Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Tja waarom naar Antwerpen als het treinticket niet gecontroleerd wordt. Heb je daar ervaring mee?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Omdat wel geregistreerd wordt dat je het ticket opgehaald hebt in Antwerpen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je zal op z'n minst naar Antwerpen moeten om je treinticket op te halen.
Pas als daar (bij de Thalys of Internationale balie) je treinticket wordt uitgeprint, wordt je vlucht vrijgegeven.
Pas als daar (bij de Thalys of Internationale balie) je treinticket wordt uitgeprint, wordt je vlucht vrijgegeven.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat blijkt uit o.a. uit ervaring van Chell en reactie Tinus eerder in dit topic.
Lijkt me sterk dat Thalys met het systeem van de KLM werkt om zo een passagier te registeren.
(Waarom was er vroeger dan wel een extra controle op de treinkaartjes op Schiphol?)
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Edman! Toevallig deze week nieuws dat KLM en Thalys de samenwerking verder aantrekken.
Lijkt mij helemaal niet sterk dat hun systemen (al) samenwerken.
Is overigens ook mijn eigen ervaring: ik ben al verschillende keren met een KLM ticket vanaf Brussel Midi of Antwerpen vertrokken. Met de KLM boeking uitgeprint kon ik mijn Thalys ticket afhalen en (elke keer) pas nadat ik mijn Thalysticket had afgehaald kon ik in inchecken voor de vlucht.
https://www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/c ... l-schiphol
Lijkt mij helemaal niet sterk dat hun systemen (al) samenwerken.
Is overigens ook mijn eigen ervaring: ik ben al verschillende keren met een KLM ticket vanaf Brussel Midi of Antwerpen vertrokken. Met de KLM boeking uitgeprint kon ik mijn Thalys ticket afhalen en (elke keer) pas nadat ik mijn Thalysticket had afgehaald kon ik in inchecken voor de vlucht.
https://www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/c ... l-schiphol
BRUSSEL - KLM en Thalys hebben woensdag in Brussel hun samenwerking uitgebreid. Boeken van treintickets en inchecken van de reis kan binnenkort via KLM. De airline houdt desondanks het aantal vluchten tussen Schiphol en Zaventem op de huidige vier per dag.
KLM bood al langere tijd de mogelijkheid om het traject Brussel-Schiphol met de hogesnelheidstrein Thalys af te leggen om vervolgens over te stappen op het vliegtuig en vice versa. De afgelopen jaren kozen al veel passagiers voor deze optie - 20 tot 25 procent van de transferreizigers - zegt KLM. De twee partijen willen dit aandeel “naar de toekomst toe aanzienlijk verhogen” en komen daarom met een verdere integratie van trein en vlucht in hun Air/Rail product. Per 17 juli 2022 kunnen klanten van KLM reizen op één ticket.

Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Edman!
- Amerikafan
- Contacteer:
Good to know.
Maar dat kan dus ook (gaan) betekenen dat je de treinrit op de terugreis van Amsterdam naar België verplicht bent om te maken (extra controle in trein of op eindpunt)?
Maar dat kan dus ook (gaan) betekenen dat je de treinrit op de terugreis van Amsterdam naar België verplicht bent om te maken (extra controle in trein of op eindpunt)?
Laatst gewijzigd door Edman! op 31 mar 2022, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hooguit je Thalys ticket bij de NS International balie ophalen. Dat doe ik toch elke keer al voor de FB punten (en XP).

- Pistolpete
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi Edman,
Omdat het wel verplicht wordt om met de trein te gaan? Je mag ook maar 100 km op de snelweg, houd ik me aan, ondanks ik niet altijd wordt gecontroleerd.......
Pete
Omdat het wel verplicht wordt om met de trein te gaan? Je mag ook maar 100 km op de snelweg, houd ik me aan, ondanks ik niet altijd wordt gecontroleerd.......
Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze dit gaan doen en ook erg lastig uit te voeren.
Ik weet nog niet of ik het aandurf om te boeken via ZWE en het treingedeelte over te slaan
Op de terugreis is geen controle. Zou ook niet weten hoe. En wat zou de eventuele consequentie zijn?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In 2012 was er in ieder geval geen consequentie. Ik boekte toen BRU-AMS-SEA heen en SFO-AMS-ZWE terug. De treinreis van Schiphol naar Antwerpen heb ik overgeslagen zonder de treinkaartjes op te halen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
er valt niets te controleren, als je de treinkaartjes ophaalt kun je altijd zeggen dat je geen conducteur hebt gezien
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Mijn conclusie: Voor de heenreis moet je de tickets wel ophalen in Antwerpen. Voor de terugreis doe je er goed aan om je tickets in elk geval op te halen bij de balie, ivm Flying Blue, en is het toch maar een kleine moeite.
Ik heb in elk geval voor later dit jaar een ticket met deze constructie geboekt omdat dat 400 euro voordeel per ticket gaf. We hebben het zo geboekt dat we de avond ervoor de Thalys pakken, op Schiphol slapen en dan de vroege vlucht nemen. Besparen we in totaal nog steeds 650 euro én we zijn begin van de middag in Atlanta, in plaats van 's avonds. Aangezien we niet ver van Schiphol wonen, check ik de dag voor de vlucht overdag alvast in bij het hotel en zet ik de koffers op de kamer. Hebben we in de Thalys ook geen gedoe met bagageruimte.
Ik blijf het een wonderlijke en tamelijk absurde constructie vinden, maar met dit soort prijsverschillen maak ik er graag gebruik van.
Ik heb in elk geval voor later dit jaar een ticket met deze constructie geboekt omdat dat 400 euro voordeel per ticket gaf. We hebben het zo geboekt dat we de avond ervoor de Thalys pakken, op Schiphol slapen en dan de vroege vlucht nemen. Besparen we in totaal nog steeds 650 euro én we zijn begin van de middag in Atlanta, in plaats van 's avonds. Aangezien we niet ver van Schiphol wonen, check ik de dag voor de vlucht overdag alvast in bij het hotel en zet ik de koffers op de kamer. Hebben we in de Thalys ook geen gedoe met bagageruimte.

Ik blijf het een wonderlijke en tamelijk absurde constructie vinden, maar met dit soort prijsverschillen maak ik er graag gebruik van.

-
- Amerikafan
Ik ben in oktober teruggekomen uit de US en heb mijn Thalys ticket niet opgehaald, maar ben met de wagen naar huis gereden. Ik heb wel gewoon de miles gekregen voor mijn vlucht.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik vestig er nog even de nadruk op.Wouterkaas schreef: ↑07 apr 2022, 21:27Mijn conclusie: Voor de heenreis moet je de tickets wel ophalen in Antwerpen. Voor de terugreis doe je er goed aan om je tickets in elk geval op te halen bij de balie, ivm Flying Blue, en is het toch maar een kleine moeite.
Komt door de reactie van @Jozs
wel / niet ophalen van het ticket heeft geen gevolgen voor je Miles : Miles genereer je op basis van je betaalde prijs
wel / niet ophalen van het ticket heeft wel gevolgen voor je XP ś die genereer je op basis van je afgelegde traject.

Heb je nog wat XP ś nodig voor het behouden van je status of om de volgende te halen ?
Tot eind juni krijg je 50 % bonus ...
Bijvoorbeeld op een vrije zaterdag AMS-CDG-DUS-AMS of inplaats van DUS via BER levert 24 XP s op
Altijd kijken en boeken via een AirFrance site anders dan .nl = andere prijzen dan bij KLM en je laat dat tientje boekingskosten achterwege...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
Ben net even gaan nakijken in mijn account: Voor de heenreis (waarbij ik effectief de trein heb genomen) heb ik 20 XP gekregen. Voor de terugreis waarbij ik geen ticket heb afgehaald, heb ik ook 20 XP gekregen. Volgens mij krijg je enkel XP op je vliegtuigreis?
- bedeve
- Amerika-expert
Bedankt voor het nazoeken @Jozs
Je bent mooi beloond
Maar, volgens de XP telling had je de terugreis minder mogen dan de heenreis.
Die treinreis telt mee als een aparte " leg "
https://www.flyingblue.us/en/programme/xp

Je bent mooi beloond

Maar, volgens de XP telling had je de terugreis minder mogen dan de heenreis.
Die treinreis telt mee als een aparte " leg "
https://www.flyingblue.us/en/programme/xp
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik heb ook deze reis staan voor de zomer 9 juli-6 aug (ZWE-AMS-ATL). Nu staat echter in de KLM app dat de "vlucht" AMS-ZWE (eigenlijk dus de treinreis) voor de terugreis is geannuleerd en dat ik recht heb om omgeboekt te worden / compensatie te krijgen.
Nu zou het natuurlijk mooi zijn als ik het gewoon kan aanpassen naar AMS-ATL (heen en terug) en dat zal vast wel lukken als ze me niet terug kunnen brengen naar Antwerpen, maar dan mis ik net de XP die ik nog nodig heb voor FB silver status. Ik heb er nog 30 XP nodig voor silver die ik wel zou halen met deze truc (via Antwerpen), maar niet via de directe vlucht (dat is maar 20 XP zo te zien). Is dat ook iets wat ze "compenseren"? Ik was namelijk van plan de terugreis maar tot Rotterdam te nemen met de trein.
Nu zou het natuurlijk mooi zijn als ik het gewoon kan aanpassen naar AMS-ATL (heen en terug) en dat zal vast wel lukken als ze me niet terug kunnen brengen naar Antwerpen, maar dan mis ik net de XP die ik nog nodig heb voor FB silver status. Ik heb er nog 30 XP nodig voor silver die ik wel zou halen met deze truc (via Antwerpen), maar niet via de directe vlucht (dat is maar 20 XP zo te zien). Is dat ook iets wat ze "compenseren"? Ik was namelijk van plan de terugreis maar tot Rotterdam te nemen met de trein.
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Droopy4u Reken er niet op dat je gecompenseerd wordt voor een traject dat je niet reist. Dus geen XP voor de treinreis AMS-ZWE als je je ticket zou aanpassen tot ATL-AMS. Als dat al zou kunnen.
Wat ik verwacht is dat de geboekte Thalys voor je terugreis AMS-ZWE niet rijdt, of in ieder geval niet op de oorspronkelijke tijd.
Als je toch niet van plan bent om deze trein te nemen, maar wel de XP wil hebben, kan je KLM vragen om een latere treinreis. Dus vraag ze om een alternatieve itinerary ATL-AMS-ZWE. Al is deze trein uren later: als je alleen het ticket afhaalt, kan je daarna direct naar huis.
Ik doe het in augustus ook zo: er dit bij mij 4,5 uur "overstap" tijd tussen aankomst uit Las Vegas en vertrek naar Antwerpen. Ik haal mijn ticket op voor de XP en ga direct naar huis.
Wat ik verwacht is dat de geboekte Thalys voor je terugreis AMS-ZWE niet rijdt, of in ieder geval niet op de oorspronkelijke tijd.
Als je toch niet van plan bent om deze trein te nemen, maar wel de XP wil hebben, kan je KLM vragen om een latere treinreis. Dus vraag ze om een alternatieve itinerary ATL-AMS-ZWE. Al is deze trein uren later: als je alleen het ticket afhaalt, kan je daarna direct naar huis.
Ik doe het in augustus ook zo: er dit bij mij 4,5 uur "overstap" tijd tussen aankomst uit Las Vegas en vertrek naar Antwerpen. Ik haal mijn ticket op voor de XP en ga direct naar huis.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Droopy4u Ik had voor afgelopen eind maart ZWE-AMS-ATL-TPA geboekt maar de overstap met de Thalys op de heenreis op AMS was te kort en KLM kon me niet helpen aan een eerdere trein. Ik heb ze gebeld en ben toen netjes omgeboekt op AMS-ATL-TPA, een veel duurdere vlucht overigens dan vanaf ZWE. Dus dat omboeken gaat wel lukken. Compensatie XP heb ik nog nooit van gehoord 
Die latere terugreis van @Frasi lijkt me een beter plan.

Die latere terugreis van @Frasi lijkt me een beter plan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3350 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties