Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat vragen ze tijdens een interview?
Re: Wat vragen ze tijdens een interview?
Afwijzen doen ze als ze vinden dat je niet genoeg bewijzen aflevert. En geld meenemen is niet nodig.
@mtl
Hoezo geld meenemen is niet nodig?
Ze vragen toch om een inschatting van de kosten en bewijs hoe ik het ga betalen?
Hoezo geld meenemen is niet nodig?
Ze vragen toch om een inschatting van de kosten en bewijs hoe ik het ga betalen?
Laatst gewijzigd door Renee86 op 14 apr 2022, 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het lijkt nu alsof je contant geld ergens mee naar toe wil nemen (waar dan?). Wat bedoel je dan precies met je opmerking "En neem genoeg geld mee"?
Ik denk dat je sterker staat als je kunt laten zien dat je de diverse kosten kunt (laten) betalen met bijvoorbeeld bankafschriften. En misschien zien ze zelfs liever afschriften van enkele maanden met een spaarsaldo dat regelmatig aangroeit, dan alleen eentje van vorige week waarop alleen een mooi saldo staat (maar dat ook direct na het maken van de print weer teruggeboekt zou kunnen zijn).
Ik denk dat je sterker staat als je kunt laten zien dat je de diverse kosten kunt (laten) betalen met bijvoorbeeld bankafschriften. En misschien zien ze zelfs liever afschriften van enkele maanden met een spaarsaldo dat regelmatig aangroeit, dan alleen eentje van vorige week waarop alleen een mooi saldo staat (maar dat ook direct na het maken van de print weer teruggeboekt zou kunnen zijn).
Ja dat bedoelde ik ook. Ik had al m'n afschriften al meegenomen. Maar ik zal m'n spaarcenten van m'n ouders (staan garant) nu ook maar laten zien.
Overigens, kunnen ze nog vallen over het feit dat de behandeling die ik krijg paramedisch is en niet medisch?
Overigens, kunnen ze nog vallen over het feit dat de behandeling die ik krijg paramedisch is en niet medisch?
-
- Amerika-expert
Dat laatste weet ik echt niet. Ik zou denken dat het aan je arts is om aan te tonen dat dit voor jou dus echt noodzakelijk is.
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je om documenten wordt gevraagd, wordt je 'refused' met 221g. Dat is de standaardprocedure. Dit is namelijk omdat de bewijslast nu bij jou ligt, en het wel voorkomt dat mensen de documenten waarom gevraagd wordt niet kunnen leveren. In dat geval blijft de status van je visum permanent op refused staan. Dit betekent ook dat je nu moeilijker op een ESTA kunt reizen omdat je dan moet aangeven dat je ooit bent afgewezen voor een B visum bij de aanvraag.
Het feit dat ze je om extra informatie vragen kan twee dingen betekenen: het kan zijn dat je simpelweg niet genoeg bewijs had meegenomen, en dat ze meer informatie nodig hebben om je financiele situatie in te schatten. Het kan ook zijn dat ze aan de hand van het bewijs vermoeden dat je niet genoeg geld hebt, en daarom om extra informatie vragen. In het laatste geval zullen ze kritischer zijn en is het risico op permanente afwijzing groter.
In dit geval zou ik zoveel mogelijk bewijs verzamelen. Maak een overzicht van de kosten, met bewijs voor elke stap (bijv: 'ticket': 700$ met een screenshot van de webpagina; je hoeft niet alvast te boeken). De artsen of zorginstelling waar je je behandeling volgt kunnen je een overzicht geven van verwachtte kosten voor de behandeling. Denk bijvoorbeeld ook aan overnachtingen in de zorginstelling als dat vanwege de behandeling waarschijnlijk nodig is. Amerikaanse behandelingen kunnen tot miljoenen euro's kosten, dus het is niet vreemd dat ze graag willen weten hoeveel precies om te bepalen hoeveel jij nodig hebt voor deze trip.
Voor het bewijs dat je de kosten kunt dekken neem je bankrekeningen/afschriften van jezelf en van je ouders en partner, plus de ondertekende verklaringen dat ze je gaan helpen hiermee. Houd er rekening mee dat ze graag zien dat je alle kosten kunt betalen zonder toekomstige inkomsten daarin mee te nemen; als je afhankelijk bent van salaris wat je partner nog moet verdienen maakt dat je positie zwakker. Je kunt ook bij je bank (ik weet dat het kan bij de ING, is ook gratis) een Engelse solvabiliteitsverklaring laten opstellen voor wie dat relevant is. Dat is een officiele verklaring van de bank over hoeveel geld je totaal op je bankrekening hebt, met handtekening etc.
Kwam je online ZZP werk toevallig nog ten sprake tijdens het interview?
Het feit dat ze je om extra informatie vragen kan twee dingen betekenen: het kan zijn dat je simpelweg niet genoeg bewijs had meegenomen, en dat ze meer informatie nodig hebben om je financiele situatie in te schatten. Het kan ook zijn dat ze aan de hand van het bewijs vermoeden dat je niet genoeg geld hebt, en daarom om extra informatie vragen. In het laatste geval zullen ze kritischer zijn en is het risico op permanente afwijzing groter.
In dit geval zou ik zoveel mogelijk bewijs verzamelen. Maak een overzicht van de kosten, met bewijs voor elke stap (bijv: 'ticket': 700$ met een screenshot van de webpagina; je hoeft niet alvast te boeken). De artsen of zorginstelling waar je je behandeling volgt kunnen je een overzicht geven van verwachtte kosten voor de behandeling. Denk bijvoorbeeld ook aan overnachtingen in de zorginstelling als dat vanwege de behandeling waarschijnlijk nodig is. Amerikaanse behandelingen kunnen tot miljoenen euro's kosten, dus het is niet vreemd dat ze graag willen weten hoeveel precies om te bepalen hoeveel jij nodig hebt voor deze trip.
Voor het bewijs dat je de kosten kunt dekken neem je bankrekeningen/afschriften van jezelf en van je ouders en partner, plus de ondertekende verklaringen dat ze je gaan helpen hiermee. Houd er rekening mee dat ze graag zien dat je alle kosten kunt betalen zonder toekomstige inkomsten daarin mee te nemen; als je afhankelijk bent van salaris wat je partner nog moet verdienen maakt dat je positie zwakker. Je kunt ook bij je bank (ik weet dat het kan bij de ING, is ook gratis) een Engelse solvabiliteitsverklaring laten opstellen voor wie dat relevant is. Dat is een officiele verklaring van de bank over hoeveel geld je totaal op je bankrekening hebt, met handtekening etc.
Kwam je online ZZP werk toevallig nog ten sprake tijdens het interview?
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
“Ze” kunnen over alles vallen, ik hoop dat je dat nu al wel begrepen hebt…
Geef nu gewoon zo veel mogelijk wat ze vragen dan moet je jezelf niets verwijten mocht het alsnog mislopen maar daar gaan we niet van uit!
Paramedisch staat uiteraard niet zo sterk als medisch waarmee ik bedoel dat dit (hopelijk) niet je laatste kans is op overleven, toch?
De consul bekijkt waarschijnlijk hierdoor je behandeling als een keuze van jou en niet levensnoodzakelijk, nu is het aan jou om de consul te overtuigen!
Daarmee kom ik bij een andere vraag, als je die wil beantwoorden uiteraard?
Hoe goed staat de instelling waar je naar toe gaat aangeschreven in de V.S.?
Heeft die de volle 5 sterren bij reviews of zijn er de nodige rechtzaken hangende?
In het laatste geval zal het moeilijk(er) worden om het “levens noodzakelijke” te kunnen bewijzen om je B1/B2 te kunnen krijgen…
-
- Amerikafan
Eerlijk gezegd verbaast het me niet dat er om meer informatie gevraagd is. Gezien je eerdere vragen hier, ziet het ernaar uit dat je veel zaken nog niet heel goed doordacht hebt.
Ik zou een gedetailleerd overzicht maken van de kosten:
- Vliegticket: Zoek naar vluchten op de data waarop je zou will vliegen, zodat je een inschatting kan maken van de kosten. Print een overzicht van de opties die je krijgt.
- Verblijf: Heb je een kamer of ander verblijf kunnen regelen? Zo ja, geef aan wat dat zal kosten (met bewijs). Zo nee, ga uit van de kosten van een hotelkamer en print daar een overzicht van.
- Vervoer binnen de VS: Ga je een auto huren? Geef dan aan wat de kosten zullen zijn (denk ook aan benzinekosten). Of ga je Uber gebruiken? Je kan in de Uber app zoeken naar de kosten per rit. Ga uit van waar je denkt te verblijven (de kamer of het hotel dat je eerder hebt aangegeven). Print een screenshot, en geef ook aan hoe vaak je deze kosten zal maken.
- Levensonderhoud: Maak een realistische inschatting van wat je per dag nodig zal hebben voor je maaltijden. Wat is je plan? Kan je boodschappen doen en zelf koken? Of ga je iedere dag uit eten?
- Behandelingen: Laat je behandelend arts een inschatting maken van de totale kosten van je behandeling.
Maak daarnaast een overzicht van de financiele middelen die je tot je beschikking hebt:
- Je eigen spaargeld: Voeg statements van de afgelopen 12 maanden bij, zodat duidelijk is dat je dit bedrag al langere tijd tot je beschikking hebt of dat het bedrag gestaag gegroeid is (en dat het niet een groot bedrag is dat iemand vorige week heeft gestort en dat je morgen weer terugstort).
- Geld van je sponsoren: Voeg ook hier de statements van 12 maanden bij. Zorg ook dat zij in hun verklaring duidelijk aangeven wat en hoe zij gaan vergoeden. Gaan ze jou een vast bedrag per maand sturen? Geven ze je een bepaald bedrag voor de hele reis? Of gaan ze jou geld sturen wanneer je daarom vraagt? Wat is het maximum bedrag dat zij bereid zijn om aan jou te geven?
Als je beschikbare middelen beduidend meer zijn dan de verwachte kosten, dan zal je visum waarschijnlijk wel goedgekeurd worden. Maar je moet een goed doordacht plan presenteren, zodat ze zien dat je weet waar je aan begint.
Ik zou een gedetailleerd overzicht maken van de kosten:
- Vliegticket: Zoek naar vluchten op de data waarop je zou will vliegen, zodat je een inschatting kan maken van de kosten. Print een overzicht van de opties die je krijgt.
- Verblijf: Heb je een kamer of ander verblijf kunnen regelen? Zo ja, geef aan wat dat zal kosten (met bewijs). Zo nee, ga uit van de kosten van een hotelkamer en print daar een overzicht van.
- Vervoer binnen de VS: Ga je een auto huren? Geef dan aan wat de kosten zullen zijn (denk ook aan benzinekosten). Of ga je Uber gebruiken? Je kan in de Uber app zoeken naar de kosten per rit. Ga uit van waar je denkt te verblijven (de kamer of het hotel dat je eerder hebt aangegeven). Print een screenshot, en geef ook aan hoe vaak je deze kosten zal maken.
- Levensonderhoud: Maak een realistische inschatting van wat je per dag nodig zal hebben voor je maaltijden. Wat is je plan? Kan je boodschappen doen en zelf koken? Of ga je iedere dag uit eten?
- Behandelingen: Laat je behandelend arts een inschatting maken van de totale kosten van je behandeling.
Maak daarnaast een overzicht van de financiele middelen die je tot je beschikking hebt:
- Je eigen spaargeld: Voeg statements van de afgelopen 12 maanden bij, zodat duidelijk is dat je dit bedrag al langere tijd tot je beschikking hebt of dat het bedrag gestaag gegroeid is (en dat het niet een groot bedrag is dat iemand vorige week heeft gestort en dat je morgen weer terugstort).
- Geld van je sponsoren: Voeg ook hier de statements van 12 maanden bij. Zorg ook dat zij in hun verklaring duidelijk aangeven wat en hoe zij gaan vergoeden. Gaan ze jou een vast bedrag per maand sturen? Geven ze je een bepaald bedrag voor de hele reis? Of gaan ze jou geld sturen wanneer je daarom vraagt? Wat is het maximum bedrag dat zij bereid zijn om aan jou te geven?
Als je beschikbare middelen beduidend meer zijn dan de verwachte kosten, dan zal je visum waarschijnlijk wel goedgekeurd worden. Maar je moet een goed doordacht plan presenteren, zodat ze zien dat je weet waar je aan begint.
Wat bedoel je met "statements", ik neem aan dat je afschriften bedoelt?MariekeH schreef: ↑14 apr 2022, 18:01Voeg statements van de afgelopen 12 maanden bij
Ik laat dit proces begeleiden door Visa Service Desk, zij zeggen dat de afgelopen 3 maanden ok zijn... het wordt anders een enorm boekwerk aan afschriften
Hoe kan ik de kostenraming het beste op papier zetten? Heb het zelf in Excel, maar zou ik dat gewoon mee moeten sturen?
-
- Amerikafan
Inderdaad afschriften. Sorry, ik woon inmiddels 5 jaar in de VS en kon niet meer op het woord komen.
Ik zou eerder teveel dan te weinig afschriften meesturen. Ook zou ik niet zoveel belang hechten aan wat "Visa Service Desk" zegt; zij hebben je tot nu toe blijkbaar niet heel goed begeleid, want dit had je allemaal al op een rijtje moeten hebben voor je interview.
Moet je de informatie per post of per email sturen? Als het per post is, dan kan je gewoon alles printen vanuit Excel. Per email zou ik het Excel-overzicht omzetten naar een pdf en dat meesturen.
Succes!

Ik zou eerder teveel dan te weinig afschriften meesturen. Ook zou ik niet zoveel belang hechten aan wat "Visa Service Desk" zegt; zij hebben je tot nu toe blijkbaar niet heel goed begeleid, want dit had je allemaal al op een rijtje moeten hebben voor je interview.
Moet je de informatie per post of per email sturen? Als het per post is, dan kan je gewoon alles printen vanuit Excel. Per email zou ik het Excel-overzicht omzetten naar een pdf en dat meesturen.
Succes!
Thanks! Nu ben ik vanochtend daar geweest, maar ik begrijp dat zij alleen het DS160 formulier hebben, maar de documenten zoals begeleidende brieven enz niet.
Ik heb nu mijn partner garant staan, mijn ouders, maar het liefst zou ik nog een ander familielid toevoegen, geld zat, dus dan sta ik heel sterk wat dat betreft. Ze hebben wel gevraagd hoe ik het ga betalen, dus zei mijn partner en mijn ouders, maar ze waren al snel klaar en zeiden dat ze meer info nodig hadden.
Kan ik deze persoon nog toevoegen als ik nu toch de gelegenheid heb? Dat zou echt HEEL mooi zijn.
Alles is per mail idd.
Ik heb nu mijn partner garant staan, mijn ouders, maar het liefst zou ik nog een ander familielid toevoegen, geld zat, dus dan sta ik heel sterk wat dat betreft. Ze hebben wel gevraagd hoe ik het ga betalen, dus zei mijn partner en mijn ouders, maar ze waren al snel klaar en zeiden dat ze meer info nodig hadden.
Kan ik deze persoon nog toevoegen als ik nu toch de gelegenheid heb? Dat zou echt HEEL mooi zijn.
Alles is per mail idd.
Nou heb ik hier toch een vraag over. Je hebt verschillende topics geopend met van allerlei vragen. Als jij een buro betaalt om een visa te regelen..... waarom stel je al die vragen dan hier en niet aan hun? Is dat niet waarvoor je dat buro betaalt? Om te zorgen dat jou aanvraag, inclusief alle bijnodigde documenten, bewijzen, etc. aangeleverd worden?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij kan je gewoon informatie toevoegen; ze willen zeker weten dat je je verblijf daar kan betalen en niet het Amerikaanse systeem gaat belasten. Ik begrijp uit je topics dat je een medische behandeling wil ondergaan; heb je van te voren al een inschatting kunnen maken van de kosten? De kosten zijn namelijk niet mals en een langdurige behandeling kan zo in de papieren lopen. Ik denk dat ze daarom ook extra informatie vragen; het is gewoon echt heel duur als je behandelingen ondergaat. Vergoed je NL verzekering deze behandelingen die je daar zou ondergaan?
Snap je vraag. Helaas werd ik aan iemand toegewezen die nog maar net daar is komen werken!GoBucks schreef: ↑14 apr 2022, 19:35Nou heb ik hier toch een vraag over. Je hebt verschillende topics geopend met van allerlei vragen. Als jij een buro betaalt om een visa te regelen..... waarom stel je al die vragen dan hier en niet aan hun? Is dat niet waarvoor je dat buro betaalt? Om te zorgen dat jou aanvraag, inclusief alle bijnodigde documenten, bewijzen, etc. aangeleverd worden?
Kwam ik vandaag achter……
Is het niet zo als 3 mensen dan garant staan ze dan zich dingen gaan afvragen? Mij lijkt hoe meer geld hoe beter
Natuurlijk had ik een begroting, maar die visa service desk zei dat dat niet meegestuurd hoefde…
Blijkbaar had ik met iemand te maken die nauwelijks ervaring had
1) Vraag je geld maar terug aan de Visa Service Desk, want ze doen duidelijk hun werk niet goed.
2) Stuur alle info mee die je hebt. Label elk stuk heel duidelijk, met een begeleidende tekst wat er allemaal bij zit.
3) Je hebt het steeds over een partner en ouders die alles betalen en dan nu zelfs nog een derde, maar heoeveel betaalt je verzekering? Hoeveel geld heb jij zelf? En hoeveel betaal jij zelf?
Als ik zo'n interviewer was zou ik daar veel harder op inhameren. Als een partner of ouders ineens niet meer wilen betalen, wat dan? Hoe ga je het dan betalen?
Nog een tip: geef alle relevante informatie hier direct al. Pas nu horen we dat een bedrijf je zou begeleiden, dit blijkbaar niet goed gedaan hebt en jij veel informatie niet het meegenomen/meegestuurd. Dat verklaart een hele hoop waarom je na het interview dus informatie moet aanleveren.
Als ik het topic zo lees ben jij naar het interview gegaan, heb je daar verteld dat je naar de VS wil voor een medische ingreep, die nu een paramedische ingreep blijkt te zijn, heb je gezegd dat je partner en ouders alles gaan betalen; maar wist de interviewer niets van eventuele kosten, eventuele inkomsten van jou, vermogen dat je hebt, wat je verzekering betaalt etc.
Let wel: jouw naam etc. hoeven we allemaal niet te weten, noch de naam van ouder en partner. Maar info dat een bedrijf je begeleidde, de ingreep paramedisch is, of een verzekering iets betaalt, welke info je hebt meegestuurd, dat is info die wel van belang is.
2) Stuur alle info mee die je hebt. Label elk stuk heel duidelijk, met een begeleidende tekst wat er allemaal bij zit.
3) Je hebt het steeds over een partner en ouders die alles betalen en dan nu zelfs nog een derde, maar heoeveel betaalt je verzekering? Hoeveel geld heb jij zelf? En hoeveel betaal jij zelf?
Als ik zo'n interviewer was zou ik daar veel harder op inhameren. Als een partner of ouders ineens niet meer wilen betalen, wat dan? Hoe ga je het dan betalen?
Nog een tip: geef alle relevante informatie hier direct al. Pas nu horen we dat een bedrijf je zou begeleiden, dit blijkbaar niet goed gedaan hebt en jij veel informatie niet het meegenomen/meegestuurd. Dat verklaart een hele hoop waarom je na het interview dus informatie moet aanleveren.
Als ik het topic zo lees ben jij naar het interview gegaan, heb je daar verteld dat je naar de VS wil voor een medische ingreep, die nu een paramedische ingreep blijkt te zijn, heb je gezegd dat je partner en ouders alles gaan betalen; maar wist de interviewer niets van eventuele kosten, eventuele inkomsten van jou, vermogen dat je hebt, wat je verzekering betaalt etc.
Let wel: jouw naam etc. hoeven we allemaal niet te weten, noch de naam van ouder en partner. Maar info dat een bedrijf je begeleidde, de ingreep paramedisch is, of een verzekering iets betaalt, welke info je hebt meegestuurd, dat is info die wel van belang is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nogmaals, het is echt belangrijk voor de VS dat je jezelf daar kan onderhouden. Als er mensen zijn die garant staan, betekent dat ook dat ze voor je willen betalen? Een medische ingreep is hoe dan ook duur. Ik heb een operatie ondergaan (kleine ingreep, onder narcose en duurde minder dan een uur) en het kostte rond de $10,000 dollar. Dit was voor een dag. Geen idee wat jouw medische behandeling is, maar je moet dus aannemelijk kunnen maken dat jij alles zelf kan betalen of dat je zwart op wit hebt staan dat je (Nederlandse) verzekering dit vergoed.
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je toont je financiele situatie pas aan bij het interview. Je hoefde die informatie niet mee te sturen met je DS160, maar je had ze op het interview moeten meenemen, zoals in de instructies van het consulaat in Frankfurt wordt beschreven (is een redirect naar de B1 pagina van de us.gov): https://travel.state.gov/content/travel ... umentation. De afschriften zijn om te bewijzen dat geld op een rekening niet alleen voor het interview gestort is. Ik heb voor een J interview enkele jaren geleden een afschrift van een jaar geleden, 3 maanden geleden en een de dag voor het interview geprint laten zien. Dit was ook voldoende bij mijn immigratievisum in 2020. Hoeft dus niet elk afschrift te zijn, zolang er maar geen vermoeden is van fraude (denk: grote schommelingen in saldo, hoge stortingen zonder duidelijke afkomst etc).
Houd er rekening mee dat wat je verteld hebt op je interview bij je dossier zit. Als je 'een rijke tante' of 'een plotselinge erfenis' toevoegt aan je financien waar je tijdens je interview geen woord over gerept hebt kun je het juist laten lijken alsof je fraude pleegt om je visum alsnog te krijgen, ook al is het de waarheid. Als je financien met je ouders en vriend voldoende zijn, zou ik het daar bij laten. Als dat niet het geval is, dan was de twijfel van de officer tijdens je interview dus terecht, en heb je waarschijnlijk sowieso een probleem.
Meer geld is inderdaad beter, maar het moet wel -jouw- geld zijn. Stel; je behandeling gaat mis en je belandt in het ziekenhuis met een dure rekening. Wat ziet de consular officer dan liever; 1 sponsor met een duidelijke band met jou die de financiele zaken regelt, of 3-4 mensen die onderling eerst eens uit moeten gaan zoeken wie wat kan/wil betalen?
Paramedisch is geen probleem. B1's zijn voor allerlei doeleinden, waaronder vakantie, en ik ga ervan uit dat als je 3+ maanden nodig hebt voor een serie boobjobs en facelifts dat ook onder medische doeleinden zou vallen
Houd er rekening mee dat wat je verteld hebt op je interview bij je dossier zit. Als je 'een rijke tante' of 'een plotselinge erfenis' toevoegt aan je financien waar je tijdens je interview geen woord over gerept hebt kun je het juist laten lijken alsof je fraude pleegt om je visum alsnog te krijgen, ook al is het de waarheid. Als je financien met je ouders en vriend voldoende zijn, zou ik het daar bij laten. Als dat niet het geval is, dan was de twijfel van de officer tijdens je interview dus terecht, en heb je waarschijnlijk sowieso een probleem.
Meer geld is inderdaad beter, maar het moet wel -jouw- geld zijn. Stel; je behandeling gaat mis en je belandt in het ziekenhuis met een dure rekening. Wat ziet de consular officer dan liever; 1 sponsor met een duidelijke band met jou die de financiele zaken regelt, of 3-4 mensen die onderling eerst eens uit moeten gaan zoeken wie wat kan/wil betalen?
Paramedisch is geen probleem. B1's zijn voor allerlei doeleinden, waaronder vakantie, en ik ga ervan uit dat als je 3+ maanden nodig hebt voor een serie boobjobs en facelifts dat ook onder medische doeleinden zou vallen

Laatst gewijzigd door Nagini op 14 apr 2022, 20:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Aanvulling op mijn eerdere bericht: wij (de forumleden) hoeven niet te weten hoeveel geld je exact op je bank hebt staan, hoeveel je verdient. Hoef je niet te melden.
Voor de informatie die jij moet insturen is van belang:
Kosten operatie
Kosten na operatie/i.v.m operatie
Kosten vluchten
Kosten verblijf
Kosten levensonderhoud daar
En dan daarnaast wat de verzekering betaalt, wat je partner betaalt, wat je ouders betalen, wat jij betaalt.
Stel de operatie kost $200.000, verzekering betaalt $100.000, dan is er nog $100.000 te dekken. Als partner en ouders dit betalen, dan ben je daarmee klaar. maar de overige kosten, kan jij die zelf betalen?
Zet dit bovendien eerst voor jezelf op een rij, voordat je het naar de ambassade stuurt.
Voor de informatie die jij moet insturen is van belang:
Kosten operatie
Kosten na operatie/i.v.m operatie
Kosten vluchten
Kosten verblijf
Kosten levensonderhoud daar
En dan daarnaast wat de verzekering betaalt, wat je partner betaalt, wat je ouders betalen, wat jij betaalt.
Stel de operatie kost $200.000, verzekering betaalt $100.000, dan is er nog $100.000 te dekken. Als partner en ouders dit betalen, dan ben je daarmee klaar. maar de overige kosten, kan jij die zelf betalen?
Zet dit bovendien eerst voor jezelf op een rij, voordat je het naar de ambassade stuurt.
Hockey schreef: ↑14 apr 2022, 20:02
- Verzekering betaalt niets aan behandelingen in Amerika, ik vergeet ook weleens iets te zeggen hier
- Ik had in principe heel veel documenten al, rekeningafschriften, invitation letter, proof of sponsorships met handtekening etc .... alleen niet het overzicht van de kosten en spaarrekening saldo's (want dat hoefde niet volgens de visa service desk)
- De visa service desk had gezegd dat paramedische behandeling geen probleem was. Maar hier hebben ze verder niks over doorgevraagd.
Op het gele papier dat ik heb meegekregen staat alleen dat ze een cost estimation willen en proof of ability to pay.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3470 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties