@Renee86 Waarom zou je de Greenpass App gebruiken? In de NL CoronaCheck app heb je als het goed is alle Internationale vaccinatiebewijzen (met QR-code) staan.
Ja klopt maar heb mn booster in duitsland gehaald dus ik kan m niet omzetten naar NL helaas
Dus neem aan dat ik die app gewoon kan gebruiken?
Overigens kan je niks meer scannen met de coronacheck scanner dus hoe doen ze dat dan bij de gate?
Is er hier al eens iemand geweest die positief werd getest de dag voor vertrek?
Zo ja, wat heb je gedaan? Ik neem aan dat je dan als moet annuleren.
Lijkt me verschrikkelijk.
Wij gaan donderdag naar New York, moeten dus woensdag testen. Onze dochter, die meegaat, haar zoon zit op school in een klas waar de afgelopen dagen 4 kinderen positief zijn getest. Jullie snappen, wij vinden het erg spannend worden voor haar.
EU vaccinatie bewijs is in principe alleen in de EU geldig. Print gewoon je vaccinatiebewijs via coronacheck.nl uit zoals @harryh al aangeeft.
Je hebt ook maar 2 prikken nodig dus die booster hoef je niet aan te tonen
Dat is het ding nou juist, als je in het buitenland gevaccineerd bent kun je die niet omzetten naar coronacheck volgens de ggd. Het is ook niet gelinkt aan digid.
Heeft u uw 3e prik of uw boostervaccinatie binnen de EU ontvangen? Dan geeft het land dat u gevaccineerd heeft u een coronabewijs (Digitaal Corona Certificaat).
Je vraag is dus eigenlijk waar je je vaccinatiebewijs uit kunt printen als je in Duitsland gevaccineerd bent. Maar blijkbaar weet niemand dat hier, omdat ze er zelf geen ervaring er mee hebben, dus dat zul je zelf verder moeten uitzoeken. Je zult vast wel ergens een papieren vaccinatiebewijs (dus geen qr code) kunnen krijgen vN je duitse vaccinaties.
Het internationale bewijs dat je binnen de EU kunt tonen met de coronacheck app, is hetzelfde als wat je print voor de VS. Die geprinte versie bevat een QR-code en een pagina met in het Engels alle info over wie, wanneer, welk vaccin uit welke batch heeft gehad.
Voor de VS heb je een print van nodig van de eerste en tweede vaccinatie.
Je geeft aan dat je je booster in Duitsland hebt gekregen, daaruit leid ik af dat je de eerste en tweede vaccinatie in NL hebt gekregen en alleen die twee heb je voor VS nodig. Die twee vaccinaties kun je dan toch gewoon downloaden en printen?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Heb in januari voor florida gewoon eu vaccinatiebewijs getoond voor incheck, alles ok, ga het volgende week ook terug gebruiken.
Geen ander papier nodig
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Heb in januari voor florida gewoon eu vaccinatiebewijs getoond voor incheck, alles ok, ga het volgende week ook terug gebruiken.
Geen ander papier nodig
Ben jij ook in Duitsland gevaccineerd?
Geen geel boekje of vaccinatiekaarten nodig? is Florida niet soepeler dan Newark NJ?
Ik ben dan toch altijd nog bang voor de vraag: oh je hebt geen internationaal bewijs, nee je kunt niet mee haha
Je moet aantonen dat je volledig gevaccineerd bent. Dus volledige 2 prikken of 1 van Janssen en langer dan 14 dagen geleden.
Zie hier waarmee je dat kan aantonen: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... cine-proof
Verder nog een negatieve test die je doet op de dag voordat je vliegt.
En dit wordt allemaal gecontroleerd door je airline voordat je vertrekt. Meestal kun je uploaden maar neem ook alles geprint mee. Je weet maar nooit.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.