Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe semester High school zelf regelen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Kimmie75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Hoe semester High school zelf regelen

Bericht door Kimmie75 »

Mijn dochter heeft de mogelijkheid om een semester high school te volgen komend schooljaar. Zij kan bij Amerikaanse vrienden van ins in huis blijven en de school is ook akkoord. Echter verwijst de school mij naar eennkrganisatie bv asf. De organisaties in nederland die high school regelen voor de Nederlandse student vragen het volle pond. Ook als we zelf al de school en gastgezin hebben geregeld. Is er een manier om het rechtstreeks te regelen? Ik begreep dat de school een I-20 formulier moet hebben? Wat als ze dat niet hebben, kunnen ze dat dan aanvragen? Als ik het I-20 formulier zou hebben kan ik dan een visum aanvragen voor haar en hoe zit het “legal wise”?
Ik las op dit forum al berichten over het zelf regelen maar weet kan niet terugvinden hoe het uiteindelijk is geregeld en het is al een tijd geleden dat het gepost is.
Hopelijk kan iemand ons helpen. Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoe semester High school zelf regelen

Bericht door Martin & Marianne »

Had je dit topic al gevonden?

Je kunt altijd iemand een pb sturen als je wilt weten hoe diegene het heeft geregeld.

Marianne
Kimmie75
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimmie75 »

Ja had ik gezien. Dank je. Is al enige tijd geleden en ik vroeg mij af of er recentere ervaringen zijn.
Tevens zag ik dat de school zelf geen I-20 formulier kan afgeven en vroeg me af of er dan een andere mogelijkheid nog is dan een organisatie.
Als we met een organisatie gaan moeten we het volledige bedrag betalen ondanks dat we al een gastgezin en school hebben uitgezocht. Ik hoop op een manier dat het goedkoper kan eigenlijk :) :)
MariekeH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MariekeH »

Is de school die je op het oog hebt SEVP-certified? Dat kan je hier nakijken: https://studyinthestates.dhs.gov/school-search. Zo ja, dan zal de school een I-20 afgeven die je kan gebruiken voor de visum-aanvraag. Zo nee, dan kan deze school geen internationale studenten ontvangen.

Diezelfde website heeft ook veel handige informatie over de visum-aanvraag, bijvoorbeeld hier: https://studyinthestates.dhs.gov/students
Kimmie75
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimmie75 »

Dank je voor je reactie. Inmiddels ben ik erachter dat de school zelf geen I-20 kan afgeven. Zij hebben in het verleden wel exchange students gehad maar altijd via een organisatie. Zij geven aan nu ook zo willen werken. Afs berekend dan helaas het volle pond :cry:
Ben dus eigenlijk op zoek naar een organisatie die het formulier kan afgeven en ik zo het visum kan regelen. Snap uiteraard dat er kosten voor staan maar hoop een organisatie/sponsor te vinden die niet 10.000 euro vraagt. Iemand een idee waar ik terecht kan en zijn er nog andere mogelijkheden toevallig?
MariekeH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MariekeH »

Dergelijke exchange student organisaties kunnen inderdaad studenten plaatsen bij scholen die niet SEVP-certified zijn. Je betaalt dan voor hun hele exchange program, en verblijft in een gastgezin dat is gekozen door de organisatie. De organisatie geeft dan een DS-2019 af, en de student reist op een J-1 visum.

De I-20 kan alleen door een SEVP-certified school afgegeven worden, niet door een organisatie. De school helpt ook bij het vinden van een gastgezin, en daar is vaak meer vrijheid om te verblijven bij iemand die je al kent. In dit geval reist de student op een F-1 visum.

Ik denk dat je 2 opties hebt:
- Een (duur) uitwisselingsprogramma via een organisatie, en een J-1 visum. Ze zal dan waarschijnlijk ergens anders moeten verblijven dan bij het gezin dat je al op het oog hebt.
- Een andere school in de omgeving vinden die wel SEVP-certified is en een I-20 af kan geven, zodat ze een F-1 visum aan kan vragen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer