@uutgrunn Welkom op het forum!
Om antwoord te geven op jouw vragen:
1. Het zijn moment opnames die lange rijen. Ja, ze komen voor maar ook weer niet 24/7. Reken vooral vlak voor het weekend op grotere drukte bij de verhuurbedrijven. Ik heb persoonlijk nog nooit lange rijen meegemaakt bij de verschillende verhuurbedrijven en ik heb ze inmiddels allemaal al zo'n beetje gehad. Als je Gold Member bent en kans ziet Gold Canopy aan je huurcontract te koppelen kun je zo doorlopen, velen van het forum gingen je al voor (incl. mijzelf

). Of je met een 2e bestuurder dan alsnog bij de balie langs moet is mij niet bekend. Die moet sowieso opgenomen worden in het huurcontract maar kan wellicht ook bij het uitrijpoortje.
2. De genoemde codes kun je gerust gebruiken. CDP 510000 is een algemene code en PC 192021 een algemene kortingscode, niet gekoppeld aan een bedrijf o.i.d. Zulke codes zijn dan ook niet aan te raden als je geen link hebt met dat bedrijf (als in werknemer, creditcard bezit van etc).
3. Kan het goedkoper? Op dit moment is Hertz i.c.m. bovengenoemde code(s) een van de goedkoopste verhuurders. Je kunt nog proberen via Avis (.is of .no bijv). Ik heb dat voor mijzelf ook geprobeerd maar doordat ik dropoff kosten heb, blijft Hertz in mijn geval goedkoper.
Heb je ook gekeken bij
uscarhire.com? Een car broker waar ik in het verleden goede ervaringen mee heb gehad en die door meerdere forumleden is gebruikt. Icm referral code 388, kan ik daar bij Dollar voor dezelfde prijs als Hertz huren als ik zou willen. En dan een Standard SUV ipv Midsize SUV zoals bij Hertz. De reden dat ik dat (nog) niet gedaan heb is de mogelijke grotere keuze die ik nu heb bij Hertz en het gelijk kunnen doorlopen bij Hertz voor mij. Wil je absolute zekerheid v.w.b. het type/klasse auto dan zul je ook bij Hertz die klasse moeten huren. Ik heb daarom bij Hertz gekozen voor een IFAR ipv klasse C.
Omdat jij meerdere bestuurders hebt zou jij ook meerdere accounts kunnen aanmaken bij Hertz, voor elke bestuurder eentje. Je kunt voor bijv. 1 bestuurder de gewenste auto huren en bij een andere bestuurder bijv. klasse C die dan de mogelijkheid heeft uit de Presidents Circle te kiezen. Moet je dat laatste wel voor elkaar krijgen want dat lukt niet iedereen. Bij betalen ter plekke vervalt je huurovereenkomst als je de auto niet komt halen. Je bent dan in ieder geval verzekerd van je autokeuze en mogelijk zelfs goedkoper.
Roland