Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

leuke stadjes gezocht op route L.A, L.V en S.F.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Yvoko
Amerikafan

leuke stadjes gezocht op route L.A, L.V en S.F.

Bericht door Yvoko »

We beginnen over een week aan onze tocht door California, Arizona en Utah. We doen het bekende rondje van L.A, waarschijnlijk langs Yoshua Tree National Park, Grand Canyon, Bryce, Zion, Las vegas, Death Valley, Yosemity, San Fransisco en dan weer naar L.A.

Ik ben nu aan het kijken welke plaatsen de moeite waard zijn om te stoppen of langs te gaan. Om zo wat plaatsnamen te noemen:

Blythe, Barstow, Kanab, Glendale, Bishop.

En dan nog de regio tussen San francisco en Yosemity: zijn plaatsen als Modesto, Atwater, Merced, Los Banos en Tracy de moeite waard?

Welke plaatsen vonden jullie de moeite waard?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: leuke stadjes gezocht op route L.A, L.V en S.F.

Bericht door Coyote »

Yvoko schreef:En dan nog de regio tussen San francisco en Yosemity: zijn plaatsen als Modesto, Atwater, Merced, Los Banos en Tracy de moeite waard?
Wil jij zo van San Francisco naar Yosemite NP rijden? Zou nl. niet de meest logische route zijn. Of zoek je leuke plaatsen om naartoe te gaan? De snelste route van San Francisco naar Yosemite NP is: I-580 - I-205 - SR120.

In Los Banos en Merced heb ik al eens overnacht. Verwacht niet teveel van deze plaatsen. Ik kan me niet herinneren dat in deze 2 plaatsen iets bijzonders was.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

We rijden van Yosemity naar SF, het gaat me inderdaad om de leuke minder bekende stadjes, waar je min of meer langs komt. Zou toch zonde zijn om er aan vorobij te rijden!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Tussen Yoshua Tree en de Grand Canyon kun je hele leuke plaatsen bezoeken als je via Prescott en Sedona rijdt. Na Blythe neem je de 60, de 71 en dan de 89.
Je rijdt dan de schitterende scenic 89a en komt door leuke plaatsjes als Jerome ( een oud mijnstadje) Cottonwood maar vooral het prachtige plaatsje Sedona omringd door rode rotsen.

In Bishop kun je even een bezoekje brengen aan Erick Schat's Bakkery als je even behoefte heb aan een heerlijk Nederlands brood.

Tussen San Francisco zijn ook leuke plaatsjes te vinden.
-Monterey met de gezellige Fisherman's Warf
-Carmel, een heel gezellig badplaatsje.
-Cambria een kunstenaarsdorpje.
-Solvang, een leuk plaatsje in Deense stijl met in het centrum een echte molen.

Marjon
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tussen Yosemite en SF kan je beter zo vlot mogelijk doorrijden,echt leuke plaatsjes kom je daar niet tegen.....
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Coyote schreef:De snelste route van San Francisco naar Yosemite NP is: I-580 - I-205 - SR120.
Is het langs Modesto(SR132) niet sneller dan? Die afstand lijkt me net iets korter...
Of is dit verschil verwaarloosbaar?
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Bedankt Vana, ik ga je tips zeker in de route opnemen! Nog meer leuke plaatsjes-tips?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yvoko schreef: En dan nog de regio tussen San francisco en Yosemity: zijn plaatsen als Modesto, Atwater, Merced, Los Banos en Tracy de moeite waard?
Als je voor de leuke plaatsen gaat kan ik je de volgende leuke route aanraden, maar dan ben je wel meer tijd kwijt.

Van San Francisco naar Sacramento. Deze stad heeft een leuke historische Old Town, waar het leuk winkelen is over de boardwalks of een rijtoer met een "historische" paard en wagen. Ook vind je hier het Capitool, want Sacramento is de hoofdstad van California. Het Spoorwegmuseum is ook de moeite waard. In totaal moet je minimaal twee uur hier voor rekenen.

Dan verder via de US 50 naar Placerville. Ook een alleraardigst plaatsje. Vanaf hier ga je zuidwaarts over de SR 49, de "beroemde fourtynine route uit de goudzoekerstijd. Langs deze weg kom je nog het e.e.a. tegen over het goedzoeken.

Vlak voor Sonora heb je het Columbia State Park. Columbia is een leuk historisch plaatsje en in het park zelf spelen de bewoners in klederdracht de goudzoekerstijd na. Erg leuk om te bezoeken.

Om Yosemite te bereiken kun je de SR 120 nemen via Groveland. Daarvoor moet je behoorlijk klimmen, maar is een prachtige route. Groveland is ook weer zo'n leuk historisch bergdorpje. Als je hier komt, moet je niet vergeten iets te eten of te drinken in Iron Door Saloon. De dollars "groeien" hier aan het plafond. Ook kun je hier een gezellige avond doorbrengen.... :wink:

Iets zuidelijke ligt Mariposa wat ook wel een leuk plaatsje is. Mocht je te weinig tijd hebben om de route via Sacramento te doen, zou je ook binnendoor kunnen steken om alleen het laatste stuk van de SR 49 te doen.

Over het bovenstaande is hier en hier ook al het e.e.a. geschreven.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

vana schreef: -Solvang, een leuk plaatsje in Deense stijl met in het centrum een echte molen.

Marjon
Solvang is wel zo toeristisch als iets. Hele busladingen waren daar toen mijn vriendin en ik daarlangs kwamen vanuit SB terug naar de bay.
Ze verkopen er ook Nederlandse wantegeltjes in het Engels etc.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Los Banos, Merced en die omgeving kennen we vrij goed. We hebben vrienden die er precies tussenin wonen. Tja, het is er niet bijzonder, gewoon 'gewoon'. Veel stof, heel droog, veel Mexicaanse invloeden, vooral in Los Banos.

Maar om er speciaal heen te gaan? Nee, wij zitten er woensdag meer, maar dat is gewoon omdat we daar ons 'stekkie' hebben als begin- en eindpunt.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Toen wij uit Death Valley kwamen zijn wij via Trona en Ridgecrest gereden om in Bakersfield uit te komen. Dit is de 178 en het ligt ten zuiden van Sequoia. Het is een prachtige weg door de bergen en je komt Lake Isabella tegen waar het zalig is om even halt te houden en pootje te baden. Het is echt een verademing na de hitte van Death Valley om de rivier Kern beneden te horen stromen . :D 1 minpuntje : als passagier zit je aan de kant van de afgrond (komende van Ridgecrest) en aangezien ik soms een beetje bang :oops: had zijn we regelmatig gestopt om de snellere chauffeurs achter ons door te laten. Maar er zijn genoeg plaatsjes om te parkeren en om mooie fotos te nemen natuurlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yvoko schreef:We rijden van Yosemity naar SF, het gaat me inderdaad om de leuke minder bekende stadjes, waar je min of meer langs komt. Zou toch zonde zijn om er aan vorobij te rijden!
Als je ruim in de tijd zit is de route die Marjan voorstelt erg mooi, maar anders zou ik de tijd gebruiken voor Yosemite zelf!

Marianne
Liesbeth Doensen
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesbeth Doensen »

In juli gaan we een rondreis SF, LV en LA maken. Wij vragen ons af of het goed te doen is om in 1 dag van Yosemite naar LV te rijden?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

neen niet echt. Best opdelen in 2 delen.
Hoe ziet de rest van jullie route eruit ?
Mssn een eigen topic starten met jouw routeplanning?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer