Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door d_vdploeg »

ValerieLe schreef:
08 mar 2022, 09:38
Is dit echt mogelijk?
Ja dat kan zeker. Je levert zelf het bewijs :wink: En zie hier, je reiscertificaat komt straks gewoon negative op te staan. Veel plezier :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Highway-one
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Highway-one »

Ik heb me de laatste dagen plat gegoogled waar ik aan een Fit To Fly bewijs kan komen, uiteindelijk hierop uitgekomen:
Volgende week ga ik er eentje aanvragen en zal mijn ervaring hier delen.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik kwam deze pas geleden op facebook tegen: Medimare.nl
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
EARenders
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door EARenders »

Ik heb vandaag alles afgebeld en gezocht, en de GGD verwees me naar vaccinatiecentrum.nl, daar kun je een getekend herstelbewijs (door een arts) kopen voor 25 euro:
https://www.vaccinatiecentrum.nl/nl/afs ... a-sneltest

Korte samenvatting van mijn belletjes en omzwervingen:
  • KLM zegt op de website dat ze een 'herstelbewijs' accepteren, dat kan in principe ook verwijzen naar het document dat je kan laten printen via www.coronacheck.nl/print
 máár...
  • CDC verplicht een 'signed letter' door een arts op officieel briefpapier (met contactinformatie)
  • Ministerie van Buitenlandse zaken zegt dat Nederlandse artsen deze officieel niet mogen uitgeven
  • Huisarts bevestigde dat ze dit soort brieven niet leveren (ook vanwege capaciteitsgebrek)
  • GGD Nijmegen/Gelderland zegt dat ik het moet proberen bij de huisarts, en anders bij het vaccinatiecentrum.nl
  • op de website van vaccinatiecentrum zeggen ze inderdaad tegen betaling (25 euro) een hersteldocument getekend door een arts te kunnen leveren
Morgen ga ik dit checken bij vaccinatiecentrum, indien er nog iets veranderd dan laat ik het jullie weten!
Angmars
Amerika-newbie

Bericht door Angmars »

Ik ben heel benieuwd!
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Net nu we aan het aftellen zijn voor onze USA reis (vertrek 17 april, dus testen 16 april), test mijn echtgenote eergisteren positief met een zelftest.
Veel meer dan een verkoudheid is het voor haar niet (3 maal gevaccineerd), en we vragen ons natuurlijk af hoe snel je weer negatief test (met een zelftest, want we zullen de Testifly-route volgen en dus een supervisie-zelftest doen).

We willen graag een plan B open houden en dus een herstelbewijs hebben. Daartoe laat mijn echtgenote de besmetting morgen vastleggen met een PCR-test. 11 dagen later (dus op 4 of 5 april) heeft ze automatisch een herstelbewijs via de mijngezondheid.be dan. Tot zover is alles duidelijk.

In theorie kan ik dus vanaf dan contact opnemen met mijn huisarts, om een brief te schrijven dat ze fit to fly is, en kunnen we zo vliegen MOCHT ze nog steeds positief testen op 16/4.

Mis ik iets in bovenstaande redenering? Heeft iemand toevallig een 'voorbeeldbrief'?
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Timothy555 schreef:
23 mar 2022, 11:38
Heeft iemand toevallig een 'voorbeeldbrief'?
Snelkoppeling naar de tekst van het briefje dat ik kreeg: viewtopic.php?p=1275433#p1275433

Dat is op Schiphol geaccepteerd. Let er wel op dat de positieve testuitslag ook aan bepaalde voorwaarden moet voldoen.

Overigens hoeft de verklaring niet door een arts worden afgegeven; een "gezondheidsmedewerker" volstaat al. In de VS hebben graafschappen vrijwel altijd een zogenaamde "Board of Health" (enigszins vergelijkbaar met de GGD) en een verklaring van een medewerker is afdoende.

Het gaat er in de VS nogal wat minder officieel (krampachtig?) aan toe dan in Nederland, mede vanwege het grote aantal instanties en gebieden die allemaal hun eigen aanpak, wetten en regels hebben.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

@Big Al dank!
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door dennis112 »

Heb heel het topic gelezen maar zie dat er eigenlijk geen antwoord gegeven wordt op 1 belangrijke vraag. Waar vragen jullie de uitgebreide test gegevens op bij de GGD? Of moet je als je positief getest wordt bij de GGD ook gelijk een commerciële test doen met reiscertificaat zodat je die gegevens hebt?
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

In de CoronaCheck app kun je kiezen voor ‘nieuwe test toevoegen’. Inloggen met je DigiD. Van je positieve testuitslag kun je dan een herstelbewijs maken (na 11 dagen).
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... stelbewijs
GejaH
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door GejaH »

Wij hebben ook allemaal recent corona gehad.

Wat wij doen is ons papieren herstelbewijs meenemen. Daarop staat wanneer je positief getest bent en het is een officieel document van de GGD.
Daarnaast laten wij ons nu alvast testen bij het HealthCheckCenter met een antigeentest.
Je krijgt dan naast een testuitslag ook een ondertekend reiscertificaat.

Met deze combinatie zouden we aan de vereisten van CDC moeten voldoen.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Wanneer vlieg je dan?
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

GejaH schreef:
31 mar 2022, 20:11

Wat wij doen is ons papieren herstelbewijs meenemen. Daarop staat wanneer je positief getest bent en het is een officieel document van de GGD.
Daarnaast laten wij ons nu alvast testen bij het HealthCheckCenter met een antigeentest.

Ik ken op dit moment nog niemand die met een herstelbewijs naar de VS is gevlogen.
Daarnaast, moet de antigeentest max 1 dag (ivm tijdzoneverschil) oud zijn.

If you have had a positive viral test on a sample taken during the past 90 days, and you have met the criteria to travel, you may travel instead with your positive viral test results and a signed letter from a licensed healthcare provider or a public health official that states you have been cleared for travel according to CDC’s travel guidance. The positive test result and letter together are referred to as “documentation of recovery.”

A letter from your healthcare provider or a public health official that clears you to travel, must have information that identifies you personally (e.g., name and date of birth) that matches the personal identifiers on your passport or other travel documents. The letter must be signed and dated on official letterhead that contains the name, address, and phone number of the healthcare provider or public health official who signed the letter.

If you have recovered from COVID-19 but are not able to obtain documentation of recovery that fulfills the requirements, you will need to show a negative COVID-19 viral test result from a sample taken no more than 1 day before your flight to the US departs.

Dat tekenen schijnt niemand te doen voor je. Ik zou een antigeentest doen max 24u voordat je vliegt.
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 31 mar 2022, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
GejaH
Amerika-newbie

Bericht door GejaH »

Wij vliegen eind april.
GejaH
Amerika-newbie

Bericht door GejaH »

Nessiezzz schreef:
31 mar 2022, 21:10
GejaH schreef:
31 mar 2022, 20:11

Ik ken op dit moment nog niemand die met een herstelbewijs naar de VS is gevlogen.
Daarnaast, moet de antigeentest max 24uur oud zijn.

If you have had a positive viral test on a sample taken during the past 90 days, and you have met the criteria to travel, you may travel instead with your positive viral test results and a signed letter from a licensed healthcare provider or a public health official that states you have been cleared for travel according to CDC’s travel guidance. The positive test result and letter together are referred to as “documentation of recovery.”

A letter from your healthcare provider or a public health official that clears you to travel, must have information that identifies you personally (e.g., name and date of birth) that matches the personal identifiers on your passport or other travel documents. The letter must be signed and dated on official letterhead that contains the name, address, and phone number of the healthcare provider or public health official who signed the letter.

If you have recovered from COVID-19 but are not able to obtain documentation of recovery that fulfills the requirements, you will need to show a negative COVID-19 viral test result from a sample taken no more than 1 day before your flight to the US departs.

Dat tekenen schijnt niemand te doen voor je. Ik zou een antigeentest doen max 24u voordat je vliegt.
Ik denk dat we dat voor de zekerheid ook extra gaan doen.
Pfff, wat een gedoe allemaal zeg.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Dan heb je niets aan die test want die is veel te vroeg. Of ga je voor een van die hierboven genoemde doktersverklaringen?
Dus ofwel de positieve test met aangevuld een verklaring die aan de eisen voldoet, of een nieuwe negatieve antigeentest niet eerder dan de dag voor vertrek.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Idd goede, het is max een dag oud (i.v.m. tijdzones) :thumbup:

The 1-day period is 1 day before the flight’s departure. The Order uses a 1-day time frame instead of 24 hours to provide more flexibility to the air passenger and aircraft operator. By using a 1-day window, test acceptability does not depend on the time of the flight or the time of day that the test sample was taken.

For example, if your flight is at 1pm on a Friday, you could board with a negative test that was taken any time on the prior Thursday.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Wij hadden een test van 27u voor vertrek vanmorgen, geen probleem
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Nessiezzz schreef:
31 mar 2022, 21:10
Ik ben met een herstelbewijs in januari vanaf Schiphol naar de VS gevlogen.

De baliemedewerkster wilde het in eerste instantie niet goedkeuren, maar gelukkig wist de chef dat het wel kon. Ik had wel alle informatie van de CDC afgedrukt voor het geval dat het een probleem zou worden, maar dat was uiteindelijk niet nodig. Overigens was het herstelbewijs door een kliniek in de VS afgegeven, maar ik denk dat dit eerder een nadeel dan een voordeel was. Amerikaanse documenten zien er over het algemeen veel minder officieel uit dan Nederlandse.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Kijk, mooie ervaring. Was dit document ook getekend? Dit stukje maakt het een lastige voor Nederlanders/Belgen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer