Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Soms kan het voordelig zijn maar dit zou je zelf even moeten uitrekenen. Via Google Flight zoek je de beoogde vlucht op en via booking/expedia zoek je een hotel uit. Hoe groot is dan je voordeel?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Een “voordeel” van samen boeken kan zijn dat het als pakketreis gezien wordt en je daarmee eventueel onder SGR valt en er bij uitval vlucht of faillissement airline iets vervangends geregeld moet worden. Mocht je apart boeken, zorg dan dat je hotel annuleerbaar is en je je ticket met Credit Card betaalt en niet met IDeal in geval van faillissement airline.
Boek zelf alles meestal los. In het verleden wel eens een combi met autohuur geboekt omdat dat goed uit kwam, maar toen kende ik de autohuur topics op dit forum denk ik nog niet
Boek zelf alles meestal los. In het verleden wel eens een combi met autohuur geboekt omdat dat goed uit kwam, maar toen kende ik de autohuur topics op dit forum denk ik nog niet

Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De meningen zijn er over verdeeld, maar wis je tijdelijke internetbestanden en je cookies eens van je computer. Of, als je al een account bij Expedia hebt, zoek eens "incognito" zonder inloggen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Dat heb ik gedaan, maar vond het nog niet maar toen ik bijna bij betalen was kon ik op change fare klikken en daar stonden de goedkopere prijzen (1 ruimbagage, Seat choice, Cancellation, Changes)
Ik heb geen ervaring met het boeken van een intercontinentale vlucht. Voor een vlucht binnen Europa heb ik een redelijk ingebouwde radar wat een goede prijs is.
Wij willen in de periode periode laatste week juli/ eerste 3 weken aug met 3 personen drie weken naar het westen van de VS. Ik kom nu op ruim 2800 euro voor de vliegtickets. Vind ik een boel geld of zijn dit gangbare prijzen?
Zijn er truckjes waardoor ik dat bedrag kan verlagen? Moet ik langer wachten met boeken? Ben ik te laat voor de gunstig geprijsde tickets. Of is het gunstiger zoals in de post hierboven beschreven een nachtje hotel erbij te boeken?
Wij willen in de periode periode laatste week juli/ eerste 3 weken aug met 3 personen drie weken naar het westen van de VS. Ik kom nu op ruim 2800 euro voor de vliegtickets. Vind ik een boel geld of zijn dit gangbare prijzen?
Zijn er truckjes waardoor ik dat bedrag kan verlagen? Moet ik langer wachten met boeken? Ben ik te laat voor de gunstig geprijsde tickets. Of is het gunstiger zoals in de post hierboven beschreven een nachtje hotel erbij te boeken?
Ongeveer €1000 per ticket hoeft niet perse heel gek te zijn, maar ik denk toch dat veel mensen dat hier een beetje duur vinden. Maar met tickets zijn er heel veel variabelen en de VS is heel groot.
Ik heb net snel even gekeken en zie dat je in de tijd ook voor €449 pp naar de VS kan.
Wel misschien niet helemaal wat je wilt, maar toch:
Reizen op woensdag, naar New York, met TAP, lange overstap in Portugal, alleen handbagage….
Kortom, waar wil je heen?
Tickets zijn midden in de week vaak goedkoper als in het weekend, past dat in de planning of moeten het van weekend tot en met weekend bekeken worden?
Wil je bagage mee kunnen nemen, een stoel kunnen kiezen?
Vind je een lange overstap wel of niet erg, wil je een directe vlucht, reis je met kleine kinderen?
Ik heb net snel even gekeken en zie dat je in de tijd ook voor €449 pp naar de VS kan.
Wel misschien niet helemaal wat je wilt, maar toch:
Reizen op woensdag, naar New York, met TAP, lange overstap in Portugal, alleen handbagage….
Kortom, waar wil je heen?
Tickets zijn midden in de week vaak goedkoper als in het weekend, past dat in de planning of moeten het van weekend tot en met weekend bekeken worden?
Wil je bagage mee kunnen nemen, een stoel kunnen kiezen?
Vind je een lange overstap wel of niet erg, wil je een directe vlucht, reis je met kleine kinderen?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Juli en Augustus zijn hoogseizoen periodes. In dat zicht lijkt 2800 euro voor 4 personen niet zo gek. Is het een rechtstreekse vlucht? En niet onbelangrijk: zit daar bagage inbegrepen? Vertel ons even om wat voor vlucht dit exact gaat, dan kunnen we wellicht meekijken.
Zag in het autohuur topic 7-8 tot 25-8 naar San Francisco staan.
@Hanglamp is vertrek vanaf Brussel/Antwerpen een optie, of vanaf Dusseldorp?
Deze data vanaf Brussel of Antwerpen met de trein naar Schiphol en dan een directe vlucht voor €792
Of Düsseldorf naar Las Vegas voor 630 met lange overstap etc.
@Hanglamp is vertrek vanaf Brussel/Antwerpen een optie, of vanaf Dusseldorp?
Deze data vanaf Brussel of Antwerpen met de trein naar Schiphol en dan een directe vlucht voor €792
Of Düsseldorf naar Las Vegas voor 630 met lange overstap etc.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Heel specifiek vraagje hier:
Ik heb een paar maanden terug bij KLM tickets geboekt voor volgende vluchten:
heenreis: BRU - AMS - LAS uitgevoerd door KLM
terugreis: LAS - JFK - BRU uitgevoerd door Delta
Uitgegeven op één ticket.
In de app van KLM staat alles correct (zowel de heenvlucht als de terugvlucht). Mijn tickets zijn correct.
Maar in de app van Delta staat de door hen uitgevoerde terugvlucht wel correct, maar bij de heenvlucht staat enkel de leg AMS - LAS erin.
Nu moet ik me daar waarschijnlijk verder niets van aantrekken, maar wou het toch even verifiëren
Ik heb een paar maanden terug bij KLM tickets geboekt voor volgende vluchten:
heenreis: BRU - AMS - LAS uitgevoerd door KLM
terugreis: LAS - JFK - BRU uitgevoerd door Delta
Uitgegeven op één ticket.
In de app van KLM staat alles correct (zowel de heenvlucht als de terugvlucht). Mijn tickets zijn correct.
Maar in de app van Delta staat de door hen uitgevoerde terugvlucht wel correct, maar bij de heenvlucht staat enkel de leg AMS - LAS erin.
Nu moet ik me daar waarschijnlijk verder niets van aantrekken, maar wou het toch even verifiëren

@Pepito @mtl
We willen rondje San Francisco, LA, Las Vegas.
Startplek maakt niet echt uit. Overstap van enkele uren ook niet.
Ik reis met partner en kind (13 jaar), hoef niet van weekend naar weekend. Ik zoek naar een periode van 3 weken in de periode 25/7-27/8.
We willen wel wat bagage meenemen, maar ik zag dat er ook aanbieders zijn die 23 kg handbagage pp tolereren.
Ik kijk nu van do tm do (aankomst NL vr), dat lijkt de meest gunstige vliegdag, incl overstap.
Vertrek vanuit Antwerpen heb ik naar gezocht, maar gaf via skyscanner geen resultaat.
Een vlucht van onder de 500 euro ben ik niet tegengekomen, ik moet blijkbaar nog aan deze skills werken, sta open voor tips. (en het commentaar dat bepaalde prijzen dus realistisch zijn....
)
We willen rondje San Francisco, LA, Las Vegas.
Startplek maakt niet echt uit. Overstap van enkele uren ook niet.
Ik reis met partner en kind (13 jaar), hoef niet van weekend naar weekend. Ik zoek naar een periode van 3 weken in de periode 25/7-27/8.
We willen wel wat bagage meenemen, maar ik zag dat er ook aanbieders zijn die 23 kg handbagage pp tolereren.
Ik kijk nu van do tm do (aankomst NL vr), dat lijkt de meest gunstige vliegdag, incl overstap.
Vertrek vanuit Antwerpen heb ik naar gezocht, maar gaf via skyscanner geen resultaat.
Een vlucht van onder de 500 euro ben ik niet tegengekomen, ik moet blijkbaar nog aan deze skills werken, sta open voor tips. (en het commentaar dat bepaalde prijzen dus realistisch zijn....

Dus die 2800 euro zijn voor drie personen en niet vier. Dan vind ik het nogal aan de forse kant. Maar zoals gezegd het is hoogseizoen en je bent er eigenlijk laat bij voor de goede deals. Heb je de openingspost van dit topic al gelezen?
@mtl idd 3 personen.
Starttopic gelezen, veel nuttige info. Het hele forum bevat nuttige info.
Misschien ben ik wat laat met boeken, helaas niet eerder duidelijkheid over vakantie data.
Starttopic gelezen, veel nuttige info. Het hele forum bevat nuttige info.
Misschien ben ik wat laat met boeken, helaas niet eerder duidelijkheid over vakantie data.
@Hanglamp
KLM met Thalys vanaf Antwerpen/Brussel op Woensdag 27-7 middag/avond, volgende dag directe vlucht om 12:35 naar Las Vegas, 3 personen €1924 Light tarief, of basic tarief met koffer €330 extra.
Of donderdagochtend om 08:30 met de Thalys en zelfde dag door. Of eventueel donderdag middag/avond met de trein en dan vrijdag verder.
Er is ook een topic over het deel vanaf Antwerpen/Brussel met de trein.
Afhankelijk van hoe en wanneer je anders naar de luchthaven gaat, kan een hotel met parkeren soms best gunstig zijn. En is de nacht wachten op Schiphol misschien wel ok, sommigen kunnen ook in Rotterdam uitstappen en thuis slapen.
Succes
KLM met Thalys vanaf Antwerpen/Brussel op Woensdag 27-7 middag/avond, volgende dag directe vlucht om 12:35 naar Las Vegas, 3 personen €1924 Light tarief, of basic tarief met koffer €330 extra.
Of donderdagochtend om 08:30 met de Thalys en zelfde dag door. Of eventueel donderdag middag/avond met de trein en dan vrijdag verder.
Er is ook een topic over het deel vanaf Antwerpen/Brussel met de trein.
Afhankelijk van hoe en wanneer je anders naar de luchthaven gaat, kan een hotel met parkeren soms best gunstig zijn. En is de nacht wachten op Schiphol misschien wel ok, sommigen kunnen ook in Rotterdam uitstappen en thuis slapen.
Succes
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Weet iemand of het mogelijk is om extra handbagage te boeken bij KLM/Airfrance?
- dejong89
- Amerika-expert
Dat kan volgens mij niet. Je mag 1 koffertje ( 55x35x25 ) en persoonlijk item meenemen, per reiziger. Dat is best wat.
Upgraden naar Business Class, dan kan je 2 stuks handbagage meenemen.
Aankomende zomer vlieg ik met een vriend naar San Francisco met de KLM Boeing 777-200ER. Nu zitten wij te twijfelen om, of comfort stoelen te selecteren of de two-seats achterin het vliegtuig (zie afbeelding). De two seats hebben natuurlijk minder beenruimte, het voordeel dat er geen vreemde naast ons zit trekt toch aan. Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met deze two-seat stoelen en kunnen zeggen of het aan te raden is?

- dejong89
- Amerika-expert
Ik zit zelf niet graag naast de toiletten en de keuken maar ik zit wel graag in een rij van 2. Heen zou ik daar trouwens minder moeite mee hebben dan terug i.v.m de nachtrust.
@Seyst Heb je op seatguru gekeken? In 777 200 niet op rij 11 ivm entertainmentboxen onder stoelen van rij 10.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20043 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties