Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door nwolf »

harryh schreef:
18 mar 2022, 17:28
Haha, alleen zo simpel gaat dat niet - je moet het testen in één keer doen en helemaal filmen, inclusief wattenstaafje in je mond/neus, in de testvloeistof doen en druppelen in je test. Zie stap 4 en 5 hier https://testifly.de/en/wie-funktioniert-es/
Stap 5 : Prepare the test exactly as instructed, start the video and perform the test. Yep dus dit moet je netjes doen idd ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
SCOMMT
Amerika-ontdekker

Bericht door SCOMMT »

December was de laatste keer dat we naar Amerika vlogen, maar in april komt de schoonfamilie over voor onze bruiloft in NL.

Ik kan er niet een goed beeld van krijgen wat nou de voorwaarden zijn voor US citizens naar NL. Het lijkt enerzijds dat, vanaf 23 maart;
- geen test nodig is
- anderzijds testen nodig is als het land niet.op de safe list staat (waar de US vooralsnog niet op staat).

Heeft dit al uitgezocht en duidelijk voor ogen?
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
paemsa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Antigene test

Bericht door paemsa »

Hoi, wij vertrekken volgende maand op reis naar de VS, volgens buitenlandse zaken is een antigeen test voldoende. Klopt dit?
Mvg
Sandra
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Antigene test

Bericht door harryh »

paemsa
Amerika-newbie

Re: Antigene test

Bericht door paemsa »

Oh super dankjewel
Lahey
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lahey »

Ik wou nog even mijn ervaringen delen betreft mijn reis naar Amerika (Amsterdam -> Dallas -> Los Angeles) met American Airlines.

Het was voor veel reizigers moeilijk om online in te checken met American Airlines. Ik had daar zelf ook problemen mee maar de app van American Airlines werkt beter en tot zo ver ik kan herinneren kan die app de app van Verifly beter inzien dus dan weet ie dat jij je Covid dingen gedaan hebt.
Bij bagage afleveren vroegen ze al om je covid documentatie. Ik liet mijn verifly green checkmark zien en dat was voldoende en ik kon meteen door. Mijn bagage moest ik weer oppikken in Dallas ondanks het een connecting flight is. Je kan dit, tot zover ik begrijp, van te voren weten als je bagage een "CUST" tag heeft dat betekent: CUSTOMS.
Vervolgens kom je bij de tas en passpoort inspectie aan. Dit is vrij standaard en volgens mij was daar geen covid documentatie inspectie. Bij het boarden liet ik opnieuw mijn verifly green checkmark zien en dat was opnieuw prima.

Bij het verlaten van het vliegtuig in Dallas doen ze steekproeven betreft covid documentatie. Dit kan vervelend zijn als je geen internet hebt (vanwege verifly app) (ik had ook alles op papier mee uiteraard). Ik werd er gelukkig niet uit gepikt. Nergens anders in Dallas airport moest ik mijn covid documentatie laten zien.
Dan ga je door naar Customs. Dit kan lang duren want de rijen zijn lang. Zorg ervoor dat je connecting flight in Dallas niet krap is. Ik had zelf 2 uur de tijd en het kostte mij in totaal 90min om bij mijn gate aan te komen.
Customs is passport & ESTA check en je krijgt een aantal vragen zoals: "What is your purpose in America?". Ik zei: "Meeting a friend". Dit had ik al in mijn ESTA aangegeven. Ook worden je vingerafdrukken gescant.
Daarna pak je je bagage op en deze lever je vrijwel direct weer in bij "Luggage re-check". Vervolgens ga je naar de TSA. Dus je tas word gecontroleerd en je moet je schoenen uitdoen, etc.
Daarna door naar jouw terminal. Er zijn treintjes daar die je snel naar andere terminals brengt.
Bij het boarden voor de vlucht naar LAX moest ik alleen mijn boarding pass laten zien. Dus dat was makkelijk.

Ik hoop dat mijn ervaringen andere reizigers helpt want het kan best gecompliceerd zijn als je nog nooit eerder gevlogen hebt.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Lahey schreef:
20 mar 2022, 19:01
Mijn bagage moest ik weer oppikken in Dallas ondanks het een connecting flight is. Je kan dit, tot zover ik begrijp, van te voren weten als je bagage een "CUST" tag heeft dat betekent: CUSTOMS.
Fijn dat het allemaal goed verlopen is. Je moet als je naar de VS vliegt altijd je bagage ophalen bij het eerste vliegveld waar je binnen komt, om het na de douane dan weer af te leveren voor de volgende vlucht.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker

Bericht door harryvanbritsom »

Vandaag via Frankfurt naar Denver en dan naar Las Vegas nergens vraag over Health Declaration form, hier in Las Vegas masker onbekend
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@harryvanbritsom :thumbup:

Hoe heb je het gerdaan met de test ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Misschien staat het ergens, maar kan het zo snel niet vinden....
Wij reizen half april met KLM naar New York.
Wij zijn positief getest op covid. Zijn nu thuis in quarantaine. We kunnen volgende week een bewijs van herstel krijgen. Daarmee hoef je geen antigeentest meer te doen begrijpen we.
Maar ik lees ook dat je van je arts een gezondheidsverklaring moet hebben om te mogen reizen.

Heeft iemand ervaring met reizen KLM, met herstelbewijs, gezondheidsverklaring?
En dan zonder test vooraf?

Mijn dank is groot voor jullie antwoord.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@covri kijk even of je het herstelbewijs/testresultaat al in je corona app kunt toevoegen. Als dat lukt zie je daar nu al staan dat het herstelbewijs na 11 dagen geldig wordt. Bij mijn vrouw was er nl. een positieve test van de GGD maar die kwam niet in de app, dus had ze geen herstelbewijs. Dat heeft ze 11 dagen na haar test met de GGD kunnen oplossen, ze krijgt een aparte QR code om het herstelbewijs alsnog te kijgen.

Verder kun je beter proberen een negatieve test te hebben ipv het met een herstelbewijs te doen, zie dit topic voor de complexiteit daarvan viewtopic.php?f=10&t=77056.

Als je nu positief bent, zul je half april niet meer positief testen met een antigeen test. Je kunt dan naar mijn mening het beste een test met https://testifly.de/en/ doen, meer info hier viewtopic.php?f=10&t=77711. Het grote voordeel daarvan is dat je een zelf gekochte test kunt gebruiken, bijvoorbeeld Flowflex (AH, Kruidvat, BOL.com enz) zodat je al eerder kunt testen of je negatief bent.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Eerst uitzieken, beterschap :thumbup: hopelijk hebben jullie niet teveel last.

Dan inderdaad begin april een zelftest gaan doen. Herstelbewijs van GGD voldoet niet, zie inderdaad het topic waar @harryh naar verwijst. Het CDC schrijft voor dat je een positieve test moet laten zien icm een getekende verklaring van een arts of een andere bevoegde instantie. Tijdrovend en niet exact duidelijk wat er nou geaccepteerd wordt en wat niet. Huisartsen geven zo’n verklaring doorgaans niet af. Er zijn wel wat commerciele aanbieders, maar de route van een negatieve test is eenvoudiger.

Want waarschijnlijk test je denk ik begin april alweer negatief op een antigen sneltest. Dan kun je gewoon een negatieve test gebruiken via één van de genoemde aanbieders.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Ik vlieg zondag om 17.00 met KLM naar de VS. Zijn de airlines er goed van op de hoogte dat de test een dag van tevoren mag en niet per se binnen 24u, dwz: als ik zaterdagochtend mijn test doe begrijpt KLM dan dat dit OK is voor de VS? :D
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Zoals al eerder gemeld stopt Testen voor Toegang ermee. https://www.ad.nl/binnenland/testen-voo ... ~a1d25fed/

Dat betekent dat de gratis route voor testen bij HealthCheckCenters daarmee vervalt.

Alternatieven zijn o.a.:
- Healthcheckcenters betaald https://healthcheckcenters.nl/onderzoek ... test-test/ 22,50
- Toegangsbewijs.nu viewtopic.php?f=10&t=77646 19,95
- Testifly.de viewtopic.php?f=10&t=77711 4,99
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@Wanderlust de regels voor de VS zijn nooit anders geweest, en al die tijd heb ik nooit gelezen dat mensen werden geweigerd omdat ze meer dan 24u vooraf hadden getest (hebben wij ook gedaan). Ik zou me daar echt niet druk om maken.
Terug in Texas!
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Top, dank je @hemmie
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Sorry, maar ik vraag het toch nog even voor alle zekerheid: wij vliegen deze vrijdag 25/3 met Brussels Airlines terug van JFK naar BRU. Klopt toch dat wij geen test nodig hebben? Enkel PLF?
Thanks
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Dat klopt, mits je volledig gevaccineerd bent!
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Bedankt, dat zijn we inderdaad!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer