Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Ing
Als je wil dat er mee wordt gekeken dan moeten ook de plaatsen erbij.
Je statusmatch zul je wel in je Europese account zien maar niet in je .com account. Daar blijft Preferred staan. Op allerlei manieren is geprobeerd door leden om dat gewijzigd te krijgen maar dat lukt niet. Wel is er een ervaring dat je betere status wel zichtbaar zou zijn. En in ieder geval even je digitale card op je telefoon zetten. Wie weet helpt het.
Als je wil dat er mee wordt gekeken dan moeten ook de plaatsen erbij.
Je statusmatch zul je wel in je Europese account zien maar niet in je .com account. Daar blijft Preferred staan. Op allerlei manieren is geprobeerd door leden om dat gewijzigd te krijgen maar dat lukt niet. Wel is er een ervaring dat je betere status wel zichtbaar zou zijn. En in ieder geval even je digitale card op je telefoon zetten. Wie weet helpt het.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Hi @Resetovic , ja er staat in de .com reservering 65 dollar extra voor de tweede chauffeur.
Niet in mijn e-mail van Avis Ijsland of in mijn NL account. Ik ga mij er geen zorgen over maken, ik benoem het daar ter plekke wel.
@Trom , dom van mij. Dit is het volledige:
1,147.37 USD bij Hertz (President's Circle)
Ophalen vr, 15 apr, 2022 om 18:30 Miami (MIA)
Inleveren: za, 30 apr, 2022 om 17:00 Orlando (MCO)
Kortingen: CDP: 20 GENERIC & PC 192021
Niet in mijn e-mail van Avis Ijsland of in mijn NL account. Ik ga mij er geen zorgen over maken, ik benoem het daar ter plekke wel.
@Trom , dom van mij. Dit is het volledige:
1,147.37 USD bij Hertz (President's Circle)
Ophalen vr, 15 apr, 2022 om 18:30 Miami (MIA)
Inleveren: za, 30 apr, 2022 om 17:00 Orlando (MCO)
Kortingen: CDP: 20 GENERIC & PC 192021
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Coyote schreef: ↑03 apr 2022, 23:13Heb je wel een reserveringnummer kunnen noteren? Kun je daarmee de boeking oproepen op de .com-site? Zo ja, dan kun je ook vanaf de .com-site de reservering naar jezelf mailen.
Mijn 2e boeking gisteren, zag ik ook niet in de app. Vond dat al vreemd. Heb toen wellicht deel van de boeking in de Nederlandse taal gedaan. De 1e en 3e boeking waren wel direct zichtbaar in de app. Ik kon mijn 2e boeking wel oproepen via de .com-site en kreeg daar ook een e-mail van. Ook gekeken in je spambox? Was je ingelogd ten tijde van de boeking? Heb je het hele boekingsproces in de Deense taal doorlopen?
Roland
Had idd een reservering maar geen e-mail gehad, nieuwe reservering gemaakt en deze is goed verlopen. De andere telefonisch moeten annuleren. Totale besparing, met dank aan dit forum, op 5 dagen huur €270

Klopt Avis DK voorheen bijna altijd National vandaar dat ik even goed wil opletten.
Bedankt Roland
Wij hebben gisteravond ook geboekt, wel een reserveringsnummer maar geen mail gehad. Had jij naar Avis.DK gebeld? Dan zal ik daar vanavond ook even heen bellen of de reservering wel goed is gegaan.
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
@Ing die one way nekt je denk ik.
Onze reservering bij Hertz blijft ook nog het beste, helaas doet Seattle niet mee met deze mooie prijzen
Onze reservering bij Hertz blijft ook nog het beste, helaas doet Seattle niet mee met deze mooie prijzen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Indien gewenst kun je via avis.com bij je boeking zelf de kosten voor de extra bestuurder verwijderen, daarna is je tax eveneens 0 dollar geworden. Je ontvangt dan direct een mail van avis.com met de boeking inclusief nieuwe prijs.
In de mail van avis.is staat bij de boeking duidelijk vermeld dat tax inclusief is en tevens een extra bestuurder gratis dus ik verwacht niet dat bovenstaande problemen gaat geven (mits je de extra bestuurder als gratis optie tijdens het boeken hebt aangevinkt).
Ikzelf haal en breng de auto bij LAX, op site avis.com staat bij LAX sowieso vermeld dat er ‘no additional driver fee’ is.
In de mail van avis.is staat bij de boeking duidelijk vermeld dat tax inclusief is en tevens een extra bestuurder gratis dus ik verwacht niet dat bovenstaande problemen gaat geven (mits je de extra bestuurder als gratis optie tijdens het boeken hebt aangevinkt).
Ikzelf haal en breng de auto bij LAX, op site avis.com staat bij LAX sowieso vermeld dat er ‘no additional driver fee’ is.
@Ing Miami en Orlando doen niet echt goed mee in deze aanbieding. Toch is er nog wel wat te halen.
Op avis.is en avis.dk met achterafbetalen 1119/1117. Dat schiet dus niet echt op. Op avis.dk kun je echter ook vooraf betalen. Je kunt dan tot 2 dagen voor huur kosteloos annuleren. Dat kost dan ca. 876.
Bij mij was het verschil slechts 40 euro maar de basisprijs was voor LAX beter.
De deense site is niet in automatisch in Deens maar ik heb in Firefox de google vertaalextensie. En ook in Chrome zit er een vertaaloptie. Als je definitief boekt moet je wel weer terugschakelen naar Deens omdat het invullen van je gegevens niet goed lukt in de vertaling.
Op avis.is en avis.dk met achterafbetalen 1119/1117. Dat schiet dus niet echt op. Op avis.dk kun je echter ook vooraf betalen. Je kunt dan tot 2 dagen voor huur kosteloos annuleren. Dat kost dan ca. 876.
Bij mij was het verschil slechts 40 euro maar de basisprijs was voor LAX beter.
De deense site is niet in automatisch in Deens maar ik heb in Firefox de google vertaalextensie. En ook in Chrome zit er een vertaaloptie. Als je definitief boekt moet je wel weer terugschakelen naar Deens omdat het invullen van je gegevens niet goed lukt in de vertaling.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Voor Denver lijkt AVIS ook geen voordeel op te leveren
Ik laat mijn reservering staan. ( 900$ voor een midsize voor 3 weken met aisle keuze bij Hertz)
Ik laat mijn reservering staan. ( 900$ voor een midsize voor 3 weken met aisle keuze bij Hertz)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Zo ... even 2 dagen niet op forum geweest, en ik geloof 10 nieuwe pagina's !! Hahaha !! Maar idd prachtige aanbieding. Wij moeten ook one-way fee (aankomst SLC en terug vanaf LAS) voor een week; helaas niet goedkoper. Wel mijn broertje de tip doorgegeven, die 2 weken naar Orlando gaat; die was helemaal happy natuurlijk, wat een aanbieding !! Daar is het forum toch fantastisch voor. Dank allemaal !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerikakenner
Done! Dank, scheelt toch weer. Die 2e chauffeur is in California toch altijd gratis, dus ik verwacht geen issues.hdehaan79 schreef: ↑04 apr 2022, 15:24Indien gewenst kun je via avis.com bij je boeking zelf de kosten voor de extra bestuurder verwijderen, daarna is je tax eveneens 0 dollar geworden. Je ontvangt dan direct een mail van avis.com met de boeking inclusief nieuwe prijs.
Wel benieuwd of ze later nog terugkomen op die 0 dollar taxes... Maar al komen die erbij, het blijft nog steeds goedkoper dan mijn originele boeking.
-
- Amerikakenner
Ja, plus Paasweekend

Bedankt voor het uitzoeken! Dit ga ik nog even overwegen, ik vind hier wel een paar nadelen aan zitten namelijk. Bij mijn Hertz reservering kan ik zelf de auto kiezen, plus stel ik test positief en kan niet reizen, heb ik de auto al wel betaald...Trom schreef: ↑04 apr 2022, 15:29@Ing Miami en Orlando doen niet echt goed mee in deze aanbieding. Toch is er nog wel wat te halen.
@Ing
Dat uitzoeken is natuurlijk zo bij Hertz. Zou met je president circle ook moeten kunnen maar het is niet zeker of ze die erkennen in de VS.
De overweging mbt positief testen had ik ook en heb daarom aanvankelijk ook met achteraf betalen geboekt. Echter na verder uitzoeken: nu Amerika weer groen is, dekt de annuleringverzekering weer (was trouwens altijd al zo als je in Nederland positief testte voor je reis). Bovendien staat er in de voorwaarden van je Deense boeking:
Dat uitzoeken is natuurlijk zo bij Hertz. Zou met je president circle ook moeten kunnen maar het is niet zeker of ze die erkennen in de VS.
De overweging mbt positief testen had ik ook en heb daarom aanvankelijk ook met achteraf betalen geboekt. Echter na verder uitzoeken: nu Amerika weer groen is, dekt de annuleringverzekering weer (was trouwens altijd al zo als je in Nederland positief testte voor je reis). Bovendien staat er in de voorwaarden van je Deense boeking:
Wat als je van gedachten verandert?
Als uw plannen veranderen, kunt u uw huur kosteloos annuleren of wijzigen, tot 48 uur voor de aanvangstijd van uw huur. In het geval van annuleringen binnen 48 uur na uw huur, ontvangt u uw restitutie minus de laagste van i) 2 dagen waarde van uw boekingsprijs, of ii) een vast bedrag afhankelijk van het land waarin u hebt geboekt (£ 60, € 65, 76 CHF). Als u niet van tevoren annuleert en uw huurauto niet binnen 48 uur na aanvang van uw huur annuleert, kunnen we u geen restitutie geven. Onze algemene voorwaarden bieden u belangrijke informatie over uw verhuur en het geselecteerde autoverhuurkantoor. Lees deze aandachtig.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is niet een antwoord op een vraag die gesteld is maar toen ik er over na zat te denken dat iemand die < 25 jaar is, geen 'additional driver' kan zijn maar wel hoofdbestuurder (dus degene op wiens naam de boeking komt te staan) bedacht ik me het volgende: Hoe zou het gaan met een gezin van zeg, 4 personen. Vader, moeder, dochter en zoon. Zoon en dochter < 25 jaar maar wel de leeftijd om in een huurauto te mogen rijden. Alle 4 gezinsleden willen graag in de huurauto rijden. Wie wordt dan hoofdbestuurder? Zoon of dochter? En hoe kan die ander toegevoegd worden aangezien die niet als 'additional driver' toegevoegd kan worden?Seyst schreef: ↑04 apr 2022, 11:13Wat bedoel je precies met deze redenering? Ik heb hem nu een paar keer gelezen, maar snap hem nog nietCoyote schreef: ↑03 apr 2022, 23:26
Overigens bedenk ik me nu...stel er zijn meerdere personen in je reisgezelschap die < 25 jaar zijn (naast de de bestuurders die > 25 jaar zijn), wie wordt dan de hoofdbestuurder? En hoe kan die andere persoon van < 25 jaar toch ook als extra bestuurder opgenomen worden?Vragen, vragen, vragen....
![]()

Geen prangende vraag hier op het forum maar zat het mij gewoon af te vragen.

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ere wie ere toekomt maar het was @peterz84 met dit bericht dat mij triggerde eens naar Avis.dk te kijken.

Ik heb wel een deel van zaterdag en zondag op het forum rondgehangen om anderen te helpen.

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je kunt het forum ook geen dag alleen laten.

Ik zit ook met drop off kosten bij Avis. Die zijn maar liefst 2x zo hoog als bij Hertz. Maar zelfs dan ben ik nog bijna USD 400 goedkoper uit.

De boeking staat dan ook maar ben er nog niet over uit of ik straks voor Hertz of Avis ga. En dat heeft te maken met de vrije keuze in de President's Circle bij Hertz. Ik moet daar nog even goed over nadenken. Voor een goede huurauto heb ik wel het e.e.a. over. Je maakt toch heel wat mijlen tijdens die 3 weken dus voor een beetje comfort wil ik wel betalen. Besparen doe ik dan wel op de motels. Als je 's nachts je ogen dicht hebt, zie je toch niets van het mooie uitzicht.

Roland.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vraag. Wij gaan binnenkort naar Amerika. De laatste keer is 20 jaar geleden. Welke verzekeringen neem ik nu wel en niet bij autohuur? En waar let ik nog meer op? Dit forum is zo uitgebreid dat ik het niet meteen zie.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Zeg dat ja, hahaha !!
Ik heb ook nog bij Hertz een boeking staan, maar bij Avis heb ik al Premium SUV, dus dat weet ik dan 'zeker'. Als er in de rij bij Hertz wat moois staat, dan neem ik die mee, scheelt ook iets van EUR 300. Maar ik land dus op SLC, weet niet of dat echt iets gaat opleveren bij Hertz in die rij ... We zullen zien !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Familyof4 Zorg dat je LDW/CDW én LIS/SLI neemt. Dan ben je in principe voldoende verzekerd. De termen worden door elkaar gebruikte maar altijd zorgen dat je beide hebt. Soms niet met deze afkortingen maar iets dat daarop lijkt.
Persoonlijke verzekeringen voor bijv. je spullen wordt ook vaak aangeboden. Net als een ongevallen inzittenden verzekering. Deze wordt door bijna iedereen weggelaten. Als je zorgt dat je een goede reisverzekering (met medische kosten) hebt is het niet nodig. Maar kijk hiervoor naar de voorwaarden van je reisverzekering.
Bij het ophalen, let op waar je voor tekent! Laat je niet van de wijs brengen als ze zeggen 'die auto is veel te klein'. Alle extra's die je terplekke nog neemt betaal je vaak de hoofdprijs voor.
Voor een compleet overzicht, kijk naar de openingspost van dit draadje.
Roland
Persoonlijke verzekeringen voor bijv. je spullen wordt ook vaak aangeboden. Net als een ongevallen inzittenden verzekering. Deze wordt door bijna iedereen weggelaten. Als je zorgt dat je een goede reisverzekering (met medische kosten) hebt is het niet nodig. Maar kijk hiervoor naar de voorwaarden van je reisverzekering.
Bij het ophalen, let op waar je voor tekent! Laat je niet van de wijs brengen als ze zeggen 'die auto is veel te klein'. Alle extra's die je terplekke nog neemt betaal je vaak de hoofdprijs voor.
Voor een compleet overzicht, kijk naar de openingspost van dit draadje.
Roland
@Ing Ik ga naar California en bij mij tijdens het boeken staat er 0, maar na het boeken was de estimated bedrag zo'n dkk2000 en verschillende verzekeringen werd geactiveerd.
Verder hoe krijgen jullie die dollar prijzen weer via .com/nl?? Bij mij is het overal kroon namelijk
Verder hoe krijgen jullie die dollar prijzen weer via .com/nl?? Bij mij is het overal kroon namelijk

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20120 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties