . Is het dan niet beter om van Phoenix rechtstreeks te rijden tot Grand Canyon i.p.v.de tussenstop in Sedona ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 2037 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-
- 5 Reacties