Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

immigration officers

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marceljesse
Amerikakenner

immigration officers

Bericht door Marceljesse »

He forummers,

Ik ben net terug van 3.5 weken california. Het was een supervakantie!!!
Maar wat zijn die immigration gasten toch erg onvriendelijk!!
Mijn probleem deze keer was dat ik en mijn vriendin 1 witte kaart hadden ingevuld. Voorheen deden wij er allebei 1 maar de laatste immigration officer vertelde ons dat, aangezien wij samen reisden, wij er maar 1 moesten invullen. Gelukkig hadden we er 1 reserve meegenomen voor de zekerheid maar we werden toch uitgekafferd door die man.
Robin williams heeft in zijn film "man of the year" hier ook stukje aan geweid.

Echt de vakantie was super maar de binnenkomst is elke keer weer toch een ramp. Amerika kan op dat punt wel wat meer investeren in de eerste algemene indruk.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: immigration officers

Bericht door Coyote »

Marceljesse schreef:Robin williams heeft in zijn film "man of the year" hier ook stukje aan geweid.
Hé, das toevallig. Gisteravond net deze film gezien. Dat stuk wat je aanhaalt is erg treffend in de film. :lol:

Maar het is inderdaad niet leuk als een Immigration Officer zo doet. Gelukkig heb ik dat zelf nog niet zo meegemaakt. Op de één of andere manier tref ik altijd aardige immigration officers en medewerkers bij het autoverhuurstation. In het algemeen moet je ervan uitgaan dat je 2 witte formulieren moet invullen als je niet getrouwd bent.

Afgelopen januari toen ik met Marjan naar Amerika ging hebben we dat ook gedaan. Ik was iets eerder aan de beurt en de (overigens heel aardige immigration officer) vroeg mij of ik alleen reisde. Toen ik zei van nee en vertelde dat mijn medereiziger verderop stond te wachten, wist hij gelijk dat het Marjan was. Hij zei, zij is de enige die deze kant opkijkt... :wink:

Maar goed, heb jij niets aan. Hopelijk gaat het een volgende keer beter. En wat ze ook tegen je zeggen, vriendelijk blijven.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik had vorig jaar in Atlanta ook een vriendelijke immigration officer.
Hij vroeg waar ik naar toe ging en waarom, ik zei naar Anchorage.
Nou, zijn ogen rolden uit z'n hoofd!
Zo'n grote neger! Hij snapte er niks van dat ik ging hiken en bearwatchen in de kou. Hij moest er hartelijk om lachen.

In een hotel in New York heb ik wel een keer zo'n onaardig type meegemaakt.
Ik wilde een kluisje en blijkbaar moet je dan samen met diegene allebei tegelijk een sleuteltje omdraaien. Ik had dat nog nooit gedaan dus ik stond daar eigenlijk niks te doen.
Toen gaf die vent toch een diepe zucht en hij rolde met z'n ogen...
"First time??", vroeg ie nog, met zo'n vuile blik... :evil:
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb gelukkig tot nu toe ook alleen maar aardige lui gehad. De eerste keer op PHilly was de beste man wel een beetje cranky, maar dit uitte zich gelukkig niet tegen mij. Hij wilde alles snel afhandelen, geen prietpraat. Tja vind ik best haha :) Verder allemaal aardige lui. Ook bij customs. Eentje vroeg weer waar ik heen ging e.d. Toen hij erachter kwam dat ik naar mn vriendin ging vroeg hij grapperig: "So if I open your suitcase I won't find it full of jewerly?" en toen mocht ik doorlopen :)
Het help volgens mij veel als je niet zenuwachig gaat staan doen voor die lui..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik heb tot nu toe ook allemaal redelijk officers gehad. Ze staan je niet met een big smile op te wachten maar ze waren ook niet onvriendelijk. Meestal als we aangeven dat we naar een vriendin of concert gaan willen ze er wel het fijne van weten. Hoe lang ken je die vriendin, ben je er al vaker geweest, wanneer is het concert, van welke artiest, enz. Over het algemeen kan je over de concerten wel redelijk met ze praten, laatste keer troffen we toevallig iemand die naar dezelfde show als wij ging en daar heb je het dan even over.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

En daar zit dus ook meteen het probleem als je niet vloeiend Engels spreekt.
Want dan begin je je toch af te vragen wat ze allemaal van je willen, beetje zenuwapperig en dan worden hun op hun beurt weer een beetje achterdochtig denk ik.
Ik heb gelukkig nog geen negatieve ervaringen :-). Wel is het zo dat ze ook mede-Amerikanen vuil kunnen behandelen hoor. Het is dus zeker geen soort van buitenlander haat!
Ik ging met mijn host familie op vakantie naar Florida. Wij waren door de security checks heen en zaten allang en breed te wachten bij de gate. Toen er ineens een officer met gehaaste spoed aankwam rennen en riep dat mevrouw en de bag wel even heel snel mee moesten komen!

Of recentelijk nog had ik iemand op bezoek hier in Nederland. En die was zo dom geweest om bloembollen mee te nemen.... waardoor je dus door Agriculture customs ofzo moet. Ook geen pretje ;-).
- Mike
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Wij hebben tot nu toe ook eigenlijk altijd vriendelijke immigration officers gehad. Ik denk dat het scheelt dat we de meeste keren een kindje bij ons hadden. Alleen de eerste keer was ze er nog niet, dus waren we met z'n tweetjes. Die man toen keek z'n ogen uit toen we zeiden dat we drie weken WDW gingen doen! Vond ie maar raar!

Sinds Meike erbij is, zijn ze eigenlijk altijd met haar bezig! De laatste keer moesten Chris en ik op de foto :lol: en Meike niet. Vond ze niet leuk; zij wilde ook op de foto en ook haar vingers op "zo'n ding" leggen. Was wel leuk.... We doen altijd maar vriendelijk maar niet té, dan zijn ze ook best aardig.
En ach, het zijn ook mensen, zij zullen ook hun dag weleens niet hebben denk ik dan...

In Minneapolis moesten wij onze schoenen uittrekken, dus wij zeiden tegen Meike dat ze dat ook alvast maar moest doen, toen begon die beambte lollig te doen tegen haar. Zo van "wil ik daar wel bij zijn, als jij je schoenen uittrekt??" Ze mocht ze dus aanhouden... Meike heeft dan lol (wij ook...)
Anita
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk ook helemaal geen negatieve ervaringen met mensen aan de grens. Ze stellen gewoon de standaard vragen die ze moeten stellen en ik merk wel eens dat ze er geen zin in hebben, maar ze hebben met nooit negatief behandeld. Ik heb misschien het voordeel dat ik vaak alleen als jonge meid heb gereisd en er nogal onschuldig uitzie volgens velen.

Zo heb ik naar Londen heen en terug een zakmes in mijn handbagage mogen meenemen, terwijl de beveiliging op Eindhoven en Stansted van wisten. In Stansted ging de detector niet eens af.

De eerste keer dat ik vingerafdrukken moest laten maken en een fototje, in New York, was de medewerker ook heel vriendelijk en vol geduld. Ik denk inderdaad dat het helpt als je wel behoorlijk Engels spreekt en ze snel verstaat. Het geduld is soms niet erg groot, maar ik denk dat ik dat ook niet zou hebben als ik de hele dag dat werk moest doen.

Groeten,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Michigan schreef:Of recentelijk nog had ik iemand op bezoek hier in Nederland. En die was zo dom geweest om bloembollen mee te nemen.... waardoor je dus door Agriculture customs ofzo moet. Ook geen pretje ;-).
Dat hebben wij ook een keer gedaan voor een vriendin. De agriculture officer was geen probleem, de formulieren waren zo getekend, maar degene die de formulieren innam en ons dus toegang gaf vond dus dat we ook nog even door een tassen controle moesten. Wij dus daar gewacht komt er iemand naar ons toe van ga maar want jullie willen we niet eens controleren. Vervolgens zijn we dus wel bij een andere officer onze formulieren in gaan leveren en daar was het geen probleem. Het ligt echt aan de persoon die achter die balie zit en met wat voor been hij/zij die morgen uit bed is gestapt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Ik heb nooit een onvriendelijke beambte getroffen, maar ik sta in een andere rij dan de meesten van jullie. Ze zeggen altijd vriendelijk "Welcome home". De laatste keer zag een beambte van Customs in mijn paspoort dat ik in Nederland was geboren, en hij begon zomaar in moeizaam Nederlands tegen me te praten. Heel merkwaardig. De marechaussee op Schiphol zegt nooit wat, maar is ook nooit lastig. Op het vliegveld van Frankfurt zijn grensbewakers uiterst beleefd, en ze zullen nooit vergeten je welkom te heten in hun land en je een plezierig verblijf toe te wensen.

--john
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

JohnNJ schreef:De marechaussee op Schiphol zegt nooit wat, maar is ook nooit lastig.
Inderdaad.. Veel meer dan goede morgen of goede middag komt er nooit uit..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Clint schreef:
JohnNJ schreef:De marechaussee op Schiphol zegt nooit wat, maar is ook nooit lastig.
Inderdaad.. Veel meer dan goede morgen of goede middag komt er nooit uit..
Ze moeten hun werk zo snel mogelijk doen, staan er te lange rijen dan belt Schiphol dat ze op moeten schieten (winkeldtijd enz.)
Afbeelding
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Bij mij zijn ze over het algemeen best vriendelijk. Maar omdat ik regelmatig kom vragen ze weleens wat voor werk ik doe.
Als ik dan zeg dat ik in de ouderenzorg werk vinden ze het al snel goed en heeft er 1 wel eens gezegd dat ik mijn vakantie dan wel verdiende en dat ik maar snel door moest lopen :lol:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Nou, die jongens in Nederland kunnen er ook wat van hoor! Ik ben in de US altijd wel een beetje zenuwachtig als ik bij immigrations kom. Je weet nooit wat ze nu weer gaan vragen. Meestal gaat het over mijn opleiding trouwens en als ik dan zeg dat ik voor mijn associate of arts degree leer dan denken ze dat ik een kunstopleiding doe :-).

In Nederland werd ik de laatste keer uitgebreid aan de tand gevoeld. Ik reisde met mijn 2 kinderen en ik moest ineens alle papieren tevoorschijn toveren om maar te bewijzen dat het MIJN kinderen waren en dat ik met ze mocht reizen. Dan kom je verdorie Nederland (in mijn geval toch nog mijn eigen land) binnen! Bij vertrek deed men niet moeilijk. Blijkbaar zijn ze me liever kwijt dan rijk en dat is dan wederzijds :-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
r.dekoning
Amerika-newbie

Bericht door r.dekoning »

We gaan over een paar weken, maar vliegen op Calgary. We willen dan met de Camper de VS inrijden. Weet iemand waar ik op moet rekenen?
Ik hoef dan toch geen witte kaarten ofzo in te vullen?
Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je moet ook een I-94 invullen als je van land of zee de VS inkomt
Clint's Thoughts
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

houstonwehaveaproblem schreef: Meestal gaat het over mijn opleiding trouwens en als ik dan zeg dat ik voor mijn associate of arts degree leer dan denken ze dat ik een kunstopleiding doe :-).
Ehhh wat is een associate of arts degree dan ?? :oops:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Trouwens, afgelopen januari toen ik met Marjan naar Amerika ging had ik het motel waar we de eerste nacht verbleven ingevuld als adres. Toen de immigration officer vroeg wat ik kwam toen vertelde ik dat we enkele dagen bij vrienden (onze Amerika-moderators :wink: ) zouden verblijven en rond zouden trekken. Hij zei dat ik dan beter het adres van de vrienden (Dennis in dit geval, waar we 3 nachten zouden verblijven) had kunnen invullen. Voor de rest maakte hij er geen problemen van en accepteerde het adres van het motel gewoon.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

GoBucks schreef:
houstonwehaveaproblem schreef: Meestal gaat het over mijn opleiding trouwens en als ik dan zeg dat ik voor mijn associate of arts degree leer dan denken ze dat ik een kunstopleiding doe :-).
Ehhh wat is een associate of arts degree dan ?? :oops:
Hahaha, dat was mijn vraag ook :D
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

r.dekoning schreef:We gaan over een paar weken, maar vliegen op Calgary. We willen dan met de Camper de VS inrijden. Weet iemand waar ik op moet rekenen?
Ik hoef dan toch geen witte kaarten ofzo in te vullen?
...en waarschijnlijk $6 betalen, vlieg je op de VS dan zit dit in je ticketprijs, vlieg je op Canada dan moet je dit aan de grens betalen....
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer