Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Nee, geen probleem met dit pakketje.
Wel met een ander pakketje uit Schotland. Daar moet ik ook daadwerkelijk kosten over betalen maar ligt nu al sinds 17 februari bij Post.nl om door douane verwerkt te worden!
Wel met een ander pakketje uit Schotland. Daar moet ik ook daadwerkelijk kosten over betalen maar ligt nu al sinds 17 februari bij Post.nl om door douane verwerkt te worden!
Ik heb hem binnen.
Nu zit er in de envelop alleen maar een simkaart (van het merk ' 3 ', ik herken het als de shirtsponsor van Chelsea), en verder helemaal niets.
Op de kaart staat ook niet aangegeven hoeveel data etc het betreft.
Maar goed dat iemand het al een keer uitgeprobeerd heeft
BTW krijg ik terug via E-bay

Nu zit er in de envelop alleen maar een simkaart (van het merk ' 3 ', ik herken het als de shirtsponsor van Chelsea), en verder helemaal niets.
Op de kaart staat ook niet aangegeven hoeveel data etc het betreft.
Maar goed dat iemand het al een keer uitgeprobeerd heeft

Heeft er nog iemand behoefte aan een SIM voor de VS? Staat nog 18gb aan data op (ruwweg 8 daarvan nog voor een hotspot te gebruiken). Bruikbaar tot 7 april 2022. Interesse: stuur een PB.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Kan je gemakkelijk een AT&T sim aanschaffen bij bijv. Wallmart in Las Vegas ? We landen op 1/4 tegen 1900 op Las Vegas.. plan is om daarna even direct een SIM te halen bij winkel. Of is het slimmer een At&T winkel op te zoeken ?. Natuurlijk kan ik ook online iets aanschaffen, Airalo leek me wel wat, maar soms is het slimmer om iets ter plekke aan te schaffen
. Arieli heb ik de vorige keren gebruikt maar daar heb ik nu geen tijd meer voor.. #extreem last minute op vakantie ha ha

Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bij de Walmart (niet Las Vegas) heb ik al meerdere keren een simkaart + dataplan van AT&T gekocht. Maar ook bij de Target kun je terecht. Afgelopen december bij de Target gekocht, simkaart + dataplan voor rond de $ 45.
Met mijn dataplan van $ 35 had ik 5 Gb data en onbeperkt bellen in Amerika (voor 30 dagen). Toevallig dit weekend online de gegevens nog eens opgezocht omdat ik wel benieuwd was of het telefoonnummer nog steeds bestaat, had verwacht dat die al opgeheven zou zijn omdat ik geen nieuw plan heb genomen in januari toen die van december afliep. Nummer bestaat nog steeds en ik zou zo kunnen opwaarderen. Of dat over 2,5 nog steeds zo is, moet ik nog even afwachten. Verwacht dan een nieuwe simkaart + dataplan te moeten kopen. Overigens wel grappig dat je je dataverbruik ook kun terugkijken. In de 10 dagen dat ik Amerika was in december, heb ik slechts 1,2 Gb data verbruikt. Hoofdzakelijk door gebruik van online navigatie (Google Maps).
Roland
Met mijn dataplan van $ 35 had ik 5 Gb data en onbeperkt bellen in Amerika (voor 30 dagen). Toevallig dit weekend online de gegevens nog eens opgezocht omdat ik wel benieuwd was of het telefoonnummer nog steeds bestaat, had verwacht dat die al opgeheven zou zijn omdat ik geen nieuw plan heb genomen in januari toen die van december afliep. Nummer bestaat nog steeds en ik zou zo kunnen opwaarderen. Of dat over 2,5 nog steeds zo is, moet ik nog even afwachten. Verwacht dan een nieuwe simkaart + dataplan te moeten kopen. Overigens wel grappig dat je je dataverbruik ook kun terugkijken. In de 10 dagen dat ik Amerika was in december, heb ik slechts 1,2 Gb data verbruikt. Hoofdzakelijk door gebruik van online navigatie (Google Maps).
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
Walmart is dichter bij vliegveld dan elke phonewinkel dan ook.ClaireVHaut schreef: ↑21 mar 2022, 12:13Kan je gemakkelijk een AT&T sim aanschaffen bij bijv. Wallmart in Las Vegas ? We landen op 1/4 tegen 1900 op Las Vegas.. plan is om daarna even direct een SIM te halen bij winkel.
Moet je het even anders aanpakken dan ik laatst deed.
Dacht zo naar de Walmart te rijden,raakte verstrikt in files en wegwerkzaamheden en doolde door de donkere vrijdagavond.
Kom je er bij de Walmart niet uit ?
Op de Strip is een top TMobile store.
Toen ik na mijn vrijdagavond dwalen daar 5 min voor sluitingstijd aankwam hadden ze alle tijd voor mij.
https://www.t-mobile.com/store-locator/ ... egas-strip
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bij mijn werk mag ik voor 250 euro aan Data gebruiken als ik in het buitenland ben (Vodafone) enig idee hoe ik kan achterhalen hoeveel GB dit is?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerikakenner
dank @Coyote en @bedeve genoeg opties dus..
Ik gebruik thuis buitenshuis zo'n 3 gb per maand aan data. Ik verwacht met extra navigeren en zo nu en dan wat opzoeken max. 10 GB nodig te hebben, dus dat moet makkelijk te vinden zijn.
TMobile en AT&T hebben voor zover ik kan zien vergelijkbare dekking.. Ik ga naar Las Vegas, GC, Moab, etc.. en eindigen in San Fransisco..
Ik gebruik thuis buitenshuis zo'n 3 gb per maand aan data. Ik verwacht met extra navigeren en zo nu en dan wat opzoeken max. 10 GB nodig te hebben, dus dat moet makkelijk te vinden zijn.
TMobile en AT&T hebben voor zover ik kan zien vergelijkbare dekking.. Ik ga naar Las Vegas, GC, Moab, etc.. en eindigen in San Fransisco..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
GB? Verander dat maar snel in MB

Ps, bovenstaande geeft geen antwoord op jouw originele vraag hoe je dit kan achterhalen, dus bij deze:
https://letmegooglethat.com/?q=vodafone+data+usa
- nwolf
- Amerikakenner
Thnx voor je hulp
Maar heb het idd even opgezocht, vermoed zo'n 3GB dus dat is meer dan voldoende voor 2 weken

Maar heb het idd even opgezocht, vermoed zo'n 3GB dus dat is meer dan voldoende voor 2 weken

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Toen bij mijn aankomst op 7 maart mijn Arielli-kaart nog niet bleek te werken, reed ik naar mijn hotel met Google Maps. Deze vond mijn hotel niet en het was bijna nacht. Even mijn roaming aangezet, denk ongev 30 sec, en kreeg bericht dat mijn roaming geblokkeerd werd daar ik 50 euro verbruikt had. Het gaat dus heel snel.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Weet je zeker dat er geen andere applicaties data gebruikten? Ik zet altijd mobiel verkeer voor vrijwel alle applicaties uit als ik naar het buitenland (Nederland, in mijn geval) reis.Marcel5050 schreef: ↑22 mar 2022, 01:55Even mijn roaming aangezet, denk ongev 30 sec, en kreeg bericht dat mijn roaming geblokkeerd werd daar ik 50 euro verbruikt had. Het gaat dus heel snel.
Zeker zaken als de App Store, Google Play en cloud backup gebruiken erg veel data. Ik zet ook altijd de "data metrics" voor alle applicaties op nul voordat ik de telefoon aanzet in het buitenland. Dan weet ik precies welke applicatie de dader is.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je die inmiddels al werkend?Marcel5050 schreef: ↑22 mar 2022, 01:55Toen bij mijn aankomst op 7 maart mijn Arielli-kaart nog niet bleek te werken, reed ik naar mijn hotel met Google Maps.
Mijn neefje is afgelopen vrijdag aangekomen in Amerika en ook zijn Arieli-kaart deed het bij aankomst niet, wel geactiveerd thuis. Uiteindelijk opgelost door een AT&T winkel.
Voor mij een reden om gewoon terplekke een AT&T simkaart + dataplan te kopen. Omdat ik pas eind van de middag aankom verwacht ik geen Walmart of Target meer te bezoeken. Ik heb daarom ook nog mijn TomTom bij me als backup. Juist ook omdat ik tijdens mijn trip ook wel verwacht af en toe geen bereik te hebben ik de data vrijwel uitsluiten voor navigatie gebruik.
Werden er niet toevallig apps ge-udate? Navigeren verbruikt niet heel veel data, zeker niet als je die maar 30 sec. aan hebt. Dan zou je eerder verwachten dat andere apps ineens voor een groot dataverbruik zorgen.Marcel5050 schreef: ↑22 mar 2022, 01:55denk ongev 30 sec, en kreeg bericht dat mijn roaming geblokkeerd werd daar ik 50 euro verbruikt had.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals ik eerder al aangaf, navigeren verbruikt relatief maar weinig data. Dus je moet heel wat navigeren wil jij voor 7 Gb aan data verbruiken.ClaireVHaut schreef: ↑21 mar 2022, 20:47Ik gebruik thuis buitenshuis zo'n 3 gb per maand aan data. Ik verwacht met extra navigeren en zo nu en dan wat opzoeken max. 10 GB nodig te hebben, dus dat moet makkelijk te vinden zijn.

Op basis van mijn laatste en eerdere ervaringen ga ik uit van ongeveer 1 Gb per week aan navigeren. Ik neem daarom ook het 5 GB dataplan voor $ 35 dat voor mij alleen ruim voldoende is.
Overigens beperk ik het gebruik van de social apps op de telefoon tot een minimum in Amerika. Whatsapp, dat is het dan wel zo'n beetje waarbij ik de foto's niet laat opslaan.
Roland
- Bushmaster
- Amerika-expert
https://www.vodafone.nl/support/abonnem ... oorwaarden
Vodafone is in de US €2,50 per MB. €250,00 is 100MB
- Big Al
- Amerika-expert
Dat is wel heel erg duur. Mijn zakelijk abonnement kost zo'n $60 per maand. Wereldwijd ongelimiteerd bellen en SMS, 5 GB aan data.
Honderd MB is overigens bijzonder weinig - daar zit je al heel snel aan.
- Bushmaster
- Amerika-expert
@Big Al vrij standaard voor de drie grote Nederlandse providers (KPN T-mobile Vodafone),
ze willen je alle drie graag een "buiten Europa bundel" laten aanschaffen, daarmee wordt het iets vriendelijker geprijsd.
Regel je niets, dan is het bij alle drie €2,50 per MB
ze willen je alle drie graag een "buiten Europa bundel" laten aanschaffen, daarmee wordt het iets vriendelijker geprijsd.
Regel je niets, dan is het bij alle drie €2,50 per MB
-
- Amerikakenner
Ik gebruik watsapp en polarsteps. Soms plaats ik wat op instagram en dat is het wel . Natuurlijk zoeken we zo nu en dan wat op, tripadvisor etc. We zien wel even wat er isCoyote schreef: ↑22 mar 2022, 07:07Zoals ik eerder al aangaf, navigeren verbruikt relatief maar weinig data. Dus je moet heel wat navigeren wil jij voor 7 Gb aan data verbruiken.ClaireVHaut schreef: ↑21 mar 2022, 20:47Ik gebruik thuis buitenshuis zo'n 3 gb per maand aan data. Ik verwacht met extra navigeren en zo nu en dan wat opzoeken max. 10 GB nodig te hebben, dus dat moet makkelijk te vinden zijn.![]()
Op basis van mijn laatste en eerdere ervaringen ga ik uit van ongeveer 1 Gb per week aan navigeren. Ik neem daarom ook het 5 GB dataplan voor $ 35 dat voor mij alleen ruim voldoende is.
Overigens beperk ik het gebruik van de social apps op de telefoon tot een minimum in Amerika. Whatsapp, dat is het dan wel zo'n beetje waarbij ik de foto's niet laat opslaan.
Roland
- Big Al
- Amerika-expert
Met foto's zal het vrij snel gaan. Video's nog vele malen sneller.ClaireVHaut schreef: ↑23 mar 2022, 00:38Ik gebruik watsapp en polarsteps. Soms plaats ik wat op instagram en dat is het wel . Natuurlijk zoeken we zo nu en dan wat op, tripadvisor etc. We zien wel even wat er is
- nwolf
- Amerikakenner
Even navraag gedaan maar met zakelijk van Vodafone is het een ander tarief en bedrag. vandaar dat ik op 3GB uitkomBushmaster schreef: ↑22 mar 2022, 08:21https://www.vodafone.nl/support/abonnem ... oorwaarden
Vodafone is in de US €2,50 per MB. €250,00 is 100MB

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3153 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties