Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bugboy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bugboy »

HennyCox schreef:
16 mar 2022, 11:21
Ik vind op Hertz met code510000 voor jouw periode een cat D voor $1243...en dan met keuze uit PC (of vriendelijk praatje met greeter) zou je zeer waarschijnlijk een Mustang kunnen krijgen.
Ik kan nergens vinden of die ook tot 48 uur is te annuleren (nu met COVID restricties wel een must). Om nu voor een cabrio 2x zoveel te betalen is wellicht wel te gek. Ik ga trouwens eerst 1.5 week rondreizen en daarna gebruik ik de auto 2.5 week zakelijk. Daarmee lijkt het me toch een zakelijke trip?

Wat is overigens "keuze uit PC"? Maar wellicht dat ik met wat bijbetaling ook wel een upgrade ter plekke kan regelen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Keuze uit PC= Keuze President Cirlce.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@bugboy lees het starttopic over Hertz Ultimate Choice even door mbt je vraag "keuze uit PC" viewtopic.php?p=1227776#p1227776
Je hoeft bij Hertz niet eens te annuleren, boeking vervalt automatisch en kosteloos als je 'm niet komt ophalen als je postpaid boekt.
uutgrunn
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door uutgrunn »

Hier wat hulp/advies gevraagd. Ik ga in mei op reis voor 21 dagen, we zijn met 6 personen: 3 volwassenen en 3 kinderen. Dan kom ik sowieso op een mini-van of de grootste SUV.

In de lente van 2020 had ik oorspronkelijk een Premium SUV (Chevrolet Suburban) geboekt voor 1150 euro bij Sixt. Dat ging niet door vanwege corona. Nu kom voor dezelfde auto op 2500+ euro. Ook een mini-van zit bij veel brokers op zo’n bedrag, maar via de tips met PC-code 192021 i.c.m. CDP 510000 in o.a. dit topic kom ik nu 1500 euro (incl extra bestuurder) bij Hertz.nl, waarvoor dank. Bij Avis.dk/Avis.se/Avis.is is dat nog 125-200 euro meer.

Jammer genoeg lees ik veel horrorverhalen bij de reviews van Avis, Hertz en Alamo waar wij op vliegen (Denver). Uren wachten en soms ondanks reservering geen auto’s beschikbaar lijkt geen uitzondering. Sixt komt er beter af (zelf ook goede ervaringen), maar kost nu 4000+ euro.

Wat vragen:
1) Kan ik het risico op lange rijen uitsluiten? Het liefst zou ik “skip the line” gebruiken, maar kan dat sowieso niet als je een extra bestuurder hebt? Die kan ik zo te zien alleen ter plekke aan de balie opgeven? Bovendien, als ik bijvoorbeeld Hertz Gold member word, zie ik dat er nog steeds kans is dat ik me aan de balie moet melden de eerste keer.
2) Om op de laagste prijs bij Hertz te komen, gebruik ik PC-code 192021 i.c.m. CDP 510000. Kunnen ze je dan niet weigeren? Ik neem aan dat die codes eigenlijk niet voor iedereen zijn. Ik las een review dat iemand vanwege een soortgelijke code moest aantonen dat hij lid was van iets o.i.d.
3) Kan het nog goedkoper? Ik vind het nog steeds duur in vergelijking met wat we in 2020 hadden geboekt, maar ja, als dat niet anders kan... Het probleem is denk ik dat we sowieso een mini-van of de grootste SUV nodig hebben. Die zekerheid heb je niet bij zo’n President’s Circle of ander misschien goedkoper loyaliteitsprogramma, waarbij je ter plekke mag kiezen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ja moi @uutgrunn
Bist Oldambster of Hogelandster ?
Je stelt wel vragen , maar daar geef je met aannnames ,invullingen en veronderstellingen meteen zelf een negatief antwoord op.
Wat moeten wij daar nog mee ....?

Je opmerkingen betreffen vooral Hertz Gold Rewards .
Dus mijn suggestie is in dat topic te lezen en daadwerkelijke vragen daar te stellen.

Lezen lost veel op.
Had je de posting van HarryH net boven jouw posting niet gezien ?
harryh schreef:
16 mar 2022, 15:43
@bugboy lees het starttopic over Hertz Ultimate Choice even door mbt je vraag "keuze uit PC" viewtopic.php?p=1227776#p1227776
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@uutgrunn Welkom op het forum!

Om antwoord te geven op jouw vragen:

1. Het zijn moment opnames die lange rijen. Ja, ze komen voor maar ook weer niet 24/7. Reken vooral vlak voor het weekend op grotere drukte bij de verhuurbedrijven. Ik heb persoonlijk nog nooit lange rijen meegemaakt bij de verschillende verhuurbedrijven en ik heb ze inmiddels allemaal al zo'n beetje gehad. Als je Gold Member bent en kans ziet Gold Canopy aan je huurcontract te koppelen kun je zo doorlopen, velen van het forum gingen je al voor (incl. mijzelf :wink: ). Of je met een 2e bestuurder dan alsnog bij de balie langs moet is mij niet bekend. Die moet sowieso opgenomen worden in het huurcontract maar kan wellicht ook bij het uitrijpoortje.

2. De genoemde codes kun je gerust gebruiken. CDP 510000 is een algemene code en PC 192021 een algemene kortingscode, niet gekoppeld aan een bedrijf o.i.d. Zulke codes zijn dan ook niet aan te raden als je geen link hebt met dat bedrijf (als in werknemer, creditcard bezit van etc).

3. Kan het goedkoper? Op dit moment is Hertz i.c.m. bovengenoemde code(s) een van de goedkoopste verhuurders. Je kunt nog proberen via Avis (.is of .no bijv). Ik heb dat voor mijzelf ook geprobeerd maar doordat ik dropoff kosten heb, blijft Hertz in mijn geval goedkoper.

Heb je ook gekeken bij uscarhire.com? Een car broker waar ik in het verleden goede ervaringen mee heb gehad en die door meerdere forumleden is gebruikt. Icm referral code 388, kan ik daar bij Dollar voor dezelfde prijs als Hertz huren als ik zou willen. En dan een Standard SUV ipv Midsize SUV zoals bij Hertz. De reden dat ik dat (nog) niet gedaan heb is de mogelijke grotere keuze die ik nu heb bij Hertz en het gelijk kunnen doorlopen bij Hertz voor mij. Wil je absolute zekerheid v.w.b. het type/klasse auto dan zul je ook bij Hertz die klasse moeten huren. Ik heb daarom bij Hertz gekozen voor een IFAR ipv klasse C.

Omdat jij meerdere bestuurders hebt zou jij ook meerdere accounts kunnen aanmaken bij Hertz, voor elke bestuurder eentje. Je kunt voor bijv. 1 bestuurder de gewenste auto huren en bij een andere bestuurder bijv. klasse C die dan de mogelijkheid heeft uit de Presidents Circle te kiezen. Moet je dat laatste wel voor elkaar krijgen want dat lukt niet iedereen. Bij betalen ter plekke vervalt je huurovereenkomst als je de auto niet komt halen. Je bent dan in ieder geval verzekerd van je autokeuze en mogelijk zelfs goedkoper.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

uutgrunn schreef:
17 mar 2022, 22:09
Jammer genoeg lees ik veel horrorverhalen bij de reviews van Avis, Hertz en Alamo waar wij op vliegen (Denver). Uren wachten en soms ondanks reservering geen auto’s beschikbaar lijkt geen uitzondering. Sixt komt er beter af (zelf ook goede ervaringen), maar kost nu 4000+ euro.
Nou nou veel horror. Dit soort recensies staan er ook tussen, dan vraag ik mij af hoe serieus je sommige moet nemen
I reported her to her supervisor and he said he would report her to corporate which I hope he does. Ghetto people shouldn't be working with the public
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

dejong89 schreef:
18 mar 2022, 09:08
Nou nou veel horror. Dit soort recensies staan er ook tussen, dan vraag ik mij af hoe serieus je sommige moet nemen
Inderdaad! Als je de recensies gaat volgen dan kun je nergens meer huren.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Daarom ga ik in dit soort gevallen (autohuur, motel, vlucht) nooit op recensies af. In de regel zijn het moment opnames. Overal gaat wel eens wat mis en het is jammer als het jou net treft maar nog nooit heeft een (slechte) recensie mij weerhouden ergens te boeken.

Roland

Kovi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Kovi »

@tous14 Hoe is de Travel tablet adventurer bevallen? Is het een meerwaarde om deze bij te boeken? En zou deze aanschaf de aanschaf van een Amerikaanse simkaart voor telefoonkunnen vervangen?
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
tous14
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door tous14 »

Kovi schreef:
18 mar 2022, 18:43
@tous14 Hoe is de Travel tablet adventurer bevallen?
Ik ga pas 14 april vliegen 😄
Dat het een meerwaarde heeft, dat denk ik wel.
Vanaf het moment van ophalen direct online met de telefoons door hem als hotspot in te stellen en verder geen "gedoe".
uutgrunn
Amerika-newbie

Bericht door uutgrunn »

bedeve schreef:
18 mar 2022, 07:08
Ja moi @uutgrunn
Bist Oldambster of Hogelandster ?
Je stelt wel vragen , maar daar geef je met aannnames ,invullingen en veronderstellingen meteen zelf een negatief antwoord op.
Wat moeten wij daar nog mee ....?

Je opmerkingen betreffen vooral Hertz Gold Rewards .
Dus mijn suggestie is in dat topic te lezen en daadwerkelijke vragen daar te stellen.
Uut grunn stad...

Misschien wat veel aannames van mij inderdaad. De bedoeling was te schrijven hoe ik dacht dat het zit en of vragen dat klopt...
Coyote schreef:
18 mar 2022, 07:13
@uutgrunn Welkom op het forum!
Dankjewel!
Om antwoord te geven op jouw vragen:

1. [...] Of je met een 2e bestuurder dan alsnog bij de balie langs moet is mij niet bekend. Die moet sowieso opgenomen worden in het huurcontract maar kan wellicht ook bij het uitrijpoortje.
Ok, merci, dat ga ik dan nog eens even proberen uit te zoeken!
2. De genoemde codes kun je gerust gebruiken. CDP 510000 is een algemene code en PC 192021 een algemene kortingscode
Ook bedankt. Dat stelt me gerust. Je kunt niet zien waar de kortingscodes vandaan komen en het voelt toch een beetje alsof je iets doet wat niet hoort... Maar blijkbaar is dit dus toegestaan/gangbaar.
3. Kan het goedkoper?
Heb je ook gekeken bij uscarhire.com?
Wederom dank. Ja, die had ik ook geprobeerd. Net iets duurder dan bij Hertz en ook (uitkomend op Dollar) uiterlijk 2 dagen van te voren uiterlijk annuleren, terwijl bij Hertz dat als ik het goed begrijp nog op het laatste moment kan. Toch iets prettiger als je nog steeds door een positieve coronatest de reis moet uitstellen of annuleren...
Omdat jij meerdere bestuurders hebt zou jij ook meerdere accounts kunnen aanmaken bij Hertz, voor elke bestuurder eentje. [...]

Roland
Ja, ik ga dat nog eens overwegen. Voelt niet helemaal goed, omdat ze bij het Hertz dan sowieso een auto voor niets voor ons reserveren. Maar ja, die verhuurbedrijven zijn zelf ook niet allemaal lieverdjes... Nogmaals dank voor het uitgebreide antwoord Roland
uutgrunn
Amerika-newbie

Bericht door uutgrunn »

dejong89 schreef:
18 mar 2022, 09:08
uutgrunn schreef:
I reported her to her supervisor and he said he would report her to corporate which I hope he does. Ghetto people shouldn't be working with the public
Het is zo dat bij de meeste autoverhuurbedrijven wel eens wat fout gaat. Ook wel een beetje inherent aan het wat er allemaal fout kan gaan. Het zal overal wel eens tegenzitten en plots drukker zijn dan verwacht, met rijen tot gevolg. Maar een score van 2,3 uit 5 op Google reviews met 1000+ reviews is wel heel laag. En daar staan inderdaad ook veel kul recensies tussen, maar ook tientallen van het laatste jaar die enorme rijen treffen.

De bedrijven die gemiddeld goede reviews krijgen zijn allemaal een stuk duurder. Dus als ik goedkoper uit wil zijn moet ik het het grotere risico op rijen maar voor lief nemen...
Kovi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Kovi »

tous14 schreef:
18 mar 2022, 19:33
Kovi schreef:
18 mar 2022, 18:43
@tous14 Hoe is de Travel tablet adventurer bevallen?
Ik ga pas 14 april vliegen 😄
Dat het een meerwaarde heeft, dat denk ik wel.
Vanaf het moment van ophalen direct online met de telefoons door hem als hotspot in te stellen en verder geen "gedoe".
Ja, dat is onze gedachte dus ook! Heb jij nog reacties gehad van mensen die daar ervaring mee hebben?
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Weet niet of dit het juiste topic is maar wil toch iets kwijt.Heb er hier momenteel een kleine 2000 miles op zitten en er vallen me twee dingen op.Op zo wel de I 75 als de I 40 ligt de pechstrook werkelijk bezaaid met rubber.De staat van de vooral I 40 is een ramp,Putten van 10 cm diep.Diegenen die denken dat de wegen in Belgie slecht zijn moeten hier maar eens rond rijden.Reeds 5 wagens met lekke band zien staan.Ofwel rijd men hier nog met herrubberde banden ofwel is het slechte wegdek de oorzaak.Dus bij autohuur kijken of reservewiel aanwezig is,is geen overbodige luxe.ook nog,benzine prijzen van 3,89 tot 4,49 dus uitkijken loont.
Grtn van uit Memphis.
Marcel
Renee86
Amerikafan

Auto huren NJ

Bericht door Renee86 »

Hi!

Weet iemand een adresje waar je een auto kunt huren in New Jersey voor een paar maanden? Voor een beetje betaalbare prijs.. ik lees dat sommigen voor 500 euro zelfs een auto hebben gehuurd dus hoor graag waar

Thanks!
mtl
Amerika-expert

Re: Auto huren NJ

Bericht door mtl »

Waar heb je dat gelezen?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Auto huren NJ

Bericht door Coyote »

Renee86 schreef:
20 mar 2022, 13:07
ik lees dat sommigen voor 500 euro zelfs een auto hebben gehuurd dus hoor graag waar
Wonderbaarlijk vind ik zulke uitspraken altijd... :wtf:

Waar heb je dit gelezen? Bron?

Houd er rekening mee dat het huren van een auto in New Jersey in het algemeen duurder is dan elders. Een van de redenen dat ik de Lincoln Highway niet van New York naar San Francisco rijd, maar van San Francisco naar New York. Scheelde mij ruim $ 800.

Roland

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

uutgrunn schreef:
Sixt komt er beter af (zelf ook goede ervaringen), maar kost nu 4000+ euro.
...
Was het niet zo bij Sixt dat je beperkt bent in het aantal staten dat je mag doorrijden tot diegene rond de staat waar je huurt ofzoiets?

Als je bij National met Emerald Club of bij Hertz met Gold Rewards kunt huren, kun je bij de meeste luchthaven locaties gewoon de lange rijen aan de balie overslaan. Misschien wel een gok als je echt een grote auto nodig hebt. Lees voor beide het 1ste bericht van de betreffende sticky topics eens door.
Semper247
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Expedia.nl of .com

Bericht door Semper247 »

Hallo,

Wij willen een auto huren in Vegas, maar de prijzen gaan natuurlijk nergens over. Vroeger vaak geboekt met cardelmar, maar die bestaat niet meer. Via autoeurope ben ik ook aardig wat kwijt voor 7 dagen (800 euro)

Nu willen wij een paar dagen een auto huren ipv een week. Ik heb gekeken voor 27 april tm 30 april. Ophalen om 16:00 op vliegveld en 15:00 inleveren op vliegveld. Is goedkoper om een uber te nemen om hem op te halen dan op de strip te huren.

Maar.....

Via expedia.nl krijg ik heel andere prijzen als met.expedia.com

Expedia.nl via alamo €507
Expedia.co via alamo $378 (met collision protection)
Kan ik hem wel gewoon via .com boeken, scheelt namelijk aardig wat. En waar zit dat prijsverschil in?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer