Is werkelijk zo gedaan. Daarna heb ik de BA app op mijn telefoon gezet en daarin aangemeld. Mochten ze er naar vragen (wat ik betwijfel) is dat geen probleem. Open je app en alles staat erin.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Precies. De kans dat ze er überhaupt naar vragen is klein maar niet 0.
Zit je in ieder geval safe. Begroet daarnaast de dame of heer bij de counter met '' Hello Mate'' en je zit helemaal goed.
Zit je in ieder geval safe. Begroet daarnaast de dame of heer bij de counter met '' Hello Mate'' en je zit helemaal goed.

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Het is een kleiner gebouw halverwege het parkeerterrein. Ik meen mij te herinneren dat de auto bij M of L stond.
Er staan ook allemaal borden met preferred er op.
Het andere gebouw bevindt zich naast de inleverstroken, daar moet je dus niet naar toe.
- dejong89
- Amerika-expert
Op minuut 2:00 zie je duidelijk waar je naartoe moet

Wat ik zie bij verschillende locatie van Avis ook verschillende beschrijvingen hoe bij de auto's te komen en wat te doen.
Wat ik bedoel is het volgende; zoek via google naar Avis en bv. Orlando airport en je krijgt dan (meestal) de eerste regel de Avis link met de specifieke locatie.
Lees deze door en je ziet dan ook een specifieke beschrijving Preferred. Misschien ook handig voor jullie locaties.
Op bv Orlando Airport staat er:
Preferred Service
Take tram to main terminal (exits on 3rd level). Follow signs and use escalator or elevator to baggage claim facility on the 2nd level. Take the elevator or escalator (near Carousels 6 & 13) down to the tunnel level. Walk across the tunnel to the garage and take the elevator to the second level. Exit the elevator and look for the Avis Reader Board for your name and space.
If there are any questions then proceed to the Avis Preferred booth.
The Preferred desk closes at Midnight so, after that time, the customer will need to look for their name and space on the Reader Board.
If there are any questions then proceed back to the level 1 terminal location (Avis rental counter).
TIME for tram ride: 1 minute
DISTANCE from counter to garage: 50 yds.
Op de locatie waar ik heen ga Austin TX staat er:
Preferred Service
If you do not need to claim any luggage, you can proceed directly across the bridge walkway on the arrival level to the rental car parking area.
If you need to claim luggage, take the escalator to the baggage claim area on the first level of the terminal. After claiming luggage, take the escalator back to the third level. Exit across the bridge walkway to the rental car parking area.
,Upon arrival at the rental facility, check your email on your smartphone or the Preferred board for the space number of your preassigned vehicle.
You have the option to accept the preassigned car or exchange it for a similar car from the Select & Go Exchange Area or upgrade the car to a specialty vehicle from the Select & Go Upgrade Area. Cars in the Select & Go Upgrade Area have the additional daily cost posted on the hangtag.
Once you have selected your vehicle, drive the vehicle to the exit booth and present your driver's license to the Avis representative who will quickly complete the transaction and get you on your way.
Wat ik bedoel is het volgende; zoek via google naar Avis en bv. Orlando airport en je krijgt dan (meestal) de eerste regel de Avis link met de specifieke locatie.
Lees deze door en je ziet dan ook een specifieke beschrijving Preferred. Misschien ook handig voor jullie locaties.
Op bv Orlando Airport staat er:
Preferred Service
Take tram to main terminal (exits on 3rd level). Follow signs and use escalator or elevator to baggage claim facility on the 2nd level. Take the elevator or escalator (near Carousels 6 & 13) down to the tunnel level. Walk across the tunnel to the garage and take the elevator to the second level. Exit the elevator and look for the Avis Reader Board for your name and space.
If there are any questions then proceed to the Avis Preferred booth.
The Preferred desk closes at Midnight so, after that time, the customer will need to look for their name and space on the Reader Board.
If there are any questions then proceed back to the level 1 terminal location (Avis rental counter).
TIME for tram ride: 1 minute
DISTANCE from counter to garage: 50 yds.
Op de locatie waar ik heen ga Austin TX staat er:
Preferred Service
If you do not need to claim any luggage, you can proceed directly across the bridge walkway on the arrival level to the rental car parking area.
If you need to claim luggage, take the escalator to the baggage claim area on the first level of the terminal. After claiming luggage, take the escalator back to the third level. Exit across the bridge walkway to the rental car parking area.
,Upon arrival at the rental facility, check your email on your smartphone or the Preferred board for the space number of your preassigned vehicle.
You have the option to accept the preassigned car or exchange it for a similar car from the Select & Go Exchange Area or upgrade the car to a specialty vehicle from the Select & Go Upgrade Area. Cars in the Select & Go Upgrade Area have the additional daily cost posted on the hangtag.
Once you have selected your vehicle, drive the vehicle to the exit booth and present your driver's license to the Avis representative who will quickly complete the transaction and get you on your way.
Dat heb ik inderdaad gedaandejong89 schreef: ↑05 apr 2022, 11:20@Marix1963 De code is bedoeld voor BA Executive Blue members. Ben je dat nog niet? Meldt je dan gratis aan
https://www.britishairways.com/travel/e ... ode=EXCALP

@dejong89
Goed idee die youtube filmpjes. Heb een nog duidelijkere gevonden:
Goed idee die youtube filmpjes. Heb een nog duidelijkere gevonden:
en google earth doet de rest.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Nog een interessant filmpje over Avis Preferred:
https://www.youtube.com/watch?v=mw12d2Xb0GM
https://www.youtube.com/watch?v=mw12d2Xb0GM
@HennyCox
Interessant filmpje. Zou je daar bij je eerste huur gebruik van kunnen maken en moet je toch niet langs de counter (weliswaar preferred counter) om je rijbewijs en cc te laten controleren en eventueel de tweede bestuurder toe te voegen incl. rijbewijs.
Interessant filmpje. Zou je daar bij je eerste huur gebruik van kunnen maken en moet je toch niet langs de counter (weliswaar preferred counter) om je rijbewijs en cc te laten controleren en eventueel de tweede bestuurder toe te voegen incl. rijbewijs.
Klopt, bij de normale balie op vliegveld zelf staat ook een bord dat Preferred Members direct door kunnen lopen naar de garage. Dus je loopt rechtdoor, rechtsaf en steekt dan de weg over. Dan zie je al de parkeergarage met de diverse maatschappijen. Pak de lift naar de 2e etage en daar zit het Preferred kantoortje.
In de SUV klasse die ik heb is dat zowieso nooit nodig. Dit is alleen een mogelijke voorwaarde voor de Premium 7 persoons als een Ford Expedition of een Tahoe. Een Ford explorer zit daar een klasse onder.Tantelotje schreef: ↑05 apr 2022, 09:50@paul-s83 Had jij ook zo'n boeking waar in de kleine lettertjes een tweede (eventueel premium) CC voor nodig was?
En hád je die ook nodig? Ik vind dat onderdeel van de boeking, Ford Explorer of vergelijkbaar nog wat spannend, ik ben nogal een miep op autohuurgebied.
Ik begreep hier al op het forum dat er door de helpdesk van Avis bevestigd is dat dit niet geldt voor boekingen in VS; ik zie het inderdaad ook niet terug op m'n Amerikaanse bevestigingsmail, wel op de Nederlandse/Belgische (en sinds vorige week ook Deense)bevestigingsmail.
Maar wil het toch ook even checken bij iemand die daadwerkelijk zo'n categorie auto heeft opgehaald!
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik ga meteen door naar de auto en probeer daar een upgrade te scoren bij de greeter, ik zal sowieso mijn President's Club status laten zien.
Ik had bij AVIS een statusmatch gedaan naar Preferred Plus, maar om 1 of andere reden is die er weer afgehaald (waarschijnlijk op de jubileumdag van 20-3). Heb weer opnieuw status match aangevraagd (vanaf National Executive), maar per ongeluk Presidents Circle aangeklikt en gekregen. Prima...
Ik heb tussen de 2 statussen in (statusloos bij Avis dus) een reservering gemaakt. Is mijn status nu niet gekoppeld aan de reservering, of werkt dat niet zo bij Avis? Ik kan het bij mijn reservering uiteraard niet vinden, maar kan me niet herinneren of dit uberhaupt aan de reservering wordt gekoppeld? Lijkt me dat dit wel zou moeten ivm de (al dan niet gegarandeerde) upgrade?
Ik heb tussen de 2 statussen in (statusloos bij Avis dus) een reservering gemaakt. Is mijn status nu niet gekoppeld aan de reservering, of werkt dat niet zo bij Avis? Ik kan het bij mijn reservering uiteraard niet vinden, maar kan me niet herinneren of dit uberhaupt aan de reservering wordt gekoppeld? Lijkt me dat dit wel zou moeten ivm de (al dan niet gegarandeerde) upgrade?
- dejong89
- Amerika-expert
@peterz84
Een paar maanden terug stelde ik deze vraag aan Avis
'' When my status has been matched, will the new status automatically apply for my upcoming reservation ''
Antwoord Avis:
Een paar maanden terug stelde ik deze vraag aan Avis
'' When my status has been matched, will the new status automatically apply for my upcoming reservation ''
Antwoord Avis:
Yes, it will automatically apply to your current reservation you have already booked
Super, dat vermoedde ik al, aangezien je bij de reservering niks van status ziet oid.
@dejong89
Was dat een antwoord van avis.com? Customer service van .com gaf naar mij aan dat niet alle Europese gegevens zijn gekoppeld en ze zien bij mij daarom alleen preferred staan vanwege mijn .com account. Daar zou geen oplossing voor zijn.
@HennyCox Jij gaat er dan vanuit dat je via het bord kan zien waar je toegewezen auto staat? Ik hoop dat ook maar denk dat die er vanwege mijn eerste huur niet op staat. Omdat ze e.e.a. willen verifiëren. Of heb jij andere info?
Was dat een antwoord van avis.com? Customer service van .com gaf naar mij aan dat niet alle Europese gegevens zijn gekoppeld en ze zien bij mij daarom alleen preferred staan vanwege mijn .com account. Daar zou geen oplossing voor zijn.
@HennyCox Jij gaat er dan vanuit dat je via het bord kan zien waar je toegewezen auto staat? Ik hoop dat ook maar denk dat die er vanwege mijn eerste huur niet op staat. Omdat ze e.e.a. willen verifiëren. Of heb jij andere info?
- dejong89
- Amerika-expert
Dit was een antwoord via de Facebook chat van Avis
In ieder geval je digitale card met president circle opslaan op je telefoon
Laatst gewijzigd door Trom op 05 apr 2022, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Met AWD-code D486602 had ik een auto gereserveerd op Avis.is. Vandaag zag ik dat dezelfde auto ruim 100 euro goedkoper was met code N744100 (BA Executive Blue dus).
Dus een nieuwe reservering gemaakt en de oude geannuleerd.
Echter, ik zie de volgende disclaimer in de reserveringsbevestiging die ik vanaf de Avis.com-site heb laten mailen:
Hebben anderen dit ook in de bevestigingsmail staan?
Dus een nieuwe reservering gemaakt en de oude geannuleerd.
Echter, ik zie de volgende disclaimer in de reserveringsbevestiging die ik vanaf de Avis.com-site heb laten mailen:
Is dit niet vreemd? N744100 is toch helemaal geen corporate-code?!?CORPORATE RESERVATIONS REQUIRE ID VERIFICATION
This reservation was made using a corporate AWD (Avis Worldwide Discount Code) that requires validation of eligibility. Please be prepared to produce your company ID, business card, or a recent email with the company’s email domain (e.g. @xyzcompany.com) for employment verification purposes when picking up your vehicle.
Hebben anderen dit ook in de bevestigingsmail staan?
- bedeve
- Amerika-expert
Ja @latje21 Dat is ie wel...
Ik heb er een tijdje geleden een hele lap tekst over geschreven.
" Corporate Code " is een begrip waaar zowel de bedrijfsgerichte en strikt voor personeelsleden bestemde codes alsook de door bedrijven als publicitaire uiting bedoelde codes benoemd worden.
De hier vaak geziene link om Emerald Executive te worden via een Amex link is een corporate code.
N744100 is een BA code voor reizigers die lid zijn van haar loyalty programma : corporate code
Als je op een regenachtige middag door de codes van National Car gaat zwerven kom je een code tegen van Vara BNN ,
Das dan een corporate code voor personeels leden.
Ik heb er een tijdje geleden een hele lap tekst over geschreven.
" Corporate Code " is een begrip waaar zowel de bedrijfsgerichte en strikt voor personeelsleden bestemde codes alsook de door bedrijven als publicitaire uiting bedoelde codes benoemd worden.
De hier vaak geziene link om Emerald Executive te worden via een Amex link is een corporate code.
N744100 is een BA code voor reizigers die lid zijn van haar loyalty programma : corporate code
Als je op een regenachtige middag door de codes van National Car gaat zwerven kom je een code tegen van Vara BNN ,
Das dan een corporate code voor personeels leden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20086 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-