Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
werkvisum en wonen in amerika
Bij mij begon het vlak naar mijn pubertijd
Jaartje of 17 dus, nu helaas al 27 jaar geleden. Fan van al die Amerikaanse actie-series, Nike kleding en strips zoals Mad. In 1996 voor het eerst naar Florida voor mijn werk en was een soort thuiskomen. Nu woon ik al een tijdje in Amerika en voel me er nog steeds thuis.

-
- Amerika-ontdekker
hey
Hey,
Bij mij kwam het meer door Films. En op ja latere leeftijd door boeken en tijdschriften en noem maar op. Ik las heel graag boeken in het Engels of Frans, maar Engels toch het meeste.
Ik werd daar enorm door geintresseerd. Ik ben er natuurlijk nog nooit op bezoek geweest. Dus ik weet niet echt of het me daar zal bevallen. Meeste mensen hier in België hebben daar een soort van een afschrik tegen. Door alles wat de mensen op het nieuws zien, wat ze allemaal hebben gehoord en Dit en dat. Maar dat is in elk land. Er is geen één land dat honderd procent veilig is om daar naartoe te gaan. Ik weet ook wel dat alles op film's en boeken alles beter lijkt dan in werkelijk. Maar toch is het de grootste droom die ik heb om er naartoe te gaan. En ik ga die ene droom werkelijk maken
. (hoop ik)
Alvast bedankt
Ellen
Bij mij kwam het meer door Films. En op ja latere leeftijd door boeken en tijdschriften en noem maar op. Ik las heel graag boeken in het Engels of Frans, maar Engels toch het meeste.
Ik werd daar enorm door geintresseerd. Ik ben er natuurlijk nog nooit op bezoek geweest. Dus ik weet niet echt of het me daar zal bevallen. Meeste mensen hier in België hebben daar een soort van een afschrik tegen. Door alles wat de mensen op het nieuws zien, wat ze allemaal hebben gehoord en Dit en dat. Maar dat is in elk land. Er is geen één land dat honderd procent veilig is om daar naartoe te gaan. Ik weet ook wel dat alles op film's en boeken alles beter lijkt dan in werkelijk. Maar toch is het de grootste droom die ik heb om er naartoe te gaan. En ik ga die ene droom werkelijk maken

Alvast bedankt
Ellen
Re: hey
Denk dat niemand op dit forum zal zeggen dat Amerika tegen gevallen is, blijft gewoon een heel mooi land met schitterende natuur, leuke mensen en net zo gevaarlijk als België of Nederland. Ga ervoor!Ellenwiltnaarlosangeles schreef:Hey,
Ik werd daar enorm door geintresseerd. Ik ben er natuurlijk nog nooit op bezoek geweest. Dus ik weet niet echt of het me daar zal bevallen. Meeste mensen hier in België hebben daar een soort van een afschrik tegen. Door alles wat de mensen op het nieuws zien, wat ze allemaal hebben gehoord en Dit en dat. Maar dat is in elk land. Er is geen één land dat honderd procent veilig is om daar naartoe te gaan. Ik weet ook wel dat alles op film's en boeken alles beter lijkt dan in werkelijk. Maar toch is het de grootste droom die ik heb om er naartoe te gaan. En ik ga die ene droom werkelijk maken![]()
. (hoop ik)
![]()
Alvast bedankt
Ellen
-
- Amerika-ontdekker
Hey
Hey,
Nee ik heb het meer over de mensen hier in de buurt. Iemand bij ons op het werk vertrekt morgen naar new york en blijft daar twee weken. Die heeft geluk. Ik wou dat ik mee kon. Maar mijn tijd komt nog om naar Amerika te vertrekken.
Alvast bedankt
Tot de volgende.
Kusje Ellen
Nee ik heb het meer over de mensen hier in de buurt. Iemand bij ons op het werk vertrekt morgen naar new york en blijft daar twee weken. Die heeft geluk. Ik wou dat ik mee kon. Maar mijn tijd komt nog om naar Amerika te vertrekken.

Alvast bedankt
Tot de volgende.
Kusje Ellen
Ik woon in de omgeving Los Angeles. Maar had ik dat 10 jaar geleden kunnen voorspellen? Nee, dat niet.... ik dacht toen helemaal niet aan emigreren, ik was toen 23, was net klaar met de studie, was aan het werk gegaan, en had mezelf eindelijk (op mijn 22e) uit het huis van mijn ouders getrapt en was op mezelf gaan wonen.
En toen ontmoette ik mijn huidige Amerikaanse vrouw. In 1998 woonden we samen in Nederland, in 1999 trouwden we, in 2002 verhuisden we naar de VS, en nu woon ik alweer 5 jaar hier. In 2006 werd ik Amerikaan door naturalisatie.
Het kan raar lopen in de wereld
En toen ontmoette ik mijn huidige Amerikaanse vrouw. In 1998 woonden we samen in Nederland, in 1999 trouwden we, in 2002 verhuisden we naar de VS, en nu woon ik alweer 5 jaar hier. In 2006 werd ik Amerikaan door naturalisatie.
Het kan raar lopen in de wereld

"I reject your reality, and substitute my own!"
-
- Amerika-ontdekker
Hey
Hey
Wel ik ben van plan om misschien een jaartje daar te gaan studeren als ik hier wat geld bijeen hebt gewerkt.
En dan ja hopelijk toch in Los Angeles te gaan wonen (of er dichtbij allesinds) Het zal waarschijnlijk wat langs de dure kant zijn om daar een huisje te kunnen kopen. Maar blijven hopen.
En heb je soms geen heimwee om terug naar Nederland te gaan?
Het leven is een raar ding
.
Tot de volgende
Dikke kus
Ellen
Wel ik ben van plan om misschien een jaartje daar te gaan studeren als ik hier wat geld bijeen hebt gewerkt.
En dan ja hopelijk toch in Los Angeles te gaan wonen (of er dichtbij allesinds) Het zal waarschijnlijk wat langs de dure kant zijn om daar een huisje te kunnen kopen. Maar blijven hopen.

En heb je soms geen heimwee om terug naar Nederland te gaan?
Het leven is een raar ding

Tot de volgende
Dikke kus
Ellen
-
- Amerika-ontdekker
hey
Hey
Ja kon he. ahahah

Ja kon he. ahahah

Re: Hey
GoBucks schreef:Heimwee?? Naar Nederland ??????Ellenwiltnaarlosangeles schreef: En heb je soms geen heimwee om terug naar Nederland te gaan?hahahahahahahaha
Mis het wel soms

-
- Amerika-ontdekker
hey
Hey
Awel denk dat ik dat ook zou missen. Een Boulet, goei pakje friet, met alles erop en eraan. Gewoon Perfect.
Hehe...Mmmh
Jammer dat het Frietkot hier al gesloten is. Anders was ik rap frietjes gaan halen.
Alvast bedankt.
Ellen
Awel denk dat ik dat ook zou missen. Een Boulet, goei pakje friet, met alles erop en eraan. Gewoon Perfect.
Hehe...Mmmh

Alvast bedankt.
Ellen
Ellen, ik weet niet hoe oud je bent, maar als ik jou was, zou ik proberen op een summercamp te gaan werken. Dat kan vanaf je 18e. Je woont en werkt dan een paar maanden in Amerika, kun je zelf kijken of het je bevalt.
Kijk eens op http://www.ccusa.com (maar er zijn ook andere organisaties natuurlijk)
Kijk eens op http://www.ccusa.com (maar er zijn ook andere organisaties natuurlijk)
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
- Amerika-ontdekker
hey
Hey,
bedankt voor je tip. Die site ga ik zeker en vast eens bezoeken.
dank je
dikke kus
Ellen
bedankt voor je tip. Die site ga ik zeker en vast eens bezoeken.
dank je
dikke kus
Ellen
-
- Amerika-ontdekker
hey
Hey iedereen,
Hier in België is het super goed weer. Een lekker prachtig zonnetje.Heerlijk. Maar hoe is het weer nu in Amerika? Is het daar een hele jaar warmer als hier in Europa?
Alvast bedankt
Dikke lieve kus
Ellen
Hier in België is het super goed weer. Een lekker prachtig zonnetje.Heerlijk. Maar hoe is het weer nu in Amerika? Is het daar een hele jaar warmer als hier in Europa?
Alvast bedankt
Dikke lieve kus
Ellen
Re: hey
Hoi Ellen, Amerika is vrij groot, Texas, waar wij wonen is al 20x Nederland en heeft een warm klimaat, nu al 30 graden en is nog geen zomer. California, waar jij naar toe wilt is qua klimaat ideaal, veel zon, milder dan hier, echter ze hebben al heel lang geen echte regen meer gehad. Er zijn nog warmere staten (Arizona) en veel Staten aan de Oostkust vergelijkbaar met Nederland, maar dan veel meer sneeuw, dus vanalles wat.Ellenwiltnaarlosangeles schreef:Hey iedereen,
Alvast bedankt
Dikke lieve kus
Ellen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zeg maar gerust, dat Amerika immens is
. En vrijwel alle klimaten zijn er vertegenwoordigd.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wacht maar tot je straks naar de bergen verhuist
. Overigens is het hier nu heel aangenaam.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6128 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve
-
- 5 Reacties