Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mandy van Polanen: tips gevraagd Highway 1.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Mandy van Polanen: tips gevraagd Highway 1.
Hallo allemaal,
Als het goed is gaan we dit jaar eindelijk de lang verwachte reis naar Amerika maken. We hebben bijna de hele route compleet. Maar ik stagneer bij het laatste stuk. San Francisco naar Los Angeles.
We reizen met een camper (26 ft) en worstel met het vinden van een campingplek in San Francisco. We hebben tot nu toe een paar opties.
Candlestick - duur en sfeerloos en een wat minder fijne buurt, maar wel het dichtst bij het centrum, kunnen alleen niet vinden of het vanaf daat goed te doen is met het OV.
Marin RV Parc - deze is bereikbaar met een ferry, overtocht is mooi, maar de kosten van elke keer heen en weer lopen op met 5 personen, en zijn afhankelijk van de vaartijden.
Of San Francisco RV resort, ligt verder weg ...
Wat zijn jullie ervaringen??
Daarna rijden we door via de Highway 1, met een eerste stop bij Monterey. Hier willen we graag whale watchen. Nu lees ik dat je het beste in de ochtend kan gaan, dan is de zee rustiger, maar dit redden we niet. De volgende ochtend zou kunnen, maar dan moeten we zover mogelijk doorrijden richting Los Angeles, omdat we de dag erna in de ochtend de camper weer moeten inleveren.
Dus twijfel, twijfel, twijfel ...
Hoe zouden jullie dit doen???
Bedankt voor alle tips alvast!
Als het goed is gaan we dit jaar eindelijk de lang verwachte reis naar Amerika maken. We hebben bijna de hele route compleet. Maar ik stagneer bij het laatste stuk. San Francisco naar Los Angeles.
We reizen met een camper (26 ft) en worstel met het vinden van een campingplek in San Francisco. We hebben tot nu toe een paar opties.
Candlestick - duur en sfeerloos en een wat minder fijne buurt, maar wel het dichtst bij het centrum, kunnen alleen niet vinden of het vanaf daat goed te doen is met het OV.
Marin RV Parc - deze is bereikbaar met een ferry, overtocht is mooi, maar de kosten van elke keer heen en weer lopen op met 5 personen, en zijn afhankelijk van de vaartijden.
Of San Francisco RV resort, ligt verder weg ...
Wat zijn jullie ervaringen??
Daarna rijden we door via de Highway 1, met een eerste stop bij Monterey. Hier willen we graag whale watchen. Nu lees ik dat je het beste in de ochtend kan gaan, dan is de zee rustiger, maar dit redden we niet. De volgende ochtend zou kunnen, maar dan moeten we zover mogelijk doorrijden richting Los Angeles, omdat we de dag erna in de ochtend de camper weer moeten inleveren.
Dus twijfel, twijfel, twijfel ...
Hoe zouden jullie dit doen???
Bedankt voor alle tips alvast!
Re: Tips highway 1
@Mandy van Polanen
RV sites in San Francisco zijn dun gezaaid en prijzig. En van Monterey naar ( weet niet waar je de RV moet inleveren, Roadbear?) LA is toch wel uurtje of 6 rijden, als het een beetje meezit, maar denk niet dat je via Hgw1 dat gaat lukken. En ik begrijp dat je op die dag ervoor ook de whalewhatch wil doen? Of heb je er meerdere dagen voor uitgetrokken?
RV sites in San Francisco zijn dun gezaaid en prijzig. En van Monterey naar ( weet niet waar je de RV moet inleveren, Roadbear?) LA is toch wel uurtje of 6 rijden, als het een beetje meezit, maar denk niet dat je via Hgw1 dat gaat lukken. En ik begrijp dat je op die dag ervoor ook de whalewhatch wil doen? Of heb je er meerdere dagen voor uitgetrokken?
27 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie wel een oplossing: SF overslaan.
Hoeveel dagen heb je ervoor uitgetrokken?
En heb je al een camping in Monterey?
Voor de kustroute heb je wel twee overnachtingen nodig, zeker als je gaat whalewatchen.
Marianne

Voor de kustroute heb je wel twee overnachtingen nodig, zeker als je gaat whalewatchen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
San Francisco is inderdaad een lastige om een rv camping te vinden. De drie die ik gevonden had heb ik vermeld. Maar vind het lastig kiezen tussen die drie. Dus vandaar mijn vraag naar ervaringen....Corv schreef: ↑25 mar 2022, 21:30RV sites in San Francisco zijn dun gezaaid en prijzig. En van Monterey naar ( weet niet waar je de RV moet inleveren, Roadbear?) LA is toch wel uurtje of 6 rijden, als het een beetje meezit, maar denk niet dat je via Hgw1 dat gaat lukken. En ik begrijp dat je op die dag ervoor ook de whalewhatch wil doen? Of heb je er meerdere dagen voor uitgetrokken?
We hebben twee overnachtingen langs highway 1. Eentje bij Monterey en dan nog eentje voor Los Angeles. De dag erna voor 11 uur moeten we de camper inleveren bij Mighty. We hebben dus 1 overnachting bij Monterey en nog eentje extra...
-
- Amerika-ontdekker
Martin & Marianne schreef: ↑25 mar 2022, 22:08Ik zie wel een oplossing: SF overslaan.
SF overslaan gaat helaas niet. Onze 3 zoons hebben als missie Alcatraz bezoeken en die audiotour staat ook al geboekt.
We hebben nog geen camping in Monterey, en na Monterey hebben we nog ergens een extra overnachting. Maar waar weten we dus ook nog niet...
de dag daarna moeten we voor 11 uur de camper bij Mighty inleveren...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik lees op het forum vooral over Marin park. Het vervoer naar de stad is natuurlijk wel prijzig. Maar als je er 1 dag hebt is het nog te overzien. Je hebt niet aangegeven hoeveel dagen jullie er gepland hebben. Als je er meerdere dagen hebt gepland is het misschien niet zo gek om een nacht minder te doen en voor de kustroute een extra nacht uit te trekken.
Wacht trouwens niet te lang met iets vast te leggen daar. Ik denk dat de campings in de staatsparken al volgeboekt zijn.
Marianne
Wacht trouwens niet te lang met iets vast te leggen daar. Ik denk dat de campings in de staatsparken al volgeboekt zijn.
Marianne
Hou er in je planning rekening mee dat landslides kunnen voorkomen op Hgw1. Vooral als je aan het eind van je reis op weg bent om de RV in te leveren. Een paar jaar terug meegemaakt, weg gesloten en om moeten keren met de RV. Afhankelijk van waar het gebeurt kan het je schema flink in de war schoppen.
27 States so far...
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie we zijn 2 nachten in San Francisco, dus 1 volle dag en een halve dag. We moeten dus zeker 2 x heen en weer met 5 personen. Daarnaast zitten we ook een beetje met de tijden van de ferry ...Martin & Marianne schreef: ↑25 mar 2022, 23:10Ik lees op het forum vooral over Marin park. Het vervoer naar de stad is natuurlijk wel prijzig. Maar als je er 1 dag hebt is het nog te overzien. Je hebt niet aangegeven hoeveel dagen jullie er gepland hebben. Als je er meerdere dagen hebt gepland is het misschien niet zo gek om een nacht minder te doen en voor de kustroute een extra nacht uit te trekken.
Marianne
Na de tweede nacht rijden we door ... dus echt inkorten gaat helaas niet.
De rest van de campings zijn gelukkig allemaal geboekt waarvan er 4 (Grand Canyon, Zion, Bryce en Yosemite) in de NP. Dus daar ben ik super blij mee!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Mandy van Polanen: tips gevraagd Highway 1.
Ik heb even de zoekfunctie op het forum gebruikt en kom de volgende topics tegen over campings in SF:
viewtopic.php?f=7&t=73336&p=1192153&hil ... k#p1192153
viewtopic.php?f=7&t=73051&p=1188006&hil ... k#p1188006
viewtopic.php?f=36&t=71136&p=1164242&hi ... k#p1164242
Er is nog wel meer, ik had nu gezocht op Candlestick; als je zoekt op RV park San Francisco vind je nog wel meer.
Voor het OV kun je deze site proberen: https://www.sfmta.com/getting-around-san-francisco
Fijn dat het met de campings in de parken gelukt is, zeker met Yosemite!
Marianne
viewtopic.php?f=7&t=73336&p=1192153&hil ... k#p1192153
viewtopic.php?f=7&t=73051&p=1188006&hil ... k#p1188006
viewtopic.php?f=36&t=71136&p=1164242&hi ... k#p1164242
Er is nog wel meer, ik had nu gezocht op Candlestick; als je zoekt op RV park San Francisco vind je nog wel meer.
Voor het OV kun je deze site proberen: https://www.sfmta.com/getting-around-san-francisco
Fijn dat het met de campings in de parken gelukt is, zeker met Yosemite!
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je toch beperkt bent in je tijd dan zou ik Monterey overslaan en verder op de route overnachten. En de volgende dag zover mogelijk richting Los Angeles rijden. Wat @Corv al aangeeft, je kunt met onverwachte dingen onderweg te maken krijgen. Denk bijv. ook aan files waar je rekening mee moet houden.Mandy van Polanen schreef: ↑25 mar 2022, 20:41Daarna rijden we door via de Highway 1, met een eerste stop bij Monterey.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-ontdekker
Daar hebben we inderdaad ook al aan gedacht, maar Whale watchen staat eigenlijk heel hoog op het verlanglijstje ... dus vandaar de tussenstop. Maar ik vrees, aan de meeste reacties te lezen, dat de reis van Monterey naar Los Angeles, met daar nog een tussensop tussen misschien toch te ver is ...
Het is echt jammer dat Mighty niet de mogelijkheid heeft om je camper wat later in te leveren ...
Het is echt jammer dat Mighty niet de mogelijkheid heeft om je camper wat later in te leveren ...
Zomaar een gedachte, is het niet mogelijk de rental periode met een dag te verlengen, en hem dan'per ongeluk' een dag te vroeg in te leveren in de (na)middag?Mandy van Polanen schreef: ↑26 mar 2022, 11:29
27 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe laat die tours in de ochtend zijn, is dat echt niet haalbaar? Kijk je naar Moss Landing?
Je zou 1 nacht SF kunnen doen en tegen de avond naar Moss Landing kunnen rijden,. Dan heb je toch nog een hele dag in SF.
En als de ochtend tour niet haalbaar is, is een tour in de middag dan niet een goed alternatief? En dan nog een stuk doorrijden?
Marianne
Je zou 1 nacht SF kunnen doen en tegen de avond naar Moss Landing kunnen rijden,. Dan heb je toch nog een hele dag in SF.
En als de ochtend tour niet haalbaar is, is een tour in de middag dan niet een goed alternatief? En dan nog een stuk doorrijden?
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik had, omdat je tijdens corona toch wat moet doen, eens een route bedacht waar SF in zat en kwam toen uit op San Francisco RV Park. Als je daarop klikt, kom je uit op Candlestick RV park. Inderdaad hartstikke duur en het ziet er niet gezellig uit, maar wat ons toen aantrok was dat ze een shuttle naar de stad hadden. Dat zie ik niet meer terug op de site. Wellicht wegbezuinigd of i.v.m. corona opgeheven?
-
- Amerika-ontdekker
Dat had ik inderdaad ook ergens gelezen, maar op de site nu niet meer terug te vinden. Had daarom de camping gebeld, die shuttle is er helaas niet meer.jojostravelusa schreef: ↑27 mar 2022, 11:02Ik had, omdat je tijdens corona toch wat moet doen, eens een route bedacht waar SF in zat en kwam toen uit op San Francisco RV Park. Als je daarop klikt, kom je uit op Candlestick RV park. Inderdaad hartstikke duur en het ziet er niet gezellig uit, maar wat ons toen aantrok was dat ze een shuttle naar de stad hadden. Dat zie ik niet meer terug op de site. Wellicht wegbezuinigd of i.v.m. corona opgeheven?
Zijn ons nu aan het richten op de treasure rv park. Die is een stuk goedkoper wel n et zo sfeerloos, maar ach we slapen er toch alleen maar, en op loopafstand naar het ov.
Bedankt voor het meedenken!!
-
- Amerika-ontdekker
De ochtend tours beginnen om 9 uur en duren 4 uur. Dus dan kunnen we rond half twee, twee uur gaan rijden....en willen dan zo dicht mogelijk bij LA doorrijden.Martin & Marianne schreef: ↑27 mar 2022, 09:46Ik weet niet hoe laat die tours in de ochtend zijn, is dat echt niet haalbaar? Kijk je naar Moss Landing?
Marianne
De middag whale watch tour is ook een optie, maar dan is de zee minder rustig, dus minder kans, en hij duurt minder lang. Maar goed we moeten ergens een concessie doen. Zouden het liefste nog drie weken blijven...maarja dat gaat helaas niet ...
1 nacht SF is inderdaad nog wel een optie, nog niet aan gedacht. Ik ga kijken tot hoe laat we eventueel op de camping mogen aankomen...
Ik kreeg ook de tip te kijken of we de camper een extra dag kunnen huren en dan de dag ervoor later op de dag inleveren...
Dus heb wel weer wat opties om over na te denken!!
-
- Amerika-ontdekker
@Mandy van Polanen
Top! De laatste 2 dagen voor het inleveren wil je niet lopen stressen i.v.m. het op tijd inleveren van de RV. Vooral met het verkeer rond LA als je voor 10 uur moet inleveren. Beter op je gemak de laatste dagen doen. Het inleveren van de RV,. transfer naar het vliegveld, en de terug vlucht, kun je beter uitgerust doen en niet gehaast en hopen dat alles op tijd lukt.
Top! De laatste 2 dagen voor het inleveren wil je niet lopen stressen i.v.m. het op tijd inleveren van de RV. Vooral met het verkeer rond LA als je voor 10 uur moet inleveren. Beter op je gemak de laatste dagen doen. Het inleveren van de RV,. transfer naar het vliegveld, en de terug vlucht, kun je beter uitgerust doen en niet gehaast en hopen dat alles op tijd lukt.
27 States so far...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 679 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-