Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gast

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Gast »

Voorbeeld van de site van MGM Grand Hotel:
Hotel policy allows a maximum of (4) four guests over the age of 12, and (1) guest 12 or younger per room.
Dus in jouw geval kun je prima met 2V+3kids in een kamer slapen, mits het een 4 pers kamer is (double queen) :)

Daarom (nogmaals) gewoon even het beoogde hotel contacten :thumbup:
Kelly_S
Amerika-ontdekker

advies gevraagd verplaatsing Needles richting Yosemite

Bericht door Kelly_S »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Hallo allemaal,

Om onze kans te vergroten hebben we afgelopen dinsdag al geprobeerd om een plekje te bemachtigen op een van de campgrounds in Yosemite NP.
Dit is gelukt, we hebben een plekje geboekt van 16 tm 20 augustus op North Pines!

In eerste instantie was het de bedoeling om volgende maand pas te boeken en de route gedeeltelijk andersom te rijden, maar we wilden het risico niet lopen om geen plekje te kunnen bemachtigen.

Nu het dan toch gelukt is, zitten we alleen even met een stukje planning van de route die we dus om moeten gooien.

Onze vraag is, zoals je in de (2e)route in de tabel kan zien,dat we ons vanuit Needles willen verplaatsen naar Yosemite, met als tussenstop Lee Vining.
Maar wat is de beste manier om daar te komen. Via Las Vegas, of via Barstow en dan omhoog?
Het mag een verplaatsingsdag zijn, maar wat is een haalbare afstand? En waar zouden we dan evt moeten stoppen. Of toch vanuit de Grand Canyon (met stop in Bearizona) iets verder doorrijden dan Needles?
In de (1e)route in de tabel, hebben we vanuit Needles ook een verplaatsingsdag richting LA.

Benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie tips zijn, alvast bedankt.

Gr Kelly

ps. ik zie dat er een stukje route mist aan het begin, we starten in Las Vegas - Zion - Bryce
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-03-18 153507.jpg
Kelly_S
Amerika-ontdekker

Re: advies gevraagd verplaatsing Needles richting Yosemite

Bericht door Kelly_S »

Kelly_S schreef:
18 mar 2022, 15:50
Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Dankjewel!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan allebei. Via Las Vegas is korter, maar dan zou ik niet in Needles overnachten maar in of bij Las Vegas.
Ik denk dat het wellicht mooier is om de 395 mee te nemen, dus inderdaad bij Barstow omhoog. Dan is Needles wel een goede tussenstop. Bij Lone Pine zou je dan een kijkje kunnen nemen bij de Alabama Hills.
En rij vlak voor Lee Vining een stukje van de 120 naar het oosten om de tufa's bij Mono Lake te zien.

Marianne
Kelly_S
Amerika-ontdekker

Bericht door Kelly_S »

Via Barstow leek ons inderdaad ook mooier, zou je vanuit Needles wel een flink rit hebben.
Is dat te doen denk je 416 mijl op een dag. We zijn inmiddels wel al gewend aan het rijden met de RV hoop ik :)

gr,
Kelly
Kelly_S
Amerika-ontdekker

Bericht door Kelly_S »

Nog even een kleine vraag onder de mensen die bekend zijn in de regio Lee Vining.
Waar kun je daar het beste boodschappen in slaan om richting Yosemite te gaan?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Lee Vining zelf weet ik niet.
Maar de dag ervoor kom je door Bishop en daar kun je in ieder geval boodschappen doen. Daar zit zowel de bakkerij van Erik Schat met lekker brood, als de Vons, als de K-markt.
Kelly_S
Amerika-ontdekker

Bericht door Kelly_S »

Dankjewel voor je reactie, ik zag inderdaad dat je daar boodschappen kon doen, we gaan vanuit Las Vegas naar mcgeecreekrv-campground. Dan moeten we daar toch even die stop in Bishop maken, voordat we de dag erna in die omgeving doorbrengen en dan in Lee Vining (Mono Vista) overnachten. We willen die dag namelijk ook gebruiken om richting Bodie te gaan, terug rijden naar Bishop was niet de bedoeling, maar dacht, misschien ligt er nog wel iets anders in de omgeving waar ik overheen kijk. Dan moeten we dat zeker even goed inplannen.
Laatst gewijzigd door markro op 06 apr 2022, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Even op google maps in die regio op supermarkt ofzo zoeken (ik zoek op supermarket of groceries), dan krijg je vaak ook kleinere winkeltjes die je niet zoekt, maar als je wat bekender bent in de regio herken je wel de namen van supermarkten, of je kunt even doorklikken om te kijken wat het is.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is wel iets in Lee Vining, en ook in Yosemite zijn er voldoende winkels. Zal wel duurder zijn, maar als je al een voorraad hebt ingeslagen zal het nog wel meevallen.

Marianne
Kelly_S
Amerika-ontdekker

Bericht door Kelly_S »

Dan moet het wel goed komen denk ik. Met name voor onze jongste zoon wel even belangrijk om bij de grotere supermarkten alles in te slaan ivm een koemelk en soja allergie. Daar zullen ze toch wel een groter assortiment hebben om uit te kiezen, vandaar ook even de vraag.
Wel fijn om te weten dat er in Yosemite ook wel een winkel is, mocht je dringend iets nodig hebben.

Nogmaals bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer