Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
@Harry Have fun. Dus ook op schiphol geen drukte? M.a.w. Moet je in deze tijd ook echt 3 uur vantevoren aanwezig zijn?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Vind ik lastig omdat we bij Sky Priority inchecken, ik heb de andere checkin niet kunnen zien. Maar bij security was het rustig dus denk dat het wel meeviel met de drukte. Je kunt de wachttijd bij Security ook live in de Schiphol app zien.
Thx tot laterrs!
Thx tot laterrs!
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Have fun Harry en thnx voor de update !
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@harryh dank voor je bericht. Klinkt dat we ons geen zorgen hoeven maken over 2 weken 

Veel plezier Harry en mooi dat alles goed is verlopen
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wij zijn gisteren 30 maart naar Amerika gevlogen.
We vlogen met KLM naar Salt Lake.
Thuis niks gedaan
Op Schiphol bij de balie moesten we onze vaccinaties tonen (corona check app)
Van de sneltest die we s morgens hadden gedaan had ik een papieren printje gemaakt, moest ook getoond worden.
Boardingcards mee en naar de bagage controle was erg rustig, alles verliep snel.
Paspoorten controle de zelfcheck poortjes werkten niet, ook hier rustig, 10min staan wachten.
Al met al vanuit de trein heeft het 45min in beslag genomen.
Bij de gate moesten we een papier invullen (engelse taal) en ondertekenen dat we gevaccineerd waren en negatief getest. Dit papier hadden we mee, maar lag daar ook in grote stapels. Dit papier werd voor het aan boord gaan ingenomen.
In Salt Lake (we hadden alleen trolley) hoegden we dus niet wachten op de bagageband en konden meteen door naar de immigration. De officer had waarschijnlijk een off day. Hij bekeek onze paspoorten maar nauwelijk, er kon geen vriendelijk woord af. Paspoorten kregen we terug en konden gaan. Binnen 15min uit het vliegtuig stapten we Amerika in. Geen enkele vraag over Covid, esta, vingerafdruk, fotootje, what ever. We hebben ons er wel over verbaasd, dat het zo makkelijk ging. Zeker na vorig jaar september met de nog noodzakelijk D-tour vanuit Dom. Rep.
Ieder zal zo z'n eigen ervaring hebben, deze was de onze.
We vlogen met KLM naar Salt Lake.
Thuis niks gedaan
Op Schiphol bij de balie moesten we onze vaccinaties tonen (corona check app)
Van de sneltest die we s morgens hadden gedaan had ik een papieren printje gemaakt, moest ook getoond worden.
Boardingcards mee en naar de bagage controle was erg rustig, alles verliep snel.
Paspoorten controle de zelfcheck poortjes werkten niet, ook hier rustig, 10min staan wachten.
Al met al vanuit de trein heeft het 45min in beslag genomen.
Bij de gate moesten we een papier invullen (engelse taal) en ondertekenen dat we gevaccineerd waren en negatief getest. Dit papier hadden we mee, maar lag daar ook in grote stapels. Dit papier werd voor het aan boord gaan ingenomen.
In Salt Lake (we hadden alleen trolley) hoegden we dus niet wachten op de bagageband en konden meteen door naar de immigration. De officer had waarschijnlijk een off day. Hij bekeek onze paspoorten maar nauwelijk, er kon geen vriendelijk woord af. Paspoorten kregen we terug en konden gaan. Binnen 15min uit het vliegtuig stapten we Amerika in. Geen enkele vraag over Covid, esta, vingerafdruk, fotootje, what ever. We hebben ons er wel over verbaasd, dat het zo makkelijk ging. Zeker na vorig jaar september met de nog noodzakelijk D-tour vanuit Dom. Rep.
Ieder zal zo z'n eigen ervaring hebben, deze was de onze.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Vanochtend aangekomen op Schiphol voor onze trip naar Orlando. Wij vliegen met United en hebben bij inchecken/afgeven koffers niks hoeven te laten zien qua corona gerelateerde zaken. Als je online in-checkt dan kan je bij United het Attestation Form digitaal al invullen.
Coronacheck en healt declaration form werd niet naar gevraagd. Daarnaast ook erg rustig, waren binnen 45 min ingecheckt en door de douane
.
Coronacheck en healt declaration form werd niet naar gevraagd. Daarnaast ook erg rustig, waren binnen 45 min ingecheckt en door de douane
-
- Amerika-expert

Veel plezier, @Harry en geef je nog even een update hoe het gegaan is bij het ophalen van de auto?
-
- Amerika-expert
Zie het National topic @Trom 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het blijft wel spannend allemaal, ik en mijn zoon vetrekken op 23 april voor twee weken naar Arizona. Ik ben al rond aan het kijken voor testen, bij ons in de buurt zijn nog wat testlocaties te vinden, maar hoelang die nog open blijven nu een hoop eissen van "testen voor toegang" in Nederland vervallen weet ik dus niet.En het is wel vooraf betalen.
Lees wel goede verhalen/ervaringen over Testifly, denk dat ik daar maar twee van ga bestellen en ondertussen toch blijf hopen dat die eios op 18 april vervalt.
Lees wel goede verhalen/ervaringen over Testifly, denk dat ik daar maar twee van ga bestellen en ondertussen toch blijf hopen dat die eios op 18 april vervalt.
Geen afspraak maken maar gewoon thuis achter je eettafel met je eigen gekochte test. Binnen 15min een reiscertificaat

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Wij vliegen 22 april naar Orlando. Ik ga er van uit dat het testen wordt afgeschaft, maar het is wel spannend ja. Het zou de voorpret meteen activeren als die test niet meer hoeft! Nu durven we nog niet te genieten van die voorpret.
-
- Amerika-expert
Wij zitten nu in Florida, met Testifly getest, makkie!
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Geniet er van Harry!! Jij hebt het nog voor de 5 euro mogen doen 
Beetje goed weer daar al, niet alles mee terug nemen he, wij gaan over 23 dagen

Beetje goed weer daar al, niet alles mee terug nemen he, wij gaan over 23 dagen
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Misschien dat door de nieuwe COVID variant XE het toch maar afwachten word of ze ook wel echt gaan stoppen met testen…
https://www.ndtv.com/world-news/new-cov ... 8643/amp/1
https://www.ndtv.com/world-news/new-cov ... 8643/amp/1
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat blijft toch op en af gaan. Dan weer een nieuwe variant, dan weer een opleving. Op een gegeven moment gaan ze het er toch af gooien aangezien heel de economie er last van heeft
Hallo allemaal!
Wij vliegen 20 april naar LA. Nu is het mij niet helemaal duidelijk wat we vooraf moeten doen.
Ik lees een PCR test of antigeen test.
Maar ik lees ook een herstelbewijs met gezondheidsverklaring. Nu hebben mijn vriend en ik 2 weken geleden COVID gehad. En nu dus een herstelbewijs. Zou dit ook voldoende zijn? Of moet je echt een antigeen of PCR test doen. Wie heeft hier ervaring mee?
En weet iemand als je vanaf de VS later doorreist naar Hawaii of je dan weer opnieuw moet testen? Of is dit oké omdat je de vs al in bent.
Wij vliegen 20 april naar LA. Nu is het mij niet helemaal duidelijk wat we vooraf moeten doen.
Ik lees een PCR test of antigeen test.
Maar ik lees ook een herstelbewijs met gezondheidsverklaring. Nu hebben mijn vriend en ik 2 weken geleden COVID gehad. En nu dus een herstelbewijs. Zou dit ook voldoende zijn? Of moet je echt een antigeen of PCR test doen. Wie heeft hier ervaring mee?
En weet iemand als je vanaf de VS later doorreist naar Hawaii of je dan weer opnieuw moet testen? Of is dit oké omdat je de vs al in bent.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Heb je al gekeken of je nog steeds positief test?
Als je negatief test kun je gewoon 1 dag van te voren een antigeen test doen.
Als je negatief test kun je gewoon 1 dag van te voren een antigeen test doen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Ik zou zeker geen PCR doen gezien de kans heel groot is dat je positief test binnen 8 weken na een besmetting.
Wat komt er nu uit een zelftest vd drogist (antigeen)? Als die negatief is, overweeg www.testifly.de , is al veel over geschreven op dit forum.
Wat komt er nu uit een zelftest vd drogist (antigeen)? Als die negatief is, overweeg www.testifly.de , is al veel over geschreven op dit forum.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3585 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties