Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Kan iemand mij helpen?
Zoals ik kan lezen moet ik voor een 2de bestuurder ongeveer 200€ betalen op de luchthaven bij het afhalen. We halen de auto op in Orlando luchthaven, mid size SUV. Iemand een code om dit goedkoper te krijgen?
We betalen voor 14 dagen 963€
Ik lees uiteraard hierboven Avis maar dan kom ik niet goedkoper, doe het waarschijnlijk fout.. ben er niet zo handig in
Zoals ik kan lezen moet ik voor een 2de bestuurder ongeveer 200€ betalen op de luchthaven bij het afhalen. We halen de auto op in Orlando luchthaven, mid size SUV. Iemand een code om dit goedkoper te krijgen?
We betalen voor 14 dagen 963€
Ik lees uiteraard hierboven Avis maar dan kom ik niet goedkoper, doe het waarschijnlijk fout.. ben er niet zo handig in
@habbekuk
en voor Californie geldt voor alle verhuurmaatschappijen de wet. Zie o.a.
Zou het voor de zekerheid nog even zwart op wit laten zetten door avis.is of .dk
en voor Californie geldt voor alle verhuurmaatschappijen de wet. Zie o.a.
@Meisje22
Geef even de data en exacte locatie. Dan kunnen we meekijken.
Geef even de data en exacte locatie. Dan kunnen we meekijken.
Ik zie dat het de .com website is en zelf zit ik op de DK website.
Kom nu dit tegen in de faq die wel engels is op de website:
Can I have an additional driver?
Share this answer
Yes, of course. We understand you want to share the joy with others so we make it easy for you to add another driver. Your additional driver will simply follow the same hire rules as you. The only thing you need to do differently is pay to add them, so they're covered under your hire agreement. Remember, we need to see all driving licences when you collect your hire vehicle. The amount you'll pay will be in your online quote. In some countries, drivers who share a surname don't have to pay more. The amount varies by country and will be clear when you book your hire vehicle online.
https://faq.avis.dk/?Brand=Avis&Country=Denmark
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Maar snap sommige angst wel, het scheelt soms wel ruim 1000,- wat echt niet normaal is.....
Laatst gewijzigd door nwolf op 02 apr 2022, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
@habbekuk
Zoals onderaan staat in het bericht gaat het hier over landen in het algemeen. Bij de VS staat in de lokatie specifieke voorwaarden dat er voor een extra rijder volgens mij 14$ wordt gevraagd. In de voorwaarden op .com staat dat dat niet zo is als de extra rijder echtgenoot/partner is.
Ik zou even navragen. Dat heb ik bij mijn reservering die ik bij avis.be heb en binnenkort ga annuleren ook gedaan en ze hebben het keurig op de boeking gezet. Dan heb je zekerheid.
Zoals onderaan staat in het bericht gaat het hier over landen in het algemeen. Bij de VS staat in de lokatie specifieke voorwaarden dat er voor een extra rijder volgens mij 14$ wordt gevraagd. In de voorwaarden op .com staat dat dat niet zo is als de extra rijder echtgenoot/partner is.
Ik zou even navragen. Dat heb ik bij mijn reservering die ik bij avis.be heb en binnenkort ga annuleren ook gedaan en ze hebben het keurig op de boeking gezet. Dan heb je zekerheid.
@nwolf Dat probleem herinner ik me ook. Ik weet niet meer precies hoe ik dat heb opgelost. Maar uiteindelijk is het wel gelukt.
Kun je niet om een herstel van je wachtwoord vragen en dan inloggen waarbij je je wachtwoord handhaaft?
Kun je je boeking wel via deze link zien op .com
Kun je niet om een herstel van je wachtwoord vragen en dan inloggen waarbij je je wachtwoord handhaaft?
Kun je je boeking wel via deze link zien op .com
Ter info: Naar aanleiding van eerder geopperde issue met de code: D486602 ben ik mijn algemene voorwaarden van mijn boeking (met dezelfde code) gaan doorspitten. Bij het kopje drivers license kwam ik de volgende tekst tegen (zie afbeelding). Het lijkt mij inderdaad beter om met de Flying Blue code F982700 te gaan. Scheelt enkel een paar tientjes.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb ook net de boeking op de Deense site gecancelled en opnieuw geboekt met de standaard BA member AWD N744100. Hiervan ben je 100% zeker dat je geen **** gaat krijgen. Deze code gaf exact dezelfde prijs als bij AWD D486602. Geeft toch beetje gemoedsrust want als je het verhaal in de Avis topic leest...toeval wil dat ik ook de wagen ophaal in Las Vegas en je moet maar eens een vervelende medewerker voor je hebben. Ik kan mijn boeking overigens wel zien op alle Avis websites, ook de .com website. Ook op de app zie ik hem staan, alleen krijg ik steeds een foutmelding als ik hem probeer te openen.Coyote schreef: ↑02 apr 2022, 11:39Ik kom nog even terug op bovenstaande.
Ik heb de boeking geannuleerd en een nieuwe boeking met de Flying Blue code F982700 gemaakt. Die is USD 27,50 duurder maar voel me prettiger bij deze code. Hoewel ik waarschijnlijk gerust met de andere code kan boeken, wil ik straks geen discussie aan de balie zoals die collega van één van de forumleden. Dan liever het zekere voor het onzekere en betaal ik maar iets meer.![]()
De vorige eerst geannuleerd en een nieuwe gemaakt. De nieuwe zie ik nu alleen niet terug in de app terwijl de vorige direct zichtbaar was. Vreemd.Op de Avis.com is de nieuwe boeking wel gewoon terug te vinden en dat vind ik belangrijker. Daar zie ik ook het .com reserveringsnummer.
Overigens ook nog even mijn digitale Avis President's Club pasje in de Wallet gezet op de iPhone. Misschien helpt het als daar terplekke even mee zwaai.![]()
Roland
De melding hierboven over het drivers license staat volgens mij altijd standaard in de voorwaarden. Ook bij mijn huidige boeking die geboekt is met code N744100.
Laatst gewijzigd door Jozs op 02 apr 2022, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- nwolf
- Amerikakenner
Tenzij dat ze om je BA status vragen
:
British Airways AWD number (Gold - N744400, Silver - N744300, Bronze – N284300, Blue - N744100, General Passenger - N743700)
Maar iedereen is Blue als je je aanmeldt

British Airways AWD number (Gold - N744400, Silver - N744300, Bronze – N284300, Blue - N744100, General Passenger - N743700)
Maar iedereen is Blue als je je aanmeldt

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor zover het je nog niet duidelijk was, in Californië is bij wet geregeld dat de 2e bestuurder inbegrepen is. Daar betaal je dus niets extra's voor. Wel moet de 2e bestuurder ook zijn/haar rijbewijs tonen bij de balie en/of uitrijden en ook het contract mee ondertekenen. Let daar dus wel op dat je dat doet.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is ook nog een optie voor mij!

Ik vlieg notabene met BA naar SFO en had vluchtnummer ook al opgegeven. Ik zal eens kijken wat dat voor prijs oplevert en zonodig nogmaals annuleren en opnieuw boeken.

PS: wat is het lekker druk in dit topic. Maar wel leuk dat zoveel bezig zijn met de huurauto.

Roland
Vrienden, ik weet dat het vaker voorbij is gekomen maar zou het fijn vinden als een ervaren iemand mij de zekerheid kan geven.
Ik heb net mijn boeking met de D486602 code geannuleerd en opnieuw geboekt met de F982700 code (scheelt 50% van de prijs). Nu wil ik graag aan jullie vragen of alle noodzakelijk verzekeringen in mijn boeking zitten. Naar mijn inziens wel, maar toch te verificatie. Alvast bedankt voor het antwoord

Ik heb net mijn boeking met de D486602 code geannuleerd en opnieuw geboekt met de F982700 code (scheelt 50% van de prijs). Nu wil ik graag aan jullie vragen of alle noodzakelijk verzekeringen in mijn boeking zitten. Naar mijn inziens wel, maar toch te verificatie. Alvast bedankt voor het antwoord

- nwolf
- Amerikakenner
Hahaha, in ieder geval heel fijn dat we elkaar zo kunnen helpen!! Echt het nut van een forum he 
Maar leuk.... Tsja, ik krijg nu nog ergens binnen 5 werkdagen 600,- terug van Avis voor 2 annuleringen maar heb nu de veilige BA route met de juiste voornaam gekozen dus deze is in de pocket.
Vlieg hier ook met BA naar Orlando, alleen is dat de heenreis AA geworden (niet heel happy mee maarja).

Maar leuk.... Tsja, ik krijg nu nog ergens binnen 5 werkdagen 600,- terug van Avis voor 2 annuleringen maar heb nu de veilige BA route met de juiste voornaam gekozen dus deze is in de pocket.
Vlieg hier ook met BA naar Orlando, alleen is dat de heenreis AA geworden (niet heel happy mee maarja).
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, zowel LDW als Third Party Liability (ook wel SLI/LIS genoemd) staan op 'accepted'. Die zijn dus inbegrepen. De overige heb je in principe niet nodig als je een goede reisverzekering (met medische kosten) hebt.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Jozs Zie jij die boeking met de BA code ook in je Avis app staan? Was ik nog wel benieuwd naar.
Roland
Roland
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Coyote Ja, die staat in de Avis app, alleen als ik hem probeer te openen geeft hij steeds "er ging iets mis", maar dat was daarvoor ook al. Als je de reservering niet in je app ziet, kan het helpen om de app af te sluiten en eventueel opnieuw in te loggen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Lijkt me geen probleem met code d486602: zoals ik het vertaal staat er:Seyst schreef: ↑02 apr 2022, 14:47Ter info: Naar aanleiding van eerder geopperde issue met de code: D486602 ben ik mijn algemene voorwaarden van mijn boeking (met dezelfde code) gaan doorspitten. Bij het kopje drivers license kwam ik de volgende tekst tegen (zie afbeelding). Het lijkt mij inderdaad beter om met de Flying Blue code F982700 te gaan. Scheelt enkel een paar tientjes.
![]()
Indien geen US rijbewijs dan aanvullend naast een rijbewijs nog 1 van onderstaande nodig:
a, je paspoort
b, een Canadees enhanced license
(optie a of b beide dezelfde naam als op je rijbewijs)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20057 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties