Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Trom Ik heb het ook even in mijn boeking gecontroleerd en er wordt inderdaad ook bij mij 65$ plus tax gerekend…
Wat bedoel je precies met ‘ Heb niet doorgevraagd over extra bestuurder niet zijnde echtgenote’? Bedoel je daarmee dat een tweede bestuurder in Californië alleen gratis is als het een echtgenote betreft? En wanneer je een vriend als tweede bestuurder je toch bij moet betalen?
Wat bedoel je precies met ‘ Heb niet doorgevraagd over extra bestuurder niet zijnde echtgenote’? Bedoel je daarmee dat een tweede bestuurder in Californië alleen gratis is als het een echtgenote betreft? En wanneer je een vriend als tweede bestuurder je toch bij moet betalen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik vind die prijzen op die Deense, Noorse en Ijslandse Avis websites zo verassend laag voor deze tijd…Dat ik echt hoop dat er nergens een adder onder het gras zit, hoewel dit bijna niet kan…Is er eigenlijk al iemand terug van vakantie of iemand die heel binnenkort vertrekt die op deze sites had geboekt?
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ook via Avis.is vanmiddag een boeking gedaan voor een Mazda CX5 in LasVegas 30/5 tm 17/6 voor slechts $360...

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij vertrekken volgende zaterdag en zonet geboekt via de .is.
Zie geen reden waarvoor ze de boeking ongeldig of dergelijke kunnen verklaren …
Wat de enorm goedkope tarieven inderdaad niet verantwoord.
Op da app is alles in orde, alsook op avis.be, echter met mijn preferd account geraak ik niet ingelogd op de .com?
Iemand daar een oplossing voor?
Ze vragen daar username/wizard number, geen idee welk dat zou zijn?
Zie ook niet direct de nood om nog te checken via de .com? Zowel als mijn order bevestiging via mail als de .be en de app staat alles mooi correct.
Op da app is alles in orde, alsook op avis.be, echter met mijn preferd account geraak ik niet ingelogd op de .com?
Zie ook niet direct de nood om nog te checken via de .com? Zowel als mijn order bevestiging via mail als de .be en de app staat alles mooi correct.
@Seyst ik weet via de chat zeker dat de echtgenoot gratis is. En ik weet niet hoe dat zit met een niet echtgenoot.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hopelijk valt wettelijk samenwonend daar dan ook onder, al heb ik geen idee hoe dat daar te bewijzen 
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Top, ik verwacht ook geen problemen, but keep us postedPieterSilke schreef: ↑02 apr 2022, 22:17Wij vertrekken volgende zaterdag en zonet geboekt via de .is.

Ik heb op avis.com sign up genomen, dan staat er het volgende:
JOIN AVIS PREFERRED®
If you already have a 6-character Avis Wizard Number, go here to upgrade to Avis Preferred.
Bij die Go here heb ik dan mijn avis wizard number ingegeven van mijn Belgisch Avis account, met mijn achternaam en nummer van drivers license. Dan kon ik ook effectief inloggen en kan ik de booking daar raadplegen. Is er meerwaarde? Niet direct. Maar het fijn dat je even kan checken of hij er ook instaat op .com
@Jozs
Ik denk dat ze nog een paar hele oude cx-en hebben die ze slijten op de scandinavische sites.
Dus je kunt niet inloggen op avis.com? Herinner me dat ik daarmee ook heb zitten goochelen. Helpt het als je de wachtwoord herstel functie gebruikt?
Ik denk dat ze nog een paar hele oude cx-en hebben die ze slijten op de scandinavische sites.
Dus je kunt niet inloggen op avis.com? Herinner me dat ik daarmee ook heb zitten goochelen. Helpt het als je de wachtwoord herstel functie gebruikt?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Leuk om alle blije reacties te lezen van leden die, ondanks de hoge prijzen, toch nog een mooie deal weten te scoren. 

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ik ervaar precies hetzelfde probeer alleen dan omgekeerd. Op de Avis.com site kan ik zonder problemen inloggen, maar op de Avis.nl site herkent die mijn account niet…PieterSilke schreef: ↑02 apr 2022, 22:17op da app is alles in orde, alsook op avis.be, echter met mijn preferd account geraak ik niet ingelogd op de .com?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik beb voor een hele mooie prijs op Avis.dk een fullsize boekingen gemaakt. Overigens 2 keer met beide codes dus moet nog even kijken welke het wordt, als het er een wordt...
Want: als ik inlog bij Avis en m'n reservering oproep, staat hier ineens (weer) dat je een extra cc nodig hebt bij 't ophalen. Ik heb die voorgeschreven extra CC niet, alhoewel er nu alleen staat dat het een premium CC moet zijn. In november was dit ook al een dealbreaker voor de boeking bij Avis.be, dus bij het boeken hier extra goed op gelet. Maar in de bevestigingsmail stond hier niets over, juist heel erg op gelet. Maar dus wel als ik de reservering oproep bij Avis.nl. In de Nederrlandse bevestigingsmail staat expliciet vermeld dat je een extra CC nodig hebt bij huren van klasse L en M.
Is dit probleem herkenbaar?
Want: als ik inlog bij Avis en m'n reservering oproep, staat hier ineens (weer) dat je een extra cc nodig hebt bij 't ophalen. Ik heb die voorgeschreven extra CC niet, alhoewel er nu alleen staat dat het een premium CC moet zijn. In november was dit ook al een dealbreaker voor de boeking bij Avis.be, dus bij het boeken hier extra goed op gelet. Maar in de bevestigingsmail stond hier niets over, juist heel erg op gelet. Maar dus wel als ik de reservering oproep bij Avis.nl. In de Nederrlandse bevestigingsmail staat expliciet vermeld dat je een extra CC nodig hebt bij huren van klasse L en M.
@Seyst m.i. zit er ergens een link in je avis.nl account om boekingen toe te voegen. Heb je die geprobeerd?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wellicht heb je het bericht niet opgemerkt, maar ik had hier gisteren al over geschreven, zie dit bericht.Seyst schreef: ↑02 apr 2022, 21:07Ik zie meerdere berichten dat er voor een extra bestuurder betaald moet worden. Bij mij, met verschillende codes, is de extra bestuurder gratis. Komt dit omdat ik in San Francisco ophaal en Los Angeles inlever? Of is er een andere reden dat bij mij de tweede bestuurder gratis is?

Daarbij maakt het niet uit of je wel of geen echtgenotes bent van elkaar. Dat is in Californië niet aan de orde.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je dit willen?PieterSilke schreef: ↑02 apr 2022, 22:17Op da app is alles in orde, alsook op avis.be, echter met mijn preferd account geraak ik niet ingelogd op de .com?
Je boeking is ook zonder dat je een account hebt in te zien op de .com-site. Aan de hand van je achternaam en reserveringsnummer kun je je reservering zo oproepen, zie hier. Vervolgens kun je de reservering inzien, printen, naar jezelf laten mailen etc.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 03 apr 2022, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dit vorig jaar ook niet ter sprake gekomen op het forum? Ik meen mij dat te herinneren toen ik een boeking via Avis.be gedaan had voor Canada. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee.Tantelotje schreef: ↑03 apr 2022, 00:01Want: als ik inlog bij Avis en m'n reservering oproep, staat hier ineens (weer) dat je een extra cc nodig hebt bij 't ophalen. Ik heb die voorgeschreven extra CC niet, alhoewel er nu alleen staat dat het een premium CC moet zijn. In november was dit ook al een dealbreaker voor de boeking bij Avis.be, dus bij het boeken hier extra goed op gelet. Maar in de bevestigingsmail stond hier niets over, juist heel erg op gelet. Maar dus wel als ik de reservering oproep bij Avis.nl. In de Nederrlandse bevestigingsmail staat expliciet vermeld dat je een extra CC nodig hebt bij huren van klasse L en M.
Heb je de specifieke locatie voorwaarden ook bekeken? Staat er daar ook iets over in? En als je de reservering oproept op de .com-site. Wordt er dan ook iets over genoemd?
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo vreemd is dat niet. Het lijkt erop dat dit een speciale actie is voor de midsize SUV's. Je ziet dat bijv. ook bij Hertz waar de midsize SUV ook stukken goedkoper is dan een eenvoudige Sedan. En vorig jaar bij Avis.be had ik dat voor voor een Standard SUV in Vancouver. Die was goedkoper dan de midsize SUV.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien moet je hopen van niet.

Roland
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zou dit niet meer zo stellig beweren Roland er is sinds 1 januari 2022 wat veranderd in de wetgeving in Californië.
https://www.the-sun.com/motors/4772630/ ... alifornia/
https://leginfo.legislature.ca.gov/face ... d%20driver
Edit: Voor de duidelijkheid, bij AVIS is de “spouse” altijd, overal op de wereld een gratis extra bestuurder, deze geef je bij de huur dan ook niet op als extra bestuurder.
Laatst gewijzigd door Harry op 03 apr 2022, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20057 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties