Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
@harryh en @d_vdploeg
Dank voor jullie reacties. Wij zijn gelukkig niet ziek. Een herstelbewijs krijgen we volgende week, maar naar aanleiding van jullie antwoorden doen we maar een antigeen test.
Better safe than sorry.
Dank voor jullie reacties. Wij zijn gelukkig niet ziek. Een herstelbewijs krijgen we volgende week, maar naar aanleiding van jullie antwoorden doen we maar een antigeen test.
Better safe than sorry.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hopelijk is het testen binnenkort verleden tijd, interessant om te volgen.
https://eu.usatoday.com/story/travel/20 ... 147709001/
https://thepointsguy.com/news/airlines- ... quirement/
https://eu.usatoday.com/story/travel/20 ... 147709001/
https://thepointsguy.com/news/airlines- ... quirement/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik denk dat het nu wel meer kans maakt omdat er enorm veel landen zijn die het op dit moment niet meer vragen. Afwachten en zien!
Hopelijk op tijd eraf voor onze reis op 17/4, de test op zich kan me niet schelen, de stress tot 24u voor vertrek (kan ik gaan of niet) vind ik minder leuk
Hopelijk op tijd eraf voor onze reis op 17/4, de test op zich kan me niet schelen, de stress tot 24u voor vertrek (kan ik gaan of niet) vind ik minder leuk

- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
dit geeft wel wat hoop ja:
In January, the federal government issued a 90-day extension of the public health emergency declaration surrounding the pandemic. The designation is currently slated to lift on April 16, two days before the extended mask mandate’s expiration.
In January, the federal government issued a 90-day extension of the public health emergency declaration surrounding the pandemic. The designation is currently slated to lift on April 16, two days before the extended mask mandate’s expiration.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Dus er is een kans dat de restricties stoppen 16 april?
Laten we het hopen. Reisorganisaties in de VS hebben hier echter ook half februari op aangedrongen. Het blijft dus fingers crossed.
Extra druk kan echter nooit kwaad.
Extra druk kan echter nooit kwaad.
- nwolf
- Amerikakenner
Je weet het nooit natuurlijk maar je ziet eigenlijk wel dat de meeste overheden (Nederland uitgezonderd) vaak plannen voor een X termijn maken, daar aan vast houden en pas stoppen of verlengen als die datum bijna bereikt is. Dat maakt je voorspelbaar en kunnen bedrijven zich op voorbereiden.
Maar laten we hopen nu de rest deze keuze maakt, dat de US volgt. Weer wat stress minder.
Maar laten we hopen nu de rest deze keuze maakt, dat de US volgt. Weer wat stress minder.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Hallo allemaal,
Het is nu toch zo dat iedereen gevaccineerd moet zijn behalve kinderen onder de 18? Wij hebben namelijk een kind van 12 die nog niet gevaccineerd is. We gaan in augustus maar als we dan nog 2 prikken moeten halen met een maand of 3 ertussen, moeten we hier wel rekening mee houden?
Het is nu toch zo dat iedereen gevaccineerd moet zijn behalve kinderen onder de 18? Wij hebben namelijk een kind van 12 die nog niet gevaccineerd is. We gaan in augustus maar als we dan nog 2 prikken moeten halen met een maand of 3 ertussen, moeten we hier wel rekening mee houden?
@Zedro Kinderen onder de 18 zijn vrijgesteld van vaccinatie, dus je hoeft je geen zorgen te maken.
Bij die vrijstelling van vaccinatie voor kinderen is natuurlijk wel de vraag hoe dat blijft als het testen weg valt. De VS is natuurlijk geen Canada, maar als ze daar een voorbeeld aan nemen met het laten vallen van de testverplichting voor volledig gevaccineerde reizigers moeten de kinderen van 2 tot en met 17 ook ineens volledig gevaccineerd zijn.
Bij ons speelt dit wel een beetje in ons achterhoofd, want de onzekerheid van een test kort voor de reis is natuurlijk niet prettig en als je dat met volledige vaccinatie kan voorkomen is dat wel zo fijn. Echter heeft onze dochter na haar eerste vaccinatie wel corona gehad en is de 2de dus afgezegd door de ggd en volgens de ggd qua bescherming niet meer nodig. Maar ja, qua reis vereisten kan die 2de prik om volledig gevaccineerd te zijn wel prettig zijn, alleen tot op heden kan je die dus nog niet halen bij de ggd, en ook niet bij een reis clinic zo ver ik tot nu toe heb gezien.
Ik ben wel benieuwd met welke eisen de VS voor kinderen gaat komen als het testen vervalt, en ook hoe daar binnen de Nederlandse mogelijkheden aan te voldoen is.
Bij ons speelt dit wel een beetje in ons achterhoofd, want de onzekerheid van een test kort voor de reis is natuurlijk niet prettig en als je dat met volledige vaccinatie kan voorkomen is dat wel zo fijn. Echter heeft onze dochter na haar eerste vaccinatie wel corona gehad en is de 2de dus afgezegd door de ggd en volgens de ggd qua bescherming niet meer nodig. Maar ja, qua reis vereisten kan die 2de prik om volledig gevaccineerd te zijn wel prettig zijn, alleen tot op heden kan je die dus nog niet halen bij de ggd, en ook niet bij een reis clinic zo ver ik tot nu toe heb gezien.
Ik ben wel benieuwd met welke eisen de VS voor kinderen gaat komen als het testen vervalt, en ook hoe daar binnen de Nederlandse mogelijkheden aan te voldoen is.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Mijn vrouw en ik hebben 2 vaccinaties gehad, de booster dus niet.
Onze kinderen (4 en 1) zijn niet gevaccineerd, dit ben ik ook niet van plan.
Als ze dat gaan eisen is dat voor ons wel een deal breaker. Mocht een booster geëist gaan worden voor ons gaan we die wellicht met frisse tegenzin wel halen
Onze kinderen (4 en 1) zijn niet gevaccineerd, dit ben ik ook niet van plan.
Als ze dat gaan eisen is dat voor ons wel een deal breaker. Mocht een booster geëist gaan worden voor ons gaan we die wellicht met frisse tegenzin wel halen
-
- Amerika-expert
Mij mogen ze nog 232 prikken verplichten, als dat betekent dat ik naar mijn favoriete landje kan reizen...
Hopen dat de testverplichting er snel af gaat, desnoods alleen voor tripple vaxxed.
Hopen dat de testverplichting er snel af gaat, desnoods alleen voor tripple vaxxed.
Waar lees jij dat kinderen tussen 2 en 17 ook volledig gevaccineerd moeten zijn, en dat een negatieve test niet voldoende is?Pepito schreef: ↑24 mar 2022, 20:10Bij die vrijstelling van vaccinatie voor kinderen is natuurlijk wel de vraag hoe dat blijft als het testen weg valt. De VS is natuurlijk geen Canada, maar als ze daar een voorbeeld aan nemen met het laten vallen van de testverplichting voor volledig gevaccineerde reizigers moeten de kinderen van 2 tot en met 17 ook ineens volledig gevaccineerd zijn.
Volgens deze officiële website zijn kinderen onder de 5 vrijgesteld van een negatieve test als de ouders gevaccineerd zijn. En is het kind 5 jaar of ouder dan moet het een negatieve test kunnen overleggen om toegang te krijgen.
https://travel.gc.ca/travel-covid/trave ... ing-canada
Kan het niet meer terugvinden. Eerder deze week, dinsdag denk ik, zat ik naar aanleiding van het topic over het Canada nieuws door dezelfde sites te bladeren, en kwam daar de groep 2-17 tegen die als ze met volledig gevaccineerde ouders reisden niet gevaccineerd hoefden te zijn, maar wel moesten testen. Er lijkt nu een split 0-5, 6-12, en 12-17 waarbij onder 12 niet meer hoeft te testen als ze met volledig gevaccineerde reizen. En ik hoop nog steeds dat onze dochter van 9 niet hoeft te testen als we naar de VS gaan, en ben daarom benieuwd hoe Canada het implementeert en hoop dat VS snel volgt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Zelfs (het meest strenge) Australië laat vanaf 17 april de negatieve test vallen voor inkomende reizigers. Je zou zeggen dat dit wel goed gaat komen vóór de meivakantie van start gaat. 

- nwolf
- Amerikakenner
"It ain't over till the fat lady sings"

Laten we het hopen dat het niet meer nodig is vanaf half April. Zelf ga ik namelijk 24 April naar vegas en het zal een hoop geregel en stress schelen als dat testen niet meer nodig is.
Nog meer druk vanuit amerikaanse vliegmaatschappijen mbt test- en mondkapjesplicht:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij vertrekken zo, zit al aan boord. Update: Kregen online bij Delta weer geen boarding pass ondanks goedkeuring online van Testifly test en vaccinaties. Bij de Sky Priority incheck balie wat langere rijen maar in 15min klaar. Security 5 min, paspoort controle 5 min. Je hoeft geen attestation thuis in te vullen, bij de gate werd een 2 pagina versie uitgedeeld om in te vullen en in te leveren.
Easy!
Easy!
-
- Amerika-expert
Dank @harryh voor de update.
Dat van het attestation form was ook zo toen ik in december met KLM naar Vegas vloog.
Dat van het attestation form was ook zo toen ik in december met KLM naar Vegas vloog.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3562 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties