Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Seyst
Amerikafan

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Seyst »

dejong89 schreef:
05 apr 2022, 23:24
Ik zit zelf niet graag naast de toiletten en de keuken maar ik zit wel graag in een rij van 2. Heen zou ik daar trouwens minder moeite mee hebben dan terug i.v.m de nachtrust.
Voor de heenweg zou jij kiezen voor de two-seater?
Trom schreef:
05 apr 2022, 23:32
@Seyst Heb je op seatguru gekeken? In 777 200 niet op rij 11 ivm entertainmentboxen onder stoelen van rij 10.
Ik heb wel gekeken, alleen geeft seatguru nog de oude configuratie aan zonder de twee stoelen op rij 44. We zitten zelf specifiek te twijfelen tussen 14j/14k (comfort) en 44j/44k (two-seater).

Het gekke bij de two-seater is dat er +/- 50 euro bijbetaald moet worden, terwijl KLM aangeeft dat deze stoelen beperkte verstelbaarheid naar achteren hebben.

Voor de geïnteresseerde heb ik dit YouTube-filmpje gevonden waarbij een stel zitten in de two-seater:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou zelf dus nooit vlakbij de toiletten gaan zitten, bijna de hele vlucht staan er wel mensen te wachten, en je hoort ook het toilet steeds doorspoelen. Ook heb je achterin het vliegtuig meer last van het lawaai van de motoren, ik zou in jullie geval zeker kiezen voor rij 14.

Edit: als de mensen voor je hun stoel naar achteren zetten dan kom je wel heel krap te zitten, de leuning kan namelijk niet of maar een heel klein stukje naar achteren.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Ze zeggen: "a bit of piss smell". Dat zou voor mij direct "no" zijn. Bovendien op drukke tijden wachtende mensen in je buurt.
Ken je deze site al?

Leuk om even 360 graden rond te lopen in de klm vliegtuigen. Op grond van die beelden en seatguru hebben wij gekozen voor 10J+K gekozen op onze vlucht in juni in 777-200. Kun je ook eens lekker gaan staan en heb je de meeste ruimte van rij 10.
Laatst gewijzigd door Trom op 06 apr 2022, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Regelmatig bij de toiletten gezeten ivm beenruimte maar met een goede koptelefoon met nc heb je geen last van alle geluiden. Geur nooit waargenomen..

En btw, om een eind te maken aan de geruchten : voorlopig verdwijnt het testen om USA in te komen niet.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb de laatste vluchten regelmatig bij de Exit-row gezeten en daar zitten dan weer toiletten vlakbij. Ik was ook bang dat ik hinder van passagiers zou hebben of 'luchtjes' zou ruiken.

Totaal geen last gehad van beide.

Moet ook zeggen dat toiletten schoon bleven, ondanks dat er regelmatig mensen naartoe gingen. Werd ook gecontroleerd door het cabinepersoneel. Bovendien is het ook wel leuk mensen te bekijken. Vooral als ze niet weten hoe de toiletdeur open moet. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Trom schreef:
06 apr 2022, 10:30
Ze zeggen: "a bit of piss smell". Dat zou voor mij direct "no" zijn. Bovendien op drukke tijden wachtende mensen in je buurt.
Ken je deze site al?

Leuk om even 360 graden rond te lopen in de klm vliegtuigen. Op grond van die beelden en seatguru hebben wij gekozen voor 10J+K gekozen op onze vlucht in juni in 777-200. Kun je ook eens lekker gaan staan en heb je de meeste ruimte van rij 10.

Oh wauwww!! Waarom leer ik deze website nu pas te kennen. Ik heb jaren YouTube filmpjes lopen kijken van het vliegtuig waarmee ik vloog in de hoop dat in het filmpje mijn gewenste stoel voorbij kwam, en dan snel op stop drukken op die plek haha.... Dit is echt een verademing.

10J+K zouden ook onze gewenste stoelen zijn, zeker omdat je dan zonder de andere te storen uit je stoel kan stappen. Helaas zijn deze al bezet bij ons :(
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Nessiezzz schreef:
06 apr 2022, 11:07
Regelmatig bij de toiletten gezeten ivm beenruimte maar met een goede koptelefoon met nc heb je geen last van alle geluiden. Geur nooit waargenomen..
Coyote schreef:
06 apr 2022, 16:43
Ik heb de laatste vluchten regelmatig bij de Exit-row gezeten en daar zitten dan weer toiletten vlakbij. Ik was ook bang dat ik hinder van passagiers zou hebben of 'luchtjes' zou ruiken.

Totaal geen last gehad van beide.

Moet ook zeggen dat toiletten schoon bleven, ondanks dat er regelmatig mensen naartoe gingen. Werd ook gecontroleerd door het cabinepersoneel. Bovendien is het ook wel leuk mensen te bekijken. Vooral als ze niet weten hoe de toiletdeur open moet. :mrgreen:

Roland
In ons geval (stoelen 44J+K) zit er geen toilet achterons maar een keuken. Dus hoogstens last van het personeel dat daar aan het werk is. Weet nu alleen niet of dit voor meer of minder overlast zorgt t.o.v. een toilet achter de stoelen.

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Seyst Wat je daar wellicht wel hebt is etensluchtjes. :P

Nou hoeft dan niet vervelend te zijn maar als je achterin zit krijg je vaak het eten wel als laatste. Ze werken van voor naar achteren. Kan dus zijn dat die 'pasta' of 'chicken' net op is. :wink:

Overigens ook weer handig. Achterin in het keukentje staat vaak drinken klaar om te pakken en liggen er snacks klaar. Loop zelf regelmatig even naar achteren om dat op te halen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Die keuken dichtbij is ook fijn : bij KLM laten ze regelmatig dingen in de keuken staan die je zelf extra kan pakken. Handig :wink:
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Gisterenavond weer een gecancelde vlucht van British Airways. Tweede keer al en begin er genoeg van te krijgen. Nu wordt er niet eens een alternatief aangeboden en als ik inlog kan ik alleen zelf cancellen. Om te rebooken moet ik bellen met UK, A'dam is alleen door de week bereikbaar. Enorme wachttijden aan de lijn bij BA UK, dus op zoek naar een andere manier om ze te bereiken, iemand tips?

Ik heb al gekeken naar vluchten met andere vliegtuigmaatschappijen maar daar ben ik bijna het dubbele kwijt voor tickets. We vliegen a.s. donderdag, tenminste als we geluk hebben.....

Wat een klote maatschappij is BA toch :angryfire: :evil:
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Das echt heel vervelend!

Ik zat zomaar even snel te kijken op bv KLM maar daar komen best redelijke prijzen voorbij voor Phoenix bij vertrek vanaf Brussel. Misschien is dat een optie?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat is al een aantal dagen aan de gang. Door personeelstekorten worden vluchten van met name BA maar ook Easyjet geschrapt.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@Tantelotje Die prijzen zie ik niet hoor. Het lijkt er wel in eerste instantie op, maar als je doorgaat met boeken dan blijken de prijzen voor de terugvlucht even duur te zijn als die van de heenweg, daardoor kom ik steeds op het dubbele uit.

@mtl nou lekker is dat, daarom kom ik natuurlijk ook niet door de wachtrijen heen via de telefoon. We hebben al een keer alles omgeboekt van Brussel naar Amsterdam en nu dit weer. Ik moet elke keer ook de parking aanpassen en de huurauto ook als de aankomsttijd veel afwijkt. Heb nu een bericht op facebook geplaatst, even afwachten of ze daar op reageren.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
Tantelotje
Amerikakenner

O jeetje je hebt helemaal gelijk!
Had ik idd niet gezien... normaal komt er misschien een paar tientjes bij voor de terugreis maar niet zoveel :shock:
Tantelotje
Amerikakenner

Via Tix heeft AA prima tarieven maar daat komt ruimbagage nog bij. Wel met vertrek vanuit AMS, maar zoiets is nu misschien ook een optie nu de nood hoog is...
In ieder geval voor Corona was boeken via Tix prima (tenminste dat was onzesrvaring) maar weet niet hoe dat nu is.

Hopelijk vind je snel een passend alternatief!
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Elendan schreef:
09 apr 2022, 09:44
Gisterenavond weer een gecancelde vlucht van British Airways. Tweede keer al en begin er genoeg van te krijgen. Nu wordt er niet eens een alternatief aangeboden en als ik inlog kan ik alleen zelf cancellen. Om te rebooken moet ik bellen met UK, A'dam is alleen door de week bereikbaar. Enorme wachttijden aan de lijn bij BA UK, dus op zoek naar een andere manier om ze te bereiken, iemand tips?

Ik heb al gekeken naar vluchten met andere vliegtuigmaatschappijen maar daar ben ik bijna het dubbele kwijt voor tickets. We vliegen a.s. donderdag, tenminste als we geluk hebben.....

Wat een klote maatschappij is BA toch :angryfire: :evil:
:blink: :blink: :blink: EN is dat vanaf Brussel of Amsterdam??
BA heeft juist meestal een prima ervaring en reputatie dus dit verbaast me echt heel erg. Gewoon annuleren zonder alternatief??
Wij vliegen over 2 weken met AA heen en BA terug vanaf Amsterdam dus ik hoop dat het straks geen gedoe wordt, alles is geboekt dus dit soort grapjes wil je dan echt niet meemaken.

Ik hoop voor jullie dat het snel goed komt Elendan!!!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Seyst schreef:
06 apr 2022, 17:12
Trom schreef:
06 apr 2022, 10:30
Ken je deze site al?

Oh wauwww!! Waarom leer ik deze website nu pas te kennen. Ik heb jaren YouTube filmpjes lopen kijken van het vliegtuig waarmee ik vloog in de hoop dat in het filmpje mijn gewenste stoel voorbij kwam, en dan snel op stop drukken op die plek haha.... Dit is echt een verademing.

10J+K zouden ook onze gewenste stoelen zijn, zeker omdat je dan zonder de andere te storen uit je stoel kan stappen. Helaas zijn deze al bezet bij ons :(
www.Seatguru.com is ook heel fijn om je stoelen uit te zoeken!
Maar dat hadden jullie al door :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

@Elendan Er vanuit gaande dat jullie met BA vanaf een EU luchthaven vertrekken, jullie zitten dan al binnen twee weken voor vertrek en dan is de EU-regeling van kracht (ook voor BA).

Supervervelend die stress zo vlak voor je reis. Ik ga er vanuit dat het maandag (of eerder) wel goed komt. Anders wordt het een dure grap voor ze. (zie wanneer GEEN recht op schadevergoeding)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... een-vlucht
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@nwolf We zouden in eerste instantie BRU - PHX vliegen en vv. De terugvlucht PHX-LHR viel uit, er was geen goed alternatief, of we moesten meer dan 6 uur wachten op LHR om naar BRU te vliegen. Dus omgezet naar AMS, nu wordt dus de heenvlucht AMS-LHR gecanceld.

Jaren geleden ook alleen maar problemen gehad met de vluchten van AMS naar Windhoek, zowel op de heen- als terugreis. We kwamen heen ruim 5 uur later aan dan gepland en terug maar liefst 12 uur later. We hebben bijna 10 uur moeten wachten op een vlucht van LHR naar AMS en de bagage weg natuurlijk :shock: .

Inmiddels na héél lang wachten aan de telefoon wel iemand te pakken gekregen. We vliegen nu met American Airlines (AMS-PHL-PHX). We komen gelukkig maar een half uurtje later aan en we vertrekken een uurtje eerder.

Nu hoop ik maar dat we voor de terugweg ook niet hetzelfde gelazer krijgen, want daar zit ik tijdens de vakantie echt niet op te wachten.

Ik heb nu twee keer bij BA geboekt en nog niet zonder problemen gevlogen. Ze krijgen geen derde kans meer bij mij, ik boek voortaan ergens anders :evil: .

We kunnen niet wachten om weer naar de VS te gaan na bijna 3 jaar, van de week nog de Verifly app downloaden en invullen en dan lekker genieten...
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@Ruud2004 ja leuk dat ze moeten compenseren, maar ik vlieg liever :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer