Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Hoi allemaal!
Samen met mijn vriend ga ik in september naar de Westkust van Amerika, waar wij een auto willen gaan huren. We hadden al veel aan de tips op dit forum en andere research online. Op het moment twijfelen wij tussen 2 verhuurders/tussenpersonen;
1) Priceline - Avis: De goedkoopste optie, voor 1 maand +/- 1300 euro. Maar slechte recensies waarin wordt gezegd dat er extra zaken worden aangesmeerd waardoor het uiteindelijk duurder wordt. Nu denken wij dat we onze verzekeringen redelijk uitgezocht hebben maar al die negatieve ervaringen online doen toch twijfelen of we dit risico willen nemen...
2) Sunnycars: Betrouwbaar, geen random extra kosten erbij en verzekeringen duidelijk. Maar daarmee wel +1000 euro voor een kleinere auto.
Daarom zou ik graag jullie ervaringen horen met deze partijen, danwel andere aanraders op dit vlak. Heel erg bedankt!
Samen met mijn vriend ga ik in september naar de Westkust van Amerika, waar wij een auto willen gaan huren. We hadden al veel aan de tips op dit forum en andere research online. Op het moment twijfelen wij tussen 2 verhuurders/tussenpersonen;
1) Priceline - Avis: De goedkoopste optie, voor 1 maand +/- 1300 euro. Maar slechte recensies waarin wordt gezegd dat er extra zaken worden aangesmeerd waardoor het uiteindelijk duurder wordt. Nu denken wij dat we onze verzekeringen redelijk uitgezocht hebben maar al die negatieve ervaringen online doen toch twijfelen of we dit risico willen nemen...
2) Sunnycars: Betrouwbaar, geen random extra kosten erbij en verzekeringen duidelijk. Maar daarmee wel +1000 euro voor een kleinere auto.
Daarom zou ik graag jullie ervaringen horen met deze partijen, danwel andere aanraders op dit vlak. Heel erg bedankt!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
En waar is dan je aansprakelijkheidsverzekering? Die SLI verzekering is nou juist de belangrijkste, een auto afschrijven kost je hooguit een $ 30000 tot $ 40000, dat is nog te overzien, maar mocht je door jouw schuld iemand invalide rijden, dan kan het bedrag tot een aantal tonnen oplopen. Ik zou in de VS nooit zonder die verzekeringen willen rondrijden.Resetovic schreef: ↑09 apr 2022, 20:53Harry schreef: ↑09 apr 2022, 20:45
Ik wil je stress niet verhogen, maar heb je al enig idee hoe het met de verzekeringen geregeld is via Hotwire?, de autohuur aanbiedingen die ik via Hotwire krijg zijn totaal oninteressant omdat je nog voor zo’n $ 35 a $ 40 per dag aan verzekeringen erbij moet rekenen.
Ik heb een losse CDC/CDW verzekering afgesloten via Rentalcover.com, https://www.rentalcover.com/en/car-rent ... ted-states en auto(Kia Soul of soortgelijk) had ik zonder betaling gereserveerd voor 950 dollar.
Ja inderdaad testen moet ook nog is

Vanuit gaan van 350 euro, maar uiteindelijk bijvoorbeeld 2000 dollar moeten betalen als je geen keuze hebt ook al is het financieel te doen geen leuke start zijn

- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Nee, maar zo groot zal het verschil niet zijn toch. Ik zou dan rustig mijn tablet pakken en dezelfde sites afstruinen en me niet onder druk laten zetten aan de balie. En anders een uber naar mijn hotel en dan een nachtje slapen.
Uiteindelijk als je er bent, komt alles goed toch
Uiteindelijk als je er bent, komt alles goed toch

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Harry schreef: ↑09 apr 2022, 21:09En waar is dan je aansprakelijkheidsverzekering? Die SLI verzekering is nou juist de belangrijkste, een auto afschrijven kost je hooguit een $ 30000 tot $ 40000, dat is nog te overzien, maar mocht je door jouw schuld iemand invalide rijden, dan kan het bedrag tot een aantal tonnen oplopen. Ik zou in de VS nooit zonder die verzekeringen willen rondrijden.Resetovic schreef: ↑09 apr 2022, 20:53
Ik heb een losse CDC/CDW verzekering afgesloten via Rentalcover.com, https://www.rentalcover.com/en/car-rent ... ted-states en auto(Kia Soul of soortgelijk) had ik zonder betaling gereserveerd voor 950 dollar.
SLI is eventueel 350 euro via Rentalcover en iedere moment af te sluiten, ik kom dan totaal uit op 1300 euro.
Indien Avis goed gaat doe ik met 900 euro liever andere dingen daar natuurlijk.
nwolf schreef: ↑09 apr 2022, 21:28Nee, maar zo groot zal het verschil niet zijn toch. Ik zou dan rustig mijn tablet pakken en dezelfde sites afstruinen en me niet onder druk laten zetten aan de balie. En anders een uber naar mijn hotel en dan een nachtje slapen.
Uiteindelijk als je er bent, komt alles goed toch![]()
Inderdaad, eerst even daar veilig aankomen.
Is mijn 1e trip naar Amerika, dan ook nog is een road trip en auto afhankelijk vooral etc
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Resetovic Ik zou je, als het je eerste keer is, adviseren om niet voor dit soort constructies met externe verzekeringen te kiezen, maar gewoon een auto huren incl de bijbehorende verzekeringen.
Want je kunt op je klompen aan voelen komen dat de auto verhuurder al bij het eerste de beste krasje zegt dat jij dat mag betalen omdat zij niet zien dat je elders verzekerd bent.
Ook moet je bij ophalen een goede inspectie doen en alle bestaande schades vastleggen.
En bij schade dan blijken er allerlei kleine lettertjes te zijn bij die verzekeraar... Beter niet doen.
Want je kunt op je klompen aan voelen komen dat de auto verhuurder al bij het eerste de beste krasje zegt dat jij dat mag betalen omdat zij niet zien dat je elders verzekerd bent.
Ook moet je bij ophalen een goede inspectie doen en alle bestaande schades vastleggen.
En bij schade dan blijken er allerlei kleine lettertjes te zijn bij die verzekeraar... Beter niet doen.
Heb je een tip voor mij all in en die ik tot de laatste moment kan annuleren?harryh schreef: ↑09 apr 2022, 22:22@Resetovic Ik zou je, als het je eerste keer is, adviseren om niet voor dit soort constructies met externe verzekeringen te kiezen, maar gewoon een auto huren incl de bijbehorende verzekeringen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Hertz en Avis komen hier recent vaak voorbij 

Ik heb een online check-in gedaan en is nu een skip the counter reservering,
Betreft een VW Jetta or similar
Extra's dus onderstaande meegenomen en dat CDW laat ik lopen via Rentalcover.com, gezien Alamo hier 18 dollar per dag voor rekende.
Roadside Assistance PLUS
$ 132.81*
Supplemental Liability Protection
$ 166.25*
Totaal bedrag is nu 1300 dollar bij Alamo en totaal valt het allemaal wel mee, dus neem de gok om te annuleren wel zoals de Hotwire medewerker zei van gratis of 150 dollar volgens Alamo's voorwaarden of volgens de reserveringpagina van Alamo "IF YOUR PLANS CHANGE- With Pay Later reservations, you can modify or cancel your reservation any time without any fees"

Ben nu wel klaar met auto's tot dat ik aan de balie sta van Avis in mei

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is al door anderen aangegeven, maar ik zou nooit in zee gaan met zo'n losse LDW/SLI verzekering die je bij een 3e partij afsluit. Is alleen maar vragen om problemen mocht je die nodig hebben. Uit je andere postings hier begrijp ik dat de hele reis en alles erom heen spannend voor je is. Dat is helemaal niet erg maar, juist zoiets als autohuur wil je dan onbezorgd geregeld hebben.Resetovic schreef: ↑10 apr 2022, 08:35Extra's dus onderstaande meegenomen en dat CDW laat ik lopen via Rentalcover.com, gezien Alamo hier 18 dollar per dag voor rekende.
Roadside Assistance PLUS
$ 132.81*
Supplemental Liability Protection
$ 166.25*
Totaal bedrag is nu 1300 dollar bij Alamo en totaal valt het allemaal wel mee
Voor autohuur is het veel beter om alles onder 1 dak te te regelen (auto + verzekeringen).
Voor zover ik begrijp heb je nu een 1 boeking bij Avis staan en een boeking bij Hotwire (met externe verzekeringen)? Ik zou de Hotwire boeking annuleren en het houden op de Avis-boeking. Ik kon even niet terugvinden welke auto je daar gehuurd hebt en tegen welke prijs.
Zojuist bij Hertz gekeken en daar kun je (met gebruik van CDP 510000 en PC 192021) een Q4 (midsize SUV) huren voor USD 1137,13 voor jouw periode van 15-5 t/m 3-6. Dat is incl. de benodigde verzekeringen. Deze reservering zou dan tot het allerlaatste moment te annuleren zijn. En vervalt zelfs als je helemaal niet je auto ophaalt. Al is het wel zo netjes om een reservering te annuleren als je er geen gebruik van maakt.
Roland
PS: als jij vertrekt van SFO, kom ik aan op SFO...

@Coyote
Uiteraard ben ik er zeer zeker mee eens dat een auto vooral in mijn geval onbezorgd geregeld moet zijn en op dit moment is dat nog het enige namelijk(los van de covid test voor vertrek of Homeland Security die mij het land niet in gunt).
Dit wordt mijn 1e echte reiservaring in combinatie met een road trip met heel veel kilometers, dit maakt het voor mij ook behoorlijk spannend.
Maar geweldig en dank voor het delen
, ik heb deze van Hertz geboekt als reserve boeking!
Juiste gebruik controle van coupons is er niet bij Hertz toch??, ik lees zoveel berichten via Google dat er een auto te kort is en dat verhuurbedrijven hierdoor extra op bepaalde dingen let bij afhalen....
En moet ik ook bepaalde accounts aanmaken betreft deze codes?
Via Avis had ik zonder coupons ook een midsize suv voor 390 euro, op basis van berichten de BA code N744100 gebruikt en een blue account aangemaakt voor 58 euro en die van 390 euro geannuleerd, achteraf zeer dom en die extra korting was gewoon niet nodig denk ik persoonlijk.
De Amerikaanse reservering heeft dus een waarschuwing er op dat het een corporate code is en ik kan er niet uit begrijpen dat mijn Blue Executive pas volstaat
.
Ik wacht je bericht af en annuleer dan Hotwire/Alamo.
Haha wat een toeval dat wij elkaar op die wijze kruisen
Uiteraard ben ik er zeer zeker mee eens dat een auto vooral in mijn geval onbezorgd geregeld moet zijn en op dit moment is dat nog het enige namelijk(los van de covid test voor vertrek of Homeland Security die mij het land niet in gunt).
Dit wordt mijn 1e echte reiservaring in combinatie met een road trip met heel veel kilometers, dit maakt het voor mij ook behoorlijk spannend.
Maar geweldig en dank voor het delen

Juiste gebruik controle van coupons is er niet bij Hertz toch??, ik lees zoveel berichten via Google dat er een auto te kort is en dat verhuurbedrijven hierdoor extra op bepaalde dingen let bij afhalen....
Via Avis had ik zonder coupons ook een midsize suv voor 390 euro, op basis van berichten de BA code N744100 gebruikt en een blue account aangemaakt voor 58 euro en die van 390 euro geannuleerd, achteraf zeer dom en die extra korting was gewoon niet nodig denk ik persoonlijk.
De Amerikaanse reservering heeft dus een waarschuwing er op dat het een corporate code is en ik kan er niet uit begrijpen dat mijn Blue Executive pas volstaat

Ik wacht je bericht af en annuleer dan Hotwire/Alamo.
Haha wat een toeval dat wij elkaar op die wijze kruisen

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie dit bericht van @bedeve.
Je kunt 'm dus zonder problemen gebruiken als je lid bent van British Airways Executive Club. En afhankelijk van je status gebruik je de volgende codes:
Gold members – N744400
Silver members – N744300
Bronze members – N284300
Blue members – N744100
Je begint op Blue dus voor de meesten van ons geldt de onderste code.
Ik snap de twijfel in deze niet. Je huurt geheel volgens de regels met gebruik van een kortingscode omdat je elders een lidmaatschap hebt. Op dezelfde wijze was het voorheen bijv. ook mogelijk bij National een auto te huren met gebruik van je Flying Blue code (KLM). Daar heb ik in december nog gebruik van kunnen maken op SFO.

Roland
@Coyote
Twijfel komt vooral door combinatie met een zeer lage huurbedrag en of dit vraagtekens roept bij iemand die staat achter zo'n balie met weinig auto's etc
Vandaar mijn vraag of die Hertz gewoon een 100% veilige alternatief is just in case.
Twijfel komt vooral door combinatie met een zeer lage huurbedrag en of dit vraagtekens roept bij iemand die staat achter zo'n balie met weinig auto's etc

Vandaar mijn vraag of die Hertz gewoon een 100% veilige alternatief is just in case.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
De codes die ik noemde voor Hertz zijn vrij te gebruiken. Ga er maar vanuit dat wanneer hier codes op het forum vermeld worden waar twijfel over is, dit snel genoeg opgemerkt en benoemd gaat worden.Resetovic schreef: ↑10 apr 2022, 10:44Juiste gebruik controle van coupons is er niet bij Hertz toch??, ik lees zoveel berichten via Google dat er een auto te kort is en dat verhuurbedrijven hierdoor extra op bepaalde dingen let bij afhalen....

Van wanneer zijn die berichten die je leest? Linkjes?? Ja, er was een tekort aan huurauto's toen de verhuurbedrijven bijna hun gehele vloot verkochten omdat alles stil lag tijdens COVID maar sneller dan verwacht de verhuur weer aantrok toen maatregelen versoepeld werden in Amerika. In die periode was een reservering zeer aan te raden (nu nog overigens). Ik heb het afgelopen oktober in Vancouver nog meegemaakt toen 2 jongemannen bij Avis binnenstapten en om een auto vroegen. Geen reservering gemaakt en kregen nul op het rekest. En dat terwijl de garage vol stond met huurauto's. Kennelijk allemaal gereserveerd voor die dag. Echter, de verhuurbedrijven zitten ook niet stil en zijn natuurlijk allang weer bezig hun vloot aan te vullen.
Je hoeft niet persé een account aan te maken bij Hertz maar ik zou het wel doen voordat je een boeking maakt Hertz. Ik heb dat destijds wel gedaan en gegevens als creditcard en rijbewijs opgegeven. Via statusmatching kun je dan weer hogerop komen, zie de topics van Avis, Nationl en Hertz hierover.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit stukje snap ik niet helemaal.Resetovic schreef: ↑10 apr 2022, 10:44Via Avis had ik zonder coupons ook een midsize suv voor 390 euro, op basis van berichten de BA code N744100 gebruikt en een blue account aangemaakt voor 58 euro en die van 390 euro geannuleerd, achteraf zeer dom en die extra korting was gewoon niet nodig denk ik persoonlijk.
Wat voor reservering heb je nu bij Avis staan? Tegen welke prijs? Met gebruik van (welke?) of zonder code? Vooraf betaald of terplekke betalen?
Roland
@Coyote
Via Avis.dk heb ik een Maxda CX-5 of soortgelijk gereserveerd, mijn 4e betaalde reservering was één van 2842DKK zonder coupon, na wat berichten gelezen te hebben alsnog een British Airways account aangemaakt en heb ik tijdens mijn 5e bestelling code N744100 toegepast, deze dus volledig betaald en alle andere geannuleerd.
Via link hieronder kom ik specifiek wat forum berichten tegen en wat artikelen hierover dat Avis actief controleert op gebruikte coupons.
https://www.google.com/search?q=CORPORA ... e&ie=UTF-8
Ik heb een account aangemaakt via Hertz, maar krijg een melding wanneer ik een nieuwe reservering plaats "Reservation on file. Please call Hertz to verify status. [DE356]", waarschijnlijk dat het systeem een combinatie van gegevens ziet met mijn een andere reservering.....
Gok nemen en mijn accountloze bestelling annuleren ga ik dus niet doen, ik heb verder ook al een check-in gedaan.
Via Avis.dk heb ik een Maxda CX-5 of soortgelijk gereserveerd, mijn 4e betaalde reservering was één van 2842DKK zonder coupon, na wat berichten gelezen te hebben alsnog een British Airways account aangemaakt en heb ik tijdens mijn 5e bestelling code N744100 toegepast, deze dus volledig betaald en alle andere geannuleerd.
Via link hieronder kom ik specifiek wat forum berichten tegen en wat artikelen hierover dat Avis actief controleert op gebruikte coupons.
https://www.google.com/search?q=CORPORA ... e&ie=UTF-8
Ik heb een account aangemaakt via Hertz, maar krijg een melding wanneer ik een nieuwe reservering plaats "Reservation on file. Please call Hertz to verify status. [DE356]", waarschijnlijk dat het systeem een combinatie van gegevens ziet met mijn een andere reservering.....
Gok nemen en mijn accountloze bestelling annuleren ga ik dus niet doen, ik heb verder ook al een check-in gedaan.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Resetovic Via die link zie je inderdaad veel berichten dat er naar gevraagd wordt bij het ophalen van de huurauto. Er is echter wel een verschil met de code die wij hier gebruiken. De mensen uit die link gebruikten allemaal een code van een bedrijf waar ze al dan niet werkzaam zijn. Dat soort codes wordt hier ook wel een genoemd op het forum maar zijn we altijd uiterst voorzichtig mee en worden in de regel ook weggehaald door de mods. Je moet ook geen code gebruiken van een bedrijf waar je niet werkzaam bent, de zogn. corporate codes. Zoals eerder aangegeven door bedeve is de code van BA niet voor werknemers maar voor de klanten bedoeld. Zoiets wordt ook genoemd door één van de personen uit jouw link:
Roland
De melding van Hertz is mij onbekend. Had je al een reservering aangemaakt voor je een account had aangemaakt? Zo ja, moet je niet doen. Eerst aanmelden en dan pas reservering maken. Je zou ook bestaande reservering kunnen annuleren (zodat je op dit moment geen reserveringen meer hebt) en dan onder je account een nieuwe reservering aanmaken.This is not for all AWDs (as the thread title can imply if you don't also read the original post). It's only for those corporate AWDs which are only intended for employees (not customers). If you're using an AWD which is intended for customers, this shouldn't apply to you.
Roland
@Coyote
Zoals aangegeven door meerdere dingen is alles voor mij extra spannend en heb vooral geen weet hoe zo'n medewerker het bedrag voor 19 dagen accepteert etc
Betreft Hertz. Ik had inderdaad al een reservering geplaats zonder account en gokje wagen met annuleren wil ik niet doen omdat ik misschien dezelfde melding zal krijgen......
Op zich is het zo wel goed voor mij zonder een account, alles is al binnen en ook ingecheckt.
Edit: Was even vergeten dat partner inmiddels ook een Creditcard heeft, heb een nieuwe account gemaakt met al haar gegevens/creditcard en opnieuw geboekt. Ik ben nu de 2e bestuurder als partner zijnde in plaats van andersom.
Zoals aangegeven door meerdere dingen is alles voor mij extra spannend en heb vooral geen weet hoe zo'n medewerker het bedrag voor 19 dagen accepteert etc

Betreft Hertz. Ik had inderdaad al een reservering geplaats zonder account en gokje wagen met annuleren wil ik niet doen omdat ik misschien dezelfde melding zal krijgen......
Op zich is het zo wel goed voor mij zonder een account, alles is al binnen en ook ingecheckt.
Edit: Was even vergeten dat partner inmiddels ook een Creditcard heeft, heb een nieuwe account gemaakt met al haar gegevens/creditcard en opnieuw geboekt. Ik ben nu de 2e bestuurder als partner zijnde in plaats van andersom.
Laatst gewijzigd door Resetovic op 10 apr 2022, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Via Avis.dk krijg ik met kortingcode N744100 een prijs van DKK 14.307 en als ik nu betaal DK 12.262. Dit scheelt 275 euro en wil nu gelijk betalen. Echter is alles in het Deens en kom ik er niet achter of alle verzekeringen hier bij zit en of ik eventueel nog gratis kan annuleren. Iemand hier ervaring mee?
Never mind, ik heb het al gevonden.
Never mind, ik heb het al gevonden.
Laatst gewijzigd door Souraia op 10 apr 2022, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Souraia schreef: ↑10 apr 2022, 14:03Via Avis.dk krijg ik met kortingcode N744100 een prijs van DKK 14.307 en als ik nu betaal DK 12.262. Dit scheelt 275 euro en wil nu gelijk betalen. Echter is alles in het Deens en kom ik er niet achter of alle verzekeringen hier bij zit en of ik eventueel nog gratis kan annuleren. Iemand hier ervaring mee?
INBEGREPEN
Luchthaven-/stadstoeslag
Voertuigregistratiekosten
Lokale belasting
Wettelijke aansprakelijkheid
Schadedekking (LDW)
Onbeperkt aantal kilometers
Gratis annuleren kan sowieso, maar gebruik een vertaler in je browser en maak sowieso eerst een account aan via de Deense website.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20066 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties