Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Wij zijn ook met een NWA Airbus A330-300 via Minneapolis gevlogen. Een prachtig vliegtuig trouwens !

Het overstappen in Minneapolis ging heel erg soepel. Toen we aankwamen stonden er 2 lange rijen bij Immigrations. Maar er gingen gelijk meerdere poorten open en uiteindelijk mochten de buitenlanders zelfs door de poorten van "residents only". We waren binnen het half uur door Immigrations en de douane heen. Ik hoop dat het morgen voor jullie ook zo soepel zal verlopen.

Ik wil jullie alvast een hele prettige vakantie toewensen !
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En hoe gingen ze dat oplossen als je nu zelf dat niet even nagekeken hebt? Dan moet je maar een paar uur kamperen op de luchthaven bijvoorbeeld?
Toto schreef:Ik heb net KLM een mail-op-poten gestuurd. Help niets maar je bent het weer ff kwijt.
Ach, wie weet krijg je een kortingbon voor de volgende keer?!

In ieder geval voor eenieder die morgen gaat vertrekken: geniet van jullie vakantie!!! (en denk af en toe aan die arme sukkeltjes die ondertussen hier helemaal verweesd achter blijven...)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Goede reis en veel plezier in de US !!
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Zelf vliegen wij over ruim 3 weken ook met KLM/NW.... Op dit moment staat ons schema er nog precies zoals toen we afgelopen december boekten. Ik ga dus maar duimen dat dit zo blijft! Zou er niet heel vrolijk van worden..... Je gaat er inderdaad toch vanuit dat je rechtstreeks vliegt en als je dan ineens moet overstappen :oops:
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

Uniek, deze keer ben ik niet over de rooie gegaan. Heb me rustig afgevraagd wat nu en eigenlijk loste het zichzelf op. :hilarious:

Het is prachtig weer hier en ga vanmiddag genieten van een duik in het zwembad me koffertje pakken en vanavond zelfs nog naar een vergadering. :beerchug: Tja op vakantiegaan is eigenlijk een rustige bedoeling :doublethumb:

Ik snap niet waarom men zich druk maakt :lol:

Vanuit een rustige luie stoel in de joe naait et beesd
Albert zonder Kretiek Himself :banghead:
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Zo is het, maar niet druk maken. Misschien is Minneapolis wel heel mooi vanuit de lucht. Je maakt weer wat mee, toch? Ik moet dat tafeltje voor die avond bij Fishermans Wharf nu wel ff annuleren. Dan nemen we wel genoegen met die kleffe KLM hap. Oeps begin ik weer.
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Wij hadden in 2004 hetzelfde. KLM geboekt omdat zij rechtstreeks op SF vlogen, krijgen we kort voor vertrek (anderhalve week of zoiets) ook een telefoontje: de rechtstreekse vlucht is eruit gehaald! Dus of we een dag eerder of later konden vertrekken. Nah... eerder ging helaas niet vanwege mijn man z'n werk, later wilden we niet vanwege de planning. Dus toch op 13 oktober vertrokken met overstap in Minneapolis. Ik zag er wel tegenop, ik ben absoluut geen held in een vliegtuig en zeker niet tijdens het stijgen en dalen! Maar al met al is het ons 100% meegevallen. We hadden iets van 50 minuten de tijd om over te stappen en alles is echt vlotjes verlopen.
De terugvlucht van SF naar Amsterdam met KLM was gelukkig nog wel rechtstreeks. Maar de service aan boord en de vriendelijke crew van KLM heeft alles meer dan goed gemaakt. Totaal geen klagen! Alleen de crew van NW was behoorlijk chagrijnig. Nou was dat een korte vlucht, dus we hebben ons daar maar niet aan gestoord.

However: een héle fijne vakantie allemaal!

Anita
Anita
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Hallo Toto, Monique en Albert

ondanks alles wens ik jullie een heel fijne vakantie. Monique, lekker vooraan in de luxe stoelen is bepaald geen straf, maar wel heel erg onporffesioneel dat je het zelf moest ontdekken.
Maar voor Toto is het minder leuk. Sterkte met de vlucht en ik hoop dat alles goed komt en dat jullie schema niet helemaal in puin ligt.
Groetjes, Nel
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Prettig om te horen. Weet iemand hoelang het naar Minneaolis vliegen is. En dan dat laatste stuk naar SFO?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Gaat die rechtstreekse vlucht uberhaupt wel eens door? Anders zou je ze aan kunnen pakken omdat ze producten aanbieden die ze niet hebben.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Gelukkig komt het nog een beetje goed terecht allemaal, dat moeten ze ook wel regelen, maar ja, je bent wel weer afhankelijk van iemand anders.

Ik heb wel ooit gehad dat we een vlucht hadden van New York naar Seattle en dat ze er lastminute nog een vlucht New York - Salt Lake City - Seattle van maakte. Op zich was dat helemaal geen probleem en we vonden het prachtig om nog een landing en start mee te maken en Salt Lake van boven te zien, maar we moesten wel een sprintje trekken van het ene naar het andere vliegtuig vanwege de zeer korte overstaptijd. Ook zaten we in de stress over onze bagage die ook moest worden overgebracht naar het andere vliegtuig. Uiteindelijk was het alleen een leuke ervaring.

Succes en een leuke vakantie!

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Uniek, deze keer ben ik niet over de rooie gegaan. Heb me rustig afgevraagd wat nu en eigenlijk loste het zichzelf op.
Hij bedoelt: eigenlijk loste Monique het zelf op :nana:

@Toto: dit is jullie schema:

Afbeelding

Jullie transfertijd is maar 1.15 uur, wat in Minneapolis geen probleem schijnt te zijn. Wij komen om half acht aan, jullie om tien voor negen. Verschil is niet eens zo heel groot.

@Mack: die vlucht gaat dagelijks, maar wegens 'crew problems' is deze er tussenuit gehaald. Geen idee, maar ik denk dat dit op overmacht geschoven zal worden.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 23 apr 2007, 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Blij, dat het allemaal opgelost is, maar dit is toch niet de eerste keer, dat ik een flinke klacht over KLM hoor.
De moeder en tante van een vriendin kregen de avond voor hun vertrek te horen, dat ze van de vlucht waren gehaald, omdat die te vol was geboekt (!). Echt schandalig!
Ze hadden speciaal KLM rechtstreeks geboekt, omdat de dames nauwelijks Engels spreken. Nu moesten ze een dag later en met Air France via Parijs! Het doet KLMs reputatie geen goed.
In ieder geval een heel fijn vakantie, Monique, Albert en Toto!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja, voor ons is het geen ramp, maar op zo'n manier, als je geen Engels spreekt en oud bent, is het wel heel vervelend.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wat ik vooral heel raar vind is dat jullie er op deze manier zelf achter moeten komen.
niemand die je even belt of wat dan ook
Heel gek, voor hetzelfde geld zit je uren te vroeg op Schiphol of nog erger: kom je aan als je vliegtuig al vertrokken is.
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Knap waardeloos voor jullie allebei Nieuwenoord en Toto!

Dat was zeker schrikken! :shock:

In ieder geval.....

Een hele fijne vakantie toegewenst en geniet ze!

Louise
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bij mn vriendin is dit ook gebeurd (ze vloog met NWA). Na heel wat bellen en uiteindelijk op het vliegveld bij de balie staan praten kon ze wat regelen zodat ze nog met haar oorspronkelijke connectie mee kon. Maarja, als je het pas een dag van te voren te horen krijgt is het allemaal wat lastiger. Schandalig van KLM/NWA
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Lees onderstaande maar eens goed door. Op Schiphol zit tegenwoordig een bedrijfje die deze narigheid voor je uitzoekt en de claim (tegen betaling / No Cure No Pay) voor je behandeld. Belachelijk hoe jullie zijn behandeld en ik zou het er dan ook niet bij laten zitten.

Fijne vakantie,

Ruud

Europese verordening
De nieuwe Europese verordening waarborgt uw rechten als vliegtuigpassagier ten opzichte van de vliegtuigmaatschappij. De regeling maakt onderscheid tussen vertraging, overboeking en annulering van vluchten.

Uw rechten bij annulering
Wordt uw vlucht geannuleerd? Dan heeft u, naast volledige terugbetaling van het vliegticket, recht op de volgende compensatie:

€ 250 per passagier voor alle vluchten t/m 1500 km;
€ 400 per passagier voor alle vluchten tussen 1500 km en 3500 km;
€ 600 per passagier voor alle vluchten van meer dan 3500 km;
Verzorging d.w.z. maaltijden, verfrissingen, eventueel een hotelovernachting (incl. transfer van en naar de luchthaven) en op twee telefoongesprekken, telex- of faxberichten of e-mails;
Als de annulering u overkomt op een transferluchthaven –en verder vliegen heeft geen zin- dan heeft u bovendien recht op een kosteloze retourvlucht naar uw oorspronkelijke vertrekpunt.
Een andere vlucht
Uw vliegtuigmaatschappij kan een alternatieve vlucht naar uw eindbestemming aanbieden. Als u gebruik maakt van deze mogelijkheid, dan heeft u geen recht meer op terugbetaling van uw vliegticket. Daarnaast kan de hierboven genoemde compensatie worden gehalveerd, als de uiteindelijke vertraging, afhankelijk van de te vliegen afstand, minder dan 4 uur bedraagt.

Geen compensatie
Uw luchtvaartmaatschappij hoeft de hierboven genoemde compensatie niet te betalen als de annulering wordt meegedeeld:

-meer dan 2 weken voor vertrek;

-tussen 2 weken en 7 werkdagen voor vertrek, waarbij een alternatieve vlucht, die niet eerder dan 2 uur voor de geplande tijd vertrekt, u niet later dan 4 uur dan de geplande aankomsttijd op uw bestemming brengt;

-minder dan 7 werkdagen voor vertrek, waarbij een alternatieve vlucht, die niet die niet eerder dan 1 uur voor de geplande tijd vertrekt, u niet later dan 2 uur dan de geplande aankomsttijd op uw bestemming brengt.

-Overmacht
Als de annulering het gevolg is van een gebeurtenis die ondanks het treffen van alle redelijke maatregelen niet kon worden voorkomen door uw luchtvaartmaatschappij dan heeft u geen recht op compensatie.

Voorbeelden van overmacht zijn: extreme weersomstandigheden, politieke onstabiliteit of beveiligingsproblemen. Bij technische problemen kan uw vliegtuigmaatschappij zich niet op overmacht beroepen.
Wanneer is de nieuwe EU verordening van toepassing?
De regels met betrekking tot annulering gelden alleen voor vluchten met een EU-luchtvaartmaatschappij (waar vandaan ook ter wereld) en voor vluchten vanaf een EU-luchthaven, ongeacht de maatschappij. Daarnaast moet in het bezit zijn van een bevestigde boeking en zich op de afgesproken tijd bij de incheckbalie melden.

Heeft u een pakketreis geboekt?
Mist u door de annulering van de vliegreis een gedeelte van uw vakantie? Dan kunt hierover een klacht indienen bij uw reisorganisator. Deze is namelijk verantwoordelijk voor een correcte uitvoering van de gehele reisovereenkomst, inclusief de vliegreis.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Jemig, wat een verhaal zeg ... Ik las ook al met verbazing eerdere verhalen over vluchten die zomaar gecancelled werden. Ik heb het wel eens gehad dat ik op het vliegveld al in de lounge zat en dat de vlucht vanwege technische problemen gecancelled werd. Dan ben je aan de ene kant wel een beetje blij (want 'technisch' probleem klinkt niet prettig ...), maar aan de andere kant balen, want we vlogen toen met British Airways naar Londen en met American Airlines van Londen naar New York.

Maar gewoon een dag (of nog langer van te voren) een vlucht gewoon niet door laten gaan .... Ik vind het ongelooflijk. Ik heb dan toch gewoon mijn twijfels, of de vlucht bijvoorbeeld niet helemaal vol was (of juist bijna leeg) waardoor kosten te hoog worden en ze dus maar een 'smoesje' verzinnen. Maar ja, je komt er nooit achter.

Zo had ik een paar maanden terug een reis van Londen Heathrow naar Rotterdam (vrouw en kinderen ook meegenomen), werd een uur van te voren de vlucht gecancelled en werden we overgeboekt naar de vlucht naar Amsterdam (terwijl de auto in Rotterdam stond natuurlijk ...). Het bleken maar 10 mensen te zijn die overgeboekt werden en die pasten precies op de vlucht naar Amsterdam .... Dan vertrouw ik het echt niet hoor.

Maar goed, ik ben eerlijk gezegd best positief over KLM, ik vind het op zich altijd goede service. En ik vlieg heel vaak met ze, dus ik heb wel eens een minpuntje ertussen.
nieuwenoord schreef: Wie heeft ervaring met de Airbus A330-300 en de Boeing 757? Vooral de eerste lijkt superdeluxe te zijn vergeleken met de 747 waar KLM mee vliegt.
Inzake bovenstaande, op binnenlandse vluchten is de Business Class een stuk minder dan de Business Class op intercontinentale vluchten. Dan heet het wel First Class, maar het is een soort Select Class (de business class van KLM op Europese vluchten). Lekkere stoelen waarschijnlijk, maar stel je er niet teveel van voor hoor :wink: ! Maar de Airbus is een stuk fijner dan de 747 van KLM. Die is mooi nieuw.

Ik heb nog niet Business Class continentaal gevlogen met NW, maar in de economy vond ik het altijd oude chagrijnige figuren ... Geef mij dan maar KLM. Maar ik denk dat het in de Business Class prima zal zijn. Helaas geen KLM - huisje deze keer dan ... Zou ik in de terugweg om vragen (als je het belangrijk genoeg vindt ... :wink: ), ik kreeg er twee toen ik via BA / AA naar New York was gevlogen maar terug wel met KLM vloog !

En !!! HEEL VEEL PLEZIER NATUURLIJK OP JULLIE VAKANTIE !! Hou de suikers goed in de gaten en ik ga jullie zoveel mogelijk volgen :lol: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ruud2004 schreef: -Overmacht
Als de annulering het gevolg is van een gebeurtenis die ondanks het treffen van alle redelijke maatregelen niet kon worden voorkomen door uw luchtvaartmaatschappij dan heeft u geen recht op compensatie.

Voorbeelden van overmacht zijn: extreme weersomstandigheden, politieke onstabiliteit of beveiligingsproblemen. Bij technische problemen kan uw vliegtuigmaatschappij zich niet op overmacht beroepen.
Hm ... Is dit zeker ? Ik heb al eens geprobeerd hierover te zeuren, maar toen werd me toch echt mee gedeeld dat overmacht ook technische problemen waren. Ik ga eens kijken of ik dat emailtje van KLM nog hebt .. :?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer