Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Tamaraaa Oké, dus op de .com-site wordt het bedrag er nog eens bij opgeteld. Heb je de voorwaarden van de .com-site ook gelezen? Vanochtend heb ik laten zien wat er staat over een additional driver in Californië, zie afbeelding hieronder.

Het is ook geen wereldbedrag maar mochten ze het wel alsnog in rekening brengen als je de auto ophaalt dan zou ik even zien of jouw voorwaarden hier ook iets over zeggen en hen die even tonen.

Is toch weer weer een etentje bij Outback Steakhouse voor 2 personen... :wink:

Roland
Bijlagen
AdditionalDriverCA.JPG
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nwolf schreef:
03 apr 2022, 18:53
Als ze met een VW Beetle aankomen ga ik wel ff moeilijk doen :lol: , de rest is prima
Je lacht erom maar mij is dat dus overkomen hè? :wink:

In 2018 cabrio voor 5 dagen gehuurd op ORD (Chicago). Kom ik daar bij Alamo, hebben ze enkel een VW Beetle als cabrio. :? Tja, die rijden er in Europa genoeg en bovendien doet ie wel erg klein aan. Dus gevraagd of ze dan niet iets anders voor mij hebben, SUV of zo. Komt de greeter aan met een mooie grote Ford Explorer. Die had ik veel liever dan die Beetle. :mrgreen:

Voor mij is het ook een Mustang Cabrio en anders maar niet. :wink:

Roland

Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Tamaraaa »

@Cayote ja goeie! Niet geschoten is altijd mis haha.

Vind de boeking toch wel spannend, voelt een beetje too good to be true. Willen de mensen die ook nu geboekt hebben en voor juli al gaan laten weten of het allemaal goed is gegaan zonder extra kosten?
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

Ik probeer ook via Avis.dk te boeken maar ik blijf een foutmelding krijgen bij mijn laatste stap..

Andere hier ook last van, inmiddels al 5x geprobeerd
Matala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Matala »

Wauw wat een goede tips, heb vandaag opnieuw geboekt bij de IJslandse Avis. De standaard verzekeringen zijn hierbij gewoon goed, toch? Ook al is IJsland geen Europa? Dit staat bij de boeking, een beetje vaag, maar eigen risico is wel 0 usd.

You're covered for accidental damage, but if any repairs are required an excess may apply. When you collect your vehicle ask at the counter about how you can significantly reduce the excess.This vehicle's excess is USD0.00.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tamaraaa schreef:
03 apr 2022, 20:52
Vind de boeking toch wel spannend, voelt een beetje too good to be true.
Jij hebt geboekt met de Flying Blue code zie ik. Als je die pas (digitaal) kunt tonen is er niets waarover jij je zorgen hoeft te maken. En zeker gezien het feit dat alles keurig op de .com-site weergegeven wordt, geeft al aan dat het allemaal goed zit.

Hoe het kan zulke lage prijzen? Joost mag het weten. :dontknow:

Toch zijn het ook weer niet hele uitzonderlijke prijzen. Meer pre-covid eigenlijk.

Zo huurde ik in okt. 2019 voor 14 dagen een cabrio voor $ 526 bij Happy Tours. Vond ik een mooie prijs. Een week later was die ineens bijna $ 100 goedkoper en een nieuwe boeking gemaakt voor $ 431 voor 2 weken.

Kreeg een gloednieuwe Ford Mustang Cabrio mee met 3 mijl op de teller... 8)

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

marcie216 schreef:
03 apr 2022, 20:54
Ik probeer ook via Avis.dk te boeken maar ik blijf een foutmelding krijgen bij mijn laatste stap..
Wat zijn je huurdata en afhaal- en inleverlocatie? Wellicht kunnen we even meekijken.

Roland

nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Coyote schreef:
03 apr 2022, 20:47
@Tamaraaa Oké, dus op de .com-site wordt het bedrag er nog eens bij opgeteld. Heb je de voorwaarden van de .com-site ook gelezen? Vanochtend heb ik laten zien wat er staat over een additional driver in Californië, zie afbeelding hieronder.

Het is ook geen wereldbedrag maar mochten ze het wel alsnog in rekening brengen als je de auto ophaalt dan zou ik even zien of jouw voorwaarden hier ook iets over zeggen en hen die even tonen.

Roland
Inclusief Blooming Onion :D

@marcie216 , kan te maken hebben met de translate!! Laat echt alles sinds het begin op deens staan!
Laatst gewijzigd door nwolf op 03 apr 2022, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Coyote schreef:
03 apr 2022, 21:02
marcie216 schreef:
03 apr 2022, 20:54
Wat zijn je huurdata en afhaal- en inleverlocatie? Wellicht kunnen we even meekijken.

Roland
20 mei ophalen Miami AirPort, 2 juni inleveren op Orlando AirPort.

In eerste instantie wilde we gewoon een Miami locatie pakken omdat we al paar dagen in Miami zijn voor we gaan huren. Maar nu met de Mustang deal hopen we op AirPort meer kans op een mustang te hebben. Lees overal bij andere locaties dat ze een auto ophalen dus is de kans dat je daarna nog mag ruilen nihil mocht je niet tevreden zijn.

Ik kom elke keer tot de laatste stap, CC gegevens ingevuld en dan gaat die laden en doet die het uiteindelijk niet bij Avis.

Bedankt alvast!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Matala schreef:
03 apr 2022, 20:59
De standaard verzekeringen zijn hierbij gewoon goed, toch? Ook al is IJsland geen Europa? Dit staat bij de boeking, een beetje vaag, maar eigen risico is wel 0 usd.

You're covered for accidental damage, but if any repairs are required an excess may apply. When you collect your vehicle ask at the counter about how you can significantly reduce the excess.This vehicle's excess is USD0.00.
Wat ze hier aangeven is het eigen risico. Dat is in Amerika USD 0,00. Dus het lijkt overbodig maar in feite geven ze het netjes weer. Zo is er bijv. in Canada wél een eigen risico en dan zie daar dus wel een bedrag staan.

Roland

marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

nwolf schreef:
03 apr 2022, 21:05
Coyote schreef:

Roland
Inclusief Blooming Onion :D

@marcie216 , kan te maken hebben met de translate!! Laat echt alles sinds het begin op deens staan!
Ja heb ook al op andere browser geprobeerd maar blijf de foutmelding krijgen.

Heb gevoel dat het door Miami AirPort komt. Als ik die invul kan ik de tijd ook niet aanpassen naar 09:00. Alleen via een omweg. Alle tijden zijn soort van geblokkeerd lijkt het
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Coyote schreef:
03 apr 2022, 20:21
Belangrijk om te weten, is 'Estimated total' gelijk aan hetgeen je op Avis.dk of Avis.is geboekt hebt (even omrekenen).

Roland
Je bedoelt dat de 'base rate' prijs gelijk is aan je boeking i.p.v. de 'estimated total'? Bij mij is de 'base rate' prijs gelijk aan mijn avis.is boeking en de 'estimated total' is gelijk aan 'base rate prijs' + addiotional driver fee (65$).
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

marcie216 schreef:
03 apr 2022, 21:13
Heb gevoel dat het door Miami AirPort komt. Als ik die invul kan ik de tijd ook niet aanpassen naar 09:00. Alleen via een omweg. Alle tijden zijn soort van geblokkeerd lijkt het
Heb je dan de site ook op Nederlands staan?

Heb eerder aangegeven dat de site op Deens moet staan om data en tijd te kunnen kiezen.

Zou hele boeking eens in het Deens doorlopen. Als je een paar keer de site vertaald hebt, weet je wel wat je moet invullen en wat het betekent.

Roland

marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Coyote schreef:
03 apr 2022, 21:17
marcie216 schreef:
03 apr 2022, 21:13
Heb je dan de site ook op Nederlands staan?

Heb eerder aangegeven dat de site op Deens moet staan om data en tijd te kunnen kiezen.

Zou hele boeking eens in het Deens doorlopen. Als je een paar keer de site vertaald hebt, weet je wel wat je moet invullen en wat het betekent.

Roland
Nee alles staat in het Deens, was inderdaad makkelijk te onthouden na een aantal keer. Ga het nu proberen op een andere ophaallocatie. Hopelijk werkt dat.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Coyote schreef:

Roland
Vanochtend werd dit toch ontkracht door het feit dat dit alleen geldt voor partners en niet voor vrienden en dergelijken? Of zijn er inmiddels nieuwe inzichten t.a.v. de additional driver?

Update: In de boeking voorwaarden van Californië staat de volgende tekst: ''all additional drivers must be at least 25 years of age...''. Er wordt verder in de tekst niet over een uitzondering gepraat als er een under 25 fee wordt betaald voor een, als voorbeeld, 24 jarige. Betekend dit dat iemand van 24 jaar niet als addiotional driver kan worden opgemerkt, ook niet als er een under 25 fee wordt betaald?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Seyst schreef:
03 apr 2022, 21:14
Je bedoelt dat de 'base rate' prijs gelijk is aan je boeking i.p.v. de 'estimated total'? Bij mij is de 'base rate' prijs gelijk aan mijn avis.is boeking en de 'estimated total' is gelijk aan 'base rate prijs' + addiotional driver fee (65$).
Estimated Total zou in mijn optiek gelijk moeten zijn aan hetgeen jij betaald hebt bij vooruitbetalen. Je kunt dat snel even omrekenen. Bij het eerder genoemde voorbeeld zag je dat Estimated Total ± $ 65 hoger was dan hetgeen zij betaald had. Dan zou je kunnen concluderen dat er straks aan de balie nog $ 65 in rekening gebracht wordt. Ik vind het nl. gek dat het zo expliciet op de .com-site vermeld wordt.

Misschien niet, maar wel iets om even rekening mee te houden. Daarom zeg ik ook, kijk de voorwaarden na als je die op de .com-site raadpleegt. Als daarin staat dat er voor Californië geen extra kosten zijn voor de Additional Driver dan moeten ze die straks ook niet alsnog in rekening brengen.

Ik heb nog niemand gehoord die het ook nagekeken heeft wat er bij hem of haar staat.

Roland

Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Coyote schreef:
03 apr 2022, 21:26
Estimated Total zou in mijn optiek gelijk moeten zijn aan hetgeen jij betaald hebt bij vooruitbetalen. Je kunt dat snel even omrekenen. Bij het eerder genoemde voorbeeld zag je dat Estimated Total ± $ 65 hoger was dan hetgeen zij betaald had. Dan zou je kunnen concluderen dat er straks aan de balie nog $ 65 in rekening gebracht wordt. Ik vind het nl. gek dat het zo expliciet op de .com-site vermeld wordt.

Roland
In dat geval zal iedereen (in Californië) standaard zonder addiotional driver moeten boeken en pas bij ophaallocatie een addiotional driver bij moeten boeken. Hierdoor voorkomen je (eventueel) gedoe met dubbele addiotional driver fee dat betaald moet worden.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Seyst schreef:
03 apr 2022, 21:20
Vanochtend werd dit toch ontkracht door het feit dat dit alleen geldt voor partners en niet voor vrienden en dergelijken? Of zijn er inmiddels nieuwe inzichten t.a.v. de additional driver?
Een spouse (partner) hoef je niet op te geven als additional driver bij Avis, die is automatisch als medebestuurder aangemerkt en betaal je dus ook niet voor. Reis je met iemand anders dan je spouse en die wil je ook laten rijden dan moet je die wél als additional driver opgeven. Echter, in Californië zouden daar geen kosten voor gerekend mogen worden volgens de voorwaarden. Maar opgeven moet je die wel en diegene moet ook rijbewijs laten zien en meetekenen op het contract! Dit in tegenstelling tot een Spouse.

Zie ook dit bericht van @Harry van vanochtend.
Seyst schreef:
03 apr 2022, 21:20
Update: In de boeking voorwaarden van Californië staat de volgende tekst: ''all additional drivers must be at least 25 years of age...''. Er wordt verder in de tekst niet over een uitzondering gepraat als er een under 25 fee wordt betaald voor een, als voorbeeld, 24 jarige. Betekend dit dat iemand van 24 jaar niet als addiotional driver kan worden opgemerkt, ook niet als er een under 25 fee wordt betaald?
Bedoelen ze daarmee niet dat iemand < 25 jaar niet 'gratis' kan meeliften als additional driver maar dat er altijd een 'underage fee' betaald moet worden?

Roland

marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Krijg nu de foutmelding dat hij de creditcard gegevens niet kan ophalen. Snap er niks van, heb die vandaag nog gebruikt..
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Seyst schreef:
03 apr 2022, 21:35
In dat geval zal iedereen (in Californië) standaard zonder addiotional driver moeten boeken en pas bij ophaallocatie een addiotional driver bij moeten boeken. Hierdoor voorkomen je (eventueel) gedoe met dubbele addiotional driver fee dat betaald moet worden.
Ja, inderdaad. Dat zou je kunnen doen. Moet je het terplekke niet vergeten op te geven. :wink:

Maar de wet is inmiddels aangepast in Californië sinds 1-1-2022, zo leerden we van @Harry, dus er kunnen nu wél kosten gerekend worden. Echter, het is daarom belangrijk je voorwaarden erop na te slaan. Bij mij staat het expliciet vermeld (en ik denk bij de rest ook want het zijn standaard voorwaarden). Maar het zou best kunnen dat Avis dit gaat aanpassen waardoor er in de toekomst wél voor een additional driver betaald moet worden in Californië.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer