Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Codeshare vluchten die uitgevoerd worden door Delta bedoelde ik (ik heb onlangs voor maart geboekt via Antwerpen naar New York en kwam er toen dus achter dat ik voor Delta wel direct een stoel kon kiezen en voor KLM moest betalen)
Is het niet zo dat Economy normaal gesproken ook flexibelere voorwaarden heeft qua wijzigen? Dat zou dat verschil wel verklaren.
Is het niet zo dat Economy normaal gesproken ook flexibelere voorwaarden heeft qua wijzigen? Dat zou dat verschil wel verklaren.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Ik was zelf ook in de veronderstelling dat ik met een standaard ticket een stoelkeuze had (ik heb niet goed gelezen dus). Ik ga maar eens de challenge aan om de klantenservice te contacteren hierover.
- bedeve
- Amerika-expert
Met een heleboel Las Vegas vluchten die je bij Air France KLM boekt vlieg je ook met Delta.
Ooh ja : Kijk ook bij Air France : die zijn regelmatig goedkoper dan KLM .
Ook al voert de laatste jouw vlucht uit ....
Ooh ja : Kijk ook bij Air France : die zijn regelmatig goedkoper dan KLM .
Ook al voert de laatste jouw vlucht uit ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
sorry in elk geval naar las vegas alleen klm vluchten (rechtstreeks)
maar ik heb het toch goed als ik een klm ticket boek (uitgevoerd door klm) voor 580 euro light en een standaard ticket 690 kost , en er bij standaar geen stoelkeuze is ik dan beter light + losse koffers is 580 + 80 = 660 euro kan boeken ?
Of mis ik ergens iets ?
en mocht iemand een delta vlucht vinden op 23 juli heen en 20 augustus terug laat het me weten
Of mis ik ergens iets ?
en mocht iemand een delta vlucht vinden op 23 juli heen en 20 augustus terug laat het me weten

Ik boekte onlangs tickets naar Orlando vanuit Brussel: Delta vluchten maar op website KLM geboekt. Tijdens het boekingsproces kreeg ik ook te zien dat stoelkeuze niet was inbegrepen. Maar na het boeken kon ik wel gewoon via de website van KLM gratis stoelen boeken door de link in de boeking aan te klikken. Die linkte je gewoon door naar de website van Delta en daar was het gratis. Lijkt me dus een foute voorstelling op de site van KLM.
tijdens proefboeking kan ik alleen betaalde kiezen en hierboven heeft iemand al geboekt en kan ook alleen betaalde maar deze vluchten worden uitgevoerd door klm
- bedeve
- Amerika-expert
Flying Blue member ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Overigens is het ook een beetje vreemd dat de heenreis ZWE-AMS-ATL voor Flying blue 20XP oplevert. Dezelfde reis terug (ATL-AMS-ZWE) levert maar 15XP op 

- bedeve
- Amerika-expert
@Droopy4u
Het moet niet mogen !! Neem jij vanuit ATL =die mooie laat op de avond vlucht ? 22:00 of 22;30 hrs ?

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@bedeve Yep, die van 22:30 

Ik zie bij de latere ervaringen in dit topic (in 2022) dat het treinticket helemaal niet meer wordt gecontroleerd op Schiphol.
Als dit een standaard proces wordt dan wordt deze optie nog aantrekkelijker om te boeken.
(misschien niet handig om deze info te delen op dit openbare forum...haha, KLM kan mee lezen
)
Als dit een standaard proces wordt dan wordt deze optie nog aantrekkelijker om te boeken.

(misschien niet handig om deze info te delen op dit openbare forum...haha, KLM kan mee lezen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Afgelopen week ben ik met een bij KLM geboekt ticket met een trein/vlieg combi naar New York gereisd. Ik had een ticket waarbij ik de avond voor mijn vlucht vanaf Antwerpen vertrok, dus ik ben ergens in de middag naar Antwerpen gereisd. Mijn beide vluchten werden uitgevoerd door Delta, waar ik direct gratis een stoel heb kunnen kiezen na mijn boeking (doorgeklikt vanuit mijn KLM reis)
Mijn ticket voor de Thalys heb ik ongeveer een uur vooraf afgehaald aan de balie. Ik moest hier mijn paspoort laten zien en er werd expliciet gevraagd (voor ze mijn gegevens op ging zoeken) of het volledige reisgezelschap aanwezig was. Dat was zo, want ik ging alleen. De mevrouw aan de balie gaf aan dat ik mijn treinkaartje moest laten stempelen en ook op het treinkaartje zelf staat dat je het moet laten valideren. Ik hoefde niks van de KLM te laten zien.
De Thalys was enorm vol en druk, met overal koffers in de halletjes en ik zag het niet zitten om te gaan rondbanjeren op zoek naar een conducteur. Toevallig kwam hij wel langs en heeft een mooie stempel gezet, maar de conducteur gaf zelf aan dat dit niet meer nodig is. In Rotterdam ben ik uitgestapt en lekker in mijn eigen bed gaan slapen.
Ik kon niet online inchecken bij KLM en na het uploaden van al mijn Covid gerelateerde papieren kreeg ik de melding dat de optie niet beschikbaar was voor mijn vlucht. Bij Delta inchecken werkte half en hun FlyReady systeem deed het sowieso niet. Ik heb dus uiteindelijk mijn boarding pass verkregen aan de balie. Hier werd NIET om mijn treinkaartje gevraagd. De door mij uitgekozen stoel was ook degene die ik uiteindelijk kreeg.
Op de terugreis snapten ze er bij Delta helemaal niks van dat ik naar Antwerpen ging, maar dat kwam na een druk op de knop van een supervisor goed. Ook hier werkte online inchecken dus weer niet, wel kreeg ik opnieuw netjes de door mij uitgekozen stoel.
Het scheelde mij €225,- op m'n ticket, dus zeker de moeite waard. Nadeel is dus wel dat als je vlucht hebt die door KLM zelf wordt uitgevoerd, je alleen tegen betaling van €25,- een stoel kunt reserveren. Ik heb om die reden een andere vlucht gekozen met Delta. Wellicht dat online inchecken en een stoel kiezen wel weer gaat als alle Covid gerelateerde administratie niet meer nodig is.
Mijn ticket voor de Thalys heb ik ongeveer een uur vooraf afgehaald aan de balie. Ik moest hier mijn paspoort laten zien en er werd expliciet gevraagd (voor ze mijn gegevens op ging zoeken) of het volledige reisgezelschap aanwezig was. Dat was zo, want ik ging alleen. De mevrouw aan de balie gaf aan dat ik mijn treinkaartje moest laten stempelen en ook op het treinkaartje zelf staat dat je het moet laten valideren. Ik hoefde niks van de KLM te laten zien.
De Thalys was enorm vol en druk, met overal koffers in de halletjes en ik zag het niet zitten om te gaan rondbanjeren op zoek naar een conducteur. Toevallig kwam hij wel langs en heeft een mooie stempel gezet, maar de conducteur gaf zelf aan dat dit niet meer nodig is. In Rotterdam ben ik uitgestapt en lekker in mijn eigen bed gaan slapen.
Ik kon niet online inchecken bij KLM en na het uploaden van al mijn Covid gerelateerde papieren kreeg ik de melding dat de optie niet beschikbaar was voor mijn vlucht. Bij Delta inchecken werkte half en hun FlyReady systeem deed het sowieso niet. Ik heb dus uiteindelijk mijn boarding pass verkregen aan de balie. Hier werd NIET om mijn treinkaartje gevraagd. De door mij uitgekozen stoel was ook degene die ik uiteindelijk kreeg.
Op de terugreis snapten ze er bij Delta helemaal niks van dat ik naar Antwerpen ging, maar dat kwam na een druk op de knop van een supervisor goed. Ook hier werkte online inchecken dus weer niet, wel kreeg ik opnieuw netjes de door mij uitgekozen stoel.
Het scheelde mij €225,- op m'n ticket, dus zeker de moeite waard. Nadeel is dus wel dat als je vlucht hebt die door KLM zelf wordt uitgevoerd, je alleen tegen betaling van €25,- een stoel kunt reserveren. Ik heb om die reden een andere vlucht gekozen met Delta. Wellicht dat online inchecken en een stoel kiezen wel weer gaat als alle Covid gerelateerde administratie niet meer nodig is.
Reisverslagen/foto's
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@chell: niet alles wat je noemt heeft te maken met het vertrek vanaf Antwerpen.
Het kunnen selecteren van stoelen heeft te maken met het type ticket: basic economy of economy standard.
Ik vlieg in augustus ook vanaf Antwerpen (met KLM) en heb al gratis stoelen kunnen vastleggen omdat ik standard economy tickets heb (ook vanwege de bagage).
Het niet online kunnen inchecken is mij in het verleden ook gebeurd: dat heeft inderdaad wel te maken met de treinreis. Dat was ook nog in de tijd dat men aan de incheckbalie op Schiphol nog wel het afgestempelde treinkaartje wilde zien. Pas daarna werd mijn vlucht vrijgegeven en kon ik worden ingecheckt.
Dank voor de bevestiging dat het dus verplicht is om je met het hele gezelschap in Antwerpen te melden. Ik reis (komende augustus dus) met de hele familie (6 personen) met een soortgelijke constructie met de Thalys op maandagmiddag en de vlucht op dinsdagochtend. Dus erg verleidelijk om niet iedereen mee te nemen naar Antwerpen, maar dus wel doen. En toch laat ik voor de zekerheid alle kaartjes zeker afstempelen door de conducteur.
Het kunnen selecteren van stoelen heeft te maken met het type ticket: basic economy of economy standard.
Ik vlieg in augustus ook vanaf Antwerpen (met KLM) en heb al gratis stoelen kunnen vastleggen omdat ik standard economy tickets heb (ook vanwege de bagage).
Het niet online kunnen inchecken is mij in het verleden ook gebeurd: dat heeft inderdaad wel te maken met de treinreis. Dat was ook nog in de tijd dat men aan de incheckbalie op Schiphol nog wel het afgestempelde treinkaartje wilde zien. Pas daarna werd mijn vlucht vrijgegeven en kon ik worden ingecheckt.
Dank voor de bevestiging dat het dus verplicht is om je met het hele gezelschap in Antwerpen te melden. Ik reis (komende augustus dus) met de hele familie (6 personen) met een soortgelijke constructie met de Thalys op maandagmiddag en de vlucht op dinsdagochtend. Dus erg verleidelijk om niet iedereen mee te nemen naar Antwerpen, maar dus wel doen. En toch laat ik voor de zekerheid alle kaartjes zeker afstempelen door de conducteur.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Dit klopt dus niet. Het kunnen vastleggen van stoelen bij een basic economy ticket is een gekende glitch als je een delta vlucht onder klm codeshare boekt.Frasi schreef: ↑28 mar 2022, 17:34@chell: niet alles wat je noemt heeft te maken met het vertrek vanaf Antwerpen.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Mijn opmerking had betrekking op de zin erboven.
Er werd gesuggereerd dat de vertrekplaats Antwerpen de reden was dat er geen stoelen konden worden geselecteerd. Dat is niet zo.
Er werd gesuggereerd dat de vertrekplaats Antwerpen de reden was dat er geen stoelen konden worden geselecteerd. Dat is niet zo.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Pistolpete
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Goedemorgen,
Ik overweeg dus ook het hierboven genoemde traject. Kun je bij de boeking ook direct kiezen voor economy comfort?
En als ik het goed begrijp kun je het Thalys tripje vooraf doen om de stempel te halen en later vliegen? Hoeveel dagen eerder zou dat kunnen zijn?
Gr,
Pete
Ik overweeg dus ook het hierboven genoemde traject. Kun je bij de boeking ook direct kiezen voor economy comfort?
En als ik het goed begrijp kun je het Thalys tripje vooraf doen om de stempel te halen en later vliegen? Hoeveel dagen eerder zou dat kunnen zijn?
Gr,
Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
- bedeve
- Amerika-expert
Hoeveel dagen eerder
Tis gewoon een overstap @Pistolpete ...
De avond voor je vertrek vanaf Schiphol is je uiterste tijdvak.
Dus s middags even met het boemeltje naar Antwerpen.
Daar op stap ....en dan tot 20:45 inchecken bij de "Internationale " desk en uiterlijk om 21:30 kan met de Thalys de reis beginnen...

De avond voor je vertrek vanaf Schiphol is je uiterste tijdvak.
Dus s middags even met het boemeltje naar Antwerpen.
Daar op stap ....en dan tot 20:45 inchecken bij de "Internationale " desk en uiterlijk om 21:30 kan met de Thalys de reis beginnen...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Waarom zou je nog naar Brussel/Antwerpen afreizen als je treinticket toch niet wordt gecontroleerd op Schiphol? 

Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3339 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties