Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Alex1989: SF - Denver 33 dagen april/mei 2022.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Alex1989: SF - Denver 33 dagen april/mei 2022.
In volgorde van beste locaties voor wat betreft accommodatie aan de westzijde van het park voor een bezoek aan het Zion NP:
binnen de parkgrenzen van het Zion NP, in Springdale, in La Verkin en in Hurricane, waarbij deze laatste plaats circa 30 autominuten vanaf het park is.
Wij hebben in 2018 in het plaatsje La Verkin overnacht, zie ons verslag: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-22
Mijn beoordeling in La Verkin: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... n&staat=UT
En hier nog een paar beoordelingen van forumleden voor Hurricane: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... e&staat=UT
binnen de parkgrenzen van het Zion NP, in Springdale, in La Verkin en in Hurricane, waarbij deze laatste plaats circa 30 autominuten vanaf het park is.
Wij hebben in 2018 in het plaatsje La Verkin overnacht, zie ons verslag: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-22
Mijn beoordeling in La Verkin: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... n&staat=UT
En hier nog een paar beoordelingen van forumleden voor Hurricane: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... e&staat=UT
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik sluit me aan bij de reactie van Markro.
Het is eigenlijk nooit eenvoudig om betaalbare accommodatie te vinden in Springdale, laat staan zo kort voor je reis.
Maar het is altijd een persoonlijke afweging tussen geld en locatie. Als je in Springdale overnacht ben je dicht bij Zion. Je kunt je auto bij het hotel laten staan en de shuttlebus nemen naar het VC.
Als je eerst nog een stuk(je) moet rijden, moet je je auto in Springdale zien te parkeren (let op: dit is niet meer gratis) of bij het VC en op beide locaties kan het behoorlijk druk zijn. Zo druk dat er geen plaats meer is op de parkeerplaats van het VC, ook niet als je op tijd bent. Dan moet je echt vroeg op pad.
Nog los van alles vind ik Springdale een geweldige plek om te overnachten. Het is een gezellig (toeristisch) plaatsje met leuke restaurantjes, de shuttlebus is ideaal en je zit in een fantastisch mooie omgeving. Wij slapen komende juni/juli weer in de La Quinta Inn, maar ook de Bumbleberry Inn en de Monclaire Inn & Suites zijn ons goed bevallen.
Overigens: ik weet niet of je al iets geboekt hebt voor Torrey, maar ik kan je daar de Broken Spurr Inn & Stake house van harte aanbevelen. Mooie ligging, prima kamers, standaard ontbijt en dicht bij CR.
Het is eigenlijk nooit eenvoudig om betaalbare accommodatie te vinden in Springdale, laat staan zo kort voor je reis.
Maar het is altijd een persoonlijke afweging tussen geld en locatie. Als je in Springdale overnacht ben je dicht bij Zion. Je kunt je auto bij het hotel laten staan en de shuttlebus nemen naar het VC.
Als je eerst nog een stuk(je) moet rijden, moet je je auto in Springdale zien te parkeren (let op: dit is niet meer gratis) of bij het VC en op beide locaties kan het behoorlijk druk zijn. Zo druk dat er geen plaats meer is op de parkeerplaats van het VC, ook niet als je op tijd bent. Dan moet je echt vroeg op pad.
Nog los van alles vind ik Springdale een geweldige plek om te overnachten. Het is een gezellig (toeristisch) plaatsje met leuke restaurantjes, de shuttlebus is ideaal en je zit in een fantastisch mooie omgeving. Wij slapen komende juni/juli weer in de La Quinta Inn, maar ook de Bumbleberry Inn en de Monclaire Inn & Suites zijn ons goed bevallen.
Overigens: ik weet niet of je al iets geboekt hebt voor Torrey, maar ik kan je daar de Broken Spurr Inn & Stake house van harte aanbevelen. Mooie ligging, prima kamers, standaard ontbijt en dicht bij CR.
Wij hebben destijds voor zowel Zion als Bryce op Zion ponderosa ranch resort verbleven, half uur van de ingang van Zion gelegen dus je zou wel op tijd moeten zijn. Tijdens mijn zoektocht voor aankomende zomer kwam ik op airbnb ook iemand tegen die een tent op zet op een camping naar keuze in/rond Springdale behalve op Watchman. Deze aanbieder heeft een paar tenten, misschien is dat wat voor jullie? https://abnb.me/UiAP1mYK0obAlex1989 schreef: ↑06 apr 2022, 12:48Bedankt Brigit, fijn om een goede ervaring te lezen!Ik heb meteen in Panamint Springs geboekt. Voor Las Vegas heb ik nu een reservering bij Bally's.
Blijven over om te boeken de accomodaties voor Zion, Bryce, Capitol Reef (Torrey) en Moab.
Ik las in een ander topic dat iemand voor Zion de voorkeur geeft aan een verblijf in Hurricane in plaats van Springdale. Wat zijn jullie ervaringen? Ik zie voor Hurricane wel wat goedkopere opties, dus dat is wel aantrekkelijk![]()
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hurricane zal goedkoper zijn, maar je moet er wel rekening mee houden dat je dan een parkeerplaats bij het park moet zien te vinden, of in Springdale. en dat laatste is niet gratis.
Wij vinden Springdale een leuke plaats, en de shuttlebus naar het park is erg gemakkelijk.
De Zion Park Motel is betaalbaar, zeker als je rechtstreeks bij het hotel boekt. Maar je bent natuurlijk wel erg laat met boeken dus het zal wel lastig worden.
Marianne
Wij vinden Springdale een leuke plaats, en de shuttlebus naar het park is erg gemakkelijk.
De Zion Park Motel is betaalbaar, zeker als je rechtstreeks bij het hotel boekt. Maar je bent natuurlijk wel erg laat met boeken dus het zal wel lastig worden.
Nee, maar ik had wel naar ons 2019-verslag verwezen, Het is echt niet gek om eens wat verslagen te lezen; niet alles kan hier genoemd worden, zeker als niet duidelijk is waar jullie interesses liggen. Lees wat ervaringen en kijk wat je aanspreekt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dank allemaal!
Voor Zion heb ik nu La Quinta by Wyndham in La Verkin geboekt. Ik houd nog in de gaten of Monclaire Inn & Suites in Springdale wellicht nog wat in prijs zakt. Zoals ik ook in het verslag van Marco heb gelezen hoop ik dan genoeg van Springdale mee te kunnen krijgen door daar bijvoorbeeld te gaan eten wanneer we uit Zion komen. Hebben jullie nog tips met betrekking tot racefietsen/mountainbikes huren in Springdale/Zion en in Moab?
Voor Zion heb ik nu La Quinta by Wyndham in La Verkin geboekt. Ik houd nog in de gaten of Monclaire Inn & Suites in Springdale wellicht nog wat in prijs zakt. Zoals ik ook in het verslag van Marco heb gelezen hoop ik dan genoeg van Springdale mee te kunnen krijgen door daar bijvoorbeeld te gaan eten wanneer we uit Zion komen. Hebben jullie nog tips met betrekking tot racefietsen/mountainbikes huren in Springdale/Zion en in Moab?
Ziet er inderdaad heel goed uit, helaas alleen de eerste nacht (we hebben nu 2 nachten voor Torrey staan) daar een kamer beschikbaar. Ik neig nu naar The Noor Hotel in Torrey.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden in 2017 een cabin op de camping in Torrey. Dat is misschien ook nog een idee.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Twee jaar geleden de Conestoga Wagon geboekt in de Broken Spur Inn. Helaas nog niet kunnen uitproberen. Als ik het goed zie is die nog wel vrij.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb toch de reservering bij La Quinta in La Verkin geannuleerd en geboekt bij Monclaire Inn & Suites in Springdale

Een cabin geboekt bij Thousand Lakes RV Park in Torrey waar jullie ook hebben gezeten zag ik, dank!Martin & Marianne schreef: ↑06 apr 2022, 21:29Wij hadden in 2017 een cabin op de camping in Torrey. Dat is misschien ook nog een idee.
In Bryce een reservering voor Bryce View Lodge Part of the Ruby's Inn Resort. Is voor 1 nachtje.
Nu ben ik aan het kijken naar een cabin in Moab. En daarna ben ik rond!
Veel dank allemaal, door jullie input zie ik door de bomen het bos weer.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Fijn dat jij het bos weer ziet, dat is wel zo prettig.
Voor Moab kan je eens kijken tussen de volgende beoordelingen. Daar staan ook cabins tussen, o.a. bij het Moab Valley RV Resort.
https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... &sort=naam

Voor Moab kan je eens kijken tussen de volgende beoordelingen. Daar staan ook cabins tussen, o.a. bij het Moab Valley RV Resort.
-
- Amerika-ontdekker
markro schreef: ↑07 apr 2022, 11:50Voor Moab kan je eens kijken tussen de volgende beoordelingen. Daar staan ook cabins tussen, o.a. bij het Moab Valley RV Resort.

- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ah, daar hebben wij ook al 2 keer gezeten, prima plek en op steenworp afstand van Arches!
Houd er wel rekening mee dat de cabins klein zijn... Wij boekten de deluxe cabin en het deluxe zit er in dat je 'alles' bij de hand hebt. Maar groot is het niet. De douchkop hangt bijvoorbeeld op schouderhoogte
Dat zorgde de eerste keer voor een kleine teleurstelling maar wegens de ligging én het feit dat je hier lekker buiten kunt zitten, zijn we er toch nog eens terug geweest!
Houd er wel rekening mee dat de cabins klein zijn... Wij boekten de deluxe cabin en het deluxe zit er in dat je 'alles' bij de hand hebt. Maar groot is het niet. De douchkop hangt bijvoorbeeld op schouderhoogte

-
- Amerika-ontdekker
Wellicht kun je in Torrey nog Austin's Chuckwagon Lodge overwegen (via Expedia).
Voor Bryce kan ik Bryce Pioneer Village van harte aanbevelen (Tropic). Leuke opzet met zwembad voor een frisse duik en leuke eetgelegenheid op het terrein.
Voor Bryce kan ik Bryce Pioneer Village van harte aanbevelen (Tropic). Leuke opzet met zwembad voor een frisse duik en leuke eetgelegenheid op het terrein.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Met Austin Chuckwagon hebben wij ook goede ervaringen. Je hebt er cabins maar ook mooie hotelkamers en een zwembad. Bij het terrein is een winkel met levensmiddelen en ontbijtruimte. Je kunt er ook een ontbijt halen.
Zag net dat je al iets anders had geboekt in Torrey
Zag net dat je al iets anders had geboekt in Torrey
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben een gewone cabin dus zonder eigen badkamer, minder luxe maar waarschijnlijk wel een douchekop op normale hoogteTantelotje schreef: ↑07 apr 2022, 16:30Houd er wel rekening mee dat de cabins klein zijn... Wij boekten de deluxe cabin en het deluxe zit er in dat je 'alles' bij de hand hebt. Maar groot is het niet. De douchkop hangt bijvoorbeeld op schouderhoogte

Ja klopt! Maar jij en Boblazy zijn dus enthousiast over Austin Chuckwagon. Is wel iets duurder dan Thousand Lakes RV Park maar ik vind het het wellicht wel waard en ik zie dat ze nog plek hebben.
Van Thousand Lakes RV Park heb ik de volgende mail gekregen;
Cabins: Cancellation notice must be received by noon two days prior to arrival date. Except Holiday Weekends (Easter, Memorial Day, July 4th, July 24, Labor Day, and Utah Education Day) – cancellations must be received four days prior to arrival date.
Multiple RV Sites, Group Tent Sites and Multiple Cabins
Reservations must be cancelled thirty days (30) prior to arrival date. When canceling, you will receive a cancellation number.
15 April San Francisco
16 april (za) San Francisco - Monterey (via Santa Cruz) *Auto ophalen in SF
17 april (zo) Monterey**
18 April Monterey
19 April Monterey - Santa Barbara (via Big Sur route, Pismo)
20 April Santa Barbara
21 April Santa Barbara - San Clemente (via LA)***
22 April San Clemente
23 April (za) San Clemente
24 april (zo) San Clemente - San Diego
25 April San Diego
26 April San Diego - Panamint Springs/Death Valley
27 April Panamint Springs - Las Vegas (via Mosaic Canyon, Salt Creek)
28 April Las Vegas - Springdale (via Valley of Fire)
29 April Springdale/Zion****
30 april (za) Springdale/Zion
1 mei (zo) Springdale/Zion - Bryce
2 mei Bryce - Torrey/Capitol Reef (via Lower Calf Creek falls trail)
3 mei Capitol Reef
4 mei Torrey - Moab (via Goblin valley en Little wild Horse Canyon)
5 mei Moab
6 mei Moab****
7 mei (za) Moab
8 mei (zo) Moab - Denver (via UT 128, Colorado N.M. in Grand Junction)
9 mei Denver
10 mei Denver - Estes National Park
11 mei Estes/Rocky Mountains
Dagtrips Boulder, Colorado Springs etc.
16 mei Denver Amsterdam
8 mei komen we aan bij familie in Denver. Ze hebben in ieder geval Estes al geboekt om samen heen te gaan. En we slapen dan ook nog enkele nachten bij hen dus dat lijkt me wel een ontspannen einde van de vakantie.
** In Monterey wil ik graag een walvissentocht doen, is het handig dit nu al te boeken?
*** We hebben geen overnachting in LA maar ik wil er misschien wel een tussenstop maken op weg naar San Clemente. Wat is dan leuk en haalbaar om te doen? Inclusief auto kwijt kunnen etc.
**** In Monterey, Zion en Moab willen we wielrenfietsen of mountainbikes huren. Hebben jullie daar ervaring mee of het makkelijk te regelen is?
*****Verder had ik op het forum gelezen dat de outlet in Camarillo een aanrader is. Nog andere tips voor outlets op bovenstaande route?
******Voor Arches heb ik op de dag dat we aankomen een time entry ticket om 16.00 uur en voor de dagen erna elke keer om 13.00 uur. Ik vind het lastig om nu al een definitieve keuze te maken van de indeling van die dagen. Maar het wordt waarschijnlijk ook een keer voor 06.00 uur het park in. Als ik het goed heb gelezen hoef ik verder voor parken geen tickets meer te boeken? Angels Landing laten we gedwongen aan ons voorbij gaan, misschien een dag van tevoren loten. En voor Rocky Mountains is er pas vanaf eind mei een time entry ticket nodig.
-
- Amerika-ontdekker
Hi Alex,
Mooie reis ga je tegemoet! Mijn vriendin en ik komen 29 mei aan op Denver waar we ook een deel van jullie reis zullen gaan doen (vooral stuk vanaf Torrey). In Moab zitten wij ook in de Moab RV resort in een cabin (geboekt via zelfde aanbieder als jou)
In 2019 hebben wij in Monterey ook een walvis tocht gedaan. In eerste instantie hadden we een tour van 2 uur gepland staan (leek ons ruim voldoende). Vanwege zee mist in de vroege ochtend werd onze tour van 2 uur gecanceld en werden we rebooked (zonder kosten) naar de late tour van 3-4 uur; ABSOLUUT WAARD!
. We hebben in die tijd zoveel gezien, hele mooie ervaring: geboekt bij Sanctuary Monterey Bay Whale Watch die ik van harte aanbeveel.
Andere tip; omdat onze whale watching trip in de ochtend was geannuleerd hebben we een paar trailtjes gelopen in Point Lobos SP. ook leuk!
Mooie reis ga je tegemoet! Mijn vriendin en ik komen 29 mei aan op Denver waar we ook een deel van jullie reis zullen gaan doen (vooral stuk vanaf Torrey). In Moab zitten wij ook in de Moab RV resort in een cabin (geboekt via zelfde aanbieder als jou)
In 2019 hebben wij in Monterey ook een walvis tocht gedaan. In eerste instantie hadden we een tour van 2 uur gepland staan (leek ons ruim voldoende). Vanwege zee mist in de vroege ochtend werd onze tour van 2 uur gecanceld en werden we rebooked (zonder kosten) naar de late tour van 3-4 uur; ABSOLUUT WAARD!

Andere tip; omdat onze whale watching trip in de ochtend was geannuleerd hebben we een paar trailtjes gelopen in Point Lobos SP. ook leuk!
-
- Amerika-ontdekker
Aanvullend voor LA; hier hadden wij in 2019 een prima AirBNB geboekt op een leuke plek waar je zo in Santa Monica bent of de stad wilt verkennen: https://abnb.me/agZEMZnV5ob
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Correct. Alleen voor meerdere geboekte accommodaties geldt een langere annuleringsperiode.
2011: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Dank!
Nu heb ik er nog meer zin in!! Dank voor de tips.
-
- Amerika-ontdekker
Ons eerste deel van de vakantie zit er bijna op, de kustroute. We hebben het werkelijk fantastisch! De dag van aankomst in SF was er alleen maar regen, toen nog een keer lichte miezer in de vroeger ochtend op de big sur route maar dat mag geen naam hebben. Voor de rest boffen we heel erg met het weer. De 17 mile drive hebben we gefietst en daarna nog doorgefietst naar Point Lobos. Was een prachtige tocht van 50 km, echt een aanrader. Goede fietsenwinkel gevonden in Monterey. Carmel vonden we ook erg leuk! In Santa Barbara zijn we nog naar een concert geweest in de Santa Barbara bowl, ook een gave ervaring en prachtig gelegen in de heuvels met uitzicht de stad.
Morgen vertrekken we dus van San Diego naar Panamint Springs. Hebben jullie tips voor de route/tussenstops? Of is er onderweg daarheen niet zoveel om voor te stoppen en komt dat pas de volgende dag op weg naar LV?
Groeten vanuit een zonnig San Diego! (28 graden)
Morgen vertrekken we dus van San Diego naar Panamint Springs. Hebben jullie tips voor de route/tussenstops? Of is er onderweg daarheen niet zoveel om voor te stoppen en komt dat pas de volgende dag op weg naar LV?
Groeten vanuit een zonnig San Diego! (28 graden)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn da het goed bevalt tot nu toe!
Weet je al hoe je wilt rijden, via welke ingang? Ik denk dat de route via de 395 en dan de 190 het mooiste is, maar het is wel iets langer dan de route via de Panamint Valley Road. Je komt dan wel langs Father Crowley Point. Misschien is de wandeling naar de Darwin Falls een idee?
Dit lijkt me echt een vraag voor @Pete.Z.
Marianne
Weet je al hoe je wilt rijden, via welke ingang? Ik denk dat de route via de 395 en dan de 190 het mooiste is, maar het is wel iets langer dan de route via de Panamint Valley Road. Je komt dan wel langs Father Crowley Point. Misschien is de wandeling naar de Darwin Falls een idee?
Dit lijkt me echt een vraag voor @Pete.Z.

Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3386 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-