Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Xkim01 schreef:
30 mar 2022, 11:49
omdat ik over united slechte dingen heb gehoord
Wat heb je dan gehoord? Linkje??

Zomaar wat roepen hebben we niet zoveel aan op het forum. Overal is wel eens wat en velen (waaronder ikzelf) vliegen al jaren tevreden met United.
Xkim01 schreef:
30 mar 2022, 11:49
als ik met delta zou gaan op de heenweg ( vlug van Schiphol naar Iah) en dan op de terugweg (Iah naar Schiphol) dan kan ik united, klm of Lufthansa kiezen (directe vlucht) maar dan betaal ik 1000 euro meer voor economy,

Als ik gewoon united kies voor heen en terug dan betaal ik net 50 euro extra voor een directe vlug, maar omdat ik niet weet hoe united is twijfel ik
Dat is niet gebruikelijk. Met de ene maatschappij heen en met de andere terug. Je ziet dat wel eens op sites als Google Flights voorbij komen maar die tickets zijn veel duurder.

Normaal boek je een retourticket voor Amerika. Die zijn veel goedkoper dan 2x een enkeltje. Met United is niks mis mee. Dus als je daar het goedkoopste ticket vindt met goede overstap- en/of vluchttijden dan was ik er snel over uit. Overal is wel eens wat, de vraag is hoe het opgelost wordt. Als ik door tegenslagen/oponthoud niet meer met een maatschappij zou willen vliegen, blijft er weinig over... :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Blinky
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Blinky »

Ik heb hele goede ervaringen met United. Snelle service, snelle bereikbaarheid (10min) en vaak mee gevlogen. 1x met delta en toen wat verouderd vliegtuig maar prima verder. Net als KLM. Daar wel belabberde klantenservice. 3 weken reactietijd, urenlange rij aan de telefoon en geen reactie op social media.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

@Coyote

Ik hoorde het van meerdere maar vaker hebben ze 1 ding tegen gehad en schrijven ze slechte reviews, het waren reviews met “sommige passagiers zijn de hele vlucht dronken en opstandig, geen eten”

Ik zag de prijzen via Expedia met een pakket boeking, maar het heeft me wel gerustgesteld dat united niet slecht is, er zijn altijd tegenslagen bij elke airline
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, ik ga vrijwel nooit af op reviews. Dat zijn moment opnames. Als ik mij door alle negatieve reviews bij bijv. motels laat beïnvloeden, zou ik nergens meer kunnen slapen. :wink: En serieus, van de honderden motelovernachtingen in Amerika zijn er slechts 1 of 2 tegengevallen.

Mooi boeken bij United als die voor jou het goedkoopste is. Zorg bij een overstap in Amerika voor voldoende overstaptijd (min. 2 u maar liefst nog wat langer). Voor de terugweg kan een overstap in Amerika wel wat korter zijn.

Ook gekeken bij ba.com? Die heeft soms ook leuke aanbiedingen. Ik heb daardoor eerder deze maand een goedkoop ticket kunnen scoren. :)

Roland

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Coyote schreef:
30 mar 2022, 16:15
Dat is niet gebruikelijk. Met de ene maatschappij heen en met de andere terug. Je ziet dat wel eens op sites als Google Flights voorbij komen maar die tickets zijn veel duurder.

Normaal boek je een retourticket voor Amerika. Die zijn veel goedkoper dan 2x een enkeltje. Met United is niks mis mee. Dus als je daar het goedkoopste ticket vindt met goede overstap- en/of vluchttijden dan was ik er snel over uit. Overal is wel eens wat, de vraag is hoe het opgelost wordt. Als ik door tegenslagen/oponthoud niet meer met een maatschappij zou willen vliegen, blijft er weinig over... :lol:

Roland
Misschien begrijp ik je verkeerd Roland, maar het is toch niet vreemd dat je heen met maatschappij X en terug met maatschappij Y vliegt? Dit soort tickets worden doorlopend aangeboden door maatschappijen uit dezelfde Alliantie. (Heen met Air Canada, terug met Lufthansa of Heen met BA en terug met AA)

Zoals je aangeeft, zelf apart (twee enkeltjes) boeken is qua prijs nooit aantrekkelijk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Een combinatie van Delta met United of Lufthansa in een ticket is dus wel vreemd, dan kan ik begrijpen dat het idee gewekt is dat er met losse tickets wordt gewerkt.

Misschien kan @Xkim01 iets duidelijker aangeven welke vluchten ze op het oog heeft? Is er gezocht naar een retourtje, of naar 2 enkele reizen?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Ja eens Pepito
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Pepito schreef:
31 mar 2022, 13:52
Een combinatie van Delta met United of Lufthansa in een ticket is dus wel vreemd, dan kan ik begrijpen dat het idee gewekt is dat er met losse tickets wordt gewerkt.

Misschien kan @Xkim01 iets duidelijker aangeven welke vluchten ze op het oog heeft? Is er gezocht naar een retourtje, of naar 2 enkele reizen?
Via Expedia een pakket vlucht + hotel zou de heen route zijn met delta, en dan terug naar schiphol met United de terug route zou $1000 meer kosten, omdat ik niet wist of united een goede airline was ivm slechte reviews, maar ik heb de keus dan gemaakt om voor united te kiezen Heen en terug,
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Ah ok, dan snap ik dat de keuze met 1 vlucht Delta/KLM en een vlucht United/Lufthansa grofweg €1000 duurder uit komt.
Net even gekeken op Expedia, en als je (ik heb data in juni genomen) “Delta”, die wordt uitgevoerd door KLM heen kiest en daarbij Lufthansa, die wordt uitgevoerd door United terug, dan krijg je een prijsverhoging van €1000. Eigenlijk al bijna vreemd dat het als optie wordt aangeboden, andersom is die er niet, met als eerste vlucht Lufthansa/United krijg je terug alleen de Star Alliance opties te zien.

Kortom gewoon heen en terugvlucht binnen dezelfde alliantie kiezen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ruud2004 schreef:
31 mar 2022, 13:47
Misschien begrijp ik je verkeerd Roland, maar het is toch niet vreemd dat je heen met maatschappij X en terug met maatschappij Y vliegt? Dit soort tickets worden doorlopend aangeboden door maatschappijen uit dezelfde Alliantie. (Heen met Air Canada, terug met Lufthansa of Heen met BA en terug met AA)
Ik denk dat je mij inmiddels begrijpt? :wink:

De combinatie heen KLM/Delta en terug United (of andersom) is niet logisch, niet dezelfde alliantie. Dat je met bijv. British Airways heen vliegt en terug met American Airlines is wel weer een logische combinatie omdat die beide onder de alliantie One World vallen.

Roland

Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

@Coyote zeker, ook na wat verdere uitleg van TS en wat doorvragen door Pepito. Expedia bood twee enkeltjes aan van maatschappijen die niet bij dezelfde club zitten. Dat is duur én vreemd, verwacht je niet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Ruud2004 Ja, het is zeker vreemd dat dat zo aangeboden wordt. Omdat ik de laatste maanden veel op Google Flights heb gezeten, was het mij ook opgevallen dat deze combinaties aangeboden worden. Raar, want in feite zijn het dan gewoon 2 enkeltjes.

Roland

Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Voor diegenen die in November naar Las Vegas willen boek dan maar snel je tickets want gaan pokkeduur worden dan.Ook hotelprijzen gaan die periode de pan uitswingen.https://www.hln.be/formule-1/over-iconi ... ~ac183683/
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wel november 2023.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Trom schreef:
01 apr 2022, 18:47
Wel november 2023.
idd.maar vroeg begonnen is half gewonnen. :)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Gisteren om 12:45 op JFK geland voor de overstap. 2uur wachten bij immigrations :(
Gelukkig hadden we 2:40u en met wat rennen precies de aansluiting gehaald. Die dan wel weer 1,5u in de rij stond om te mogen vertrekken, vanwege slecht weer waren de meeste landingsbanen gesloten.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Mijn dochter is nu op Philadelphia geland en was er in 10min door, zo zie je maar weer.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Ik hoop dat dit een goed topic is voor mijn vraag,

De vlucht die ik op ogen heb bij Expedia, is opeens als ik hetzelfde hotel pak zelfde kamer en zelfde vlucht maatschappij moet ik meer dan 2000 euro meer betalen kan het duurder zijn omdat ik het zoveel opzocht?
Laatst gewijzigd door Xkim01 op 01 apr 2022, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het kan inderdaad duurder worden als je lang wacht met boeken.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

mtl schreef:
01 apr 2022, 20:40
Het kan inderdaad duurder worden als je lang wacht met boeken.
Maar dat is het rare ik heb een pagina open staan met de prijs wat het eerst was, maar als ik hem op een andere pagina zoek vind ik het niet, is het verstandig om alles los te boeken (de vlucht en het hotel) of totaal niet?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer