Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Trom wat, hoe dan. Ik zie nog steeds een prijs van 229.000 isk (1617 euro), met code.
@steentjuh sorry, ik heb nogal wat prijzen gecheckt voor leden de afgelopen tijd en heb bij jou per ongeluk miami ingevoerd.
Jouw print klopt op avis.is
Jouw print klopt op avis.is
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat komt omdat het in Denemarken ook Holland heet en niet Nederland of The NetherlandsCoyote schreef: ↑03 apr 2022, 10:42Dat was mij ook opgevallen. Stond bij mij ook Denmark. Heb het aangepast naar Holland op de .dk-site.Tantelotje schreef: ↑03 apr 2022, 10:29Zie op .com ook dat ik ineens Deens ben (daar overigens keurig ingevuld dat ik uit Holland kom, was nog even zoeken wat ik zocht op The/Netherlands) maar daar maak ik me nu eens niet druk om
Overigens, heel raar dat Avis geen 'Netherlands' kent.'Holland' houd ik maar aan voor Nederland maar dat is niet correct. Wij komen uit The Netherlands, niet Holland!
![]()
Roland

Trouwens wel mooi als je het forumgedeelte : Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.) Leest, daar mogen ze ook een nieuwe van maken "Na Covid-19 bv), als je die prijzen ziet wat je toen normaal of duur vond voor Corona zijn we nu dus meer dan blij mee

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Zopas toch nog even gechat met Avis via de .com site.
Betreft de tweede bestuurder.
Deze is enkel gratis indien getrouwd/ wonend onder hetzelfde adres (dus adres op paspoort).
Geen idee hoe ze dit nog kunnen zien? Ze zouden dan al echt ons paspoort moeten uitlezen, daar adres niet meer zichtbaar staat op ons paspoort. Of ze gaan gewoon ervan uit op je woord. Indien er later problemen zouden zijn is het toch uw eigen probleem indien je gelogen zou hebben. (bij bijvoorbeeld ongeval of dergelijke)
Dit betreft huren in California (via avis)
Betreft de tweede bestuurder.
Deze is enkel gratis indien getrouwd/ wonend onder hetzelfde adres (dus adres op paspoort).
Geen idee hoe ze dit nog kunnen zien? Ze zouden dan al echt ons paspoort moeten uitlezen, daar adres niet meer zichtbaar staat op ons paspoort. Of ze gaan gewoon ervan uit op je woord. Indien er later problemen zouden zijn is het toch uw eigen probleem indien je gelogen zou hebben. (bij bijvoorbeeld ongeval of dergelijke)
Dit betreft huren in California (via avis)
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je hoeft nergens aan te tonen of je partner gaat rijden of niet, pas bij een eventueel ongeval wordt gekeken of de 2e bestuurder aan de voorwaarden voldoet. Het is je eigen verantwoordelijkheid daar mee om te gaan.
@PieterSilke
Is het niet zo dat je .dk of .is boeking leidend is. Als je een extra bestuurder hebt geboekt staat er op je boeking dat de extra bestuurder 0.00 dollar is. Tenminste dat staat wel op mijn IJslandse boeking. Of overrulen de Amerikaanse voorwaarden dit?
Ik zou in ieder geval je bewijs laten zien mochten ze ingewikkeld doen.
Ben trouwens ooit een keer tegengekomen dat ik een rekening van b.v. energie of water e.d. moest meenemen om aan te tonen dat je ergens woont.
Is het niet zo dat je .dk of .is boeking leidend is. Als je een extra bestuurder hebt geboekt staat er op je boeking dat de extra bestuurder 0.00 dollar is. Tenminste dat staat wel op mijn IJslandse boeking. Of overrulen de Amerikaanse voorwaarden dit?
Ik zou in ieder geval je bewijs laten zien mochten ze ingewikkeld doen.
Ben trouwens ooit een keer tegengekomen dat ik een rekening van b.v. energie of water e.d. moest meenemen om aan te tonen dat je ergens woont.
-
- Amerika-ontdekker
@Trom
Volgens de persoon waarmee ik chatte was het zeer duidelijk dat hun regels van tel zijn, dus de regels die je ook op de .com website kunt lezen.
Voor ons echter geen probleem, daar ik en mijn partner op hetzelfde adres wonen, echter niet gehuwd, maar wel wettelijk samenwonend. Dus denk dat ze sowieso niets zullen aanrekenen en inderdaad indien ze dat toch zouden willen doen kan ik nog altijd mijn boekingsbevestiging van de app en van de .is website laten zien (al lijkt dit eigenlijk niet zomaar te kloppen, het is dus niet dat zomaar iedereen je gratis tweede bestuurder kan zijn)
Nu in mijn situatie lijkt me er geen discussie ...
Volgens de persoon waarmee ik chatte was het zeer duidelijk dat hun regels van tel zijn, dus de regels die je ook op de .com website kunt lezen.
Voor ons echter geen probleem, daar ik en mijn partner op hetzelfde adres wonen, echter niet gehuwd, maar wel wettelijk samenwonend. Dus denk dat ze sowieso niets zullen aanrekenen en inderdaad indien ze dat toch zouden willen doen kan ik nog altijd mijn boekingsbevestiging van de app en van de .is website laten zien (al lijkt dit eigenlijk niet zomaar te kloppen, het is dus niet dat zomaar iedereen je gratis tweede bestuurder kan zijn)
Nu in mijn situatie lijkt me er geen discussie ...
Dank voor de tips voor korting bij Avis, echt top! Ik vroeg mij af of het na boeken nog mogelijk is om te annuleren (met volledige restitutie) bij avis.is? 100% zijn mijn reisplannen nog niet, maar voor deze prijzen zou ik toch graag reserveren. Ik kon helaas niet zo 1 2 3 vinden wat hierbij precies de voorwaarden zijn (mijn IJslands is niet geweldig
).

Staten bezocht: 32
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Verwijderd
Laatst gewijzigd door terralinda op 03 apr 2022, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je je partner waarmee je samenwoont wil laten rijden, moet je juist geen additional driver opgeven.
De additional driver is alleen voor extra bestuurders die op het contract moeten komen.
Je partner komt niet op het contract aangezien hij/zij automatisch additional driver is bij avis in de VS.
https://www.avis.com/en/help/usa-faqs/additional-driver
“ A spouse or life partner can drive a rental car without an additional fee as long as they have a valid driver’s license and are 25 or older.”
“If you are renting a car for someone else to drive and the fee applies, you’ll need to make sure they fill out the Additional Driver Form. Here’s how:”
De additional driver is alleen voor extra bestuurders die op het contract moeten komen.
Je partner komt niet op het contract aangezien hij/zij automatisch additional driver is bij avis in de VS.
https://www.avis.com/en/help/usa-faqs/additional-driver
“ A spouse or life partner can drive a rental car without an additional fee as long as they have a valid driver’s license and are 25 or older.”
“If you are renting a car for someone else to drive and the fee applies, you’ll need to make sure they fill out the Additional Driver Form. Here’s how:”
-
- Amerikafan
Yes! We gaan dit jaar eindelijk weer naar the USA!
Ticketprijs valt erg mee
Maar die autohuurprijzen
SFO 28/7 t/m 20/8
Midsize SUV
Ik heb net ff snel bij usareisen.de gekeken en kwam daar uit op 2500 euro uit
Wie heeft er zin (en tijd) om t voor mij uit te zoeken
Zie nu dat je bij Avis.is (las hier net over) een Mazda CX5 kan boeken voor 530 euro!
Al mensen die daar geboekt hebben?
Ticketprijs valt erg mee
Maar die autohuurprijzen

SFO 28/7 t/m 20/8
Midsize SUV
Ik heb net ff snel bij usareisen.de gekeken en kwam daar uit op 2500 euro uit

Zie nu dat je bij Avis.is (las hier net over) een Mazda CX5 kan boeken voor 530 euro!
Hallo allemaal,
Ik heb een reservering met bijgevoegde voorwaarden voor deze zomer bij Hertz. Moet ik dan nog extra verzekeringen afsluiten of is dit zo goed?
INCLUSIEF
HOTEL AND AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
BTW
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
VEHICLE LICENSE RECOVERY FEE
Klant Faciliteiten vergoeding
STATE TOURISM ASSESSMENT
Onbeperkte mijl inclusief
Ik heb een reservering met bijgevoegde voorwaarden voor deze zomer bij Hertz. Moet ik dan nog extra verzekeringen afsluiten of is dit zo goed?
INCLUSIEF
HOTEL AND AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
BTW
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
VEHICLE LICENSE RECOVERY FEE
Klant Faciliteiten vergoeding
STATE TOURISM ASSESSMENT
Onbeperkte mijl inclusief
Zeker al meerdere evenals de Deense versie die het beste te doen in in Chrome browser met vertaalmogelijkheid naar Nederlands.terralinda schreef: ↑03 apr 2022, 16:22Yes! We gaan dit jaar eindelijk weer naar the USA!
Ticketprijs valt erg mee
Maar die autohuurprijzen![]()
SFO 28/7 t/m 20/8
Midsize SUV
Ik heb net ff snel bij usareisen.de gekeken en kwam daar uit op 2500 euro uit![]()
Pagina 129 komen nog diverse code`s voorbij.
Laatst gewijzigd door habbekuk op 03 apr 2022, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik zie voor jouw periode Mazda CX5 voor ISK 63.784 en dat is € 449....terralinda schreef: ↑03 apr 2022, 16:22Zie nu dat je bij Avis.is (las hier net over) een Mazda CX5 kan boeken voor 530 euro!
En ik heb daar inderdaad gisteren een boeking gedaan.

-
- Amerikafan
Boeken de mensen die bij Avis.is boeken een extra backup boeking bij Alamo oid?
Ja daar kom ik idd ook op! Wat een verschil hèHennyCox schreef: ↑03 apr 2022, 16:30Ik zie voor jouw periode Mazda CX5 voor ISK 63.784 en dat is € 449....terralinda schreef: ↑03 apr 2022, 16:22Zie nu dat je bij Avis.is (las hier net over) een Mazda CX5 kan boeken voor 530 euro!
En ik heb daar inderdaad gisteren een boeking gedaan.![]()
Heb zelf ook geboekt en het scheelt ons 800€. Fijn zulke goede tips en hulp op dit forum
Nee wij niet… waarom zou dat nodig zijn dan?terralinda schreef: ↑03 apr 2022, 16:37Boeken de mensen die bij Avis.is boeken een extra backup boeking bij Alamo oid?
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Kijk wel uit dat je dit tijdens je boeking niet doet!!!Zeker al meerdere evenals de Deense versie die het beste te doen in in Chrome browser met vertaalmogelijkheid naar Nederlands.
Pagina 129 komen nog diverse code`s voorbij.
Soms wordt de text uit het formulier ook vertaald, dit resulteerde dat mijn boeking tot 3x toe werd geweigerd, o.a. omdat Holland wordt vertaald naar Nederland en dit niet lekker terug ging na weer op Deens te zetten.
Dus gebruik het alleen om te begrijpen wat er staat, maar doe de hele reservering gewoon lekker op de Deense site of gebruik 2 verschillende pagina's, 1 in het Deens (om te boeken) en 1 vertaald.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-ontdekker
Wij ook niet, eigenlijk ook geen idee waarom we een backup nodig zouden hebben.Meisje22 schreef: ↑03 apr 2022, 16:41Nee wij niet… waarom zou dat nodig zijn dan?terralinda schreef: ↑03 apr 2022, 16:37Boeken de mensen die bij Avis.is boeken een extra backup boeking bij Alamo oid?
Zojuist onze andere boeking bij uscarhire laten annuleren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20066 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties